Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Visa-kierre jatkunut kohta 2v ja nyt on pääkoppa ratkeamassa

Vierailija
10.01.2008 |

tälläkin hetkellä Visa-laskun summa on liki 1000e ja nyt olen tehnyt pyhän päätöksen että se on saatava kesään mennessä tippumaan nollaan tai ainakin hyvin lähelle sitä. Käytännössä olemme siis joutuneet ostamaan kaiken ruoan, pesuaineet, apteekkikulut ja sellaisen Visalla jo pitkän aikaa eikä asiaa ole yhtään auttanut mm tv:n, imurin yms uusimisen tarve.

Nyt kysynkin ja pyydän teiltä neuvoja kuinka tuo kierre saadaan loppumaan? Olen itse ajatellut että nyt kun 15 päivä alkaa taas uusi kuukausi Visassa kulkemaan niin 15-31 päivän välillä sitä saa vinguttaa max 400e verran. PAKKOHAN 400e suuruisen summan on riittää noin 2-viikon kauppapkuluihin!! Tekisin ruoat pitkälti itse ja niin että kutakin ruokaa useimmiten 2 päivänä peräkkäin.

Neuvoja, vinkkejä??

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksesi vähän helpotti rahanmenoahdistustani.

Vierailija
22/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin heti 4000 visan pois. Samaten yhteensä 1500 muita korttivelkoja ja ostoja pois.

Sit ostin pojalle uuteen kämppään uutta ja loput on jemmassa.

Niillä ajattelin ostaa pienen auton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin pankista joustoluoton, jolla maksaisin lainat tasapainoon: Visan nollille & muut mahd. erämaksut pois (jos näitä on ja/tai niitä on niin suuresta summasta, että rasittaa taloutta). Joustoluotton ottaisin kertanostona, eli EI mitään UUTTA LUOTTOKORTTIA MISSÄÄN NIMISSÄ!

Visaa en leikkaisi kahtia, koska sitä oikeasti voi joskus tarvita, mutta jos se on samassa kortissa pankkikortin kanssa, hankkisin erilliset kortit ja säilyttäisin Visaa kotona. On huomattavasti suurempi kynnys palata kaupasta kotiin hakemaan korttia jonkun turhuuden vuoksi... Lisäksi sopisin miehen kanssa, että Visaa käytetään ainoastaan suuriin, norm. poikkeaviin ostoksiin, eikä sillä saa ostaa mitään ruokaa tai mitään turhuuksia, joita ei oikeasti tarvita (poikkeuksena mahd. lomamatkan, joilla itse käytän korttia paljon).

Kolmanneksi katsoisin, että mihin hittoon se raha oikein häviää? Mitä sieltä kaupasta kannetaan kotiin, kun sitä kuluu tuollaisia määriä? Ja ottaisin tavaksi tehdä sunnuntaisin ruokalistan koko viikolle ja menisin kauppaan kauppalapun kanssa.

Vierailija
24/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en tajua tuota Visan ylitys-juttua. Mitä se tarkoittaa? " Joutuu maksamaan koko ylityksen kerralla pois" ? Tarkoittaako se siis sitä, että on ylittänyt oman limittinsä (onko se edes mahdollista?!) ja sen ylityksen joutuu maksamaan kokonaan tai jotain muuta?

Meillä on Visa ja nyt minun hoitovapaalla ollessani jaksotamme sillä vähän kuluja tarpeen vaatiessa. Muuten ei ehkä tarvitsisi mutta talonrakennuksesta on vähän isompia maksuja (200 sinne ja 200 tänne) jäljellä eikä niihin oikein rahat muuten riitä. Viimeistään töihinpalatessani Visa-laskut on taas minimissä.

400 euroa kahdeksi viikoksi pitäisi kyllä riittää hyvin, ap! Meillä kolme lasta ja 2 aikuista ja syömme lasten kanssa kaksi kertaa päivässä ruuan (kotona kun ollaan) ja ruoka+pesuainelasku on max. 500 e/kk ja siinä on sitten myös nuorimmaisen vaipat! Vähemmälläkin pärjätään ja silti syödään monipuolisesti ja hyvin. Hätätilassa penniä voi venyttää enemmänkin.

Vierailija
25/25 |
10.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaks en tajunnu, että menee näin. Ihmettelin vaan laskua, kun kaikki tulee kerralla maksuun. Kunnes kävin pankissa. Sen siis saa ylittää! Ylläri.