Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelluva kakka

Vierailija
15.03.2014 |

Pitääkö kakan kellua vai ei? Kun jossain sanotaan, että pitää, jossain että ei. Miksi kakka kelluu? Rasva? Sairaudet? Ilma?

Mulla kelluu AINA. En usko rasvan olevan syy, koska en syö kovin rasvaista ruokaa kuin harvoin. Ja jos rasvan imeytymishäiriöstä olisi kyse, ilmeisesti olisin aika laiha? Mutta kun en ole, ihan normaalipainoinen ja rasvaakin kropassa selvästi on.

Kärsin sekalaisista vatsaoireista, ja ruokavalion muutos (gluteeni ja maitotuotteet pois) on niitä vähentäneet (vaikka keliakiaa tai laktoosi-intoleranssia ei ole todettu), mutta poistuneet ne eivät ole. Lääkärin mukaan uloste kelluu, koska siinä on ilmaa. Voiko olla näin?

Mistä muusta voi olla kyse? Kelluuko teidän kakkanne?

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ajatellut että kelluva kakka on merkki siitä että on juonut liian vähän vettä päivän aikana??!

Vierailija
2/53 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kakka kelluu, jos on ollut ilmavaivoja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö sä mietit tätä samaa. Kelluvaa kakkaa ja haimasyöpää, mietit tätä jo viime kesänä.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3837377/ketju/apua_uloste_kelluu

Vierailija
4/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

APUA! Se kakka kelluu edelleen tuolla pöntössä. -ap

Vierailija
5/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 01:05"]APUA! Se kakka kelluu edelleen tuolla pöntössä. -ap

[/quote]

Nouki se ja syö iltapalaksi?

Vierailija
6/53 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon oli pakko kommentoida, kun kerroit että keliakiatestit tehty, söitkö muutaman kk.n ennen testin ottoa gluteenia? Jos söit niin hyvä. Jos et... Takaisin testeihin! Keliakiaa EI voi todeta jos olet jo gluteenittomalla dieetillä. Se ei silloin näy veressä tai testeissä. Nimimerkillä: Keliakia itsellä sekä suvussa.

Vierailija
7/53 |
25.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekkin etsinyt aiheeseen sopivaa vastausta, koska itselläni kakka kelluu nykyään aina. Uskon kuitenkin suurimman syyn johtuvan runsaasta hedelmien syönnistä. Muistelin lukevani jostain että jos syö runsaasti banaania niin sekin aiheuttaa ulosteen kellumisen, ja banaaneja minä syön ainakin 2-4 kpl päivässä. Rasvan aiheuttama kelluminen ei varmaan ole meikäläisen syy tähän, koska en sitä mitenkään mielinmääri (roskaruokaa, friteeraus yms.) käytä muutakun oliiviöljyä paistamiseen tai salaattiin sekä avocadoja/kookosöljyä smoothieen.

Vierailija
8/53 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellu minulla.

Vierailija
9/53 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei asiasta ole mitään selkeää tietoa missään?

"”Hyvä” uloste on kiinteää, tummanruskeaa ja kelluvaa. Jos pökäle vajoaa pöntön pohjaan ja jättää jarrujäljet, jokin on vinossa."

"Uloste ei saa kellua

Kelluva uloste voi johtua vaikeuksista ruuansulatuksessa. Elimistö ei pysty käsittelemään ruuan rasvaa tai muita ravintoaineita."

Mitä tässä pitäisi uskoa? Oikeasti huolestuttaa, jos taustalla onkin jotain vakavampaa, joku haiman vajaatoiminta tai syöpä tai mitä lie.

Ap

Vierailija
10/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 01:05"]

APUA! Se kakka kelluu edelleen tuolla pöntössä. -ap

[/quote]

Ei ole ap:n viesti :)
Jollekin tämä voi olla vitsi, mutta ihan tosissaan olen huolissani terveydestäni, koska olen kärsinyt pahoistakin vatsakivuista ja kärsin edelleen suolisto-oireista päivittäin. Yritän muuttaa ruokavaliotani, mutta en tiedä mikä auttaa ja mikä ei. Gluteenia ja maitotuotteita vältän, samoin esim. omenaa, sipulia, valkosipulia. Mikään ei kuitenkaan ole poistanut tätä kelluvuutta. Juon reilusti vettä ja ilmavaivoja ei ole aina.

Miten kelluva kakka voi olla normaalia? Siis jos lääkäri on oikeassa siinä, että se johtuu ilmasta. Ei ne jatkuvat ilmavaivatkaan ole todellakaan normaaleja, miksi sitten ilma ulosteessa olisi?

En ole kirjoittanut tänne viime kesänä ja kirjoitin nyt siksi, jos jollain oli henkilökohtaista kokemusta ja asiaa tutkittu myös. Mistä ruuansulatusvaikeuksista tämä voi johtua? "Kelluva uloste voi johtua vaikeuksista ruuansulatuksessa. Elimistö ei pysty käsittelemään ruuan rasvaa tai muita ravintoaineita."

Epäilen, että kyse on jostain imeytymishäiriöstä, mutta rasva imeytymishäiriö on mielestäni pois suljettu, keliakiaa ei veritesteissä todettu enkä syö enää edes gluteenia... Mutta mitä muita imeytymishäiriöitä on?

Ap

Vierailija
11/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisäksi, ei ole kyse mistään kausittaisesta vaivasta, vaan tätä on kestänyt jo ainakin muutaman vuoden, tai niin kauan ole kiinnittänyt asiaan huomiota. Se kelluu ihan aina.

Ap

Vierailija
12/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, jos olet jo lääkärillekin ihmetellyt kelluvaa kakkaa ja hän sanoi sen olevan normaalia ja ettei tarvitse huolestua, niin voisitko jo rauhoittua? Tuntuu tosi oudolta, että joku viitsii tarkkailla ulosteitaan päivittäin ja muuttaa ruokavaliotaan saadakseen kakkansa uppoamaan.

Vierailija
13/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miltä nettisivulta oikein olet onkinut nuo kolmosviestissä luettelemasi jutut? Ettei saa jäädä pönttöön jarrujälkiä jne. Jätä huuhaasivut lukematta.

15

Vierailija
14/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkkikakka!

musta paras kakkalaji on teflon-kakka. lupsahtaa liukkaasti pönttöön jättäen mitään pyyhittäväksi.

Vierailija
15/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä britti-läskiohjelmassa, jossa on Gillian, on moneen kertaan sanottu että kakan kuuluu kellua. Niin moneen kertaan se on siinä dramatisoitu että minäkin olen sen saanut kaaliin.

Vierailija
16/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:40"]

Ihan oikeasti, jos olet jo lääkärillekin ihmetellyt kelluvaa kakkaa ja hän sanoi sen olevan normaalia ja ettei tarvitse huolestua, niin voisitko jo rauhoittua? Tuntuu tosi oudolta, että joku viitsii tarkkailla ulosteitaan päivittäin ja muuttaa ruokavaliotaan saadakseen kakkansa uppoamaan.

[/quote]

Sen takia en ole muuttanut ruokavaliotani vaan vatsakipujeni, mutta olen asiasta huolestunut. En luota kyseisen lääkärin ammattitaitoon tässä asiassa 100%, muun muassa koska hänen mielestä gluteenin pois jättäminen ei ole hyvä juttu, eikä maidonkaan, pitäisi muka syödä leseitä, hän ei tiennyt että puhdas kaura ei sisällä gluteenia ja hän ei ole suolistoasioihin erikoistunut.

En täällä hysteerisenä kirjoittele, joten ei ole tarvetta rauhoittua. Ihan vaan huolestuneena suolisto-oireistani, joista yksi on monessa lähteessä epänormaaliksi mainittu ulosteen kelluminen. Imeytymishäiriöistä ja ruuansulatusongelmista on kyse, mutta kun kysyin, mitä eri imeytymishäiriöitä on, lääkäri ei osannut siihen oikein vastata. Olen jo kaksi imeytymishäiriön mahdollisuutta (laktoosi, gluteeni) eliminoinut, enkä usko rasvankaan olevan syytä. Ajattelin että jos täällä olisi joku, jolla vaikka sattuu olemaan samanlainen ongelma ja asiaa olisi tutkittu pidemmälle.

Vierailija
17/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on gillianin märkiä uni, ne kelluvat sopivasti ruskeat ja kiinteät pökäleet. eihän niitä sais vedettyä, jos ne kelluis.

Vierailija
18/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2014 klo 17:42"]

Ja miltä nettisivulta oikein olet onkinut nuo kolmosviestissä luettelemasi jutut? Ettei saa jäädä pönttöön jarrujälkiä jne. Jätä huuhaasivut lukematta.

15

[/quote]

Tässäpä ne huuhaa-sivut:

http://www.tohtori.fi/?page=5033584&id=2662560

http://www.seinajoensanomat.fi/artikkeli/257949-ala-kainostele-–-kurkkaa-mita-paastat-vessanponttoon

Ap

Vierailija
19/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Gillianin mukaan kakan kuuluu kellua? Silloinhan siinä on rasvaa, kun kerran hylkii vettä.

Vierailija
20/53 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkkikakka

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän