TH suositteli teinille abortin perumista
Teinityttöni tuli ehkäisystä huolimatta raskaaksi (tai no ehkäisy saattoi olla hieman huonosti hoidettu, on mun arvaukseni). Keskustelimme vaihtoehdoista ja olimme kaikki abortin kannalla. Asiasta on siis puhuttu tyttäreni, hänen poikaystävänsä, mieheni ja poikaystävän äidin kesken.
Tyttö meni sitten käymään koulun terkalla, joka alkoikin mainostaa teiniäitiyttä! Kuinka on ensikoteja, tukiverkkoja ja unikouluja... Kuinka esim. Anni Sinnemäkikin on teiniäiti.
Nyt tyttöni onkin sitten kahden vaiheilla. En tietenkään haluaisi painostaa aborttiin, mutta olen ehdottomasti sen kannalla. Tyttäreni oli heti alusta alkaen abortin kannalla ja oli suorastaan kauhuissaan ajatuksesta äitiydestä.
Kuinka TH voi tuolla tavalla alkaa taivutella tyttäreni päätä? Tässä on nyt pitkä viikonloppu edessä, kun keskustelemma asiasta.
Aion ottaa maanantaina yhteyttä terkkaan ja tarvittaessa hänen esimieheensä.
Kommentit (85)
Kuitenkin ne opiskelut jne. on mahdollista tehdä myös erilaisessa järjestyksessä ja niissä voi pärjätä siinä missä muutkin. Ehkä jopa paremmin. Omasta motivaatiostahan se on enemmän kiinni.
On kuitenkin totta, että monet opiskelevat vaikka kiinnostusta ei siihen olisikaan eli näitä tyyppejä se lapsen saaminen varmasti karsii pois kouluista. Lapsen kanssa lähtee opiskelemaan vain jos sitä motivaatiota löytyy ja silloin yleensä opinnoistaan myös selviää.
seksillä on seurauksensa ja vastuunsa. Ikävä kyllä tytöille seuraamukset joskus ovat vakavammat.
Nykypäivänä akateemisella uralla ei välttämättä saa parempaa rahaa kuin muillakaan töillä. Itse olen sekä tehnyt töitä että opiskellut (akateemisesti), ja minulla on lapsi (opinnot kesken). Minulle opintojen ja lapsen yhdistäminen on ollut raskasta, työn tekeminen oli helpompaa.
Koskaan en omaa lastani vaihtaisi pois. Ja olen iloinen, että kun itse olen teini niin oma äitini sanoi, että jos tulen raskaaksi hän tukee minua kaikella mahdollisella tavalla, ettei minun tarvitse omaa lastani tappaa. Normaalin empatiakyvyn omaava kun katuu sellaista päätöstä loppuelämänsä. (Paitsi " id" (Freud) joka ajaa omaa itsekästä etuaan nimenomaan itsepetoksen avulla.)
Vierailija:
vituttaa noi äidit jotka yrittää päättää puolesta... sinun tehtävä on tässä asiassa tukea lapsesi päätöstä, ei kaatua kumpaankaan suuntaan
Vierailija:
Vierailija:
vituttaa noi äidit jotka yrittää päättää puolesta... sinun tehtävä on tässä asiassa tukea lapsesi päätöstä, ei kaatua kumpaankaan suuntaan
kyse ei ole tämän äidin elämästä. on eriasia sanoa ettei tytär saa koiraa kun että tytär ei saa pitää lastaan.
tytön pitää miettiä tarkkaan kaikki vaihtoehdot. ja hän tekee itse päätöksen koska hän sen päätöksen kanssa joutuu elämään.
äitini oli 16v. eli minä ajattelen tämän asian aina sen lapsen kannalta.
olisi mun äidin äitikin halunnut tyttärensä tekevän abortin. mutta mitä tämäkin mummi sai; lapsenlapsen alle nelikymppisenä, lapsenlapsenlapsen 60 vuotiaana. näkee minunkin vauvan elämää vielä pitkälle.