~Haahujen tammikuu~
Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
Adette Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
bambiino 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).
buam 26 vuotias, mies 28 ja toinen lapsi haaveissa.
8 km:ää takana. Kolme vuonna 2002 (6-8 vko) ja nyt nämä 5, 12/06-04/07 (alkuraskauden keskenmenoja) Eli käytännössä testin jälkeen, vuoto alkoi näillä viimeisillä.
Pohjois-pohjanmaalla asustellaan ja haaveena tosiaan tuo toinen lapsi.
Elisabeth72 Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
Enni-Maija minä -78 mies -65 1. km 2002, 2. ja 3. km 2003, poika 2004, 4. km 2006, poika 2007. keski-suomessa asutaan, ja pco:n takia raskaudun vain lapsettomuushoidoilla. nyt toivotaan 3. lasta.
Essi78 Vauvalle annettiin lupa tulla 12/2006, plussa 01/2007, km 02/2007 Vauvakuume jatkuu edelleen!
fiiu77 Olemme siis mieheni kanssa molemmat kolmikymppisiä ja ensimmäistä lasta yritetään. Km tuli rv 11+3 noin kuukausi sitten.
hobe69 Olen 38v, mies 34v. Meillä on poika vm.-06, asumme Etelä-Pohjanmaalla. Tuulimuna 11/04 km. 05/07
-Idaliini- Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
Jellonamami Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
Jokejoke Olen 31-v., koettiin alkuraskauden km ensimmäisessä raskaudessamme. Kierukan poiston jälkeen tulin onnellisesti melkein heti raskaaksi, kunnes raskausviikolla 11 menin päivystykseen niukan vuodon takia ja ultrassa näkyi 8 viikon ikäinen sikiö ilman sykettä. Keskeytynyt km hoidettiin kaavinnalla.
kangasmaitikka Minä ja mieheni 38 vuotiaita, lapset 3- ja 5-vuotiaat. Keskenmenoja 2 kpl 2001 ja yksi 08/07. Hoito keskenmenosta edelleen kesken.
_kenguru_ Minä 20 ja mies 19 vuotta. Yritystä takana 9/06 lähtien, ensimmäisen kerran testi näytti plussaa 9/07 ja samassa keskenmeno. Tulevien kuukausien toiveet korkealla! :)
Leijonanhymy Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
Liliane Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
maipi Olen kolmekymppinen kahden lapsen (tyttö-99, poika-01) äiti Etelä-Suomesta. Km viime kesäkuussa rv8+, yritystä raskautumiseksi on riittänyt, muttei ole vain napannut...
m.a.m Keskenmenoja nyt kaksi peräkkäin, 9/07 ja nyt 12/07, molemmat viikoilla 8-9, toiseessa edittiin nähdä jo sykkivä sydänkin:( Olen 27v ja meillä on kaksi lasta (99,06) Yritys kolmoselle aloitettu 4/07
Mariia83 Keskeytynyt km 03/2007 rv 6+4
marza79 Ikää on kertynyt 28 v ja täällä Itä-Suomen läänissä asustellaan miehen kans. Meillä on 9 kk ikäinen poika ja toista tässä nyt sitten yritetään puuhastella. Heti ekalla yk:lla tärppäs ja nyt tuli viime viikolla eka km rv 4+6.
Menier Esikoinen toiveissa, takana kaksi keskenmenoa (rv 6+, 19+)ja yksi tuulimunaraskaus(rv7+). Pohjoisessa Suomessa asutaan. Ikää meillä 24 ja 25.
miukkeli75 Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
Moila Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
Norkki2 Minä olen 27v. ja mies 29v. Yritystä takana 1/06 ja 11/06 ollaan aloitettu lapsettomuushoidot, hoidoissa yksityisellä puolella. Minulla todettu pco. Eka plussa 2/07 ja km rv 5+6.
Pirpsu Olen 22v, mies 24v. Km.03/07, ensimmäistä kuumeillaan.
puhbear oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
Rilla-ma-rilla Minulla oli keskenmeno heinäkuun lopulla rv 18+ meillä on tyttö 6 vuotta ja poika 4 vuotta. Ja me vanhemmat olemme noin 30 vuotiaita. Viimeisin raskautuminen kesti reilusti kaksi vuotta ja senkin takia jo rankka juttu meille
Rouvavauva 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
Sanelma Olen kohta 30 (marraskuussa) ja mies jouluna 35- vuotias. Meillä on kaksi tyttöä -98 ja -00 syntyneet. Asumme pk-seudulla. Tuulimunaraskaus todettiin elokuussa 07 rv 12. Yritys on aloitettu 6/07.
Susuliinu
toivoilmari Olemme molemmat 38 ja yritämme neljättä. Minulla on 17,14 ja meillä 3v lapset. Sain km 04 vkolla 11 ja 05 viikolla 15 (Np ultrassa kaikki oli hyvin).
Twiggy77 Minä olen ihan kohta kolmekymmentä ja mies ihan kohta 32 (ollaan synnytty samassa kuussa). Kovasti ollaan kohta kaksi vuotta yritetty saada esikoistamme alulle. Tammikuussa tulin vihdoin vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka havaittiin raskausviikolla 9. Mulle tehtiin lääkkeellinen kohduntyhjennys, jonka jälkeen jouduin toimenpiteen onnistumisesta huolimatta odottamaan kolme kuukautta ensimmäisiä kuukautisia.
Vacsuli75 Olen 32v ja mieheni 29v. Koimme juuri kesken menon ja uutta yritellään heti kuin on lupa. Ennestään meillä ei ole lapsia ja " meidän poika" oli 10 kuukautis keirron yrittämisen tulos, mutta valitettavasti asia valkeni mielle 3 päivää sitten. Haikein mielin vielä täällä mutta tulevaisuuteen katsoen.
Viiputin Olen 33v, 2 vuotiaan ihanan tytön äiti. Mies on 34v ja asumme Länsi-Suomessa. Alkuraskauden km 3/07.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
ex-haahut eli jo plussanneet!!
Siru-Sofia plussa 3.5.2007
Jonttu plussa 28.5.2007, 5.2.2008
Villiina plussa ? la ?
Puddinghinu plussa 26.7.2007, la?
Trappa plussa ?, la ?
Passionate plussa 20.8.2007, la 27.4.2008
Eppuliini plussa 24.10.2007, la ?
annika1973 plussa 24.12.2007, la ?
Kommentit (45)
Wemppa: Suuret vauvantuoksuiset onnittelut! =]
Annika: Älä missään nimessä syytä itseäsi keskenmenosta. =( valitettavasti jos alkuraskauden keskenmeno on tullakseen, se tulee, vaikka itse tekisi mitä. Voimia!
Tulin tuolta odotuspuolelta piipahtamaan ja luomaan teille uskoa! =]
Minulla on siis takana kolme alkuraskauden keskenmenoa, kaksi vuodelta 2004, ja kolmas km todettiin tasan vuosi sitten rv 11+1. (kaksi oli keskeytyneitä keskenmenoja [sikiön todettiin kuolleen kohtuun] ja yksi spontaani keskenmeno rv 8+0.) Viime kevät juostiin miehen kanssa tutkimuksissa, odoteltiin tuloksia, ja parisuhde oli todella kovilla. Mitään syytä keskenmenoille ei löytynyt.
Kesällä huomasin taas olevani raskaana. Odotin vain, koska vuoto alkaa. Alkuraskauden ultraan venatessa päässä pyöri vain ajatus, että mitäs hittoa täällä teen, alkaa se vuoto kotonakin. Ja mietin mielessäni, saanko lähetteen sairaalaan kun keskenmeno todetaan, vai saanko tyhjennystabletit kotiin. Päivä olisi kuitenkin pilalla.
Kaikki oli kuitenkin hyvin. Ja on vieläkin. Raskausaika ei ole ollut mitenkään helppo keskenmenojen jälkeen. Pelko on läsnä joka hetki, vaikka sen välillä onnistuukin työntämään taka-alalle. Alkuraskauden mentyä mieleen hiipi pelko, että mitä jos sikiö kuolee kuitenkin kohtuun. Tai mitä jos rakenneultrassa löytyy joku vakava vika, että sikiö ei pysty elämään kohdun ulkopuolella. Nyt pelko on muuttunut sellaiseksi peloksi, että " synnytyksessä varmaan tapahtuu jotain kauheaa" . Lisäksi tässä raskauden aikana minua ovat vaivanneet järjetön väsymys (lähes koko raskausajan, hemoglobiini ja verenpaineet olleet todella alhaiset), eriasteiset lonkkakivut ja liitoskivut. Ja kun näistä joku on helpottanut, tai kaikki helpottaneet, niin sitten tuli flunssa.. =] Joten raskausaika on ollut vaivaa vaivan perään.
En tiedä, miksi minun piti kokea kolme keskenmenoa ennen tätä onnistunutta raskautta. Olisin ymmärtänyt keskenmenot, jos niihin olisi löytynyt joku syy, ja tämä raskaus olisi sujunut loppuun jonkun " konstin" avulla. Keskenmenoille ei kuitenkaan löytynyt syytä, eikä tässä raskaudessa ole ollut mitään " lääkettä" käytössä. Joten ihmettelen itsekin suuresti, että miksi tämä raskaus on sujunut nyt näin pitkälle.
Nyt uskon kuitenkin, että minulle ja miehelleni se pitkään toivottu esikoinen suodaan. En tiedä, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Tietenkin toiveissamme on aina ollut lapsia enemmän kuin yksi, mutta jo tämä yksi (lähes) onnistunut raskaus on ollut minulle suuri lahja. En tiedä kuinka tulevaisuudessa suhtautuisin mahdollisiin keskenmenoihin, jos niitä on taas tullakseen.
Toivon teille kaikille voimia tälle uudelle vuodelle. Omasta mielestäni keskenmenot myös kasvattavat ja vahvistavat ihmistä, vaikka siltä ei heti keskenmenon jälkeen tunnukaan. Oikeastaan keskenmenon jälkeen tuntee vain sen epätoivon ja epäonnistumisen tunteen, ja kysymyksen miksi. Ja nimenomaan miksi juuri minulle. Mutta valitettavan harvoin siihenkään löytyy vastausta.
Jaksamista ja voimia!
jonttu rv 35+2
Edemmän tuolla kuukausi pinoissa kirjoittelen, mutta täällä lukemassa ainakun uusia viestejä bongaan.
Laihdutus tulokseni onnsituin joulun aikana nollaamaan joten taas mennään silläkin rintamalla.
Nyt lupaavasti paleltaa ja väsytttää, lämpö 36,9 (etten vaan olis tulossa kipeäksi). Kuluis nyt nopeasti pari viikkoa niin vois testata jos täti ei tärytä paikalle.
Vacsuli kp23/26-37 yk3 keskenmenon jälkeen
Varsinkin siitä syystä ettei pino aivan pohjamutiin ajaudu!
Siispä, nyt on ensimmäinen clomikierto siinä vaiheessa, että olisi ryhdyttävä hommiin jos mieheltä kysytään niin varsin mieluisiin sellaisiin ;) Tiedättepähän nyt mitä meillä tehdään kun lapset nukkuvat. Ja alkuviikosta sitten lisää ja sitten voi vain enää toivoa. Vaikka yritänkin kovasti samalla olla negatiivinen, että eihän se nyt voi toista kertaa ekasta clomikierrosta tärpätä mutta toisaalta tässä oli nyt niin paljon huonoakin tuuria mutta silti, ei voi olla niin hyvä tuuri.
Pahoittelut kaikille jotka tänne taas joutuivat, ei ole kivaa ei.
Rilla-ma-rilla
Meidän pikkukakkosen tie loppui hyvin lyhyeen, rv 5+4, kolme päivää sitten alkoi vuoto. Pahin masis mennyt jo ohi ja nyt odotan, että loppuisi vuoto ja pääsisi taas yrittämään uudelleen. Luin jostain, että yhdet kuukautiset pitäisi keskenmenon jälkeen odottaa, mutta koskeeko myös tälläistä varhaista keskenmenoa? Ei malttaisi yhtään odottaa.
Täältä voisin myös kysellä, että mites näin alussa kun menee kesken, niin mistäs sitä tietää, että kaikki on tullut ulos? Soittelin kättärille ja nkl:ään, mut kummastakaan en saanut mitään vastauksia. Haluisin ultraan, mut sanoivat että pitäisi olla kovat kivut ja runsas vuoto eikä mulla oo. Haluisin vaan, että katsoisivat että on tyhjentynyt ja että voisi elämä jatkua eikä tarvitsisi pelätä mitään jälkiseuraamuksia.
murunmamma
kirjoitanpa nyt minäkin..keskenmeno oli marras-joulukuun vaihteessa, pientä vuotoa vieläkin, kävin lääkärissä ja raskaustesti positiivinen, tänään otettiin uusi verikoe jossa mitataan hcg..voi että harmittaa jos joutuu vielä kaapiakkin, oon aivan kypsä tähän keskenmenoon!
Onko muilla kestänyt näinkin kauan vuotoa?
Ympärillä kaikki saa vauvoja, kaikki on raskaana, tai ainakin musta tuntuu siltä.
Haluisin niiiiiin paljon (niinkuin me kaikki) olla onnellisesti, turvallisesti raskaana.
Meillä 10 yk menossa ja fiilis surkea, nyt vielä kun tää keskenmenokin vaan jatkuu ja jatkuu.
anteeks valitusviestini :(
m.a.m (taitaa olaa surkea päivä)