TH suositteli teinille abortin perumista
Teinityttöni tuli ehkäisystä huolimatta raskaaksi (tai no ehkäisy saattoi olla hieman huonosti hoidettu, on mun arvaukseni). Keskustelimme vaihtoehdoista ja olimme kaikki abortin kannalla. Asiasta on siis puhuttu tyttäreni, hänen poikaystävänsä, mieheni ja poikaystävän äidin kesken.
Tyttö meni sitten käymään koulun terkalla, joka alkoikin mainostaa teiniäitiyttä! Kuinka on ensikoteja, tukiverkkoja ja unikouluja... Kuinka esim. Anni Sinnemäkikin on teiniäiti.
Nyt tyttöni onkin sitten kahden vaiheilla. En tietenkään haluaisi painostaa aborttiin, mutta olen ehdottomasti sen kannalla. Tyttäreni oli heti alusta alkaen abortin kannalla ja oli suorastaan kauhuissaan ajatuksesta äitiydestä.
Kuinka TH voi tuolla tavalla alkaa taivutella tyttäreni päätä? Tässä on nyt pitkä viikonloppu edessä, kun keskustelemma asiasta.
Aion ottaa maanantaina yhteyttä terkkaan ja tarvittaessa hänen esimieheensä.
Kommentit (85)
Mun mielestä on parempi jos nuori itse tekee päätöksen.
Kuulostaa kamalalta, kun ap kirjoittaa, että yhdessä päätimme. Viime kädessä päätös on nuoren itsensä.
Tuon ikäinen ei välttämättä edes tiedä mitä tukia yhteiskunta tarjoaa.
miksi se lapsiparka pitäisi tappaa! onko se hänen syynsä että ehkäisy petti!? mä en kyllä sallisi lapselleni tehtävän aborttia! jos hän ei lastaan hoitaisi, olisi se minun velvollisuuteni lähisukulaisena. meidän suvussa on omista aina pidetty huolta, tädit kasvattaneet siskojensa lapsia kun heistä ei ole ollut äideiksi yms.
yliopistoon, jos mulla olisi ollut pieni lapsi ja yh...Elämä olisi toki erilaist, mutta on lapsellakin oikeus isään ja haluttuun perheeseen.
Kyllä teini tarvitsee oman perheen tukea ja aupua päätöksen teossa. Tiedän, koska olen itse sen kokenut ja ei siinä oikein osaa yksin päättää...kun aikakin käy vähiin...
Ei se ollut vaihtoehto - mulle. Vaikea muiden ymmärtää, mutta sosiaalinen paine myös kova. Mitä kaikki ihmiset pienessä kaupungissa olisivat ajatelleet, jos olisivat kuulleet tai nähneet, että olisin ollut raskaana ja antanut lapsen sitten pois.
Mutta ei se niin mielessä ollut vaan se, etten halunnut olla raskaana. En halunnut sitä ja halusin sen nopeaa pois. Siksi niitä abortteja tehdään..
ei oo sellaista lakia, mutta käytännössä tuskin olisi onnistunut ellei sitten myöhäisemmällä iällä. Lapsuuden kotini on pieni kaupunki ja opiskelemaan piti lähteä muualle, eikä sen ikäisenä soluasuminen vauvan kanssa ilman sos. verkostoa olisi ollut ratkaisu.
Päälle lapsilisä, elatustuki, ilmainen päivähoito... Elämä on juuri niin vaikeaa kuin sen itselleen tekee.
Ei opiskelu ole sen rankempaa kuin töissäkäyminenkään. Itseasiassa paljon helpompaa.
tehdä abortti ja jatkaa elämää niin kuin pitikin ja niin kuin suurin osa miehistä tekee, joita abortti ei kosketa lainkaan. Tulen aina kannattaman aborttia tietyissä olosuhteissa ja tilanteissa. Ehdottomasti.
Mä olin 16 kun tulin raskaaksi (tosin suunnitellusti) ja 17, kun lapsi syntyi. Mulla on hyvä ammatti ja työ, oma koti (pankin osittain), kaksi lasta, ja mies (lasten isä). Ei se niin paha idea ole sitä lasta pitää, meillä menee oikein hyvin, jopa paljon paremmin kuin monilla muilla. Ja mun äiti EI ole hoitanut mun kumpaakaan lastani, kuin aivan satunnaisesti, eli 2-3krt/vuodessa 1-2 vrk. Ja esikoinen täyttää jo siis 8 vuotta. Rankkaa on välillä ollut, varsinkin aluksi, teiniäitinä kun kaikki tarvitsee tehdä VIELÄ paremmin kuin " aikuisten" äitien, paineet on kovat. Mutta miettikää, se ei todella maata kaada, meille paras asia mitä on tapahtunut!
kun lopulta olin tehnyt päätökseni pitää vauvani, olin iki onnellisen ja vein kyseiselle terkalle kukkia ja olen siitä päätöksestäni ikionnellinen vieläkin.
Nyt minun, teiniäidin poika on upea 14v nuorimies ja päätös pitää hänet oli elämäni paras päätös.
mä just katoin sen videon, kyl se lapsi parka huusi ja sätki siellä kohdussa tuskissaan kun sitä murhattiin! kannattais kattoo itsekin! kyllä se selvä murha on kun toinen parka yrittää kauhuissaan karkuun! ja sydänäänetkin nousivat paniikin takia! älkää nut vaan herranjestas hyvät naiset semmoseen ryhtykö!
Todellisuus on kuitenkin aika toinen, ainakin jos siitä itse haluaa toisenlaisen tehdä. TOki on helpompaa puolustella omia tekojaan tuollaisella selittelyllä.
Vierailija:
yliopistoon, jos mulla olisi ollut pieni lapsi ja yh...Elämä olisi toki erilaist, mutta on lapsellakin oikeus isään ja haluttuun perheeseen.Kyllä teini tarvitsee oman perheen tukea ja aupua päätöksen teossa. Tiedän, koska olen itse sen kokenut ja ei siinä oikein osaa yksin päättää...kun aikakin käy vähiin...
kun alkaa käännyttää ihmistä joka tulee ja sanoo " olen raskaana ja haluan abortin"
kertoa toisesta vaihtoehdosta, jos kotona on ollut noin yksipuolista tuo vaihtoehtojen miettiminen.
Tunnen useamman teiniäidin, ja kaikilla on elämä kasassa. Opiskeluaikanani muutama lapsen tehnyt sanoi, että opinnot alkoivat todella sujua vasta lapsen tulon jälkeen: loppui se bilettäminen ja elämään tuli rytmi.
Minä en aborttia suvaitse- siis tällaisesta syystä - ei sairautta, raiskausta, isestiä ym, ja olen onnellinen kun tiedän, ettei oma äitini olisi alkujärkytyksestä selvittyään edes ehdottanut sitä vaihtoehdoksi, vaan olisi tukenut ja auttanut kaikin keinoin.
Et ole ap sitten sellaista lapse kanssa tukemisen ja auttamisen vaihtoehtoa harkinnut? Pääset itsekin vähemmällä, kun teetätte sen abortin, eikö totta?
se on niin helppo tuomita abortti, kun oma elämä kunnossa! Jos minä olisin nyt 16 tai 20v niin miettisin todella kahdesti, että mitä tekisin.
Abortti ei ole murha, vaikka täällä jotkut kivikautta elävät niin ajattelevat. Lopettakaa sitten myäs ehkäisy älkääkä valuttako meihen siementä maahan, ettei vaan lapsi kuole ennen kuin pääsee syntymään!
Eläköön länsimainen lääketiede!
Tulin itse nuorena raskaaksi ja lapsen isä oli poika, joka tapaili kaikkia muitakin ja häipyi heti kuvioista, kun kuuli asian. Oma äitini sanoi heti, että teet abortin ja niin tein. En ole katunut pätkääkään etten jäänyt alle 20v teiniäidiksi. Nyt olen käynyt yliopiston ja on perhe, aviomies ja kaksi lasta. Enpä tiedä mitä minulla olisi, ellen olisi tehnyt aborttia.
Eli abortti voi olla usein myös paras ratkaisu ja äidin kuuluu neuvoa elämänkokemuksensa kautta lastaan, koska ei ton ikäinen tuossa tilassa osaa yksin päättää!!!!
Tsemppiä teille ap