Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskin, että olen maksanut 20v. aikana lähes 130 000 € edestä vuokria

Vierailija
06.01.2008 |

voi helvete, ei pitäis laskea :(

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei minulla valitettavasti palkasta jää rahaa säästöön. Palkka käteen 1400 euroa, josta vuokra kahmaisee 660+sähkö+vesi,auto vie joka kuukausi(en pärjää ilman) lähes 300 bensojen ja vakuutusten kanssa ja loput sitten meneekin ihan elämiseen. En tiedä isommista asunnoista kannattako omaksi ostaa, mutta minun olisi kannattanut ostaa heti vaikka tällainen kaksio missä asun, se ois nyt oma. Se ois ollut sellaista pakko säästöä, ku kuitenkin on jossakin asuttava. No nyt mä odotan sitä elämäni rakkautta ja toivon, että sillä ois pesämuna ;)

Vierailija
22/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Et ole kamalassa velkavankeudessa kymmeniä vuosia. Jos haluat muuttaa, se käy helposti. Mä olen ikuinen vuokralla-asuja!

Sun on pakko maksaa vuokraa, jos haluat että sulla koti. Jos vuokran jätät maksamatta, saat häädön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli nettotulot tuon 1400 per kk, viidessä vuodessa jäi mulle käteen myymästäni asunnosta noin 90.000 ¿, noin 15.000 oli omaa rahaa alunperin.

- Asunnon arvo nousi 30%:a

- Maksoin lainaa pois

Ihan kiva juttu.

Vierailija
24/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostanut sillä 150.000e arvoisen talon, sitten olisit maksanut takaisin pankille kahdessakymmenessä vuodessa 280.000e. Näin olisit maksanut talostasi 150.000 ja tuon LISÄKSI pankille ekstroja 130.000e.

Itse asun asumisoikeusasunnossa ja maksan itse vuokraa 400e, loppu tulee asumistukena. Jos tuloni olisivat niin hyvät etten saisi asumistukia, varmaan ottaisin asuntolainaa.

Vierailija
25/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja ostanut sillä 150.000e arvoisen talon, sitten olisit maksanut takaisin pankille kahdessakymmenessä vuodessa 280.000e. Näin olisit maksanut talostasi 150.000 ja tuon LISÄKSI pankille ekstroja 130.000e.

Itse asun asumisoikeusasunnossa ja maksan itse vuokraa 400e, loppu tulee asumistukena. Jos tuloni olisivat niin hyvät etten saisi asumistukia, varmaan ottaisin asuntolainaa.

Nyt vuokran maksaminen jatkuu, ja ikinä asunto ei tule olemaan oma. Joten miinukselle vetää vuokranmaksu.

Vierailija
26/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla ei ajatella että vuokraan mennyt raha olisi " hukkaan heitettyä" rahaa. Onko myös ruokaan laitettu raha mielestänne hukkaan heitettyä, siitä kun ei jää mitään " käteen" ? Ja matkusteluun, palveluihin..?

No, minä nyt en ymmärrä omaisuuden kerryttämistä muutenkaan, mitään täältä ei kuollessa saa mukaan kuitenkaan. Lapsetkin ovat todennäköisesti jo eläkkeellä kun kuolen, joten mahdollinen perintö tuskin siinä vaiheessa hirveesti lämmittää.

Vierailija
27/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Missään muualla ei ajatella että vuokraan mennyt raha olisi " hukkaan heitettyä" rahaa. Onko myös ruokaan laitettu raha mielestänne hukkaan heitettyä, siitä kun ei jää mitään " käteen" ? Ja matkusteluun, palveluihin..?

No, minä nyt en ymmärrä omaisuuden kerryttämistä muutenkaan, mitään täältä ei kuollessa saa mukaan kuitenkaan. Lapsetkin ovat todennäköisesti jo eläkkeellä kun kuolen, joten mahdollinen perintö tuskin siinä vaiheessa hirveesti lämmittää.

Mä olen ainakin ihan tyytyväinen siihen että lapseni perii asuntoni. Ihan sama vaikka myyvät sen, saavatpahan ainakin omia velkoja lyhennettyä, tai muuten vain rahaa tai pesämunaa.

Ruoka ja syöminen ovat asioita, joita ilman ihminen ei pysy hengissä, tuskin kukaan rinnastaa sitä omistamiseen.

Vierailija
28/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
29/63 |
07.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Laskin, että olen maksanut 20v. aikana lähes 130 000 ¿ edestä vuokria

Rahaa on varmaan mennyt minultakin korkoihin iso kasa, mutta onpahan jäänyt asunto käteen jonka arvo on noussut aika paljon ostohinnasta. Kohta on kaikki laina maksettu pois ja asuminen on sen jälkeen paljon halvempaa.

Kaverilta on lähtenyt parikin kertaa vuokrakämppä alta. Tätäkään pelkoa ei omistusanussossa ole.

Vierailija
30/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Emme todellakaan saisi 600 eurolla maksettua asuntoa, johon meidän 7-henkinen perhe mahtuisi. Halvin omakotitalo alueellamme näytti olevan 179000 euroa. Emmekä halua maisemia vaihtaa ihan vain sen takia, että omaa saataisiin maksaa, kun täällä on työt ja koulut. Meillä on todellakin vuokra-asuminen edullisin (ja vaivattomin) vaihtoehto. Ikinä ei ole asumistukea saatu, ei ole kyllä edes haettu. - 15

Sehän nyt on ihan päivänselvä juttu.

Vierailija
31/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ruoka ja syöminen ovat asioita, joita ilman ihminen ei pysy hengissä, tuskin kukaan rinnastaa sitä omistamiseen."

Ei ilman asuntoakaan pysy hengissä, siksi siihen laitettu raha ei mielestäni ole hukkaan heitettyä, oli se sitten vuokran tai lainan+yhtiövastikkeen+korkojen muodossa maksettua.

Sori jos kuulostin negatiiviselta, en todellakaan ole negatiivinen ihminen, vaan ihminen joka ajattelee niin että ihmisellä on vain yksi elämä josta on pyrittävä nauttimaan täysillä. Mulle se täysillä nauttiminen tarkoittaa sitä, että asumiskustannukset on pienet ja rahaa jää muuhun elämiseen enemmän. Painotan kokemuksia materian sijaan, jne. Monille se OMISTAMINEN tuntuu tuovan kauheesti tyydytystä. Sitä en ole koskaan ymmärtänyt. Mut jokainen taaplaa tyylillään.

t: 39

Vierailija
32/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme vuokralla, ainakin pari vuotta vielä, koska ei ole varaa lainanmaksuun kun olen kotihoidontuella. Ja joo, jäähän meillä näin enemmän rahaa käteen kuussa, kun ei tällä 600 eurolla mitä maksetaan vuokraa, saisi maksettua lyhennyksiä + yhtiövastikkeita.

MUTTA omistusasuntoa aletaan maksaa heti kun pystytään ja juurikin siksi, että JOSKUS SE ON OMA. Joskus se jää lapsillemme perinnöksi.

Ja saahan ensiasunnon ostajat veroihinkin kevennystä, eli jää sitten enemmän palkastakin käteen.

Vierailija
33/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää mulla on vasta 35-vuotta. Harvalla on näin hyvin pullat uunissa tän ikäisenä. Mitään perintöä mä en ole koskaan saanut, vaan omalla ja miehen rahoilla ollaan asuntomme maksettu.

Mun elämänlaatu ei ole missään vaiheessa ollut niukkaa, sen takia että olen maksanut lainaa. Mistään ei ole tarvinnut tinkiä, vaan ihan normaalisti ollaan syöty ja eletty.

Vierailija
34/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut vastaan eläkeläistä, joka katuisi oman asunnon ostoa. Sen sijaan moni katuu, ettei koskaan tullut sitä asuntoa ostettua.

Kukin tietenkin tekee päätökset oman tilanteensa ja mielensä mukaan.

Vierailija
35/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sulla ap lapsia?

Vierailija
36/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekaan se omistaminen itsessään ei koskaan ole ollut asia mihin pitäisi tähdätä, varsinkin, kun täältä lähtiessään ei saa mitään mukaansa. Tärkeintä on, että asunto on sellainen, että siinä viihtyy ja pystyy järjestämään elämänsä, oli asunto sitten oma tai vuokra-asunto.

Itse asiassa Euroopassa on maita, joissa suurin osa asuntokannasta on vuokra-asuntoja ja ihan tyytyväisiä ihmisiä siellä asuu, suomalaisille on vain iskostettu tämä päähänpinttymä, että asunnon pitää olla oma.

Vierailija
37/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tontti vieläpä jonka arvo on nykyisin noin 50 000e. Parin kilometrin päässä Turun keskustasta. Hieman remonttia se tarvitsi. Pari vuotta sen jälkeen se myyriin 135 000 eurolla eteenpäin. Viimeiset kymmenen vuotta on ollut ennätysalhaiset korot. Olisi kannattanut vaan hyödyntää ne.

Vierailija
38/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikös ap kaksiota haaveillut

Vierailija
39/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että omistusasunnossa asuessa on PAKKO saada ne lainanlyhennys rahat JOSTAIN joka kuukausi!

Periaatteessa kannatan asunnon ostamista, mutta vain jos on säästöjä ja lainaa ei pahemmin tarvitse.

Miettikää nyt, asutte 30-VUOTTA pahimmillaan talossa, josta velkaa. 30-vuotta teidän pitää TIETÄÄ että on töitä jne. että on rahaa lyhentää lainaa ---ahdistavaa---

Ja vaikka näistä ei puhuta, väitän että jos ihminen asuu vuokralla, hänen on helpomi vaihtaa työpaikkaa jos vanha duuni alkaa tökkiä, helpompi lähteä ulkomaille töihin, jne. kun KOTIIN ei sido laina jota PITÄÄ lyhentää.

Ja vaikka puhutaan, että talon voi aina myydä (ja tietenkin AINA voitolla...;) niin käytännössä harva ainakaan tutuista myy KOTIAAN! Työttömyyden tmv. omassa kodissa roikutaan kiinni kun täi villassa. KAIKESTA muusta ollaan valmiita lupumaan, mutta ei siitä talosta!

Vierailija
40/63 |
06.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa tuon mittaiset laina-ajat ovat todella harvinaisia, Keskimääräinen uuden asuntolainan velka-aika on alle 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi