Mikä on sun once-in-a-lifetime -juttu, jonka haluat vielä toteuttaa?
tai olet jo toteuttanut?
Mulla niitä on montakin. Afrikan safarille haluisin mennä, kävellä kiinanmuurilla, ym joku vastaava reissu.
Lapsena jo päätin, että haluan nähdä täydellisen auringonpimennyksen ja se toteutui 2006
Kommentit (118)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:18"]
"tein "lusikkalistan" (bucket list)"
Bucket list = amparilista, lista asioista jotka haluaa tehda ennen kuolemaansa. Tulee sanonnasta "before I kick the bucket" = ennekuin potkaisen amparia eli ennen kuin kuolen.
[/quote]
Suomeksi ei potkaista ämpäriä, vaan esim. heitetään lusikka nurkkaan, siksi lusikkalista. En ole ainoa joka tätä ilmausta käyttää, sen sijaan "ämpärilista" on käännösvirhe.
[/quote] Miten amparilista on kaannosvirhe? Minusta kaannosvirhe on sanoa etta lusikka on bucket kun se on spoon. Mutta suomalainenhan tietaa aina parhaiten ja on natiivimpi kuin natiivit itse. En missaan vaiheessa sanonut etta se kaantyy suomalaiseksi sanonnaksi vaan kaansin sen suomeksi. Pieni ero.
[/quote]
Sä oletkin selvästi tosi natiivi...
Tarkoitatko Kerran-Elämässä-Juttu? Vai kenties kerran elämässä -juttu? Vai kerran elämässä juttu?
Muutto pysyvästi USA:n. Suurin toteutunut unelma tähän mennessä on ollut Suomesta poismuutto.
Aika paljon olen jo näitä yleisimpiä tehnyt, varsinkin matkusteluun liittyen. Itsellä tulee lähinnä mieleen käydä laskemassa jokin tunnetuista hengenvaarallisen jyrkistä off-pistelaskettelureiteistä. Tämä varmaan myös jäisi once-in-a-lifetime tempuksi sattuneesta syystä.
Haluaisin matkustaa New Yorkiin. Toistaiseksi en ole koskaan käynyt Yhdysvalloissa. Yksi toteutunut on se, että olen nähnyt Gizan pyramidit Egyptissä. Aika pian sen jälkeen kun oltiin matkustettu sinne, levottomuudet alkoivat eikä Kairoon olisi ollut enää mitään asiaa.
Muutto ulkomaille ainakin osaksi vuotta. Kunhan tuo kuopuskin tuosta aikuistuu niin sitten mennään! Meillä ei onneksi ole työt paikkaan sidottuja. Haluamme asua useassa eri maassa esim 6-12kk kerrallaan.
Haluaisin oppia nauttimaan työstäni, ja osata edes joskus jotain (4v lääkäriksi valmistumisesta ja mitä enemmän tekee työtä, sitä enemmän tajuaa miten vähän tietää ja osaa).
Haluaisin matkustella enemmän: New York ja monet muut kaupungit on käyty, mutta haluaisin sademetsäretkelle, USA Roadtrip, maailmanympärysmatka, pitkä matka (yli 2kk) esim. intiaan tai Thaimaahan.
Ja ennenkaikkea, toivoisin olevani onnellinen. Ei mitään once-in-a-lifetime-juttuja, mutta haaveita.
Hankkia kakkosasunto jostain lämpimästä maasta. Sinne voisi sitten vetäytyä eläkepäiviä viettämään, jos nyt niin vanhaksi eletään.
[quote author="Vierailija" time="16.03.2014 klo 12:02"]
Aika paljon olen jo näitä yleisimpiä tehnyt, varsinkin matkusteluun liittyen. Itsellä tulee lähinnä mieleen käydä laskemassa jokin tunnetuista hengenvaarallisen jyrkistä off-pistelaskettelureiteistä. Tämä varmaan myös jäisi once-in-a-lifetime tempuksi sattuneesta syystä.
[/quote]
Tämän lisäksi tuli mieleen yleisemmistä haaveista/suunnitelmista lähteä vapaaehtoislääkäriksi johonkin kehitysmaahan. Varmasti tämän toteutankin, kun tutkimusprojektini parin vuoden päästä todennäköisesti loppuu.
Se New Yorkin haaveilija vielä palaa, en halua todellakaan tehdä mitään kituutus/säästäbudjetti matkaa sinne, kituuttaa saan täälläkin. Jos menen, niin menen suuren rahatukun kanssa, syön hyvin ja ostelen kaikkea ihanaa. Mutta haaveillahan saa...
Ihania haaveita täällä teillä :) Valtavasti tsemmpiä kaikille niiden toteuttamiseen!
Mun oma on tehdä se klassinen jenkkien päästä päähän road-trip! Siihen vois olla parin vuoden päästä mahdollisuus.
Toinen on vähän arkisempi mutta haluaisin saada rakkaan puolisoni kanssa lapsen, jota helliä, hoitaa ja kasvattaa. Sen jos elämältä saisin niin kyllä olis sydän täynnä. (ollaan naispari, joten tuo haave tuntuu toisinaan hyvinkin kaukaiselta...)
Muutama vielä jäljellä omassa bucket listissa:
Härkäjuoksu pampalonassa
Porttikielto johonkin maahan
Maratonin juoksu
Yö putkassa
Tee vähintään 1 poikalspsi
Nämä perus laskuvarjohypyt, benjit ja hiilillä kävelyt on tullut jo suoritettua
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin tunte rakastumisen tunteen, että mies katsoisi mua ihaillen. Halaisi , suutelisi, tanssisimme hitaita.
ei välttämättä mitään muuta, siis seksiä...ehkä suutelemista.
Mutta se ihana tunne, kun rakastaa ja toinen tuntee samoin.
Sen halauisin vielä kerran elämässäni tuntea <3
Tama. Avioliitto josta se uupuu ja ajatus, etta se oli tassa. Ettei enaan ikina koe sita palavaa intohimoa.
Dolomiiteilla haluaisin kiertää. Suunnitelmissa itselle 50v lahjaksi ensi vuonna
Golden Gate ilta-auringossa oli hieno kerran elämässä kokemus.
Laskuvarjohyppy ja härkäjuoksu, ehkä tänä vuonna jo molemmat plakkarissa
ei mitään haaveita, mutta toivon, että elämä säilyisi eds tällaisena!