Miten reagoisit, jos ystäväsi kertoisi olleensa sinuun viimeiset 15 vuotta palavasti ihastunut?
... ja että hän uskalsi kertoa minulle vasta nyt, kun olen itse eronnut?
Ja tämä ystäväsi olisi itse varattu, mutta kertoi että haluaa erota, ettei oikeasti rakasta puolisoaan?
Ja lisäksi olisit itsekin ollut jo vuosia aivan mielettömän ihastunut tähän ystävääsi?
Minulla on tällainen tilanne ja koska en halunnut astua kuvion kolmannen osapuolen varpaille, en kertonut omista tunteistani yhtään mitään.
Niin sekava ja ahdistava tilanne, en tiedä mitä pitäisi tehdä.
Kommentit (116)
Jos itsekin olet rakastunut, niin mitä vielä mietit?
Minulle on tapahtunut kaksi kertaa sama, mutta niin, että olen itse edelleen avioliitossa myös enkä pätkääkään kiinnostunut ko. miehestä romanttisessa mielessä. Se on hankala tilanne.
Minusta tilanteesi on harvinaisen yksinkertainen, kokeilet millainen tuo mies on, tuleeko siitä mitään vai ei? Vai onko nainen paras ystäväsi?
Vierailija kirjoitti:
Minulle on tapahtunut kaksi kertaa sama, mutta niin, että olen itse edelleen avioliitossa myös enkä pätkääkään kiinnostunut ko. miehestä romanttisessa mielessä. Se on hankala tilanne.
Minusta tilanteesi on harvinaisen yksinkertainen, kokeilet millainen tuo mies on, tuleeko siitä mitään vai ei? Vai onko nainen paras ystäväsi?
Minua pelottaa, että kerron tunteistani, kiinnyn häneen liikaa ja lopulta hän päättää, ettei haluakaan erota. Yksi ystäväni oli tällaisessa tilanteessa pari vuotta ja kuvasi sitä traumaattiseksi. Pelkään, että joudun samanlaiseen välitilaan lillumaan.
Ap
On aika katkaista tuollainen "ystävyys".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, että kerron tunteistani, kiinnyn häneen liikaa ja lopulta hän päättää, ettei haluakaan erota. Yksi ystäväni oli tällaisessa tilanteessa pari vuotta ja kuvasi sitä traumaattiseksi. Pelkään, että joudun samanlaiseen välitilaan lillumaan.
Ap
Mitään ei ikinä saa jos ei uskalla edes yrittää. Elämästä ei selviä ilman kipuja.
Ei sellainen ole rakkautta, jolla tuhotaan muiden elämät. Vahvoja tunteita voi toki olla.
Ei kuulosta terveeltä, joten lopettaisin yhteydenpidon.
Miksi olet parisuhteessa, jos et rakasta puolisoasi?
Olenkin jo odottanut tällaista tunnustusta useammaltakin naiselta vuosien ajan, joten se ei hämmästytä minua lainkaan, vaikka en olekaan itserakas.
Vierailija kirjoitti:
Moni vastaaja taitaa olla huolissaan oman avioliittonsa tilanteesta, kun tyrmäävät ap:n ajatukset.
Ei ketään voi pakottaa pysymään liitossa, varsinkaan jos rakkaus on yksipuolista.
Ei tuollaisia asioita mennä sanomaan ja kaatamaan omaa vastuutaan omasta liitostaan ulkopuolisen päälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei sellainen ole rakkautta, jolla tuhotaan muiden elämät. Vahvoja tunteita voi toki olla.
Sanoin vain, etten ala säätää mitään ja että en ole pettäjä. Sanoin myös että vaikka itse olen sinkku, pitäisin itseänikin pettäjänä jos säätäisin varatun kanssa jotain.
Eikä hänkään halunnut mitään säätää. Halusi vain kertoa tunteistaan.
Mutta siis jos meistä kahdesta koskaan tulisi mitään niin ainoa "terve" tapa tehdä se on, että hän päättää nykyisen suhteen, muttei minun takiani eikä hetken intohimosta vaan siksi, että haluaa olla puolisolleen reilu. Jokainen ansaitsee puolison joka valitsee SINUT eikä koko ajan halua olla jonkun toisen kanssa.
Olisi sietämätöntä olla tuhoamassa hyvää suhdetta. Joten jos hän eroaa, hänen pitää erota ensin ja kaikessa rauhassa. Ilman minua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni vastaaja taitaa olla huolissaan oman avioliittonsa tilanteesta, kun tyrmäävät ap:n ajatukset.
Ei ketään voi pakottaa pysymään liitossa, varsinkaan jos rakkaus on yksipuolista.
Mistä avioliitosta oikein puhut?
t. lainaamasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytötkö kohdan, jossa ap:ta ollaan pakottamassa pysymään liitossaan?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sinkku. Tämä toinen on siis varattu mutta rakkaudettomassa liitossa. Hyvä kysymys on, että miksi hän vielä on siinä suhteessa. Mutta se taas ei ole minun asiani.
Ap
Että sellaista naisen ja miehen välistä ystävyyttä taas. Tämän takia en halua pitää elämässäni miespuolisia ystäviä.
Ystävä on eronnut, mutta on silti parisuhteessa????
Hei selvennys, osa täällä luulee että minä olen varattu. En ole. Olen sinkku. Tämä ystäväni taas on suhteessa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sinkku. Tämä toinen on siis varattu mutta rakkaudettomassa liitossa. Hyvä kysymys on, että miksi hän vielä on siinä suhteessa. Mutta se taas ei ole minun asiani.
Ap
Hah :D Sinä et toisten tunteista voi tietää. Eiköhän tuossa mies vain halua hetken hupia epätoivoisesta "ystävästään". Ei se vaimoaan ole sinun takiasi jättämässä. Klassinen kuvio.
Hän avasi pelin, joten sinulla on täysi oikeus kertoa rehellisesti tunteistasi. Hänen asia on, mitä hän sillä tiedolla tekee. Jos kerrot niin kerro samalla, mitä sinä puolestasi toivoisit häneltä.