Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan jaksa tätä asiakaspalvelua enää!

Vierailija
10.02.2014 |

Oon ihan kypsä koko hommaan. En jaksa olla enää ystävällinen ihmisille, jotka kohtelee mua, kuin roskaa. Se on mun vika kun ei ole jotain tiettyä merkkiä tarjolla, se on mun vika, kun aurinko paistaa silmiin ikkunasta, se on mun vika, kun ikkunasta vetää kylmää ilmaa, se on mun vika, kun ovat myöhässä lennolta, kun taksi ei saapunut ajoissa. Kaikki on MUN syytä. Mä oon niin kyllästyny tähän touhuun. Ihmiset on muuttunut kyllä 90-luvulta ERITTÄIN röyhkeiksi ja inhottaviksi. Ennenvanhaan kun oli muutama asiakas, joka oli pahalla päällä, ja heitä yritti muiden tunaroimisesta rauhoitella se riitti, mutta nyt on muutama asiakas, joka on oikeesti ymmärtää jos ilmoittaa, että tässä firmassa se ei ole mahdollista/ ei ole tarjolla... Minkäs minä sille mahdan, että kyseiseen firmaan ei voida syystä tai toisesta hankkia tiettyä tuotetta. Pakko kirjoittaa tänne, pakko saada jakaa tämä suuri vitutus jollekkin. Onko jotain keinoa, millä mä vaan pystyisin antamaan asioiden olla ja ottamatta itteeni? Mutta kun toistakymmentä vuotta yrittää palvoa ja miellyttää kaikkia ja tulee vaan paskaa niskaan, niin kyllä siinä mielenterveys menee.  Pitäisköhän vaihtaa alaa, ihan johonkin toiseen. Onko muut asiakaspalvelijat näin ahdistuneita? :(

Kommentit (127)

Vierailija
101/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:40"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:18"]

Ja sä kyllä alensit itses niin maanrakookin syvemmälle, kun otit tuon " minkä asteen koulutus sulla muka on " kortin esiin. Älä vajoa sinne alemmas enää. 

[/quote]

Jos tarjoilija naureskelee, että "vähänkö noi asiakkaat on tyhmiä kun eivät tiedä ettei meillä ole vapaita pöytiä", niin kyllähän siitä vähän tulee sellainen vaikutelma, että henkilö, jonka mielestä vapaiden pöytien lukumäärän tietäminen on merkki jostain suuremmasta älystä, on hieman yksinkertainen.

[/quote]

Siis miks nyt luulette, että tuo viesti tuli tuolta tarjoilijalta? No ei tullut. Terv. 33

Vierailija
102/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 03:35"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:52"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:48"]

No eikös ne asiakaspalvelijat oo vähän ööö... alempia kuin muut? 

[/quote]

Työ on vain työ. Muuna aikanahan myös se asiakaspalvelija on ihan samanlainen ihminen kuin muutkin. Ja asiakas itsekin.

Itselleni ei kyllä ole tuollaisia uhkauksia koskaan tullut vastaan. Ja myös epäasiallisesta käytöksestä huomautan, jos sellaista joskus tulee vastaan. 

[/quote]

Muista että jos sinusta valitetaan niin saat kyllä potkut. Katsos asiakas on aina oikeassa. Se on se joka tuo rahat ei työntekijä. Sinun tehtäväsi on saada asiakkaat tulemaan uudestaan

[/quote]

Siis tää on huvittavaa :D Jotkut raasut luulee, että kun he kerran valittavat jostain asiakaspalvelijasta, he saa potkut. Ei todellakaan kuulkaas ole niin. Ja ne pomot, joille laittaa viestiä niin tottakai ne esittää puhelimessa/ sähköpostissa olevansa pahoillaan ja haluavansa korvata tämän jotenkin, mutta todellisuus on niin karua, että he oikeesti vaan nauraa sellaisille, jotka vaativat potkuja tälle kyseiselle asiakaspalvelijalle. Ja heidän mielestään he (pomot) ovat aina oikeassa, eivät asiakkaat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 03:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:18"]

Oikeesti, nykyvalittajaihmiset saisivat olla ihan helvetin kiitollisia, kun heitä joku vielä edes viittii palvella joskus todellakin ala-arvoisen ja röyhkeän kohtelun jälkeen... 

