Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan jaksa tätä asiakaspalvelua enää!

Vierailija
10.02.2014 |

Oon ihan kypsä koko hommaan. En jaksa olla enää ystävällinen ihmisille, jotka kohtelee mua, kuin roskaa. Se on mun vika kun ei ole jotain tiettyä merkkiä tarjolla, se on mun vika, kun aurinko paistaa silmiin ikkunasta, se on mun vika, kun ikkunasta vetää kylmää ilmaa, se on mun vika, kun ovat myöhässä lennolta, kun taksi ei saapunut ajoissa. Kaikki on MUN syytä. Mä oon niin kyllästyny tähän touhuun. Ihmiset on muuttunut kyllä 90-luvulta ERITTÄIN röyhkeiksi ja inhottaviksi. Ennenvanhaan kun oli muutama asiakas, joka oli pahalla päällä, ja heitä yritti muiden tunaroimisesta rauhoitella se riitti, mutta nyt on muutama asiakas, joka on oikeesti ymmärtää jos ilmoittaa, että tässä firmassa se ei ole mahdollista/ ei ole tarjolla... Minkäs minä sille mahdan, että kyseiseen firmaan ei voida syystä tai toisesta hankkia tiettyä tuotetta. Pakko kirjoittaa tänne, pakko saada jakaa tämä suuri vitutus jollekkin. Onko jotain keinoa, millä mä vaan pystyisin antamaan asioiden olla ja ottamatta itteeni? Mutta kun toistakymmentä vuotta yrittää palvoa ja miellyttää kaikkia ja tulee vaan paskaa niskaan, niin kyllä siinä mielenterveys menee.  Pitäisköhän vaihtaa alaa, ihan johonkin toiseen. Onko muut asiakaspalvelijat näin ahdistuneita? :(

Kommentit (127)

Vierailija
61/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:38"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:13"]

Joo muttakun se palveleminen ei sisällä urpojen paskasankona toimimista. Get it?

No et tietenkään :D

[/quote]

Kyllä muuten sisältää jos niillä on rahaa

[/quote]

Olet harvinaisen etova ihminen, onneksi en tunne sinua.

[/quote]

Sinä et todellakaan näytä tuntevan sanaa asiakaspalvelu. Mene ulkomaille katsomaan mitä se tarkoittaa. 99% suomalaisista asiakaspalvelijoista saisi potkut vaikka Yhdysvalloissa. Koska siellä todellakin sitä asiakaspalvelua vaaditaan. Iso osa palkastakin tulee sen mukaan mitä ihmiset pitää palvelusta.

Vierailija
62/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tällä hetkellä ulkomailla, itseasiassa juuri USAssa :D Been here for two years now.

Suomi vaan ei ole Amerikka eikä meillä toimita dog eat dog -kulttuurin mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:43"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:24"]

Asiakkaiden valituksien perusteella ei jaella yhdellekään aspalle potkuja, tiedoksi vaan sinulle arvon jankuttaja. Jokainen firma ja organisaatio Suomenniemellä joutuisi uusimaan koko henkilöstönsä viikottain mikäli asiakkaiden (enimmäkseen turhille, osin jopa naurettaville) urputuksille annettaisiin painoarvoa.

[/quote]

En tiedä minkälaisissa "yrityksissä" olet työskennellyt, mutta esim. meillä jokaisesta valituksesta käynnistetään sisäinen tutkinta. Siis niistä mistä tehdään virallinen valitus.

Minä ainakin vien jopa kaupan kassan virheet aina ylemmille tahoille. Jos kaupan ksaassa antaa väärin takaisin niin teen siitä virallisen valituksen kauppaketjulle, valituksen kaupan johtajalle sekä ilmoituksen kuluttajan suojaan ja poliisille. Aina on mennyt läpi joka paikassa.

Niin pitäisi tehdä kaikkien ihmisten. Asiakkaiden pitää vaatia hyvää ja virheetöntä asiakaspalvelua.

[/quote]

No sinähän olet harvinaisen mukava ja täydellinen ihminen... Toivottavasti et koskaan tee virheitä omassa työssäsi.

Vierailija
64/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:24"]

Asiakkaiden valituksien perusteella ei jaella yhdellekään aspalle potkuja, tiedoksi vaan sinulle arvon jankuttaja. Jokainen firma ja organisaatio Suomenniemellä joutuisi uusimaan koko henkilöstönsä viikottain mikäli asiakkaiden (enimmäkseen turhille, osin jopa naurettaville) urputuksille annettaisiin painoarvoa.

[/quote]

En tiedä minkälaisissa "yrityksissä" olet työskennellyt, mutta esim. meillä jokaisesta valituksesta käynnistetään sisäinen tutkinta. Siis niistä mistä tehdään virallinen valitus.

