TH suositteli teinille abortin perumista
Teinityttöni tuli ehkäisystä huolimatta raskaaksi (tai no ehkäisy saattoi olla hieman huonosti hoidettu, on mun arvaukseni). Keskustelimme vaihtoehdoista ja olimme kaikki abortin kannalla. Asiasta on siis puhuttu tyttäreni, hänen poikaystävänsä, mieheni ja poikaystävän äidin kesken.
Tyttö meni sitten käymään koulun terkalla, joka alkoikin mainostaa teiniäitiyttä! Kuinka on ensikoteja, tukiverkkoja ja unikouluja... Kuinka esim. Anni Sinnemäkikin on teiniäiti.
Nyt tyttöni onkin sitten kahden vaiheilla. En tietenkään haluaisi painostaa aborttiin, mutta olen ehdottomasti sen kannalla. Tyttäreni oli heti alusta alkaen abortin kannalla ja oli suorastaan kauhuissaan ajatuksesta äitiydestä.
Kuinka TH voi tuolla tavalla alkaa taivutella tyttäreni päätä? Tässä on nyt pitkä viikonloppu edessä, kun keskustelemma asiasta.
Aion ottaa maanantaina yhteyttä terkkaan ja tarvittaessa hänen esimieheensä.
Kommentit (85)
koska se ei ole perustuslaissa kiellettyä! Lopettakaa paskanjauhaminen ja keskitykää muuhun
Et sinä, etkä kukaan voi sanoa että " kaikilla ihmisillä on Suomessa asiat niin hyvin" että xx tai yy. Kanssaihmisinä me voimme tukea ja tuntea myötätuntoa kanssaihmisten ongelmissa, mutta me emme koskaan voi tietää miten joku toinen ihminen kokee omat ongelmansa tai elämäntilanteensa. Ei siihen voi kukaan ulkopuolinen tulla sanomaan että hei, olet Suomessa, oikeasti sinulla on asiat hyvin, katso intian katulapsia! Se ei auta ketään.
ettei Suomessa äiti tai lapsi kuole nälkään. tai kuole kylmään. tai jää ilman sairaanhoitoa. äiti jää ammattia vaille.
Ja joku raja on siinäkin, mitä kaikkea " koetaan" ja minkälainen painoarvo millekin annetaan. On olemassa myös objetiiviset realiteetit, esimerkiksi nuo alussa esitetyt. Niiden jälkeen tulee se " muu, itse koettu ja arvotettu" ; että jos en juuri saakaan sitä ammattia, mihin ehkä olisin pyrkinyt ilman tuota lasta, tai ei nyt tänään riitä rahat fileeseen. Mutta ammatin saa ja ruokaa, se on sitä faktaa, muu on lopulta melkoista lässytystä.
Vierailija:
Et sinä, etkä kukaan voi sanoa että " kaikilla ihmisillä on Suomessa asiat niin hyvin" että xx tai yy. Kanssaihmisinä me voimme tukea ja tuntea myötätuntoa kanssaihmisten ongelmissa, mutta me emme koskaan voi tietää miten joku toinen ihminen kokee omat ongelmansa tai elämäntilanteensa. Ei siihen voi kukaan ulkopuolinen tulla sanomaan että hei, olet Suomessa, oikeasti sinulla on asiat hyvin, katso intian katulapsia! Se ei auta ketään.
Yhdysvaltain Etelä-Dakotan osavaltiossa on säädetty laki joka käytännössä kieltää abortit. Tämä johtanee siihen että Yhdysvaltain korkeimman oikeuden vuoden 1973 ns. Roe vs. Wade -päätös, jonka mukaan abortti on liittovaltiotasolla naisen perustuslaillinen oikeus, voidaan ottaa uudestaan käsittelyyn ja mahdollisesti kumota. Näin aborttilainsäädäntö palaisi osavaltiotasolle. Vuoden 1973 aborttitaistelun ¿Jane Roe¿, oikealta nimeltään Norma McCorvey, joka silloin kannatti aborttia, toimii nykyään aktiivisesti sen puolesta että hänen nimissään ja valheellisin perustein läpi ajettu vapaa abortti saataisiin kumottua. Perusteluna hänellä on mm. se että hän on nähnyt miten pahaa abortti tekee naisille.
Osassa Etelä-Amerikan maissa naiset taistelevat näistä länsimaisista oikeuksista, jotka sallivat abortin ja mahdollisuuden tehdä se turvallisesti sairaalassa. Kuka sivistynyt ihminen voi väittää, että abortti on murha, kun kerran murhan käsite on aivan eri tässä yhteiskunnassa.
Mutta hei, ninhän ne samat naiset haluavat naisilta pois subjektiivinen päivähoito-oikeuden ja syyllistävät niitä naisia, jotka käyttävät tätä NAISILLE suotua oikeutta hyväkseen.
Abortti on todella hyvä asia tietyissä olosuhteissa ja harkinnan mukaan se tehdäänkin. Pitää olla kahden lääkärin lausunto, ennen kuin sen saa. Ja jos tai kun se saa, niin nämä " samat" naiset tulevat tänne lynkkaamaan sen onnettoman ja kivittämään av:lla, koska he elävät vuosikautta miekka ja kypärä.
mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että abortissa kuolee pieni ihmisenalku.
Minulla on 13v lapsi jonka sain 16-vuotiaana. Olin silloin lähtenyt peruskoulusta 6,8 keskiarvolla, opiskelu ei kiinnostaniut. Raskausaikana menin iltakouluun, jäin yksinhuoltajaksi 17-vuotiaana. Jatkoin opintoja ja valmistuin sairaanhoitajaksi. nyt elän aviossa ja kaksi lasta lisää tästä liitosta. minulle ratkaisu oli hyvä, elämä oli jo luisumassa ihan väärään suuntaan. Toisille abortti on oikea ratkaisu.
vaan lääketieteellinen toimenpide, jossa ei-toivottu raskaus poistetaan, elähän sinäkin jo 2000-luvulla.
jos tytöstä yhtään tuntuu siltä, että tahtoisi lapsen pitää, niin hänen täytyy saada se pitää.
jonain päivänä voi kiittää tätä th:ta.
Day 1 - conception takes place.
7 days - tiny human implants in mother¿s uterus.
10 days - mother¿s menses stop.
18 days - heart begins to beat.
21 days - pumps own blood through separate closed circulatory system with own blood type.
28 days - eye, ear and respiratory system begin to form.
42 days - brain waves recorded, skeleton complete, reflexes present.
7 weeks - photo of thumbsucking.
8 weeks - all body systems present.
9 weeks - squints, swallows, moves tongue, makes fist.
11 weeks - spontaneous breathing movements, has fingernails, all body systems working.
12 weeks - weighs one ounce.
16 weeks - genital organs clearly differentiated, grasps with hands, swims, kicks, turns, somersaults, (still not felt by the mother.)
18 weeks - vocal cords work ¿ can cry.
20 weeks - has hair on head, weighs one pound, 12 inches long.
23 weeks - 15% chance of viability outside of womb if birth premature.*
24 weeks - 56% of babies survive premature birth.*
25 weeks - 79% of babies survive premature birth.*
Niin olisiko teistä kivitys hyvä keino ehkäistä uskottomuutta vai riittääkö raippaus?
Vierailija:
vaan lääketieteellinen toimenpide, jossa ei-toivottu raskaus poistetaan, elähän sinäkin jo 2000-luvulla.
ja siinä on olennainen ero. Sinua ja minua viisaammat ovat katsoneet sen lailliseksi toimenpiteeksi, ei murhaksi, joten ei aiheesta enempää=)
Vierailija:
Teinityttöni tuli ehkäisystä huolimatta raskaaksi (tai no ehkäisy saattoi olla hieman huonosti hoidettu, on mun arvaukseni). Keskustelimme vaihtoehdoista ja olimme kaikki abortin kannalla. Asiasta on siis puhuttu tyttäreni, hänen poikaystävänsä, mieheni ja poikaystävän äidin kesken.Tyttö meni sitten käymään koulun terkalla, joka alkoikin mainostaa teiniäitiyttä! Kuinka on ensikoteja, tukiverkkoja ja unikouluja... Kuinka esim. Anni Sinnemäkikin on teiniäiti.
Nyt tyttöni onkin sitten kahden vaiheilla. En tietenkään haluaisi painostaa aborttiin, mutta olen ehdottomasti sen kannalla. Tyttäreni oli heti alusta alkaen abortin kannalla ja oli suorastaan kauhuissaan ajatuksesta äitiydestä.
Kuinka TH voi tuolla tavalla alkaa taivutella tyttäreni päätä? Tässä on nyt pitkä viikonloppu edessä, kun keskustelemma asiasta.
Aion ottaa maanantaina yhteyttä terkkaan ja tarvittaessa hänen esimieheensä.
Ja totta, TH teki oikein tuodessaan tämän asian esiin. Kertoiko th kuitenkin myös abortista? Tai adoptiosta? Jos ei kertonut, niin minusta toimi väärin. TH:n tehtävänä tulisi antaa tietoa tasapuolisesti. Siinä mielessä ap:llä on hyvä syy ottaa yhteyttä TH:hon. (mikäli tämä siis on puhunut vain yhdestä vaihtoehdosta ap:n tyttärelle.
Alle 8 viikkoinen on vielä alkio.
Ja onko miehen masturbaatio massamurha?
onko kuparikierukka massamurha?
sehän pahimmillaan estää joka kuukausi hedelmöittyneen alkion kiinnittymisen kohtuun.
mutta alkaa kyllä pikku hiljaa kismittämään tämä " yh ei voi opiskella" -renkutus. Kyllä vaan kuulkaas voi. Itse olen entinen teiniäiti sekä yksinhuoltaja ja olen opiskellut unelma-ammattiini (yliopisto) ja saavuttanut kaiken, mitä olen todella halunnut saavuttaa. Ja lapsi ei ole minua estänyt vaan enemmänkin kannustanut, koska hänen takiaan olen yrittänyt entistä enemmän. Haluan olla hyvä roolimalli ja halusin taata meidän toimeentulon jne. Joistakin asioista olen tottakai joutunut luopumaan, mutta en opiskelusta. Joskus toki kurssit sijoittui sellaiseen aikaan, että en niille ehtinyt, mutta opettajatkin on IHMISIÄ. Ja yleensä perheellisiä sellaisia, joten suun avaaminen on toivottavaa. Apua löytyy.
Jos ei äitinä pysty opiskelemaan, niin syy ei ole lapsessa vaan kannattaa katsoa peiliin. Jos ei pärjää koulussa äitinä niin tuskin olisi pärjännyt muutenkaan. Se on vain yksi tekosyy muiden tekosyiden ohella.
Olet ilmeisesti luonut ihan omat rajasi sille, milloin elämä alkaa? Siemen on siemen, yksinään ei mitään. Siihen ei taida fysiologiantuntemuksesi riittää, vaikka lääketiedettä hehkutatkin.
Suomessa on jokaisella asiat sen verran hyvin, ettei niillä ainakaan voi perustella aborttia. hurskastelusta ja todellisesta olemassaolon taistelusta voi puhua vasta jossain todella köyhässä maassa, jossa yhteiskunnan tuet ovat olemattomat.