Kysyin kerran mieheltä, joka kohteli minua kuin lantakasaa, että miltä tuntuisi, kun ikäisesi mies kohtelisi tytärtäsi ( joka oli mukana) samoin?   Jopas muuttui ääni kellossa... 
Ja yleensä tuo ääni muuttuu kellossa, kun jostain keskustelun ohessa selviää, että minullakin on jopa lapsia, joten en olekkaan enää  " pikkulikka" joka olisin, jos minulla ei lapsia olisi. Todella törkeää arvostella ihmistä sen perusteella onko lapsia vai ei, eli heidän mielestään, " oletko kokenut elämässäsi vielä mitään?" . Et jos ei ole lapsia.

Ja pahinta tässä on se, että ne kitisevät ja röyhkeät vanhemmat opettavat näin jälkipolvillenssakkin " käytöstavat" .  Lapset ottavat vanhemmilta mallia, miten käyttäytyä tietyissä tilanteissa, eikä kuulkaas hyvältä näytä.

[/quote]

Jos heitä ei palveltaisi niin sinäkin saisit potkut. Et taida tajuta työn kuvaasi. Sillä ei ole mitään merkitystä pahoitatko mielesi. Sinun työtäsi on saada asiakkaat viihtymään ja palaamaan uudestaan. Muuten saat potkut.

[/quote]

Oi luoja.... muuten saan potkut.. juujuu.  Kuules, asia on kyllä niin, ettei meidän nyt sentään perseitä tarvi nuolla. Jos näitä ärsyttäviä asiakkaita on muutama silloin tällöin niin parempi ettei tulisikaan uudestaan. Liikevaihto ei niistä muutamista tuittupäistä kyllä kärsi. 

Vierailija
104/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:10"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:24"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:18"]

Muakin ihan ulkouolisena ärsyttää nää sun " selventävät" vastaukset, kun sä et selvästi ymmärrä sitä pointtia mitä se meinaa... Ja sä kyllä alensit itses niin maanrakookin syvemmälle, kun otit tuon " minkä asteen koulutus sulla muka on " kortin esiin. Älä vajoa sinne alemmas enää. 

[/quote]

Jos haluat jatkossa kuunnella sitä valitusta, niin lopetan tähän (ilmeisetsi oikein nautit kun saat olla marttyyri). Jos taas haluat olla parempi työssäsi, niin silloin kallistat korvasi.

[/quote]

siis et todellakkan osaa lukea..... tämän kirjoittaja ei ollut se tarjoilija, kenen kanssa vänkäsit aiemmin...... huoh. Kiitos, teet palveluksen kun et enää vastaa.

[/quote]Itse et näytä tajuavan että asiakaspalvelijan pitää vain kestää KAIKKI mitä heille sanotaan. Heidän työtään on PALVELLA ihmisiä ja saada heidät palaamaan uudestaan

[/quote]

Kuules nyt, ei todellakaan tarvi niellä kaikkea mitä kaikkea kakkaa sieltä suusta pääsee... Jos he rupee arvostelemaan mm. ulkonäköäni tai perhettäni minulle niin en voit olla varma, että yksikään asiakaspalvelija ei heitä enää palvele ja toivota tervetulleeksi uudestaan. Idioottihan siinä saisi olla jos miettisi, että kaikki kestettävä. Ja palvelija ja asiakaspalvelija on kaksi aivan eri ammattia. 

Vierailija
105/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:24"]

Asiakkaiden valituksien perusteella ei jaella yhdellekään aspalle potkuja, tiedoksi vaan sinulle arvon jankuttaja. Jokainen firma ja organisaatio Suomenniemellä joutuisi uusimaan koko henkilöstönsä viikottain mikäli asiakkaiden (enimmäkseen turhille, osin jopa naurettaville) urputuksille annettaisiin painoarvoa.

[/quote]

En tiedä minkälaisissa "yrityksissä" olet työskennellyt, mutta esim. meillä jokaisesta valituksesta käynnistetään sisäinen tutkinta. Siis niistä mistä tehdään virallinen valitus.

Minä ainakin vien jopa kaupan kassan virheet aina ylemmille tahoille. Jos kaupan ksaassa antaa väärin takaisin niin teen siitä virallisen valituksen kauppaketjulle, valituksen kaupan johtajalle sekä ilmoituksen kuluttajan suojaan ja poliisille. Aina on mennyt läpi joka paikassa.

Niin pitäisi tehdä kaikkien ihmisten. Asiakkaiden pitää vaatia hyvää ja virheetöntä asiakaspalvelua.

[/quote]

Mä oon sanaton. Luuletko, että he tekevät virheitä tahallaan? Ihmisiä hekin vain ovat, ja ihmiset tekee virheitä. Mietippä.  Voin kuvitella tuolla ylemmällä tasolla kuinka he on nauranu kun joku kukkahattutäti saanut 20 snt liian vähän :D 

Ja, että ihan jatkotoimeenpiteitä... Ne vaan sanoo sulle et ne rupee sitä selvittämään mut todellisuudessa he todennäköisesti nauraa sulle ihan kippurassa :) 

Ja etkö sä voisi asiallisesti ilmoittaa vastedes nätisti vaikka jo kassalle, että anteeksi, taisin saada nyt väärin takaisin. Kun ne eivät niitä virheitä tahalleen tee. Ja kyllä ihmisillä on oikeus kaikilla omiin virheisiinsä, kunhan niitä ei joka päivä tule. 

Vierailija
106/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä muistuttaa näille besser-wissereille, että laajasti ottaen kaikki työ, jossa kohdataan toinen osapuoli, on asiakaspalvelua: lääkäri-potilas, hoitaja-potilas, opettaja-oppilas jne. Minut sai lähes tulkoon raivonpartaalle hammashoitaja asiattomilla valistuksillaan.

Vierailija
107/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto, että ihmiset on nykyään tyhmiä! Kaikki sympatiat kaikille asiakaspalvelussa työskenteleville !!

Vierailija
108/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut vasta muutaman vuoden asiakaspalveluhommissa ja nyt jo hermoromahduksen partaalla. En oikeasti voi uskoa, että ihmiset on niin käytöstavattomia ja itsekeskeisiä mitä lähes joka päivä "saan" todistaa.

Käydään ja käyttäydytään kaupassa kuin maanomistajat ja "sinä likkahan teet niinku MINÄ käsken".

Työ olisi muuten ihan OK, mutta jotkut asiakkaat vaan ovat niin helvetin ahdistavia, että säännöllinen hermoloma olis enemmän kuin tarpeen.

Onneksi niitä mukavia, ymmärtäväisiä ja järkeviäkin asiakkaita silloin tällöin osuu kohdalle.

Vierailija
109/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaamea kokemus asiakaspalvelutyöstä, kun jouduin tekemään kaupan kassalla töitä jäätyäni YT:issä omalta alaltani työttömäksi. Taivaan kiitos nyt olen taas oman alani töissä, jotka ei ole asiakaspalvelua, mutta seuraavia vastenmielisiä muistoja on vuodelta pienen lähiökaupan kassalla:

- uhkauksia, että jos en myy kaljaa esim. liiallisen humalatilan tai epäillyn alaikäisyyden takia, niin minua vahingoitetaan kunhan pääsen töistä

- muutama äijä puhui  aina iljettäviä seksijuttuja, esim. muka hauska "mitäs siinä kassalla istut kun istut kassas päällä" tai vaikka kun osti jonkun tiskiharjan niin kieli lipoen alkoi puhua että tämä on semmoinen seksiharja, tykkäisi minua vähän hyväillä sillä

- krooniset vali-vali-valittajat, joista enemmistö vanhempia naisia, esim. väitettiin kivenkovaa että meillä piti olla tarjouksessa joku tuote joka ei ollut, ja jos sanoin ihan ystävällisesti että ei ole kyllä meidän tarjous, olisikohan ollut toisen ketjun vaikka, niin kauhea melttoaminen ja uhkailu että valittaa esimiehelleni

- omituiset valitukset, esim. eräs nainen kerran tuli valittamaan että hänen jauhelihapaketissaan oli kuukautisside. Hän oli ymmärrettävästi erittäin tuohtunut, ja vaahtosi kuinka iljettävää on että joku on housuistaan sen sitten ottanut ja laittanut jauhelihapakettiin. Arvasin heti, ettei kukaan sellaista ole tehnyt. No, nainen haki paketin kotoaan ja näytti iljettävää sidettä - joka oli ihan normaali lihasta irtoavia nesteitä pakkauksen pohjalla imevä alusta, ei side.

- iskijät, niitäkin riitti, jotka päättivät että tuosta kassalta naisen ottavat itselleen - väsyä

- ulkonäkööni liittyvät valitukset tympäisivät myös, näitä harrastivat lähinnä vanhemmat naiset. Milloin oli hiukset silmillä, milloin liikaa meikkiä, milloin naamanilme oli hapan.

