Miksei mulla vaikuta mitenkään Tramal ja Panacod? :O
Olen saanut näitä olkapään kipuun eikä kumpikaan auta,saati aiheuta mitään muitakaan tuntemuksia.Moni kaverikin varoitteli että sitten kyllä pyörryttää ym kun ottaa tramalin ym,mutta mulle siitä ei tullut kyllä YHTÄÄN MITÄÄN vaikutusta suuntaan tai toiseen,vahvuus oli 150mg ja 2 kertaa päivässä olisi pitänyt ottaa.
Onko se mahdollista ettei tämän lääkeryhmän aineet tehoa minuun ollenkaan? Sain sektion jälkeenkin jonkun oxynormin eikä se auttanut juuri yhtään.
Kommentit (48)
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 18:10"]
Osalla ihmisistä Panacodin kodeiini ei vaikuta, sillä eräs entsyymi ei toimi kropassa. Lisätietoja: http://fi.wikipedia.org/wiki/Kodeiini#Vaikutusmekanismi
[/quote]
Kiva tietää, koska olen tehnyt ihmetellen saman huomion itselläni näistä panadoleista ja panacodista. Burana on ihan ehdoton särkylääke mulle. Panacod ehkä auttaa vähän, mutta ehkä vasta noin tunnin päästä lääkkeen ottamisesta.
mäkin söin vuosi sitten kumpaakin lääkettä. Ensin yritettiin panacodilla ja seuraavaksi tramalilla. Multa vei varsinkin toi tramal yöunet, alkuillasta nukadin pariksi tunniksi, sitten heräsin ja valvoin useamman tunnin eikä uni tullut millään.
Kaikille pitäisi tehdä julkisella puolella farmakogeneettinen tutkimus, jotta vältyttäisiin turhilta resepteiltä ja turhilta lääkekokeiluilta! https://www.synlab.fi/palvelut/farmakogeneettinen-laaja-testipaneeli-dn…
Kts. miten vaikutus on erilainen eri geneettisellä statuksella.
Höpöhöpölääkkeitä. Eivät vie kipua, eivät aiheuta riippuvuutta eivätkä sivuvaikutuksia. Sisupastillitkin vahvempia.
8% ihmisistä ei saa niistä yhtikäs mitään. Koska geenivirhe.
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään minulta vie kipua pois, tulee vain tokkurainen olo. Eivät myöskään väsytä eli jos illalla ottaa niin saa aamuun valvoa. Saman teki Triptyl. Ainut minkä tekevät on se että suoli menee jumiin.
Lääkärillä olisi siihen joku selitys ja proviisorilla- liittyy jotenkin lääkeaineen metaboloitumiseen maksassa?
Lääkäri ja proviisori oli oikeassa juuri tuohon se liittyy
Vierailija kirjoitti:
No hittolainen kun mietin tässä ihan samaa kun mitkään napit ei toimi. Minulla selkä-niska-olkapää-kivut ihan hirveät. Työterveyslääkäri vain kysyi että "mikä sua siinä oikein häiritsee?" HÄH??? Siis mikä häiritsee kun joka sekunti sattuu niin perkeleesti, ei voi keskittyä töihin, ei tyhjentää tiskikonetta kun hermosärky tekee kädet voimattomiksi, en voi ajaa autoa kun sattuu niin paljon että keskittymiskyky menee jne jne. En edes nuku. Ja tuo kysyy että mikä häiritsee!
Kohta oikeasti hakeudun kannabis / heroiinipiireihin, tämä kipu tappaa mut.
Mikä helvetti siinä on että monet lääkärit vittuilevat juuri noin? Olen törmännyt tuollaiseen useamman kerran. Kai luottavat siihen että potilas menee sanattomaksi eikä pysty pitämään puoliaan. Voimia sinne!
Ei tosiaan panacod, oxynorm tai tramal toimi. Tai siis sen verran toimivat, että kipu jyystää jossain taustalla, mutta ei häviä. Kuitenkin oksennuttaa ja olo on huono. Olen näitä käyttänyt selkäkivun vuoksi ja leikkauksen jälkeen. Ehkä en sinne vessaan olisi kyennyt konttaamaan ilman lääkettä, mutta mene ja tiedä. Sitähän sitä käyttää, mikä reseptille kirjoitetaan, kun ei muusta tiedä.
Jos alkoa menny reippaasti pitkön aikaa niin monet lääkkeet ei oikein toimi.
Ei aloittajan mainitsemat auta minuakaan. Olen kymmenisen sairaalareissun yhteydessä saanut samaa injektiona tuskiin, ja kotiutuessa pilleritramalit. Ei auta ei. Ei vaikutusta myöskään pään fiilistuntemuksiin. Eikä varmuudella johdu mistään toleranssin kasvamisesta.
Minuunkaan ei vaikuta kumpikaan noista, eikä rauhoittavat tai kolmiolääkkeet. Olen ollut leikkauksessakin niin, että minulle annettiin rauhoittava ja vielä 5min ennen leikkausta kävin ihan normaalisti vessassa ja olin täysin selväjärkinen. Opamoxista tulee lähinnä tyyni, normaali olo ja päänsisällä menevä kuhina hiljenee (käytän fobioihin).
Kipuihin minua auttaa ainoastaan Pronaxen, mutta sekään ei vie kipua kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Ei myöskään minulta vie kipua pois, tulee vain tokkurainen olo. Eivät myöskään väsytä eli jos illalla ottaa niin saa aamuun valvoa. Saman teki Triptyl. Ainut minkä tekevät on se että suoli menee jumiin.
Lääkärillä olisi siihen joku selitys ja proviisorilla- liittyy jotenkin lääkeaineen metaboloitumiseen maksassa?
Niin, codeiini metaboloituu maksassa muuttuen morfiiniksi. Minulla metaboloituu.
Panacodilla ei lähde edes päänsärky, saati että siitä menisi pää sekaisin kuten kaikkialla varoitellaan. Itselleni oli aivan turha lääke.
Vierailija kirjoitti:
Minuunkaan ei vaikuta kumpikaan noista, eikä rauhoittavat tai kolmiolääkkeet. Olen ollut leikkauksessakin niin, että minulle annettiin rauhoittava ja vielä 5min ennen leikkausta kävin ihan normaalisti vessassa ja olin täysin selväjärkinen. Opamoxista tulee lähinnä tyyni, normaali olo ja päänsisällä menevä kuhina hiljenee (käytän fobioihin).
Kipuihin minua auttaa ainoastaan Pronaxen, mutta sekään ei vie kipua kokonaan pois.
Mä taas tilttasin ihan totaalisesti jo leikkauksen esilääkityksenä annetusta Dormicumista. Ei mitään havaintoa siitä että on siirretty odotustilasta saliin. Seuraava muistikuva on heräämöstä hirveässä päänsäryssä.
Ei toimi muillakaan. Ei mulla kyllä tehoa myöskään puuduteaineet tai perus tulehduskipulääkkeetkään. Joko olen joku geneettinen outous tai lääkkeet on huonoja ja suurimmalle osalle ne toimii plasebosyistä.
Maksan entsyymit vaikuttavat lääkkeiden toimintaan. Minulle ei ole apua Tramalista, mutta ei ollut pojallekaan - onkohn perinnöllistä
Miksi ette käytä Ketorinia, minulle se on ainut kipuun auttava lääke.Migreeniin tarvitsen 2x 25 mg ensi annos ,muuten olen pärjännyt yhdellä 25 mg.Käypähoito suositus migreeniin ketoprofinilla 100-200 mg.Eli olen pärjännyt paljon pienemmälläkin määrällä.
Auttaa jopa kurkkukipuun,joka oli mulle ainakin yllätys.Otin kokeeksi yhden Ketorinin ,koska en saanut nukuttua kun jokainen nielaisu sattui niin että itketti.Olipa ihanaa kun kipu helpotti ja sai nukutuksi.Kurkkukipuun tämä on siitäkin hyvä,että Ketorin tabletti on niin pieni ja helppo nielaista.
Sama ongelma. Hammaslääkärissä käydessä pitää puuduttaa tyyliin puoli päätä. Se normaalisti laitettava pienempi paikallispuuduke, joka haihtuukin sitten äkkiä, ei auta. Joku sinnikäs hammaslääkäri keksi kerran inttää, että kylläpäs toimii. 45 minuutin odotuksen jälkeen oli pakko laittaa se vahvempi puudutus. Olisi vaan uskonut kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette käytä Ketorinia, minulle se on ainut kipuun auttava lääke.Migreeniin tarvitsen 2x 25 mg ensi annos ,muuten olen pärjännyt yhdellä 25 mg.Käypähoito suositus migreeniin ketoprofinilla 100-200 mg.Eli olen pärjännyt paljon pienemmälläkin määrällä.
Auttaa jopa kurkkukipuun,joka oli mulle ainakin yllätys.Otin kokeeksi yhden Ketorinin ,koska en saanut nukuttua kun jokainen nielaisu sattui niin että itketti.Olipa ihanaa kun kipu helpotti ja sai nukutuksi.Kurkkukipuun tämä on siitäkin hyvä,että Ketorin tabletti on niin pieni ja helppo nielaista.
Sama. Mulla toimiii päänsärkyyn ainoastaan ketoprofeeni, on hyvä muistuttaa että sen maksimiannos on 200mg/vrk. Panadolia ja Buranaa saa syödä vaikka paketillisen ilman mitään vaikutusta.
minulle ei auttanut myöskään!!