Minä ainakin vien jopa kaupan kassan virheet aina ylemmille tahoille. Jos kaupan ksaassa antaa väärin takaisin niin teen siitä virallisen valituksen kauppaketjulle, valituksen kaupan johtajalle sekä ilmoituksen kuluttajan suojaan ja poliisille. Aina on mennyt läpi joka paikassa.

Niin pitäisi tehdä kaikkien ihmisten. Asiakkaiden pitää vaatia hyvää ja virheetöntä asiakaspalvelua.

[/quote]

Ei kuulosta sitten yhtään sivistysvaltion asukkaan puheelta. Oletko jostain lattarimaasta kotoisin kenties?? Vai unohditko ottaa aamulla lääkkeet..? Nyt tulee kuule niin levotonta juttua sinulta että taitaa olla joku mt-potilas asialla.

Vierailija
65/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin pitäisi tehdä kaikkien ihmisten. Asiakkaiden pitää vaatia hyvää ja virheetöntä asiakaspalvelua.[/quote]

Huh mitä tekstiä, pakko olla trollin näppikseltä lähtöisin. Sinä itsehän et koskaan, ikinä, milloinkaan tee virheitä vaan olet maailman ainoa Täydellinen Ihminen. Onneksi olkoon!

(ja muista ottaa aamulla ne lääkkeet, jookos..)

Vierailija
66/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hemmetin diktaattori tuo urputtaja luulee olevansa?? Jakelemassa potkuja oikealle ja vasemmalle, muuttaisi vaikka Pohjois-Koreaan Kimin kaveriksi. Sieltä löytyy sulle sukulaissieluja. Ottaa niin päähän kaikkien aspojen puolesta tuommoiset "pikkuhitlerit".

Vierailija
67/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kertoa, harmi kun en kehtaa kertoa nimellä. Mä olin joskus sata vuotta sitten Stokkalla töissä. Asiakas, kukkopoikaikäinen nuorehko mies tylytti minua ihan älyttömästi asiasta, jolle minä en voinut mitään eli hän oli ostanut väärän kokoiset vaatteet. Otin tuotteen takaisin ja hoidin palautuksen normaalisti ja silti mikään ei mennyt niin kuin asiakas oli toivonut (vaikka kaikki meni just niin kuin piti).

Eräs suomalainen naispoliitikko, siis ihan valtakunnan huipulta, oli turkkeineen seuraavana asiakkaana. Minulla oli hänestä etukäteen tosi huono kuva, mutta hänpä katseli aikansa touhua ja sanoi erittäin napakasti edelliselle asiakkaalle, että se ettet sinä osaa ostaa oikean kokoisia vaatteita ei ole tämän neidin vika, pyydä anteeksi. Hän sanoi sen sellaisella äänellä, että äijällä varmaan munat surkastui ja istu ja pala, MIES PYYSI MINULTA MUTISTEN ANTEEKSI ja lähti pois. Olin aivan ällikällä lyöty.

Tämä rouva teki ostoksensa ja oli ihan mielettömän ystävällinen ja sanoi vielä lopuksi, että "kaikkia mulkkuja (sic!) sitä me joudutaankin katselemaan".

Vielä 20 vuotta tapahtuneen jälkeen minua alkaa aina melkein itkettää, kun se oli niin uskomaton tapaus. Aina joskus kun häntä on haastateltu televisiossa, olen näkevinänin hänen ilmeestään, että hän ajattelee tuota "kaikkia mulkkuja" -ajatusta.

Vierailija
68/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassa antaa vahingossa väärin rahasta takaisin niin mikä ihmeen poliisiasia se sellainen on? :D Avaat vaan suusi ja pyydät kassahenkilöltä ne puuttuvat roposet ja avot, se on siinä. Problem solved. Ei tarvitse kuormittaa oikeuslaitosta ja kaupan johtoporrasta mokomalla mitättömällä pikkujutulla. Siellä päässä kyllä tiedetään että mokia sattuu ja tapahtuu, niitä ei voi välttää vaikka joku täydellisyydenvaatija kuinka ipittäisi taustalla.

Vierailija
69/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:10"]

Olen valinnut selkeästi oikean asiakaspalveluduunin kun vittupäitä tulee n. Kerran vuodessa vastaan :) työ on ihanaa ja asiakkaat mukavia.

[/quote]

Ihmeissäni luin itsekin ketjua. Ei ole tuollaisia kokemuksia. Kerran muistan asiakkaan sanoneen niin pahasti, että itku meinasi tulla. Mutta siitä on jo 15 vuotta aikaa.

Vierailija
70/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:50"]

Asun tällä hetkellä ulkomailla, itseasiassa juuri USAssa :D Been here for two years now.

Suomi vaan ei ole Amerikka eikä meillä toimita dog eat dog -kulttuurin mukaisesti.

[/quote]

Siksi Suomessa mikään ei toimikkaan. Asiakaspalvelua ei ole missään. Siksi ihmetellään miksi automaatit lisääntyvät ja ne "asiakaspalvelijat" saavat potkut. Koska itsepalvelukassaltakin saa parempaa palvelua kuin suomalaiselta asiakaspalvelijalta

Vierailija
71/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:54"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:43"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:24"]

[/quote]

[/quote]

No sinähän olet harvinaisen mukava ja täydellinen ihminen... Toivottavasti et koskaan tee virheitä omassa työssäsi.

[/quote]

Teen kyllä ja saan siitä kuulla ja sen huomata. Nimittäin tulojeni muodossa

Vierailija
72/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:15"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 03:54"]

Sinun työtäsi on saada asiakkaat viihtymään ja palaamaan uudestaan. Muuten saat potkut.

[/quote]

Joo niin varmaan. Voinpa kuvitella, että yksikään tarjoilija ei ole ikinä saanut potkuja sen takia, että olen käynyt monissa ravintoloissa vain yhden kerran enkä ole koskaan (syystä tai toisesta) mennyt sinne uudestaan. Ei niistä asiakkaista mitään kirjaa pidetä, että onko asiakkaana ensimmäistä, toista vai viidettäkymmenettä kertaa, ja anneta potkuja sillä perusteella, että joku "Eino Esimerkkihenkilö" ei koskaan tullutkaan asiakkaaksi uudestaan.

[/quote]

Suomessa kyllä tunnetusti on huono asiakaspalvelu ja tylyt työntekijät.

Vierailija
73/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:56"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 04:24"]

[/quote]

[/quote]

Ei kuulosta sitten yhtään sivistysvaltion asukkaan puheelta. Oletko jostain lattarimaasta kotoisin kenties?? Vai unohditko ottaa aamulla lääkkeet..? Nyt tulee kuule niin levotonta juttua sinulta että taitaa olla joku mt-potilas asialla.

[/quote]

Maksavan asiakkaan pitää saada rahoilleen vastinetta. Jos minä en maksa 100 euron laskusta kuin 90 euroa niin saatan poliisit perääni. Näin ollen vaadin myös täyden palvelun. Muista että kauppa on asiakasta varten ei asiakas kauppaa varten. Minä olen se jolla on rahat ja näin ollen minä olen se joka päätän.

Vierailija
74/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 05:08"]

Niin pitäisi tehdä kaikkien ihmisten. Asiakkaiden pitää vaatia hyvää ja virheetöntä asiakaspalvelua.[/quote]

Huh mitä tekstiä, pakko olla trollin näppikseltä lähtöisin. Sinä itsehän et koskaan, ikinä, milloinkaan tee virheitä vaan olet maailman ainoa Täydellinen Ihminen. Onneksi olkoon!

(ja muista ottaa aamulla ne lääkkeet, jookos..)

[/quote]

Tietenkin teen virheitä. Mutta jos teen niitä töissäni niin ansaitsenkin huomata sen palkassani. Se että tekee virheitä ei oikeuta ihmistä tekemään niitä. Asiakkaan Ei tarvitse niitä virheitä sietää.

Vierailija
75/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä mikään billgates tai donaldtrump ole, ihan vaan pikkutekijä isojen poikien rinnalla. "Suuret" tulot eivät oikeuta öykkärimäiseen käytökseen, emme elä luolamiesten aikakaudella.

Vierailija
76/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:45"]

Joo täällä kans yks järkensä ihan just menettämässä!! Työskentelen tarjoilijana ja olen syypää jokaikiseen asiaan. Olen syypää mm.

- kun ikkunasta paistaa aurinko silmiin syödessä, ehdottaessani paikan vaihtoa, tulee vastaus " NO EI TARVI!!"  

- Kun terassilla kesäisin jäät sulavat nopeasti juuri hanasta laskemaani siideriin, koska MINÄ en osaa pitää yllä oikeaa lämpötilaa..

- talvella ikkunapaikalla on liian kylmä. Joo, minä tiivistän ikkunat. Sanoessani, että asiasta ollaan ilmoitettu monesti huoltomiehelle, niin vastaus on vaan, että et ole tarpeeksi hyvin.

- Tuolin istuin on rumasti kuvioitu. 

- Pihvi oli liian kypsä/raaka, paista sitä paremmin. -Mikä tässä on, kun ihmiset luulee, että tarjoilija paistaa pihvit??

- Naapuripöydän lapset kiljuu 

- vessassa paha haju, kun joku käynyt köntsimässä. 

- Jonkun tietyt pankin kortin eivät jostain syystä toimi. MINUN VIKA, en vain osaa käyttää koneita, joita olen käyttänyt viimeiset 8 vuotta. 

- Vesi oli liian kylmää, kurkku tuli kipeäksi.

- Ruoassa kestää.... Tämäkin on minun vika ilmeisesti... 

äh, tää lista on loputon, en jaksa muistella enempää kun alkaa vituttamaan :(

[/quote]

Sinun työsi on luoda asiakkaalle mahdollisimman miellyttävä ravintolakokemus. Jos ei ole miellyttävä, niin sinä olet tehnyt työsi huonosti. Voit tietysti narista, että ei oo mun vika mutta kun se loppukädessä kuitenkin on. Tyytymättömät asiakkaat eivät tule uudestaan, ravintola joutuu vähentämään väkeä ja sinä saat potkut. sinä olet loppukädessä vastuussa.

[/quote]

Asiakkaan tehtävä EI ole inistä turhasta. Käsittämätöntä käytöstä ihmisillä! Enkä siis itse ole palvelualalla.

Vierailija
77/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 05:51"]

Jos kassa antaa vahingossa väärin rahasta takaisin niin mikä ihmeen poliisiasia se sellainen on? :D Avaat vaan suusi ja pyydät kassahenkilöltä ne puuttuvat roposet ja avot, se on siinä. Problem solved. Ei tarvitse kuormittaa oikeuslaitosta ja kaupan johtoporrasta mokomalla mitättömällä pikkujutulla. Siellä päässä kyllä tiedetään että mokia sattuu ja tapahtuu, niitä ei voi välttää vaikka joku täydellisyydenvaatija kuinka ipittäisi taustalla.

[/quote]

Minä olen ainakin saanut korvaukseksi ilmaisia tuotteita sen lisäksi että olen saanut rahani takaisin. Se on sitä asiakaspalvelua.

Siksi Suomessakin kassa pitäisi olla asiakaspalvelijan oma. Jokainen puuttuva euro pitäisi ottaa palvelijan palkasta.

Vierailija
78/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 06:21"]

Et sinä mikään billgates tai donaldtrump ole, ihan vaan pikkutekijä isojen poikien rinnalla. "Suuret" tulot eivät oikeuta öykkärimäiseen käytökseen, emme elä luolamiesten aikakaudella.

[/quote]

Yrityksen omistaja päättää mikä on oikeutettua ja mikä ei.

Vierailija
79/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 06:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:45"]

Joo täällä kans yks järkensä ihan just menettämässä!! Työskentelen tarjoilijana ja olen syypää jokaikiseen asiaan. Olen syypää mm.

- kun ikkunasta paistaa aurinko silmiin syödessä, ehdottaessani paikan vaihtoa, tulee vastaus " NO EI TARVI!!"  

- Kun terassilla kesäisin jäät sulavat nopeasti juuri hanasta laskemaani siideriin, koska MINÄ en osaa pitää yllä oikeaa lämpötilaa..

- talvella ikkunapaikalla on liian kylmä. Joo, minä tiivistän ikkunat. Sanoessani, että asiasta ollaan ilmoitettu monesti huoltomiehelle, niin vastaus on vaan, että et ole tarpeeksi hyvin.

- Tuolin istuin on rumasti kuvioitu. 

- Pihvi oli liian kypsä/raaka, paista sitä paremmin. -Mikä tässä on, kun ihmiset luulee, että tarjoilija paistaa pihvit??

- Naapuripöydän lapset kiljuu 

- vessassa paha haju, kun joku käynyt köntsimässä. 

- Jonkun tietyt pankin kortin eivät jostain syystä toimi. MINUN VIKA, en vain osaa käyttää koneita, joita olen käyttänyt viimeiset 8 vuotta. 

- Vesi oli liian kylmää, kurkku tuli kipeäksi.

- Ruoassa kestää.... Tämäkin on minun vika ilmeisesti... 

äh, tää lista on loputon, en jaksa muistella enempää kun alkaa vituttamaan :(

[/quote]

Sinun työsi on luoda asiakkaalle mahdollisimman miellyttävä ravintolakokemus. Jos ei ole miellyttävä, niin sinä olet tehnyt työsi huonosti. Voit tietysti narista, että ei oo mun vika mutta kun se loppukädessä kuitenkin on. Tyytymättömät asiakkaat eivät tule uudestaan, ravintola joutuu vähentämään väkeä ja sinä saat potkut. sinä olet loppukädessä vastuussa.

[/quote]

Asiakkaan tehtävä EI ole inistä turhasta. Käsittämätöntä käytöstä ihmisillä! Enkä siis itse ole palvelualalla.

[/quote]

Asiakkaalla Ei ole mitään tehtävää. Asiakas ostaa mitä ostaa. Asiakas saa inistä niin paljon kuin haluaa.

Vierailija
80/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi olkoon mikä ihmishirviö olet, palaas nyt aikakoneellasi takaisin sinne natsi-saksaan..