Vierailija
110/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap:n jotenkin vaikea erottaa työminää itsestään? Sitä puolta, joka ei ota itseensä, joka toimii asiakasta varten missä tahansa tilanteessa eikä välitä idioottien möläyttelyistä?

t. eräs, joka rakastaa aspassa olemista vuodesta toiseen

Vierailija
111/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:58"]

Mä oon kans ruvennut huomauttamaan asiakkaalle, että hieman käytöstapoja. Ei meidän tarvitse kaikkea sentään niellä. Jos laittaa viestiä johdolle, se on aivan se ja sama, kun he vaan nauraa tuollaisille itsestään liikaa luuleville maailmannavoille aivan samanlailla, kuin mekin.

[/quote]

Hienoa jos uskallat luottaa siihen, että pomot puolustavat teitä asiakkaan valittaessa. Meillä on ainakin sellaista henkeä, että ollaan jakamassa varoituksia ennen kuin ollaan edes kuultu asiakaspalvelijan näkemystä asiasta.

Vierailija
112/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAM-lehdessä oli joskus aspa, joka ei hymyillyt ja oli saanut valituksen vai oliko peräti potkut asian takia. Suomalaiseen palvelukulttuuriin kuuluu katsekontaktin ohella hymy, joten mielestäni aivan ymmärrettävää. PAM:n kanta oli kuitenkin se, että jos rouvaa kiukuttaa töissä, hänen pitää saada sitten kiukutella.

Selittää paljon suomalaisesta asiakaspalvelukulttuurista...tippiä ruinataan, vaikka tippikulttuuri kuuluu maihin, joissa tarjoilijan palkalla ei elä. Jne.

Vierailija
113/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 111 lisää vielä oman ryhmänsä: mielenterveysongelmaiset asiakkaat. Niitä oli yllättävän paljon. Eräs asiakas aina halusi että tulen hänen kanssaan katsomaan tavaroita, ja kysyi jokaisesta, että "onko tämä myrkytetty". Täytyi käydä jokainen paketti läpi erikseen, ja varmistaa, ettei mikään niistä vaan ole myrkytetty. Sitten eräs ei ymmärtänyt mitään rahan päälle, ja odotti myyjän auttavan häntä ostamaan järkevät ostokset joilla hän pärjää kotona. Olisi ostanut vaikka koko rahalla pelkkää maitojauhetta, jos häntä ei olisi auttanut kovasti. Sitten oli mies, joka aina pelkäsi että hänet tapetaan, jos hän tekee jotain väärin. Kerrankin oli hukannut käsineensä, ja oli ihan hädissään, että hänet tapetaan nyt, TAPETAAN! Näitä ihmisiä kävi sääli kovin, ja tuli mieleen että on se avohoito tainnut lisääntyä hieman liikaa, kun ihmisiä jotka oikeasti ei pärjää, on niin paljon laitettu pärjäämään itsekseen...

Vierailija
114/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 11:41"]

PAM-lehdessä oli joskus aspa, joka ei hymyillyt ja oli saanut valituksen vai oliko peräti potkut asian takia. Suomalaiseen palvelukulttuuriin kuuluu katsekontaktin ohella hymy, joten mielestäni aivan ymmärrettävää. PAM:n kanta oli kuitenkin se, että jos rouvaa kiukuttaa töissä, hänen pitää saada sitten kiukutella.

Selittää paljon suomalaisesta asiakaspalvelukulttuurista...tippiä ruinataan, vaikka tippikulttuuri kuuluu maihin, joissa tarjoilijan palkalla ei elä. Jne.

[/quote]

Ei-hymyily ei tarkoita automaattisesti kiukuttelua. Voihan kyseinen aspa vaan olla niin jäykkä tai ujo, ettei kykene hymyilemään vieraille ihmisille. Ei kenenkään työsopimuksessa varmaan lue, että työnkuvaan kuuluu hymyily?

Vierailija
115/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on kusipääasiakkaitakin, mutta vähintään yhtä paljon kusipääasiakasPALVELIJOITA. Minulla on paljon kokemusta etenkin hammashoidon porukasta, hammaslääkäri voi olla teknisesti todella osaava mutta niin sosiaalisesti kömpelö ettei sovellu työhönsä. Viimeksi sain paniikkikohtauksen kesken hoidon ja vaikka olin varoitellut asiasta etukäteen, kohtauksen tullessa lääkäri vaan jäkätti ja ihmetteli asiaa ääneen hoitajalleen, joka onneksi tajusi olla hiljaa ja keskittyi rauhoittelemaan minua.

Vierailija
116/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 11:45"]

Varmasti on kusipääasiakkaitakin, mutta vähintään yhtä paljon kusipääasiakasPALVELIJOITA. Minulla on paljon kokemusta etenkin hammashoidon porukasta, hammaslääkäri voi olla teknisesti todella osaava mutta niin sosiaalisesti kömpelö ettei sovellu työhönsä. Viimeksi sain paniikkikohtauksen kesken hoidon ja vaikka olin varoitellut asiasta etukäteen, kohtauksen tullessa lääkäri vaan jäkätti ja ihmetteli asiaa ääneen hoitajalleen, joka onneksi tajusi olla hiljaa ja keskittyi rauhoittelemaan minua.

[/quote]

Samanlalinen kokemus. Olin laittanut esitietolomakkeeseen että kärsin paniikkihäiriöstä ja olen pelkopotilas. Sain kesken hoidon paniikkikohtauksen ja yritin rimpuilla paniikissa pois hoitotuolista. Sen sijaan että minua olisi lohduteltu, mieshammaslääkäri paiskasi minut voimalla takaisin tuoliin, piti väkisin siinä ja sanoi erittäin vihaisesti, että kuule siihen tuoliin ei ole kukaan vielä kuollut, ihan turhaa dramatisointia tuollainen. Lopputulos oli, että paniikissa sylkäisin häntä naamaan ja poistuin koko paikasta kesken hoidon.

Vierailija
117/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 11:29"]Minulla kaamea kokemus asiakaspalvelutyöstä, kun jouduin tekemään kaupan kassalla töitä jäätyäni YT:issä omalta alaltani työttömäksi. Taivaan kiitos nyt olen taas oman alani töissä, jotka ei ole asiakaspalvelua, mutta seuraavia vastenmielisiä muistoja on vuodelta pienen lähiökaupan kassalla:

- uhkauksia, että jos en myy kaljaa esim. liiallisen humalatilan tai epäillyn alaikäisyyden takia, niin minua vahingoitetaan kunhan pääsen töistä

- muutama äijä puhui  aina iljettäviä seksijuttuja, esim. muka hauska "mitäs siinä kassalla istut kun istut kassas päällä" tai vaikka kun osti jonkun tiskiharjan niin kieli lipoen alkoi puhua että tämä on semmoinen seksiharja, tykkäisi minua vähän hyväillä sillä

- krooniset vali-vali-valittajat, joista enemmistö vanhempia naisia, esim. väitettiin kivenkovaa että meillä piti olla tarjouksessa joku tuote joka ei ollut, ja jos sanoin ihan ystävällisesti että ei ole kyllä meidän tarjous, olisikohan ollut toisen ketjun vaikka, niin kauhea melttoaminen ja uhkailu että valittaa esimiehelleni

- omituiset valitukset, esim. eräs nainen kerran tuli valittamaan että hänen jauhelihapaketissaan oli kuukautisside. Hän oli ymmärrettävästi erittäin tuohtunut, ja vaahtosi kuinka iljettävää on että joku on housuistaan sen sitten ottanut ja laittanut jauhelihapakettiin. Arvasin heti, ettei kukaan sellaista ole tehnyt. No, nainen haki paketin kotoaan ja näytti iljettävää sidettä - joka oli ihan normaali lihasta irtoavia nesteitä pakkauksen pohjalla imevä alusta, ei side.

- iskijät, niitäkin riitti, jotka päättivät että tuosta kassalta naisen ottavat itselleen - väsyä

- ulkonäkööni liittyvät valitukset tympäisivät myös, näitä harrastivat lähinnä vanhemmat naiset. Milloin oli hiukset silmillä, milloin liikaa meikkiä, milloin naamanilme oli hapan.

[/quote]

Täällä kans yksi joka kohtaa näitä tarjousvinkujia.

Tullaan pää punaisena meuhkaamaan, että "Tämä tuote oli lehdessä tarjouksessa 2,99€, mutta kassalta tuli hinnaksi 3,99€!!! Minä ilmoitan kuluttajansuojaviranomaiselle senkin paska myyjä!!! Tällä tavalla ihmisiä huijaatte!!!" Koitan siinä ystävällisesti selittää, ettei kys. tuote ole ollut tällä viikolla lehti-ilmoituksessa ja kysyn mistä lehdestä tällaisen tarjouksen on katsonut. "No Helsingin Sanomista/telkkarista katsoin!!"Jaa, no meidän tuotteita ei ilmoteta Helsingin Sanomissa/telkkarissa (jonka mainoksissa myös lukee, millä alueella kys. tarjoukset voimassa). Tämän kun sanoo asiakkaalle, saa vaan vihaisen "No jaaha!!"-vastauksen. Ei pahoittelua turhasta meuhkaamisesta tai syyttelystä.

Aivan uskomatonta.

Vierailija
118/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 07:54"]

Ohjenuoraksi sain, että asiakaspalvelutilanteet piti aina hoitaa kohteliaasti ja parhaalla mahdollisella tavalla, mutta kenenkään kynnysmatoksi tai laskiämpäriksi ei tarvinnut alentua, eli mitään henkilöönkäyvää haukkumista ei tarvinnut sietää keneltäkään eikä öykkäreitä tarvinnut nöyristellä. Ja että vaikka kuinka asiakaspalvelutilanteen tavoitteena olisi kaupanteko, ei sitä kauppaa tarvitse ihan millä hinnalla tahansa tehdä.

[/quote]

Juurikin näin !!!!

Vierailija
119/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole asiakaspalveluammatissa luojan kiitos, ja siltikin myös minua on alkanut suoraan sanottuna vituttaa ihmisten käytös kaupoissa, ravintoloissa, busseissa, ihan kadullakin. Mikä siinä on, että pitää kävellä päin vaunuja, jotka nätisti kulkee näyteikkunan vierellä? Miksi pitää paiskata ovi kiinni minun edessäni vaikka hyvin olisi voinut pitää sitä auki, kun minulla oli kädet täynnä pahvilaatikoita?

Miksi pitää etuilla jonoissa?! Miksi pitää valittaa joka asiasta? Miksi pitää mulkoilla, jos lapseni päästää inahduksenkaan jossain hiljaisemmassa ympäristössä? Miksi pitää sanoa suuren ääneen "katso saatanan lehmä eteesi" kun minulla kadulla tippuu hanska ja pysähdyn sitä poimimaan, ja joku nainen meinaa kävellä siksi minua päin?

Nämä kaikki ei tietenkään ole tapahtuneet viikon sisään, vaan vuoden aikana. Mutta silti. Mikä ihmisiä vaivaa? Ja jos joku alapeukuttaa tätä, niin on kyllä velvollinen selittämään miksi kuvailemani käytös olisi jotenkin OIKEIN?

Suuret tsempit kaikille asiakaspalvelijoille alasta riippumatta. 

Vierailija
120/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:13"]

Joo muttakun se palveleminen ei sisällä urpojen paskasankona toimimista. Get it?

No et tietenkään :D

[/quote]

Kyllä muuten sisältää jos niillä on rahaa

[/quote]

Olet harvinaisen etova ihminen, onneksi en tunne sinua.

[/quote]

Sinä et todellakaan näytä tuntevan sanaa asiakaspalvelu. Mene ulkomaille katsomaan mitä se tarkoittaa. 99% suomalaisista asiakaspalvelijoista saisi potkut vaikka Yhdysvalloissa. Koska siellä todellakin sitä asiakaspalvelua vaaditaan. Iso osa palkastakin tulee sen mukaan mitä ihmiset pitää palvelusta.

[/quote]

Asiakaspalvelulle sinänsä on varmasti korkeammat kriteerit jenkeissä kuin Suomessa, mutta tuossahan puhuttiin "urpojen paskasankona toimimisesta". Jos lukee esim. notalwaysright -sivustoa (juu ei varmasti tasapuolisin lähde mutta), niin jenkeissä pomot vaikuttavat useinkin puolustavan työntekijöitään oikeasti törkeitä asiakkaita vastaan (esim. heittävät itse asiakkaan ulos). Todellakaan ei bisneksenkään kannalta mene niin, että kaikki asiakkaan käytös olisi otettava vastaan. Esim. tarjoilijaa kovaan ääneen haukkuva asiakas ravintolassa häiritsee muita asiakkaita (jotka eivät välttämättä tule uudelleen). Tai jos ravintolassa siedetään asiakkaan rasistisia tai homofobisia solvauksia tarjoilijaa kohtaan niin se voi monille muille asiakkaille olla kynnyskysymys, että eivät tule uudelleen. Voi olla ravintolan etu evätä palvelu joiltain.