Visa-kierre jatkunut kohta 2v ja nyt on pääkoppa ratkeamassa
tälläkin hetkellä Visa-laskun summa on liki 1000e ja nyt olen tehnyt pyhän päätöksen että se on saatava kesään mennessä tippumaan nollaan tai ainakin hyvin lähelle sitä. Käytännössä olemme siis joutuneet ostamaan kaiken ruoan, pesuaineet, apteekkikulut ja sellaisen Visalla jo pitkän aikaa eikä asiaa ole yhtään auttanut mm tv:n, imurin yms uusimisen tarve.
Nyt kysynkin ja pyydän teiltä neuvoja kuinka tuo kierre saadaan loppumaan? Olen itse ajatellut että nyt kun 15 päivä alkaa taas uusi kuukausi Visassa kulkemaan niin 15-31 päivän välillä sitä saa vinguttaa max 400e verran. PAKKOHAN 400e suuruisen summan on riittää noin 2-viikon kauppapkuluihin!! Tekisin ruoat pitkälti itse ja niin että kutakin ruokaa useimmiten 2 päivänä peräkkäin.
Neuvoja, vinkkejä??
Kommentit (25)
miten electron eroaa tavan Visasta?
ap
Elätte kuukauden vaatimattomammin, ette osta mitään mitä ei ole pakko niin riittää rahat. Ja laatikot, keitot on halpaa ruokaa.
Visalla kun maksaa, ei tartte luopua rahasta ja maksaminen ei tunnu yhtä pahalta. Kokeile - nosta määräsumma käteistä sillä visallasi.
400e kahdeksi viikoksi on PALJON, se riittaa koko kuukaudeksi jos vain oikeasti yritat. Ostat vaan valttamattomimman, TVn uusiminen ei edes ole valttamatonta.
onko teillä mahdollisuutta ottaa lyhennysvapaata asuntolainasta? Maksatte sillä visan pois kuukauden-parin aikana. Sen jälkeen nostat automaatista AINA käteistä ja sitä ennen teet budjetin kuinka paljon mihinkin saa mennä rahaa.
Meillä on vähän samoja ongelmia ollut...
Voi, voi.
Köyhäilkää vähän aikaa, että saatte saldon tosi pieneksi ja ettei tarvi visalla ruokaa ostaa. Ruokaan menee yllättävän paljon jos meinaa kunnolla syödä. Tinkikää ensin kaikesta muusta kuin ruuasta ja sen jälk pikku hiljaa vähennättä herkkuja esim kerran viikossa.
Onnistuu paremmin kun saa syödä kunnolla. Ei tule muitakaan mielitekoja niin helpolla
Onko teitä isokin perhe?
Meillä 4henkinen perhe ja KUUKAUDEN ruokalaskumme on 350e ja emme tosiaan kitsastele vaan syömme terveellisesti ja välillä herkkujakin ostetaan.
AP, nyt tosiaan tarkkuutta raha-asioihin!
Meillä menee ruokakauppaan noin 120 euroa viikossa ja lisäksi n. 100e bensaa kuukaudessa. Muu ostettava harvoin sitten onkaan pakollista. 2 aik. + 2 lasta
ja taas jouduin elämään visalla seuraavan kuukauden. Eli perseestähän se oli.
Otin joustoluoton, maksoin visan kokonaisuudessaan pois, maksoin kaikki laskuni, velkani (stocka, ikea yms.)
Nyt on mukavaa, maksan vain 200 euroa kuussa pois joustoluottoa, rahat jää elämiseen ja loppu joustoluotosta on jemmassa pahan päivän varalle. Mulla on myös kaksi kuukautta maksuvapaata aikaa.
Suosittelen.
tekee katevarauksen tililtäsi heti, voit ostaa vain jos tilillä on katetta!
eli joukossa on esimerkiksi hiuslakkaa, lapselle uudet sukkahousut, pesuaineita, lamppuja ja pattereita ym. ym. Eli todellakaan pelkkään suuhunpantavaan emme 120 euroa saa kulumaan ja yleensä (3/4 vuotta) meidän kauppalasku on viikossa niinkin pieni kuin 80 euroa (kerran markettiin 60e + 20e täydennysostokset loppuviikosta).
Todellakin ihmettelen mitä te oikein syötte? Ja jos 400e/2vko on teille säästöä, niin mikä teidän normaali kulutus on?
En suosittele missään tapauksessa ottamaan uutta velkk. Sekin on maksettava pois kuitenkin jossain vaiheessa. Tilanteesi ei kuitenkaan ole vielä kovin paha. Yritä vain saada visalaskusi pienemmäksi. Unohda vaatteet, juhlimiset jne
Meillä viisihenkinen perhe ja en saa riittämään tuota summaa millään. Mies syö aika paljon ja vaippohin menee rahaa. Haluaisin saada summaa pienemmäksi.
Voit kohtuullistaa koron ja erät.
Harkitse myös sampon kohtuullisen koron kulutusluottoa visan kuittaamiseksi, sitten kun olet pyytänyt uutta takaisinmaksusopimusta. Voi olla kannattavampaa ottaa uusi laina ja maksaa toi törkykorkonen pois.
Ja leikkaa se visa, ihan totta.
sta. Silloin maksuaikakin on kohtuullinen.
Mulla 10 000¿ ja maksuaika 37kk.
Meillä on nuorimmainen päiväkodissa, esikoinen koulussa ja minä ja mies syömme molemmat töissä. Otamme kuitenkin kotoa eväitä (edellisen päivän ruokaa, leipää, hedelmiä ym.), emmekä käy missään työpaikkaravintolassa tms.. Syömme siten kaikki kotona aamupalan, iltaruoan ja iltapalan sekä viikonloppuisin kaikki ruoat.
Minullakin varmasti menisi enemmän rahaa, jos joutuisin tekemään kahdesti päivässä lämpimän ruoan.
12
siis hä! onko sulla 10 000 kulutusluottoa
hanki visa electron.