Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuopio vai Oulu - kumpaan näistä muuttaisi?

Vierailija
15.01.2023 |

Molemmat kaupungit ovat entuudestaan jollain tasolla tuttuja ja alani töitä löytyy molemmista. Nyt vai mietin kumpaan kannattaa muuttaa?
Minkälainen julkinen liikenne noissa on? Vuokrataso näin alkuun (myöhemmin oman asunnon osto)? Vapaa-ajan aktiviteetit? Risut ja ruusut!

Kommentit (154)

Vierailija
1/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopioon. Oulu on kauhea paikka ja ihmiset hirveitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun. Lähempänä Ruotsia ja kauempana Venäjästä.

Vierailija
4/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on halvemmat asunnot kuin Kuopiossa.

Vierailija
5/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama asia kuin kysyisit Tampere vai Pudasjärvi. Kuopio ylivoimaisesti parempi kaikilla mittareilla.

Vierailija
6/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa on parempi ilmasto.

Vierailija
7/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia kuin kysyisit Tampere vai Pudasjärvi. Kuopio ylivoimaisesti parempi kaikilla mittareilla.

Onko Kuopio lähempänä merta?

Vierailija
8/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on asuminen halvempaa. Kuopiossa toisaalta enemmän kulttuuririentoja, luontoa ja tekemistä ja tapahtumia yleisesti. Palvelut lähtökohtaisesti paremmalla tolalla kuin Oulussa. Ihmiset myös ystävällisempiä ja ulospäin kääntyneempiä.

Olen itse asunut molemmissa, nykyisin Lontoossa. Jos pitäisi Suomeen muuttaa takaisin, niin muuttaisin Kuopioon.

Vierailija
9/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio on kauempana hyisestä merestä.

Vierailija
10/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopiossa ihmiset ovat kovia höpisemään niitä ja näitä tuntemattomillekin. Oulu on enemmän tuijottelukaupunki.

Vierailija
11/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio ehdottomasti. Olen asunut molemmissa. Kuopiossa on ihana luono, ystävälliset ihmiset ja muutenkin kompaktimpi paikka eikä niin jeernassa kaikesta kuin Oulu.

Vierailija
12/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu, koska meren rannalla ja lähellä Ruotsin rajaa.

Vierailija
13/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otappa joku toinen.

Vierailija
14/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muuttaisi kumpaankaan, ellei pistooli ohimolla vaadittaisi. Enkä ole varma, että silloinkaan. Karmeita paikkoja kumpikin. Kuopiossa se mölökötys, jota puheeksi sanotaan, Oulussa kokonaisuudessaan ikävä mentaliteetti.

Vierailija
15/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, ehdottomasti.

Vierailija
16/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa olen asunut ja valitsisin Kuopion. Elävämpi kaupunki, luontoa enemmän lähellä (Puijolla ja Neulamäessä ihania ulkoilumaastoja), parempi tarjonta kulttuuritapahtumissa. Oulussa asunnot selvästi halvempia, yllätyin Kuopion hintatasosta kun sinne muutin. Vuokrat ja omistusasunnot oli kalliita vrt Ouluun.

Vierailija
17/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio. Kiva kaupunki.

Vierailija
18/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, etenkin sellaisista joissa laajemmin perusteltu.

Hintatasojen eron olen näiden kahden väliltä huomannut, ja vaikka halvempi elämä olisi parempi, niin ei se aina ole hyvä ratkaisu. Kiinnostaisi vielä kuulla Kuopion joukkoliikenteestä, onko se minkälainen? Oulusta olen ainakin kuullut sen olevan niin ja näin. Myös alueita, joita voisi pitää varteenotettavana vaihtoehtona, kiinnostaa. Eli mihin Kuopiossa kannattaa muuttaa ja minne ei.

Ap

Vierailija
19/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulu ehdottomasti.. länsirannikko on turvallisempi.. nyt kun ei päästäkään Natoon.. niin kannattaa olla mahdollisimman kaukana Neuvostoliitosta

Vierailija
20/154 |
15.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oulu ehdottomasti.. länsirannikko on turvallisempi.. nyt kun ei päästäkään Natoon.. niin kannattaa olla mahdollisimman kaukana Neuvostoliitosta

Tällä nyt ei ole mitään tekemistä lopputuloksellani. Aivan hyvin ehtivät halutessaan Ouluun, jos sota syttyisi. Eli tällaiset kommentit voi jättää pois, kiitos.

Ap