Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen se, jolle kaverit haluavat kertoa mitä he ovat muiden kavereiden kanssa puuhailleet

Vierailija
17.07.2026 |

Mutta ikinä ei vastaavia juttuja haluta tehdä minun kanssani. Sen sijaan kaverit kutsuvat itse itsensä kylään kahvikupin äärelle kertomaan miten kiva elämä heillä on. 

Yhteiseen tekemiseen ei sen sijaan aikaa järjesty, vaikka sitä ehdottaisi.

Onko tämä muille tuttua? Taidan olla varakaveri.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa taas tivataan mitä olen jonkun toisen kanssa tehnyt, niin että se toinen on kertonut ensin oman versionsa mitä teimme ja sitten minulle soitetaan haastattelupuhelu että kävikö niin ja näin ja noin kuten se eka kertoi :o 

Ihan sairasta kontrollia.

Vierailija
2/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet vähän tylsä? Itsekin olin ennen ja jäin aina kaverin varjoon, mutta tsemppasin asiassa ja tilanne korjaantui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa taas tivataan mitä olen jonkun toisen kanssa tehnyt, niin että se toinen on kertonut ensin oman versionsa mitä teimme ja sitten minulle soitetaan haastattelupuhelu että kävikö niin ja näin ja noin kuten se eka kertoi :o 

Ihan sairasta kontrollia.

Minua ei oikeastaan kiinnosta mitä kaveri joidenkin muiden kanssa puuhailee. Haluaisin itsekin jotain mukavaa tekemistä toisten kanssa. Kahvinkeitosta kotona ei kovin kummoisia muistoja jää.

Vierailija
4/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet vähän tylsä? Itsekin olin ennen ja jäin aina kaverin varjoon, mutta tsemppasin asiassa ja tilanne korjaantui.

No kaverit eivät lähde tekemään kanssani niitä juttuja kuin muiden kanssa. Olen kyllä ehdottanut. Sen sijaan aina ehdotetaan, että miten kiva olisi tulla luokseni juomaan kahvia. 

Ei ole kauhean rentouttavaa puuhaa aina kestitä ihmisiä omassa kodissa.

Vierailija
5/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kaverit eivät lähde tekemään kanssani niitä juttuja kuin muiden kanssa. Olen kyllä ehdottanut. Sen sijaan aina ehdotetaan, että miten kiva olisi tulla luokseni juomaan kahvia. 

Mietin olenko kavereille jokin äidinkorvike, kun aina ilmoitetaan että olisi taas niin kiva poiketa. Välttämättä sitten vierailun aikana ei edes juuri kysytä mitä minulle kuuluu, vaan vieras nauttii kestityksestä ja saadessaan jutuilleen kuulijan.

Vierailija
6/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua, mulla kesti 32 vuotta tajuta että kaverini ei olekaan niin hyvä tyyppi kuin mitä olin aina luullut. Yhdessäolo pelkästään parempien kavereiden kanssa vietetyn ajan hypetystä ja näiden muiden ihmisten ylistämistä. Kaikkiin tilaisuuksiin tullaan aina vaan nopeasti käymään jotta saadaan rusinat pullasta muista ihmisistä ja sitten taas fokus niihin ihmisiin jotka hänelle prioriteetti. 

Vierailija
7/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin voinut itse kirjoittaa tämän aloituksen. On kuin olisin passiivinen sanelukone, johon taltioidaan raportti menneistä tapahtumista. Lakkasin kuuntelemasta kauan sitten.

Vierailija
8/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä juttuja? Mitä kiinnostavia asioita teet yksin? 

Vierailija
9/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet kahvittelukaveri ja muut ovat seikkailukavereita. Kun sulle taas ehdotetaan kahvittelua, niin kieltäydy ja sano, että nähdään mueluummin jossain muualla, jotain tehden.

Vierailija
10/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai muillekin käy niin.

"Kävin siellä ja täällä ja tuolla sen ja sen kanssa, ja oli siellä sekin, joka puhuu sinusta pahaa selän takana, mutta oli se pakko ottaa mukaan."

Nämä on niitä ns. ystäviä, ei oikeita.

Vierailija
11/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisessä työpaikassa olin aina se, jolle kerrottiin miten hauskaa oli ollut työkavereiden yhteisessä illanvietossa, jonne minua ei tietenkään ollut kutsuttu.

Vierailija
12/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin voinut itse kirjoittaa tämän aloituksen. On kuin olisin passiivinen sanelukone, johon taltioidaan raportti menneistä tapahtumista. Lakkasin kuuntelemasta kauan sitten.

Itse en enää juuri jaksa edes pyynnöstä päästää ihmisiä kotiin. Tuntuu että en saa tällaisesta seurasta kovin paljon irti vaikka ilmeisesti vieras kokee viihtyvänsä.

En oikeasti usko tällaisten kavereiden edes tietävän minusta juuri mitään. Kunhan tulee muka läheinen olo, kun saa papattaa jollekin juttujaan.

Vierailija
13/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä olet kahvittelukaveri ja muut ovat seikkailukavereita. Kun sulle taas ehdotetaan kahvittelua, niin kieltäydy ja sano, että nähdään mueluummin jossain muualla, jotain tehden.

Olen yrittänyt tätä, mutta viesti ei mene perille. Jonkin yksittäisen kerran voidaan jossain muualla nähdä, sitten alkaa tulla taas viestejä miten voisi tulla luokseni kahville.

Nykyään en jaksa kestitä yksipuolisesti kotonani, joten ei sitten nähdä enää ollenkaan.

Vierailija
14/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entisessä työpaikassa olin aina se, jolle kerrottiin miten hauskaa oli ollut työkavereiden yhteisessä illanvietossa, jonne minua ei tietenkään ollut kutsuttu.

Tässä on jotain ihan tolkuttoman törkeää. Aikuisten ihmisten hiekkalaatikkokiusaamista. Koin hiukan samaa opiskeluaikoina, mutta siihen lienee vaikuttanut se, etten ole koskaan käyttänyt alkoholia. Se teki minusta epäkiinnostavan ja tekee edelleen. Olen se tyyppi, jonka olemassaolon ainoa tarkoitus on korostaa muiden paremmuutta.

Vierailija
15/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa tai sano niille tuo asia suoraan. Ja että usea tekee tätä, ja joudut kuuntelemaan. Ja sullakin olisi tämä huoli.

Vierailija
16/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä juttuja? Mitä kiinnostavia asioita teet yksin? 

Vauvapalstailen kuten sinäkin, ystäväiseni.

Vierailija
17/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

V*tuttaa meidän kaikkien puolesta.

Jos tunnettaisiin, voitaisiin kokoontua ja tehdä porukalla jotain niin saatanan hienoa, että seurapiirikuningattarilta tippuu leuka lattialle.

Vierailija
18/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa tai sano niille tuo asia suoraan. Ja että usea tekee tätä, ja joudut kuuntelemaan. Ja sullakin olisi tämä huoli.

Olen sanonut että kuormittaa että ystävyys on niin yksipuolista sekä että kaipaisin vaihtelua minun luonani kahvittelulle. Viesti ei vain mene perille, koska kaverin näkökulmasta tällainen käytäntö on ilmeisesti niin näppärä.

Vierailija
19/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä outo ilmiö jolle en oikein keksi selitystä. Onko kysymys kiusaamisesta/sadismista, vai onko niin että sinua ei yksinkertaisesti mielletä ihmisenä jonka kanssa tehdään jotakin, vaan joka on kuin joku äiti tms, jolle kerrotaan. Itse en jaksaisi tuollaista ja sanoisinkin asiasta suoraan. Pitäisin sitä loukkaavana ja alentavana.

Vierailija
20/33 |
17.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksikäyttöä. Katkaise tuollaiset suhteet. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan