Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

.:*~*:. 06' HELMIEN tammikuu .:*~*:.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kisut ovat saapuneet ja meno on sen mukaista. Kovin ovat vielä arkoja, mutta joka päivä uskaltavat tehdä tuttavuutta hiukan enemmän. Brutus (poika) on kovasti minun perään. Jos menen yläkertaan jää hän naukumaan surkeana alas ja tulee sitten perässä. Stella (tyttö) on hieman arempi ja tulee esiin piilosta vasta ilataisin kun on rauhallisempaa. Brutus antaa vain Inkerin silittää itseään mikä on aika hassua sillä yleensähän kisut ei juuri lapsista välitä.

Alina on todella hienosti hoitanut oman osuutensa kissojen hoidosta. Tyhjentää hiekka-astiaa, antaa ruokaa, vaihtaa veden vesikuppiin... Olen kovasti ylättynyt ja toivon ettei tämä ole vain alun innostusta.

Täällä on sadeviikko menossa, tylsää. Ulos ei voi edes ajatella menevänsä sillä vettä tulee ihan kamalasti ja tuuli on myrskyluokkaa. Eilen katkesi pari puuta tuossa lähellä kun tulimme tarhasta. Säikähdimme todella kovasti sillä jos olisimme olleet 10m edempänä niin olisi toinen puu kaatunut päällemme. Autobaanat on tukossa kun kovan sateen takia tulee enemmän onnettomuuksia, onneksi on navi joka kertoo kiertoreitit ruuhkien ohi.

Osin eilen mihelleni synttärilahjan hieman ennekkoon, synttärit on vasta helmikuussa. Hankin liput HIM:n keikalle Kölniin. Mieheni on kova fani joten uskon hänen olevan kovasti iloinen kun saa lahjastaan tietää. Keikka on 24.2.

Inkeri on edelleen valtavan innostunut siivoamisesta ja yleensä kaikesta kodinhoitoon liittyvästä. Tänä aamuna hän mehkasi minulle kun en ollut ehtinyt pedata sänkyjä. Sängyt piti pedata sillä sekunnilla! Tiskejä ei saa lojua tiskipöydällä oleenkaan, imuroida pitäisi vähintään kerran päivässä ja vessakin olisi syytä pestä joka toinen päivä. Tyttöjen huone pysyy siistinä kun Inke meuhkaa siellä " Sotku, sotku, siivoaa, siivoaa!" =)

Oli mulla vielä muutakin ,mutta ei juuri nyt muistu mieleen. Se on tämä kotiäidin dementia...

Birdy ja Inkeri

Vierailija
62/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää alkanutta vuotta kaikille!

Täällä ollaan etätöissä, ja kuinkas ollakaan heti nettiin eksytty...Vilma oli viikon kipeä ja maanantaina meni niin innokkaasti päiväkotiin, oli yhtä hymyä koko tyttö! Taitaa kotona äitin ja isin kanssa olla vähän tylsää...Muutenkin on ollut kiva kuulla, että tyttö on päässyt elementtiinsä päiväkodissa, ja on entistä puheliaampi siellä. Muutenkin Vilma sanavarasto laajeni yhtäkkiä joulukuussa, ja nyt neiti on jo melkoinen papupata, joka kommentoi kaikkeen ja koko ajan :) Vaipoista luovuttiin ennen joulua kokonaan, ja vaan yksi yövahinko on toistaiseksi tullut, ja siinäkin tyttö varmaan unissaa luuli istuvansa potalla, kun komensi pyyhkimään.

Sosiaalisuus on myös lisääntynyt, ja usein jo haettaessa päiväkodista leikkii siellä kavereidensa kanssa, kun syksyllä lähinnä yksin istui hiekkalaatikolla. Ja kyllä - myös meille raivarit ovat tulleet tutuiksi! Välissä on päiviä, kun kaikki on vaan ei ei, ja missään ei saa auttaa, taikka toinen saa armottoman itkuraivarin, mutta kun yksinkään ei vielä osaa esim. napittaa neuletakkia ja se harmittaa kovasti!

Jos kaikki menee suunnitelmien mukaisesti, Vilmalle syntyy sisarus heinäkuun loppupuolella. Itse olen myös heinäkuun lopussa syntynyt, joten nähdään saanko ihanimman mahdollisen synttärilahjan :) Tosin niskapoimu-ultrassa vauva näytti isommalta kuin näillä viikoilla, joten saa kuulemma varautua synnytykseen jo aiemmin. Mutta samapa tuo, kyllä se sieltä joskus ulos tulee (tässä vaiheessa on vielä helppo kehuskella, mutta ison vaavimahan kanssa pyöriminen heinäkuun helteessä saattaa muuttaa mieltä kummasti...).

Oikein ihanaa viikkoa kaikille!

baby

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
16.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon baby2006!!! Saas nähdä tuleeko teille lapsen kanssa sama synttäripäivä :). Mun siskolla lapsivedet meni synttäripäivänä kakkua koristellessa, vauva syntyi seuraavana päivänä. Mukava lahja.

Viime yö meni jotenkin harakoille, juniori kävi yöpuulle vasta yhdentoista jälkeen ja heräsi uudelleen yhden maissa, Silppu alkoi aamuyöstä huutaa hysteerisenä äitiä, neljän-viiden aikoihin maitotilaus pojalta, vähän ennen seitsemää sama homma, puoli kahdeksan herää Silva... No ei tämä niin paha ole, mutta jostain syystä nukuin muutenkin huonosti. Ja nyt kun olisi mahdollisuus päikkäreihin niin mitäköhän teen B).

Birdylle kans onnittelut uusista perheenjäsenistä!

Silppu on innostunut väreistä ja laskemisesta. Väri tosin tuppaa olemaan aina " punane!" ja laskiessa unohtuu luku viisi, mitäs pienistä. Autoista tykkää, etenkin bussi on kova juttu -mummi lupasikin viedä lapsen linja-automatkalle, ajatelkaa mikä kokemus...

Jos yrittäisi päikkäreitä, kun kerran on tilaisuus ->

KL.

Vierailija
64/64 |
19.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ihan hirveä myrskytuuli ja vettä tulee kuin Esterin pe***estä. Kiva tammikuinen ilma siis =)

Meillä on tänään taas hieman " vapaat" rytmit. Herättiin kaikki klo 9.45. Lounas syötiin siksi vasta vajaa klo 15 ja nyt Helmi on pikkuisilla päiväunilla. Ihme, että edes nukahti, kun nukkui aamulla noin pitkään. Viime lauantaina herättiin suht samaan aikaan ja silloin mies ei saanut Helmiä ollenkaan päiväunille. Mä olin silloin alennusmyynneissä, joten ei haitannut mua. No, hyvä, kun nukkuu nyt, niin ehdin kirjoittaa. Pitäis lähteä tänään lenkille (=juoksemaan), kun en ole moneen viikkoon käynyt tän jatkuvan tuulen, sateen ja pimeyden takia, mutta taitaa jäädä tänäänkin väliin, kun eihän tuolla pääse eteenpäin. On mulla vedenpitävät vaatteet (ei tosin juoksu-, mutta voi niitä hätätapauksessa käyttää lenkilläkin) ja goretex-juoksulenkkarit, mutta ilman lippistä tuolla kastuu koko naama ja varsinkin rillit ja sitten en näe eteeni =) Ja lippis päässä jäätyy korvat. Enkä voi todellakaan laittaa pipoa ja lippistä samaan aikaan... Suuret on siis ongelmat!

Tähän väliin Baby2006:lle onnea masuasukista!!!

Onpa täällä jo tosi eteviä lapsukaisia monilla. Varsinkin tossa pissaamisasiassa. Meidän esikoinen (poika) oli päiväkuiva tasan 2-vuotiaana ja silloin melkein mun kaikkien kavereiden ja tuttujen lapset olivat vielä ihan täysin vaipoissa. Ja tämä ei ole mikään omakehu-juttu, vaan musta on kiinnostavaa havaita, miten niin moni alle 2-vuotias Helmis on oppinut jo päiväkuivaksi verrattuna 3 vuoden takaisiin tuttujen lapsiin.

Helmi on aika outo tyttö tossa pissaamisasiassa. Ollaan pidetty Helmiä tällä viikolla ehkä kolmena aamupäivänä ja iltana ilman vaippaa n. 2 h kerrallaan. Tämä lähinnä siksi, että Helmillä on vaippa-alueen iho tosi pahassa kunnossa (ilmeisesti jotain tulehtuneita molluskoita tms.) ja ilmakylvyt varmaankin vähän auttavat. No, aamupäivisin Helmi on melkein joka kerralla ollut sen 2 h pissaamatta. Välillä käy potalla istumassa, mutta ei sinne mitään tule. Voisin lyödä vetoa, että kun laitetaan ulos lähtiessä vaippa, Helmi pissaa sitten sinne samantien.

Iltaisin on mennyt sitten vähän eri tavalla. Helmi on saattanut ensin olla 1,5 h pissaamatta ja potalla käymättä, kunnes ekan kerran sanoo " pitta" ja juoksee potalle. Siinä välissä ehtii tulla pari tippaa housuun tai lattialle (yleensä lattialle, koska tyttö on yleensä peppu paljaana), mutta pottaan ei sitten tulekaan mitään. Sitten taas 10 min päästä sama juttu, mutta silloin lattialle lirahtaa jo pari lusikallista. Pottaan ei kuitenkaan mitään. Sitten Helmi on pissaamatta jo jotain 20-30 min, jonka jälkeen sanoo taas " pitta" , lirauttaa vähän lattialle ja sitten vihdoinkin monta desiä pottaan. Musta toi on jotenkin omituista, kun Helmi ei voi silloin ekalla kerralla, kun lirahtaa, tehdä sitä loppua pissaa pottaan heti kerralla, kun on kuitenkin ilmeisesti pissahätä. No, jatketaan ilmakylpyjä, eikä tässä ole tosiaankaan tarkoitus tehdä Helmistä päiväkuivaa, kunhan opetellaan, miten pottaankin voi pissata.

Nyt täytyy kyllä mennä herättämään mies ja tyttö päiväunilta.

T:Fassiloora ja Helmi