Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät peseydy?

Vierailija
20.04.2014 |

Miehenä olen tottunut peseytymään päivittäin. Suihkussa käyn kerran päivässä, pesen vartalon ja hiukset, kasvot yleensä aamuin illoin. Olen kuitenkin huomannut, etteivät monetkaan naiset peseydy näin usein.

Joka päivä suihkussa käyvä nainen tuntuu olevan harvinaisuus. Joka päivä hiukset pesevä nainen on vielä harvinaisempi ilmestys, melkein taruolento. Kaupungillakin näkee jatkuvasti hiukset rasvaisilla ponnareilla kulkevia tai jopa lemuavia naisia.

Mitä syitä teillä naisilla on siihen, että ette käy pesulla kovin usein? Eikö tunnu inhottavalta kulkea likaisena monta päivää? Minusta ainakin tuntuu, ja ajatus seksistä peseytymättömän naisen kanssa on todella ällöttävä.

Kaikkein pahimpia ovat vaihtoehtoihmiset, jotka eettisiin syihin, luonnonmukaisuuteen tai allergioihin vedoten eivät käytä lainkaan shampoota tai suihkusaippuoita tai muutakaan pesuainetta vaan käyttävät lähinnä vesipesua tai jotain vähätehoisia hippiaineita, jotka eivät todellisuudessa puhdista hyvin.

Onko minulla vain neuroottinen suhde puhtauteen vai onko päivittäinen peseytyminen normaalia hygieniaa? Mitä mieltä olette?

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kuivat niin hitaasti.

Vierailija
2/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mä käyn joka päivä suihkussa ja pesen hiuksetkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, kyllä mä käyn joka päivä suihkussa ja pesen hiuksetkin.

Vierailija
4/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vaan uskon, että suurin osa meistä käy joka päivä pesulla..

Vierailija
5/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hiuksia ei sais missään nimessä pestä joka päivä, sanovat kampaajat, max joka toinen päivä. Siksi aika moni nainen kärvistelee sen rasvaisen ponkkarin kanssa. Ja pitkän tukan pesu ja laittaminen vie ihan tuhottomasti aikaa, ei sitä joka päivä jaksa. Mutta suihkussa kyllä käyn.

Vierailija
6/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset ei kestä päivittäistä pesua. Toki muuten olisi syytä peseytyä päivittäin, tai ainakin tietyistä kohdin (alapää, kainalot, kasvot).

Vierailija
7/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä postaan tässä just suihkusta, että niin... Kyllä mä vaan olen törmännyt lähinnä haiseviin miehiin. Miksi te miehet ette peseydy? Oksetti taas bussissa kun viereen istu joku hikisissä verkkareissa hengaava äijä joka on suihkussa käynyt viimeksi viime vuonna. Ällöttävää, miehet!!

Vierailija
8/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmiselvä trolli :-) mutta joo, parturikin sanonut ettei minun kannatta pestä hiuksia edes joka toinen päivä. Hiuslaatu on karhea luonnonkihara..

Vierailija
9/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin joku aika sitten kyselyn jonka mukaan suomalaiset peseytyvät 2-3 kertaa viikossa. Olin vähän ihmeissäni kun itse olen lapsesta saakka peseytynyt joka ikinen päivä, ei käynyt mielessäkään, että jotkut peseytyvät harvemmin! Hiukset pesen joka toinen päivä sillä pitkien hiusten kuivuminen vie parikin tuntia (!), ei niitä joka päivä jaksa kuivatella. Ja niin olen siis nainen.

Vierailija
10/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin käyn joka päivä suihkussa, mutta en pese hiuksia kuin pari kertaa viikossa, eli tarpeen vaatiessa. Ohuthiuksisilla ihmisillä joilla on helposti rasvoittuvat hiukset, voi olla että on aamulla pessyt, ja silti näyttävät likaisilta jo iltapäivällä, vähän niinkuin joillakin miehillä on niin voimakas parrankasvu että aamulla ajaa leuan sileäksi, ja iltapäivällä näyttää jo siltä kuin ei olisi ajanut.

Esimerkiksi Aira Samulin pesee pitkät hiuksensa vain parin viikon välein, enkä ole kyllä sen ikäisellä koskaan nähnyt mahtavampia hiuksia, eikä ole koskaan likaisen näköiset. Joskus liian usein peseminen vain lisää rasvoittumista.

Vierailija
11/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuivattaa ihoa ja päänahkaa päivittäin kun ei siinä päivässä mitenkää saastaiseksi likaannu/hikeenny ellei urheile/tee fyysistä työtä tms? Itse saatan käydä pikasuihkussa (en pese hiuksia) päivittäin koska pitkät hiukset eivät kuivu mitenkään nopeasti ja ne on aina pakko vähintään kuivata/föönata suihkun jälkeen. Ne jotka sinusta haisevat ovat kyllä sitten olleet kauemmin kuin vuorokauden käymättä suihkussa/eivät harrasta deodoranttia/hajusteita ym.

Vierailija
12/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en välttämättä käy suihkussa joka päivä koska ihoni on tosi kuiva, mutta pesen kyllä vähintään intiimialueet, enkä todellakaan ikinä haise. Hiukset pesen pari kertaa viikossa, eivätkä ne edes rasvoitu siinä välissä (ovat todella paksut ja yli vyötärön).

