Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moni tuntemani ihminen luulee Odysseian olevan historiallinen elokuva

Vierailija
05.07.2026 |

Kaveriporukassa keskusteltiin tässä kuussa tulevista elokuvista, ja joku mainitsi The Odysseyn. Yksi tokaisi siihen, että 'ai se historiallinen elokuva'? Olen kuullut tämän saman useamman kerran. Esimerkiksi töistä tuttu mies, keski-ikäinen, joka juttelee kanssani joskus elokuvista, oli nähnyt elokuvasta trailerin, mutta mitään muuta elokuvasta ei tiennytkään, paitsi että se 'on historiallinen elokuva'.

Hopeareunuksena voidaan todeta, että kirjallisuus ei ole kaikkien juttu. Lukeneena ihmisena, en kuitenkaan ymmärrä miten joku voi olla näin pihalla eikä tiedä kirjallisuuden historian tunnetuimmasta teoksesta käytännössä mitään. Nämähän ovat asioita, joita oppii jo peruskoulussa...?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisena?

Vierailija
2/4 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä historiallista perää, mutta historiallinen...?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että ihmiset vain tarkoittavat, että elokuvan miljöö on "historiallinen."  Hieman samassa hengessä monet puhuvat Bridgertonistakin historiallisena sarjana, vaikka on ihan selvää, että tarina on fantasiaa, joka sijoittuu näennäishistorialliseen ympäristöön.

Vierailija
4/4 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että ihmiset vain tarkoittavat, että elokuvan miljöö on "historiallinen."  Hieman samassa hengessä monet puhuvat Bridgertonistakin historiallisena sarjana, vaikka on ihan selvää, että tarina on fantasiaa, joka sijoittuu näennäishistorialliseen ympäristöön.

No jos ei Odysseia sano mitään muuta kuin 'se historiallinen elokuva', niin kyllä on tyhmää porukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi