Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää.

Vierailija
05.01.2008 |

Tilanne on tämä:

Meillä on neljävuotias ja pieni vauva.

Mies on ollut pitkään masentunut ja työkyvytön.

Jo ennen vauvaa hoidin kodin, lapset, talousasiat ja työni käytännössä lähes yksin. Vauvan tultua sama on jatkunut. Oiskohan isä kahdesti vaihtanut vauvan vaipan.

Kiitokseksi kaikesta mies meni ja sekaantui toiseen naiseen. Se suhde ei kestänyt kauaa, mutta parisuhteessamme on ymmärrettävästi ollut aika vaikeaa viime ajat.

Tänään piti lähteä koko perheen kirjastoon. Mies ilmoittikin, ettei häntä huvita. Samaa keskustelua on käyty usein - ei häntä koskaan huvita tehdä meidän kanssa mitään. Minä tajusin, etten jaksa taas lähteä yksin lasten kanssa.

Olen maannut koko päivän sängyssä, taivaan kiitos vauvakin on nukkunut. En enää jaksa huolehtia kaikesta yksin.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vinkumiselle.

Vierailija
2/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) Tukehdu pullaan:)

Vierailija
5/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei vain ole oikein mahdollisuuksia erota:

Mies on siis työkyvytön ja varaton. Ei pysty elättämään itseään tai hankkimaan asuntoa itselleen.

Hän on myös masentunut: on uhkaillut, että tappaa itsensä jos minä ja lapset lähdetään.

ap

Vierailija
6/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon perheasiainneuvontakeskuksen palvelut on ilmaisia,jonotilanteesta en tiedä.

Vierailija
7/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itse uusi koti, et sinä ole aikuisen ihmisen hengissäpitäjä! ota riski ja elä!

Vierailija
8/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitte tehdään lapsi??? Jäikö multa nyt jotain tajuamatta?

Vierailija
9/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä vaikuttaa nyt siltä, että miehellesi on vain kätevää olla " masentunut" . Itselläni on kokemusta masennuksesta niin omalla kohdallani, kuin lähipiirissäkin. Sen kyllä melkein tohtisin sanoa, että jos on niin masentunut, ettei edes kirjastoon jaksa lähteä, niin ei siinä kyllä ole energiaa mitään uutta naista pokata ja pitää sivusuhdetta yllä... Edes vähään aikaa.

Toki se on kätevää, että voi pettää ja antaa toisen hoitaa kaiken tylsän ja ikävän, ja perään huudella, että jos jätät mut niin tapan itteni. Masennus ja manipulointi on kaksi eri asiaa.

Vierailija
10/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puh. 0203-445 566

Ja toiseksi sinun ensisijainen tehtäväsi on ajatella lapsiasi ja omaa jaksamistasi!! Heidän etunsa menee miehesi edun edelle ja ilmiselvästikään lastenne ei ole enää hyvä kasvaa ja kehittyä miehesi vaikutuspiirissä. On parempi ottaa välimatkaa menemällä vaikka turvakotiin (kriteerit sinne menemiseen/pääsemiseen täyttyvät kyllä) kuin odottaa että aivan näännyt ja/tai että lapsenne alkavat oireilla/sairastuvat myöskin (tai sinä).

Vierailija
11/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi sairastaa masennusta niin silloin mikään ei huvita. Se liittyy sairauteen eikä mieheesi. Toivottavasti saatte apua ja sinä jaksat! Toki itsekin olen sitä mieltä että jos unohdetaan tämä masennusasia ja muista syistä parisuhde ei vaan suju niin yksin on parempi olla! Itse olen viikot yksin kun mies on reissuhommissa ja oikeastaan se on ihan kivaa. Eipä tartte toista yrittää potkia auttamaan kotihommissa vaan on hyvällä syyllä pakko tehdä kaikki itse.

Vierailija
12/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi on masentunut niin ei se ole sinun vallassasi. Hänen pitää hakeutua hoitoon ja hoitaa itsensä kuntoon! Ei sun kuulu kestää häneltä tuollaista käytöstä vaan siksi että hän on masentunut. Kyllä tuosta tilanteesta kärsivät varmasti lapsetkin... Jos mies sanoo tappavansa itsensä jos eroatte niin ei sekään ole sun vika!!!! Aikuinen ihminenhän miehesi on.

Kyllä olisi kannattanut miettiä että onko mitään järkeä tehdä lapsia tuohon tilanteeseen? Jokaisella lapsella pitäisi olla oikeus hyvään lapsuuteen, sellaista lapsenne eivät teidän tilanteessanne saa.

Kyllä suosittelisin eria, olisi kaikille parempi. Älä jää " hoitamaan" miestäsi, uuvutat vaan itsesi. Kohta teitä on sitten kaksi masentunutta... vai onko kenties jo?

Vierailija
13/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kuitenkin periaatteessa aika rauhallista kotona - ahdistavaa vain. Minä oireilen jo, huomaan sen kyllä. Mutta en vain näe mitään mahdollisuuksia päästä tästä pois.

Meillä on asunto, joka on minun nimissäni ja johon minulla on laina - kun mies ei lähde eikä hän siis oikein voi lähteä, miten ero voisi edetä?

Nyt vauva heräsi, poistun imettämään.

ap

Vierailija
14/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisekseen: sinulla on vastuu lapsista, ei miehestä. Altistat lapsesi pahemman kerran jos tuossa tilanteessa jatkat ilman muutosta. Miehesi on aikuinen, hän on itse vastuussa itsestään. Lapsesi eivät vielä pysty kantamaan vastuuta ja suojelemaan itseään, se on sinun tehtäväsi.

Vierailija
15/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä on asunto, joka on minun nimissäni ja johon minulla on laina - kun mies ei lähde eikä hän siis oikein voi lähteä, miten ero voisi edetä?

ap

Mulla oli aikoinaan vähän sama tilanne, että mies ei millään suostunut muuttamaan pois. Mun veli on poliisi ja sanoi, että kyllä se ulos saadaan vaikka väkisin. Pyydät apua ja virkavalta tulee heittämään miehen kamat vaikka pihalle, jos ei muuta paikkaa ole. Tämän voi tehdä heti kun ero on vireillä. Voit pyytää apua myös sosiaalitoimistosta sosiaalityöntekijältä.

Vierailija
16/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on mielenkiintoista kuinka tässä maassa yhä ajatellaan niin usein että eihän se henkinen pahoinpitely tai paha olo ole mitään tai ei ainakaan riittävä syys hakea apua tai tehdä muutoksia elämässään.

Luuletko sinä ap ettei varsinkin se 4v ikäisenne kärsi siitä kotinne " vain" ahdistavasta ilmapiiristä? ja tuo miehesi uhkailu itsemurhalla täyttää kirkkaasti psyykkisen pahoinpitelyn kriteerit ja se siis on yksi monista kiriteereistä turvakotiin " pääsylle" .

Kortit ovat sinun käsissäsi hyvinkin pitkälle, miehesi esimerkiksi ei voi asuntoonne jäädä jos se on sinun nimissäsi ja sinä eron tai välimatkaa asumuseron/miettimisajan/toipumisajan puitteissa haluat/vaadit.

Surullista että et aseta lapsiesi ja omaa hyvinvointiasi miehesi edelle, asioiden täytyy ilmeisesti vielä huomattavastikin pahentua ennnenkuin havahdut mm lastesi kärsimykseen.

Vierailija
17/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on täysi syy erota miehestä yksistään jo tuon uskottomuuden takia saatikka muista syistä joita niitäkin on ihan liikaa.

Miehesi on loiseläjä ja manipuloi sinua miten tahtoo.

Ota itseäsi niskasta kiinni ja hae asuntoa itsellesi ja lapsillesi, et ole velvollinen kannattelemaan pettävää luuseria. Tuon heittäytyminen masentuneeksi = heittäytyä täysihoitoon teidän tapauksessanne.

Lapset on tehty ja peruuttaa ei voi eikä pidäkään mutta muista ettet enää lisää lapsia hanki tuollaisen miehen kanssa.

Yksi sairas sairastuttaa koko perheen ja hyvät merkit sinun sairastumisesta ovat jo aluillaan. Lapset imee kodin ilmapiirin itseensä ja teillä kenelläkään ei ole hyvä olla. Olet järjissäsi toivoakseni ja pystyt näkemään lastenne parhaan ja hankkiutumaan mahdollisimman kauas tuosta miehestä.

Hae asunto toiselta paikkakunnalta, kunnon irtiotto nykyiseen on paikallaan itsesi ja lasten vuoksi.

Mies hakeutukoon hoitoon ja jos ei sitä halua tappakoon vaikka itsensä se voisi itseasiassa olla paras ratkaisu ongelmaan.

En katselisi moista huoripukkia nurkissani hetkeäkään, en passaisi moista luuseria en vaikka olisi mielenterveysongelmainen, hän on vastuussa itsestään ja tekemisistään. Lisäksi perheenisän pitää kyetä ottamaan vastuuta perheestään ja sitähän hän ei tee.

Vihaksi pistelee kun joku nainen alistuu moiseen paskaan.

Vierailija
18/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt heti kehottaisin ap:tä ottamaan yhteyttä esim. juuri siihen kriisipuhelimeen johon joku jo nron antoikin ja heti maanantaina soittamaan sosiaalitoimistoon. Sieltä varmasti antavat sinulle jonkinlaisen kriisiajan ja jos eivät sinua todesta ota niin sinun on vain yritettävä tehdä heille asiasi selväksi ettet enää jaksa. Piste.

Kenenkään ei tulisi joutua kestämään sitä mitä käyt läpi nyt. Mutta sinun itsesi on pakko hakea apua, kukaan ei tule sitä ovesi taakse tyrkyttämään, valitettavasti. Käykö vanhempi lapsesi päivähoidossa? Juttelemalla hoitohenkilökunnan kanssa voisit saada sitäkautta apua tilanteeseesi.

Vierailija
19/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on mahdollisuus saada asunto tai muuttakoon vanhempiensa tai kaverinsa luo punkkaamaan siksi aikaa kunnes saa asunnon.

Työtön mies saa asumistukea, tarvittaessa sosiaalitoimistosta tukea, sinun ei kuulu miettiä hänen taloudellista pärjäämistään.

Ehkä mies tarvitsee totaalisen herätyksen saadakseen elämänsä järjestykseen. Nykyisellään hänellä on helppoa heittäytyä laiskaksi ja saamattomaksi ja piiloutua masennuksen taakse.

Masentunut ei todellakaan jaksa pitää edes hygieniastaan huolta että kukaan nainen häneen kajoaisi - yleensä haisevat pahalle, hiukset on limaisen likaiset, vaatteita ei vaihdeta yms.

Miehesi käyttää masennusta keppihevosena helppoon elämään.

JSSAP

Vierailija
20/74 |
05.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei vain ole oikein mahdollisuuksia erota:

Mies on siis työkyvytön ja varaton. Ei pysty elättämään itseään tai hankkimaan asuntoa itselleen.

Hän on myös masentunut: on uhkaillut, että tappaa itsensä jos minä ja lapset lähdetään.

ap

Hänhän sairastuttaa sinutkin, lapset ja kaikki. Ja se jos hän uhkaa itsensä lopettaa ei todellakaan ole sinun vastuulla. Ja sinä voit muuten toimittaa aviomiehesi 3 päivää pakkohoitoon. Ja jätä mies siihen asuntoon ja lähde itse lasten kanssa. äläkä selitä. ET OLE VASTUUSSA MIEHESTÄSI TAI HÄNEN TEKEMISISTÄÄN.

Tuo mitä miehesi tekee on valtapeliä... Olet vain ja ainoastaan vastuussa ITSESTÄSI JA LAPSISTASI ja heidän HYVINVOINNISTA!!!!!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi