Miksei mulla vaikuta mitenkään Tramal ja Panacod? :O
Olen saanut näitä olkapään kipuun eikä kumpikaan auta,saati aiheuta mitään muitakaan tuntemuksia.Moni kaverikin varoitteli että sitten kyllä pyörryttää ym kun ottaa tramalin ym,mutta mulle siitä ei tullut kyllä YHTÄÄN MITÄÄN vaikutusta suuntaan tai toiseen,vahvuus oli 150mg ja 2 kertaa päivässä olisi pitänyt ottaa.
Onko se mahdollista ettei tämän lääkeryhmän aineet tehoa minuun ollenkaan? Sain sektion jälkeenkin jonkun oxynormin eikä se auttanut juuri yhtään.
Kommentit (48)
En minäkään mene mistään lääkkeestä "sekaisin", en edes tokkuraan, terävimmän kivun saattaa joku viedä joskus, mutta ei poista itse kipua kuitenkaan.
Nauratti kun viimeksi hammaslääkäri varoitteli, että ei sitten saa ottaa kuin maks kolme kuussatasta buranaa viisaudenhampaan poiston aiheuttaman kipuun päivässä tai menee kuuppa sekaisin. Esim. migreeniin mulla on täsmälääkkeenä mm. 2x100mg sumatriptanit ja 3x1g panadol eikä nekään tunnu missään, toki sumatriptanit ei oo kipulääkkeitä mut eniveis.
Sitten on syytä käydä lääkärillä vaihdattamassa lääkkeet toisiin, jos ei tehoa. Missään tapauksessa ei annosta pidä omin päin lisätä.
Oletko ehkä joskus aikaisemmin käyttänyt huumaustarkoituksessa - silloin voi olla kehittynyt vastustuskyky lääkkeen teholle? Mutta lääkäri tietää, miten silloin pitää toimia.
Vierailija kirjoitti:
7 %:lla suomalaisista ei toimi normaalisti tai ollenkaan, koska maksassa kodeiinia morfiiniksi muuttavan entsyymin toiminta on heillä lähes tai täysin olematonta. On myös osa ihmisiä joilla tästä entsyymistä on tuplanopeasti normaaliin verrattuna toimiva versio ja heillä lääke 'humahtaa päähän' hurjasti, ja tehoaa nopeasti kipuun.
Tämä selittää kodeiinin vaikutuksen/vaikuttamattomuuden.
Tramadolia ei.
Kokeilin selkäkipuun kaikkia vahvoja lääkärin määräämiä lääkkeitä, kuten noita mainittuja, ja kerran ihmettelin eri lääkärille miksi ne eivät tepsi, ja vasta hän kertoi sen mahdollisuuden, ettei nuo tehoa kaikilla ihmisillä erilaisten geenien takia.
Lääkärien pitäisi kertoa tuosta, sillä ei se nyt niin harvinaista ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
7 %:lla suomalaisista ei toimi normaalisti tai ollenkaan, koska maksassa kodeiinia morfiiniksi muuttavan entsyymin toiminta on heillä lähes tai täysin olematonta. On myös osa ihmisiä joilla tästä entsyymistä on tuplanopeasti normaaliin verrattuna toimiva versio ja heillä lääke 'humahtaa päähän' hurjasti, ja tehoaa nopeasti kipuun.
Tramadolia ei.
Molemmat opiaatteja, joten kyllä selittää. Minullakaan eivät vaikuta mitään.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään mene mistään lääkkeestä "sekaisin", en edes tokkuraan, terävimmän kivun saattaa joku viedä joskus, mutta ei poista itse kipua kuitenkaan.
Nauratti kun viimeksi hammaslääkäri varoitteli, että ei sitten saa ottaa kuin maks kolme kuussatasta buranaa viisaudenhampaan poiston aiheuttaman kipuun päivässä tai menee kuuppa sekaisin. Esim. migreeniin mulla on täsmälääkkeenä mm. 2x100mg sumatriptanit ja 3x1g panadol eikä nekään tunnu missään, toki sumatriptanit ei oo kipulääkkeitä mut eniveis.
Buranat ja Panadolit ovat vaarallisia sisuskaluille, siksi niiden yliannostuksesta varoitetaan, ei niistä sekaisin mene...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tramadolia ei.
Molemmat opiaatteja, joten kyllä selittää. Minullakaan eivät vaikuta mitään.
Kodeiinia morfiiniksi muuttavan entsyymin puuttuminen selittää tramadolin toimimattomuuden.
Asia selvä.
Tramalia, tradolania ja panacodia on määrätty leikkauksien jälkeen mutta pärjäsin ihan ok buranalla ja panadolilla kun nuo eivät auttaneet yhtään enempää.