Vierailija
13/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

olipa outo aloitus, olen yrittänyt vähentää suihkussa käyntiä/hiusten pesua puoleen eli käyn vain kerran päivässä, vieläkin kärvistelen, välillä on pakko käydä vähintäin kahdesti päivässä. 

Aamulla ei kehtaa mennä ovesta ulos tukka lätässä, työpäivän jälkeen on niin paha haju nenässä että tuntuu ettei se lähde suihkutta ja kun hikoilee vielä vapaa-ajalla voin käydä kolmannen kerran illalla suihkussa.

Vierailija
14/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä käyn suihkussa ihan joka päivä ja pesen hiukset joka päivä, vaikka pitkät ovatkin. En voisi kuvitellakaan käyväni harvemmin, varsinkin kun kuitenkin urheilen joka päivä. Mulla on pari ystävää, jotka myös treenaavat melkein päivittäin ja pesevät hiukset joka kolmas tai neljäs päivä, yksi kehuskeli että kerran viikossa hiustenpesu riittää, siis en voi ymmärtää! Treenatessa kuitenkin hikoilee, niin tuo on todella ällöttävää. Yhtenä välipäivänä viikossa en urheile, käyn kuitenkin totta kai silloinkin suihkussa ja pesen hiukset, täysin luonnollista vaikka onkin hieman aikaa vievää.

Vierailija
15/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn suihkussa noin 6 krt/vko. Yleensä perjantaina laiskottelen ja jätän suihkun väliin. Käyn siis aina iltaisin. Aamulla ei ole aikaa ja tukan kanssa on muutenkin hommaa. Ja kyllä, käytän shampoita, suihkusaippuaa jne.

Mulla on luonnonkihara tukka, joten kuivuu helposti. Ongelma ratkesi, kun löysin kosteuttavat shampoot. Nyt käytän Matrixin sellaista. Tukka ei kuivu liikaa, mutta on silti puhdas.

Vierailija
16/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:24"]

Kyllä mä käyn suihkussa ihan joka päivä ja pesen hiukset joka päivä, vaikka pitkät ovatkin. En voisi kuvitellakaan käyväni harvemmin, varsinkin kun kuitenkin urheilen joka päivä. Mulla on pari ystävää, jotka myös treenaavat melkein päivittäin ja pesevät hiukset joka kolmas tai neljäs päivä, yksi kehuskeli että kerran viikossa hiustenpesu riittää, siis en voi ymmärtää! Treenatessa kuitenkin hikoilee, niin tuo on todella ällöttävää. Yhtenä välipäivänä viikossa en urheile, käyn kuitenkin totta kai silloinkin suihkussa ja pesen hiukset, täysin luonnollista vaikka onkin hieman aikaa vievää.

[/quote]

Mullekin tuli mieleen, että ehkä pitkät hiukset ja urheilu on huono yhdistelmä. Nuo pitkästä letistään ongelman tekevät eivät taida urheilla? Suurin osa pitkätukkaisista on siis sekä epähygieenisiä että epäurheilullisia?

Vierailija
17/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:16"]

Miksi kuivattaa ihoa ja päänahkaa päivittäin kun ei siinä päivässä mitenkää saastaiseksi likaannu/hikeenny ellei urheile/tee fyysistä työtä tms? Itse saatan käydä pikasuihkussa (en pese hiuksia) päivittäin koska pitkät hiukset eivät kuivu mitenkään nopeasti ja ne on aina pakko vähintään kuivata/föönata suihkun jälkeen. Ne jotka sinusta haisevat ovat kyllä sitten olleet kauemmin kuin vuorokauden käymättä suihkussa/eivät harrasta deodoranttia/hajusteita ym.

[/quote]

Ihminen hikoilee joka ikinen päivä vaikka ei tekisi mitään. 

Vierailija
18/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.04.2014 klo 13:20"]

Minä en välttämättä käy suihkussa joka päivä koska ihoni on tosi kuiva, mutta pesen kyllä vähintään intiimialueet, enkä todellakaan ikinä haise. Hiukset pesen pari kertaa viikossa, eivätkä ne edes rasvoitu siinä välissä (ovat todella paksut ja yli vyötärön).

[/quote]

Itse EI haista omaa hajuaan. Ihminen nyt vaan rupeaa haisemaan jos ei vuorokauteen pese itseään. Se on vaan fakta

Vierailija
19/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkä vaalea tukka ja pesen 2 krt viikossa ja yhden kerran kuivashampoolla jotta ei päänahka kuivuisi.pesupäivinä on sitten föönaus ja lämpörullat.Kasvot ja intiimialueet 2 krt päivässä.

Vierailija
20/135 |
20.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet neuroottinen. 

Niitä hiuksia ei tosiaankaan saa pestä joka päivä tai ne alkavat rasvoittumaan nopeammin eli tulee kierre, illalla jos käy suihkussa niin aamulla on jo rasvaletti, jos aamulla käy niin illalla on rasvaletti. Jotta hiukset eivät rasvottuisi suositellaan niiden pesemistä 2 (max3) kertaa viikossa. Joten ne rasvaletit saattavat hyvinkin olla niitä jotka käyvät joka päivä suihkussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi