Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en vaan jaksa tätä asiakaspalvelua enää!

Vierailija
10.02.2014 |

Oon ihan kypsä koko hommaan. En jaksa olla enää ystävällinen ihmisille, jotka kohtelee mua, kuin roskaa. Se on mun vika kun ei ole jotain tiettyä merkkiä tarjolla, se on mun vika, kun aurinko paistaa silmiin ikkunasta, se on mun vika, kun ikkunasta vetää kylmää ilmaa, se on mun vika, kun ovat myöhässä lennolta, kun taksi ei saapunut ajoissa. Kaikki on MUN syytä. Mä oon niin kyllästyny tähän touhuun. Ihmiset on muuttunut kyllä 90-luvulta ERITTÄIN röyhkeiksi ja inhottaviksi. Ennenvanhaan kun oli muutama asiakas, joka oli pahalla päällä, ja heitä yritti muiden tunaroimisesta rauhoitella se riitti, mutta nyt on muutama asiakas, joka on oikeesti ymmärtää jos ilmoittaa, että tässä firmassa se ei ole mahdollista/ ei ole tarjolla... Minkäs minä sille mahdan, että kyseiseen firmaan ei voida syystä tai toisesta hankkia tiettyä tuotetta. Pakko kirjoittaa tänne, pakko saada jakaa tämä suuri vitutus jollekkin. Onko jotain keinoa, millä mä vaan pystyisin antamaan asioiden olla ja ottamatta itteeni? Mutta kun toistakymmentä vuotta yrittää palvoa ja miellyttää kaikkia ja tulee vaan paskaa niskaan, niin kyllä siinä mielenterveys menee.  Pitäisköhän vaihtaa alaa, ihan johonkin toiseen. Onko muut asiakaspalvelijat näin ahdistuneita? :(

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:18"]

Oikeesti, nykyvalittajaihmiset saisivat olla ihan helvetin kiitollisia, kun heitä joku vielä edes viittii palvella joskus todellakin ala-arvoisen ja röyhkeän kohtelun jälkeen... 

[/quote]

Kerro nyt esimerkkejä tästä ala-arvoisesta ja röyhkeästä kohtelusta. Itse en ole nähnyt juuri mitään muuta kuin lapsellista nillitystä jossa asiakaspalvelija pyörittelee silmiään kun asiakas pyytää jotain asiallisesti.

[/quote]

- Kuule tyttö( olen 35-v ), ootko tuomassa mulle sitä mitä tilasin, vähän vauhtia siihen hommaan! 

-Saisko jonkun nuoremman palvelijan?

- Etkö ymmärrä, idootti, minä meinaan

- Nyt on kyllä idiootti nainen

- Kuules nyt, mä tiedän missä sä asut ja tiedän sun lapses

- Onko sulla edes miestä?

- Miten voit olla tällä alalla jos sulla on lapsia?

- Toivottavasti ukkos tajuaa miten tyhmä oot 

- Ai miten niin en saa bonusta kun maksan firman piikkiin? Laita ne bonukset sinne tyttö nyt ja lopeta iniseminen

Oliko tarpeeks monta? 

Vierailija
22/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:45"]

Joo täällä kans yks järkensä ihan just menettämässä!! Työskentelen tarjoilijana ja olen syypää jokaikiseen asiaan. Olen syypää mm.

- kun ikkunasta paistaa aurinko silmiin syödessä, ehdottaessani paikan vaihtoa, tulee vastaus " NO EI TARVI!!"  

- Kun terassilla kesäisin jäät sulavat nopeasti juuri hanasta laskemaani siideriin, koska MINÄ en osaa pitää yllä oikeaa lämpötilaa..

- talvella ikkunapaikalla on liian kylmä. Joo, minä tiivistän ikkunat. Sanoessani, että asiasta ollaan ilmoitettu monesti huoltomiehelle, niin vastaus on vaan, että et ole tarpeeksi hyvin.

- Tuolin istuin on rumasti kuvioitu. 

- Pihvi oli liian kypsä/raaka, paista sitä paremmin. -Mikä tässä on, kun ihmiset luulee, että tarjoilija paistaa pihvit??

- Naapuripöydän lapset kiljuu 

- vessassa paha haju, kun joku käynyt köntsimässä. 

- Jonkun tietyt pankin kortin eivät jostain syystä toimi. MINUN VIKA, en vain osaa käyttää koneita, joita olen käyttänyt viimeiset 8 vuotta. 

- Vesi oli liian kylmää, kurkku tuli kipeäksi.

- Ruoassa kestää.... Tämäkin on minun vika ilmeisesti... 

äh, tää lista on loputon, en jaksa muistella enempää kun alkaa vituttamaan :(

[/quote]

Voi mä niin tunnistan nuo kaikki!!! 

Ja äläkä vain unohda, että olemmehan syypäitä myös siihen, kun ravintola on täynnä, ja täytyy " jonottaa" pöytään ;) Sehän katastrofi on kun juuri HEILLE ei löydy paikkaa, sitten kun löytyy, pöytä ei kelpaa. Haluavat ikkunalle. 

TSEMPPIÄ ARKEESI!!! :)

[/quote] Kysy talta pampulta etta oliko hanella poytavaraus? Ai ei, no sitten  pitaa odottaa niin kauan etta joku ikkunapoyta vapautuu mutta niita odottaa jo kolme muuta aikaisemmin tullutta.

Jos jonkun pitaa kysya "tiedatko kuka mina olen" se tarkoittaa sita etta kukaan ei tieda, todelliset kuuluisuudet tunnistetaan heti.

[/quote]

Ainiin, sehän unohtui :D Kerran kysyin nätisti eräältä herralta, että oliko teillä pöytävaraus kun pyysivät ikkunalle täytenä lauantai-iltana, eihän heillä ollut. 

" Enhän MINÄ nyt tarvitse mitään varausta, jos teiltä ei nyt muka löydy sitä niin me menemme muualle."  

" asia selvä, tällä hetkellä ei tosiaan löydy, joten hyvää illanjatkoa, ja muistakaa jatkossa varata pöytä, ne menevät nopeaan! :)))))))  " 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röyhkeille ihmisille pitäis antaa selkäsauna :(

Vierailija
24/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:35"]

Ensinnäkin noihin ikkunahommiin oli nimenomaan se pointti, että kun sanon heille, että joo se on tosi harmi plaaplaaplaa, ja jonka jälkeen ilmoitan, että olen asiasta tehnyt ilmoituksen, mutta kun ne paukapäät vielä tämän jälkeen minulle valittavat, että miksei asia ole korjattu, ja että ilmoita asiasta paremmin. 

Mähän nyt jumalauta joku jumala olisin, jos tietäisin millon mistäkin se aurinko paistaa.  Varsinkin talvella, kun todella harvoin se aurinko sieltä pilkahtaa ja joskus on pilvinen sää, ja yhtäkkiä pam se aurinko sieltä tulee esiin. Ja eihän mulla nyt herranjumala oo aikaa seistä töllöttää ikkunasta, jos sattuu aurinko paistamaan. Ja jos asiakkaat istuvat itse siihen pöytään, naurettavampaahan se olis sit listoja vietäessä sanoa, et hei sori tähän paistaa aurinko, menkää muualle.

Et tainnut ihan ajatuksen kanssa lukea tuota pankkikorttihommaa??? Joskus kun pankeilla jotain huoltoja yms. häiriöitä joista uutisoidaan välillä, että esim. Danske-pankin kortinmaksuilla ongelmaa/ häiriötä tutkitaan ymsyms. Kyllähän meillä nyt herraisä olis lappu jos ei joku kortti käy, meillä käy kyllä ihan kaikki kortit normaalisti.

[/quote]

Jos se vetävä ikkuna olisi sinun kodissasi ja huoltomiestä ei näy eikä kuulu, niin sinäkö valittamatta vaan odottelisit? En usko. Varmasti valittaisit miehellesi. Äläkä nyt sano, että se on ihan eri asia valittaa omalle miehelle. Itsehän sinä menit niiden asiakkaiden puolelle kun myönsit, että harmi että ikkunasta vetää.

Joo, jos koulu on jäänyt peruskouluun, niin sitten ymmärrän, että aurinko voi olla todella hämmentävä luonnonilmiö. Tiedoksesi: aurinko nousee idästä, on keskipäivällä etelässä ja illalla lännessä. Kesäisin aurinko on nousee idempänä ja laskee lännemmäs kuin talvella. Talvisin aurinko on myös matalammalla. Auringon liikkeet on tunnettu tuhansia vuosia. Ei ole mitään rakettitiedettä. Kuinka monta vuotta sanoitkaan, että olet ollut siellä samassa paikassa töissä?

Asiakkaalle voi sanoa, että tänään on ollut Danske Bankilla jotain ongelmia korttien kanssa. Pahoittelen. Kannattaa sanoa tämä jo ennen kuin sitä Danske Bankin korttia yritetään höylätä. Säästyy aikaa jos asiakas voi kaivaa toisen pankin kortin. 

Vierailija
25/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran ravintolassa töissä ja meille tuli eräs naisporukka syömään. He valittivat suuresti, kun he eivät saaneet miestarjoilijaa, vaan saivat minut, joka olin viimeisillä viikoilla töissä raskausmahani kanssa ja tästä he valittivat, kun ei kuulemma voineet rentoutua, kun mahaani joutui väistelemään " kaiken aikaan". Ja tästä he siis valittivat vasta jälkikäteen laittamalla ravintolapäälikölle s-postia. Ja naiset eivät edes kiinnittäneet mahaani mielestäni edes huomiota koko illan aikana, eikä he siitä minulle maininneet mitään, että olisin "tiellä" sen kanssa. Ja minulla oli hyvin tilaa kulkea edestakas, enkä joutunut pyytelemään anteeksi, kun en olisi mahtunut tms.. Outoa.

Vierailija
26/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:47"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:06"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 00:45"]

Joo täällä kans yks järkensä ihan just menettämässä!! Työskentelen tarjoilijana ja olen syypää jokaikiseen asiaan. Olen syypää mm.

- kun ikkunasta paistaa aurinko silmiin syödessä, ehdottaessani paikan vaihtoa, tulee vastaus " NO EI TARVI!!"  

- Kun terassilla kesäisin jäät sulavat nopeasti juuri hanasta laskemaani siideriin, koska MINÄ en osaa pitää yllä oikeaa lämpötilaa..

- talvella ikkunapaikalla on liian kylmä. Joo, minä tiivistän ikkunat. Sanoessani, että asiasta ollaan ilmoitettu monesti huoltomiehelle, niin vastaus on vaan, että et ole tarpeeksi hyvin.

- Tuolin istuin on rumasti kuvioitu. 

- Pihvi oli liian kypsä/raaka, paista sitä paremmin. -Mikä tässä on, kun ihmiset luulee, että tarjoilija paistaa pihvit??

- Naapuripöydän lapset kiljuu 

- vessassa paha haju, kun joku käynyt köntsimässä. 

- Jonkun tietyt pankin kortin eivät jostain syystä toimi. MINUN VIKA, en vain osaa käyttää koneita, joita olen käyttänyt viimeiset 8 vuotta. 

- Vesi oli liian kylmää, kurkku tuli kipeäksi.

- Ruoassa kestää.... Tämäkin on minun vika ilmeisesti... 

äh, tää lista on loputon, en jaksa muistella enempää kun alkaa vituttamaan :(

[/quote]

Voi mä niin tunnistan nuo kaikki!!! 

Ja äläkä vain unohda, että olemmehan syypäitä myös siihen, kun ravintola on täynnä, ja täytyy " jonottaa" pöytään ;) Sehän katastrofi on kun juuri HEILLE ei löydy paikkaa, sitten kun löytyy, pöytä ei kelpaa. Haluavat ikkunalle. 

TSEMPPIÄ ARKEESI!!! :)

[/quote] Kysy talta pampulta etta oliko hanella poytavaraus? Ai ei, no sitten  pitaa odottaa niin kauan etta joku ikkunapoyta vapautuu mutta niita odottaa jo kolme muuta aikaisemmin tullutta.

Jos jonkun pitaa kysya "tiedatko kuka mina olen" se tarkoittaa sita etta kukaan ei tieda, todelliset kuuluisuudet tunnistetaan heti.

[/quote]

Ainiin, sehän unohtui :D Kerran kysyin nätisti eräältä herralta, että oliko teillä pöytävaraus kun pyysivät ikkunalle täytenä lauantai-iltana, eihän heillä ollut. 

" Enhän MINÄ nyt tarvitse mitään varausta, jos teiltä ei nyt muka löydy sitä niin me menemme muualle."  

" asia selvä, tällä hetkellä ei tosiaan löydy, joten hyvää illanjatkoa, ja muistakaa jatkossa varata pöytä, ne menevät nopeaan! :)))))))  " 

[/quote] Mina olisin voinut molayttaa (kun olen aika paha suustani!) etta herra on hyva ja menee tuolle seurueelle sanomaan etta heidan pitaa siirtya muualle kun te haluatte istua siina.

Vierailija
27/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:43"]

- Kuule tyttö( olen 35-v ), ootko tuomassa mulle sitä mitä tilasin, vähän vauhtia siihen hommaan! 

- Ai miten niin en saa bonusta kun maksan firman piikkiin? Laita ne bonukset sinne tyttö nyt ja lopeta iniseminen

Oliko tarpeeks monta? 

[/quote]

Veikkaan että palvelet enimmäkseen humalaisia miehiä. Niistä minullakin on kokemusta. En ota itseeni. Kohtele heitä kuin eläimiä. Älä rääkkää mutta älä oleta, että itse tajuaisivat mitään.

Vierailija
28/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:47"]

[/quote]

Juuri näin. Toimit aivan oikein.

Vierailija
29/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:54"]

Ensinnäkin noihin ikkunahommiin oli nimenomaan se pointti, että kun sanon heille, että joo se on tosi harmi plaaplaaplaa, ja jonka jälkeen ilmoitan, että olen asiasta tehnyt ilmoituksen, mutta kun ne paukapäät vielä tämän jälkeen minulle valittavat, että miksei asia ole korjattu, ja että ilmoita asiasta paremmin. 

Mähän nyt jumalauta joku jumala olisin, jos tietäisin millon mistäkin se aurinko paistaa.  Varsinkin talvella, kun todella harvoin se aurinko sieltä pilkahtaa ja joskus on pilvinen sää, ja yhtäkkiä pam se aurinko sieltä tulee esiin. Ja eihän mulla nyt herranjumala oo aikaa seistä töllöttää ikkunasta, jos sattuu aurinko paistamaan. Ja jos asiakkaat istuvat itse siihen pöytään, naurettavampaahan se olis sit listoja vietäessä sanoa, et hei sori tähän paistaa aurinko, menkää muualle.

Et tainnut ihan ajatuksen kanssa lukea tuota pankkikorttihommaa??? Joskus kun pankeilla jotain huoltoja yms. häiriöitä joista uutisoidaan välillä, että esim. Danske-pankin kortinmaksuilla ongelmaa/ häiriötä tutkitaan ymsyms. Kyllähän meillä nyt herraisä olis lappu jos ei joku kortti käy, meillä käy kyllä ihan kaikki kortit normaalisti.

[/quote]

Jos se vetävä ikkuna olisi sinun kodissasi ja huoltomiestä ei näy eikä kuulu, niin sinäkö valittamatta vaan odottelisit? En usko. Varmasti valittaisit miehellesi. Äläkä nyt sano, että se on ihan eri asia valittaa omalle miehelle. Itsehän sinä menit niiden asiakkaiden puolelle kun myönsit, että harmi että ikkunasta vetää.

Joo, jos koulu on jäänyt peruskouluun, niin sitten ymmärrän, että aurinko voi olla todella hämmentävä luonnonilmiö. Tiedoksesi: aurinko nousee idästä, on keskipäivällä etelässä ja illalla lännessä. Kesäisin aurinko on nousee idempänä ja laskee lännemmäs kuin talvella. Talvisin aurinko on myös matalammalla. Auringon liikkeet on tunnettu tuhansia vuosia. Ei ole mitään rakettitiedettä. Kuinka monta vuotta sanoitkaan, että olet ollut siellä samassa paikassa töissä?

Asiakkaalle voi sanoa, että tänään on ollut Danske Bankilla jotain ongelmia korttien kanssa. Pahoittelen. Kannattaa sanoa tämä jo ennen kuin sitä Danske Bankin korttia yritetään höylätä. Säästyy aikaa jos asiakas voi kaivaa toisen pankin kortin. 

[/quote]

Sä et vaan jumalauta ymmärrä mun pointtia missään asiassa. Sanoin mä niille mitä tahansa niin ne kääntää sen mua vastaan... tajuatko? 

Miten saan päähäsi, että olen ensin aina asiakkaan puolella, mutta kun alkavat syyttää minua silti, että MINÄ en ole vain tehnyt asialle mitään. 

Ja toisen kerran kysyn, luetko ihan ajatuksen kanssa noita vastauksia? Jos asiakkaat valitsevat pöytänsä itse/itsenäisesti ja heille aurinko tulee yllätyksenä, sanon heille, että voitte toki vaihtaa pöytää, kaikki ovat vapaina, niin tämän jälkeen tulee tekstiä, että " ei me nyt enää mitään ruveta siirtymään, etkö voi peittää sitä millään pressulla tai verholla?" Niin siihen en vain voi vastata myöntävästi. 

Ja kiitos, tiedän mikä on auringonpaiste :)  Ja koulutukseni ei nyt liity tähän asiaan millään tavalla, mutta ei ole peruskoulutasolle jäänyt. 

Ja tämä korttiasia... Vaikka siitä ilmoittaa etukäteen, että jotain häiriötä on tietyllä pankilla, eivät he usko. He sanovat meidän koneissamme olevan vikaa. He vänkäävät ja vänkäävät, eivätkä usko, ennenkuin itse katsovat teksi tv:stä tai netistä asian. 

Vierailija
30/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:58"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 01:43"]

Oliko tarpeeks monta? 

[/quote]

Veikkaan että palvelet enimmäkseen humalaisia miehiä. Niistä minullakin on kokemusta. En ota itseeni. Kohtele heitä kuin eläimiä. Älä rääkkää mutta älä oleta, että itse tajuaisivat mitään.

[/quote]

Ei ole humalaisia... Ihan keski-ikäisiä bisnesmiehiä :) Ja ihan lounasaikaan liikkeellä. En laittanut listaan mitään humalaisen suusta kuultua, niistä en välitä.

Vierailija
31/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Hei voitko sä nyt lopettaa??? Ketään ei kiinnosta sun " selventävät" vastaukset. Oot yks niistä kitisijöistä joita me joudutaan tuon kyseisen tarjoiljan kanssa kestämään. 

Vierailija
32/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Muakin ihan ulkouolisena ärsyttää nää sun " selventävät" vastaukset, kun sä et selvästi ymmärrä sitä pointtia mitä se meinaa... Ja sä kyllä alensit itses niin maanrakookin syvemmälle, kun otit tuon " minkä asteen koulutus sulla muka on " kortin esiin. Älä vajoa sinne alemmas enää. 

Vierailija
33/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:07"]

Sä et vaan jumalauta ymmärrä mun pointtia missään asiassa. Sanoin mä niille mitä tahansa niin ne kääntää sen mua vastaan... tajuatko? 

Miten saan päähäsi, että olen ensin aina asiakkaan puolella, mutta kun alkavat syyttää minua silti, että MINÄ en ole vain tehnyt asialle mitään. 

Ja toisen kerran kysyn, luetko ihan ajatuksen kanssa noita vastauksia? Jos asiakkaat valitsevat pöytänsä itse/itsenäisesti ja heille aurinko tulee yllätyksenä, sanon heille, että voitte toki vaihtaa pöytää, kaikki ovat vapaina, niin tämän jälkeen tulee tekstiä, että " ei me nyt enää mitään ruveta siirtymään, etkö voi peittää sitä millään pressulla tai verholla?" Niin siihen en vain voi vastata myöntävästi. 

Ja kiitos, tiedän mikä on auringonpaiste :)  Ja koulutukseni ei nyt liity tähän asiaan millään tavalla, mutta ei ole peruskoulutasolle jäänyt. 

Ja tämä korttiasia... Vaikka siitä ilmoittaa etukäteen, että jotain häiriötä on tietyllä pankilla, eivät he usko. He sanovat meidän koneissamme olevan vikaa. He vänkäävät ja vänkäävät, eivätkä usko, ennenkuin itse katsovat teksi tv:stä tai netistä asian. 

[/quote]

Jos ne karran kaiken kääntää sinun syyksi, niin jotainhan ne selvästi haluaa. Ehkä ne haluaa, että myönnät olevasi väärässä (helppoa), ehkä ne haluaa väitellä (anteeksi mutta meillä on muitakin asiakkaita, heippa), ehkä ne haluaa alennusta (vaikeeta, älä suostu mutta anna ymmärtää, että ovat aivan erityisiä asiakkaita, special price only for you, my friend).

Asiakkaat yleensä haluavat tunteen siitä, että heidät huomioidaan ja että joku ajattelee heidän parastaan. Että joku ottaa napakasti, kuin äiti, ohjat käsiinsä ja tekee jotain ettei aulinko paitta simmuun. Älä näytä heille epävarmuuttasi. Sanot heille, että aurinko on sietämätön, nyt kaikki siirtyy, annas kun autan, istu tähän, ole hyvä, tuliko kaikki tavarat mukaan, onko mukava olo.

Vierailija
34/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:18"]

Muakin ihan ulkouolisena ärsyttää nää sun " selventävät" vastaukset, kun sä et selvästi ymmärrä sitä pointtia mitä se meinaa... Ja sä kyllä alensit itses niin maanrakookin syvemmälle, kun otit tuon " minkä asteen koulutus sulla muka on " kortin esiin. Älä vajoa sinne alemmas enää. 

[/quote]

Jos haluat jatkossa kuunnella sitä valitusta, niin lopetan tähän (ilmeisetsi oikein nautit kun saat olla marttyyri). Jos taas haluat olla parempi työssäsi, niin silloin kallistat korvasi.

Vierailija
35/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:22"]

[/quote]

Jos haluat jatkossa kuunnella sitä valitusta, niin lopetan tähän (ilmeisetsi oikein nautit kun saat olla marttyyri). Jos taas haluat olla parempi työssäsi, niin silloin kallistat korvasi.

[/quote]

siis et todellakkan osaa lukea..... tämän kirjoittaja ei ollut se tarjoilija, kenen kanssa vänkäsit aiemmin...... huoh. Kiitos, teet palveluksen kun et enää vastaa.

Vierailija
36/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:20"]

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:07"]

[/quote]

Jos ne karran kaiken kääntää sinun syyksi, niin jotainhan ne selvästi haluaa. Ehkä ne haluaa, että myönnät olevasi väärässä (helppoa), ehkä ne haluaa väitellä (anteeksi mutta meillä on muitakin asiakkaita, heippa), ehkä ne haluaa alennusta (vaikeeta, älä suostu mutta anna ymmärtää, että ovat aivan erityisiä asiakkaita, special price only for you, my friend).

Asiakkaat yleensä haluavat tunteen siitä, että heidät huomioidaan ja että joku ajattelee heidän parastaan. Että joku ottaa napakasti, kuin äiti, ohjat käsiinsä ja tekee jotain ettei aulinko paitta simmuun. Älä näytä heille epävarmuuttasi. Sanot heille, että aurinko on sietämätön, nyt kaikki siirtyy, annas kun autan, istu tähän, ole hyvä, tuliko kaikki tavarat mukaan, onko mukava olo.

[/quote]

Nokun en näytä epävarmuuttani, koska sellaista ei ole. Kerron mitkä asiat, ovat mahdollisia ja mitkä eivät. Ja hyvällä, asiantuntevalla äänellä kyllä kerron, kuinka asiat ovat, enempään en pysty.  Vaikka kuinka heidän puolelleen menisi, ei heille vain yksinkertaisesti kelpaa mikään. Tämä on sinulle vaikeaa ymmärtämistä.

Vierailija
37/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se sellainen ravintola on, joka ei ole kartoittanut mihin pöytiin aurinko mahdollisesti paistaa eri vuodenaikoina? Kyllähän nyt jokainen kunnon ravintola on tehnyt jonkinlaisen pöytäkartan, josta selviää missä pöydissä asiakas voi sokaistua sisään paistavasta auringosta. Tämä pitää tietenkin kartoittaa ottamalla huomioon eri mittaiset ihmiset sekä auringon kääntyminen, ettei ohjaa asiakasta vahingossa pöytään, jossa aurinko häikäisee 15 minuutin kuluttua, vaikka juuri sillä hetkellä olisi vielä ihan ok. Asiakaspalvulua voisi parantaa mittaamalla jokaisen sisään astuvan asiakkaan, jotta pöytäänohjaus voidaan tehdä yksilöllisten ominaisuuksien mukaan. Esim. pariskunnat, jotka ovat huomattavan eri mittaisia, voisivat joissain tilanteissa istua ikkunapöydässä, jos se pidempi ohjataan istumaan niin, että aurinko ei hänen takaansa pääse paistamaan lyhyemmän silmiin.

Jokaiselle asiakkaalle optimaalisen istumapaikan valintaa voitaisiin lisätä myöskin punnitsemalla sisään pyrkivät, jotta jokaiselle voitaisiin tarjota omalle painolle räätälöityä istuinta. Lihavimpia ei luonnollisestikaan voi ohjata istumaan kaikkein upottavimmille materiaaleille, vaan heille pitää ymmärtää tarjota jämäkämmistä materiaaleista valmistettua istuinta. Kun asiakkaiden pituus ja paino saadaan selville, voidaan jokaisen BMI laskea ja ruoka-annokset voitaisiin räätälöidä asiakkaiden energiatarve huomioiden!

Tämä se vasta todellista yksilöllistä palvelua olisikin!

Vierailija
38/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2014 klo 02:27"]

Nokun en näytä epävarmuuttani, koska sellaista ei ole. Kerron mitkä asiat, ovat mahdollisia ja mitkä eivät. Ja hyvällä, asiantuntevalla äänellä kyllä kerron, kuinka asiat ovat, enempään en pysty.  Vaikka kuinka heidän puolelleen menisi, ei heille vain yksinkertaisesti kelpaa mikään. Tämä on sinulle vaikeaa ymmärtämistä.

[/quote]

No jos olet tehnyt kaiken voitavasi eikä se kelpaa, niin sille ei sitten mitään mahda. Mitä murehdit? Tuolla on paljon ihmisiä jotka tarvitsisivat ammattiapua ja niitä joutuu kohtamaan aina toisinaan. Et vain sinä vaan me kaikki.

Vierailija
39/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä kyllä alensit itses niin maanrakookin syvemmälle, kun otit tuon " minkä asteen koulutus sulla muka on " kortin esiin. Älä vajoa sinne alemmas enää. 

[/quote]

Jos tarjoilija naureskelee, että "vähänkö noi asiakkaat on tyhmiä kun eivät tiedä ettei meillä ole vapaita pöytiä", niin kyllähän siitä vähän tulee sellainen vaikutelma, että henkilö, jonka mielestä vapaiden pöytien lukumäärän tietäminen on merkki jostain suuremmasta älystä, on hieman yksinkertainen.

Vierailija
40/127 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelu on raskasta, olin ja lähdin :D Ennen lähtöä hermot alkoivat mennä ja annoin palaa takaisin jokaiselle ärsyttävälle vänkääjälle.

Mutta tämä on tätä...työttmyyden aikana pakosta on mentävä aloille joille ei sovi. Toinen naisvaltainen ala jolle itse en halua on hoiva-ala.

Hermot menivät ja jos uudestaan menisin tuonkaltaiseen asiakaspalvelu työhän saisin varmasti potkut melkopian.