Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sun once-in-a-lifetime -juttu, jonka haluat vielä toteuttaa?

Vierailija
14.03.2014 |

tai olet jo toteuttanut?

Mulla niitä on montakin. Afrikan safarille haluisin mennä, kävellä kiinanmuurilla, ym joku vastaava reissu.

Lapsena jo päätin, että haluan nähdä täydellisen auringonpimennyksen ja se toteutui 2006

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"tein "lusikkalistan" (bucket list)"

Bucket list = amparilista, lista asioista jotka haluaa tehda ennen kuolemaansa. Tulee sanonnasta "before I kick the bucket" = ennekuin potkaisen amparia eli ennen kuin kuolen.

Vierailija
62/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä Frida Kahlon kodin Meksikossa.

Haluan käydä Viipurissa.

Haluan käydä Samoalla.

Haluan kokeilla kokaiinia (alapeukuttakaa vaan, I don't give a shit).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:18"]

Bucket list = amparilista, lista asioista jotka haluaa tehda ennen kuolemaansa. Tulee sanonnasta "before I kick the bucket" = ennekuin potkaisen amparia eli ennen kuin kuolen.

[/quote]

Suomeksi ei potkaista ämpäriä, vaan esim. heitetään lusikka nurkkaan, siksi lusikkalista. En ole ainoa joka tätä ilmausta käyttää, sen sijaan "ämpärilista" on käännösvirhe.

Vierailija
64/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 17:18"]

[/quote]

Suomeksi ei potkaista ämpäriä, vaan esim. heitetään lusikka nurkkaan, siksi lusikkalista. En ole ainoa joka tätä ilmausta käyttää, sen sijaan "ämpärilista" on käännösvirhe.

[/quote] Miten amparilista on kaannosvirhe? Minusta kaannosvirhe on sanoa etta lusikka on bucket kun se on spoon. Mutta suomalainenhan tietaa aina parhaiten ja on natiivimpi kuin natiivit itse. En missaan vaiheessa sanonut etta se kaantyy suomalaiseksi sanonnaksi vaan kaansin sen suomeksi. Pieni ero.

Vierailija
65/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, unelmia on mutta ei mitään mahdollisuutta toteuttaa niitä. En ole käynyt missään hienossa paikassa, en kokenut mitään hienoa rakastumista, en ole tehnyt mitään hurjaa koskaan.

Turha edes listata tähän mitään, tulee vain paha mieli. Tasan kun ei mene ne nallekarkit. 

Vierailija
66/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttää tän muksun jo pian! Laskettu aika meni jo.

Vierailija
67/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokea seesteistä perhe-elämää lähimmäisten kanssa ja nähdä heidät tasapainoisina.

Vierailija
68/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:06"]

Jaa, unelmia on mutta ei mitään mahdollisuutta toteuttaa niitä. En ole käynyt missään hienossa paikassa, en kokenut mitään hienoa rakastumista, en ole tehnyt mitään hurjaa koskaan.

Turha edes listata tähän mitään, tulee vain paha mieli. Tasan kun ei mene ne nallekarkit. 

[/quote] Voihan se toiveesi olla vaikka pihakoivun latvaan kiipeaminen tai paivaksi kotiaidin lakko. Ainakin unelmasi olisivat erikoisia ja paljon omaperaisempia kuin nama av-mammojen eksoottiset unelmat :).

t.usalainen

Vierailija
69/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:42"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 14:36"]

Haluaisin käydä New Yorkissa, nyt vaan rupeaa tuntumaan siltä, ettei se tule koskaan toteutumaan.

[/quote]

Netti on täynnä tarjouslentoja New Yorkiin. Sieltä vaan bongaat lennot ja lähdet vaikka 5 päiväksi rapakon toiselle puolelle. Tälläkin hetkellä lentoja saa about 400 eurolla.

[/quote]

Joo mut New York ei ole ymmärtääkseni mikään halvin mahdollinen kaupunki. Kiva siellä sitten on tehdäkin jotain jos sinne asti pääsee.

En ole tuon haaveen kirjoittaja mutta sama on omakin haaveeni. Olen tällä hetkellä opiskelija joten tuollaista reissua ei ole helppo budjetoida ja just olen ymmärtänyt että siellä sitä käyttörahaakin tarvitsee.

[/quote]

Itseasiassa peruskustannukset NY:ssä ovat edullisempia kuin Suomessa. Ravintolassa syö noin 20 % halvemmalla kuin Suomessa ja kaupasta saa halvemmalla peruselintarvikkeita kuin Suomesta. Hotelli Manhattaniltakaan ei ole mikään erityisen kallis.

Tietenkin rahaa saa kulutettua, jos haluaa, mutta kyllä säästöbudjetillakin NY:ssä hyvin pärjää.

Nim. NY:ssä käynyt toinen opiskelija.

Vierailija
70/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisessa uusperheessä eläminen

Vierailija
71/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taitaa olla aika nuorta porukkaa... Tai sit vaan ihmisiä jotka ei ole matkustaneet juurikaan. Mitä enemmän maailmaa ja paikkoja näkee ja kokee, sitä arkisemmiksi ne haaveet ajan kanssa muuttuvat. Tai sitten ehkä myös iän myötä, haaveilee vaan läheisten ja rakkaiden kanssa vietetystä hyvästä ja terveestä elämästä. Mutta hyvä on olla ihmisellä haaveita!

Vierailija
72/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:20"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:06"]

[/quote] Voihan se toiveesi olla vaikka pihakoivun latvaan kiipeaminen tai paivaksi kotiaidin lakko. Ainakin unelmasi olisivat erikoisia ja paljon omaperaisempia kuin nama av-mammojen eksoottiset unelmat :).

t.usalainen

[/quote]

Haluaisin opiskella yliopistossa. Haluaisin kiertää Kaliforniaa ristiin rastiin, nauttia lämmöstä, puhua englantia. Haluaisin asua kodissa joka olisi edes nätti, uusi ei tarvitsisi olla eikä kallis, mutta kun ei olisi homeinen ja keskeneräinen :(

Vierailija
73/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junamatka Skotlannin pohjoisosasta Lontooseen. Säästetään ystäväni kanssa rahaa siihen reissuun ja tavoitteena olisi päästä lähtemään kesällä 2015, kun valmistun. Sen jälkeen jos saan töitä ei oikein ole enää mahdollisuutta lähteä.

Vierailija
74/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2014 klo 18:31"]Täällä taitaa olla aika nuorta porukkaa... Tai sit vaan ihmisiä jotka ei ole matkustaneet juurikaan. Mitä enemmän maailmaa ja paikkoja näkee ja kokee, sitä arkisemmiksi ne haaveet ajan kanssa muuttuvat. Tai sitten ehkä myös iän myötä, haaveilee vaan läheisten ja rakkaiden kanssa vietetystä hyvästä ja terveestä elämästä. Mutta hyvä on olla ihmisellä haaveita!

[/quote]

tää niin totta!! Monet maat olen nähnyt mutta silti kaipaan rauhallista yhdesdäoloa ja vaikka saunomista järvenrannalla. Perusasioita.

Vierailija
75/118 |
14.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vielä joskus iloisen pystykorvan ja haluaisin että joku ihana mies kosisi minua pääsiäismuna-sormuksella.

Vierailija
76/118 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2014 klo 08:39"]En osaa sanoa mitään once in a lifetime - kokemusta, mistä haaveilisin. Siis että jotain tapahtuisi kerran elämässä ja se jotenkin muuttaisi minua/elämää/jotain.

Mutta haaveilen vähän samasta kuin se paljon reissannut, joka halusi muovimatot, siwan ja taloyhtiön saunan ;) Haluaisin yhteisölliseen taloyhtiöön, lauantain/perjantain saunavuoron, tiistaisen lenkkisaunan. Välittäviä ihmisiä ympärilleni. 

[/quote]

Ei kai once in a lifetime jutun ole tarkoitus muuttaa sinua? Ainakin minulle ne matkat ovat haaveita paikoista, jotka haluan nähdä itse. Ehkä menen niille uudestaan joskus, mutta haluan nähdä ne ainakin kerran!

Omista matkahaaveistani toteutui reissu Rio de Janeiroon ja muualla Brasiliassa reissaaminen. Ehdottomasti oli listallani. Samaten teininä haaveilin tooodella paljon Skotlannista, ja lopulta asuinkin siellä muutamia vuosia :-) Aion muuttaa sinne takaisin.

Haaveet ovat haaveita, mutta ei välttämättä elämää muuttavia tapahtumia.

Vierailija
77/118 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ai. Minä olen tajunnut once in a lifetimen kokemukseksi, joka voi tapahtua suurinpiirtein vain kerran elämässä. Että se on kokemus ja mahdollisuus, jonka sattumisen todennäköisyys on vain todella pieni. Hetki johon on tartuttava. Ja sitten se väkisinkin muuttaa maailmaasi. 

Vierailija
78/118 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin vielä opiskella lääkäriksi ja tehdä niitä hommia loppuelämän. Ja elää muuten hyvää, seesteistä ja tervettä elämää.

Vierailija
79/118 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mennä naimisiin <3

Vierailija
80/118 |
15.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haave on jo toteutunut, vaikka olen vasta 27. Olen ehtinyt matkustaa upeissa paikoissa, valmistua yliopistosta ja asua pariin otteeseen ulkomailla. Suurin haaveeni kuitenkin toteutui viime vuonna, kun rakastuin palavasti ja aloin seurustella monen sinkkuvuoden jälkeen. Seuraavat haaveet liittyvät tähän parisuhteeseen: haluaisin naimisiin ja lapsen:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän