~Haahujen tammikuu~
Haahuilijat on keskenmenon kokeneiden kuumeilijoiden oma ryhmä.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
Adette Minä 27 ja mies 27 ja esikoisen yritys aloitettu 9/05. Terolutit ja clomit avuksi 4/06. Alkuraskauden keskenmeno 8/06.
bambiino 25 v. mies 27 v. Meillä on tyttö 04/05, ja keskenmeno 12/06 (rv 11+5).
buam 26 vuotias, mies 28 ja toinen lapsi haaveissa.
8 km:ää takana. Kolme vuonna 2002 (6-8 vko) ja nyt nämä 5, 12/06-04/07 (alkuraskauden keskenmenoja) Eli käytännössä testin jälkeen, vuoto alkoi näillä viimeisillä.
Pohjois-pohjanmaalla asustellaan ja haaveena tosiaan tuo toinen lapsi.
Elisabeth72 Olen 33-vee ja mieheni on 29. Meillä on kaksi tyttöä 03/03 & 08/04. Asumme ruotsissa....Elämäni ensimmäisen ja toivottavasti viimeisen keskenmenon sain joulukuussa -05. Kemiallinen raskaus 07/06.
Enni-Maija minä -78 mies -65 1. km 2002, 2. ja 3. km 2003, poika 2004, 4. km 2006, poika 2007. keski-suomessa asutaan, ja pco:n takia raskaudun vain lapsettomuushoidoilla. nyt toivotaan 3. lasta.
Essi78 Vauvalle annettiin lupa tulla 12/2006, plussa 01/2007, km 02/2007 Vauvakuume jatkuu edelleen!
fiiu77 Olemme siis mieheni kanssa molemmat kolmikymppisiä ja ensimmäistä lasta yritetään. Km tuli rv 11+3 noin kuukausi sitten.
hobe69 Olen 38v, mies 34v. Meillä on poika vm.-06, asumme Etelä-Pohjanmaalla. Tuulimuna 11/04 km. 05/07
-Idaliini- Kaksi km takana ensimmäinen 12/05 (rv 5) ja toinen 2/06 (rv 8 ja lääkkeellinen tyhjennys) Minä kohta 20 v ja mies pari vuotta vanhempi ja oulun seudulla asustellaan. Vauva ois todella tervetullut.
Jellonamami Ikää 40. Neljä km välillä tammikuu - marraskuu 2006 (viikoilla 2 - 8). Onneksi lohtunani on 2,5 vuotias pieni prinsessamme. Häntä ennen ei yhtään km, joten tämä on ihan uusi tilanne.
Jokejoke Olen 31-v., koettiin alkuraskauden km ensimmäisessä raskaudessamme. Kierukan poiston jälkeen tulin onnellisesti melkein heti raskaaksi, kunnes raskausviikolla 11 menin päivystykseen niukan vuodon takia ja ultrassa näkyi 8 viikon ikäinen sikiö ilman sykettä. Keskeytynyt km hoidettiin kaavinnalla.
kangasmaitikka Minä ja mieheni 38 vuotiaita, lapset 3- ja 5-vuotiaat. Keskenmenoja 2 kpl 2001 ja yksi 08/07. Hoito keskenmenosta edelleen kesken.
_kenguru_ Minä 20 ja mies 19 vuotta. Yritystä takana 9/06 lähtien, ensimmäisen kerran testi näytti plussaa 9/07 ja samassa keskenmeno. Tulevien kuukausien toiveet korkealla! :)
Leijonanhymy Olen 24-vuotta ja mies samoin, pohjoisemmassa Suomessa asutaan. Itselleni on tullut kaksi km tänä vuonna. Ensimmäinen riipaisi kesäkuussa, rv 12 uä:ssä todettiin alkio kuolleeksi rv8 eli keskeytynyt km ja kaavintaan siitä sitten.
Liliane Minä ja mies molemmat 24-vuotiaita ja asumme Lounais-Suomessa. Toiveissa oleva pienokainen olisi mulle toinen (tyttö 5/01) ja miehelle eka. Spontaani keskenmeno 01/2006 rv 7+2, odotin ilmeisesti kaksosia.
maipi Olen kolmekymppinen kahden lapsen (tyttö-99, poika-01) äiti Etelä-Suomesta. Km viime kesäkuussa rv8+, yritystä raskautumiseksi on riittänyt, muttei ole vain napannut...
m.a.m Keskenmenoja nyt kaksi peräkkäin, 9/07 ja nyt 12/07, molemmat viikoilla 8-9, toiseessa edittiin nähdä jo sykkivä sydänkin:( Olen 27v ja meillä on kaksi lasta (99,06) Yritys kolmoselle aloitettu 4/07
Mariia83 Keskeytynyt km 03/2007 rv 6+4
marza79 Ikää on kertynyt 28 v ja täällä Itä-Suomen läänissä asustellaan miehen kans. Meillä on 9 kk ikäinen poika ja toista tässä nyt sitten yritetään puuhastella. Heti ekalla yk:lla tärppäs ja nyt tuli viime viikolla eka km rv 4+6.
Menier Esikoinen toiveissa, takana kaksi keskenmenoa (rv 6+, 19+)ja yksi tuulimunaraskaus(rv7+). Pohjoisessa Suomessa asutaan. Ikää meillä 24 ja 25.
miukkeli75 Olen 31-vuotias ja ensimmäistä lasta odottamassa yhdessä miehensä kanssa. Koin keskenmenon 12/2006.
Moila Olen 26-vuotias, mies 28. Meillä on 1,5-vuotias poika. Toukokuussa annoimme toiselle luvan tulla. Heinäkuussa sain plussa. Viime tiistaina kävin yksityisellä rv9+0. Sikiön todettiin kuolleen rv8+4. Torstaina mulla oli kaavinta. Putosin kovaa ja korkealta, vaikka osasin olla varuillani.
Norkki2 Minä olen 27v. ja mies 29v. Yritystä takana 1/06 ja 11/06 ollaan aloitettu lapsettomuushoidot, hoidoissa yksityisellä puolella. Minulla todettu pco. Eka plussa 2/07 ja km rv 5+6.
Pirpsu Olen 22v, mies 24v. Km.03/07, ensimmäistä kuumeillaan.
puhbear oma ikä 25v, mies pari vuotta nuorempi. Ensimmäistä toivotaan kovin hartaasti. Yritys alkoi 12/05. km 04/06.
Rilla-ma-rilla Minulla oli keskenmeno heinäkuun lopulla rv 18+ meillä on tyttö 6 vuotta ja poika 4 vuotta. Ja me vanhemmat olemme noin 30 vuotiaita. Viimeisin raskautuminen kesti reilusti kaksi vuotta ja senkin takia jo rankka juttu meille
Rouvavauva 2.11.2006 rv. 7+0 alkuraskauden ultrassa löytyi kaksi sikiöpussia, mahdollinen tuulimunaepäily. Uusi käynti 9.11.2006 rv. 8+0 oli selkeää kehitystä tapahtunut sikiöpusseissa ja sikiöissä ja kaksi viikkoa myöhäisempi hedelmöitymisaika nähtiin myös vahvaksi mahdollisuudeksi. Kolmas ultra määrättiin 23.11.2006 ja siellä tuli tuomio, sikiö(ide)n kehitys on pysähtynyt, lähete naistentautien poliklinikalle. 24.11.2006 rv 10+1 tehtiin kaavinta.
Sanelma Olen kohta 30 (marraskuussa) ja mies jouluna 35- vuotias. Meillä on kaksi tyttöä -98 ja -00 syntyneet. Asumme pk-seudulla. Tuulimunaraskaus todettiin elokuussa 07 rv 12. Yritys on aloitettu 6/07.
Susuliinu
toivoilmari Olemme molemmat 38 ja yritämme neljättä. Minulla on 17,14 ja meillä 3v lapset. Sain km 04 vkolla 11 ja 05 viikolla 15 (Np ultrassa kaikki oli hyvin).
Twiggy77 Minä olen ihan kohta kolmekymmentä ja mies ihan kohta 32 (ollaan synnytty samassa kuussa). Kovasti ollaan kohta kaksi vuotta yritetty saada esikoistamme alulle. Tammikuussa tulin vihdoin vuoden yrittämisen jälkeen raskaaksi, mutta se päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, joka havaittiin raskausviikolla 9. Mulle tehtiin lääkkeellinen kohduntyhjennys, jonka jälkeen jouduin toimenpiteen onnistumisesta huolimatta odottamaan kolme kuukautta ensimmäisiä kuukautisia.
Vacsuli75 Olen 32v ja mieheni 29v. Koimme juuri kesken menon ja uutta yritellään heti kuin on lupa. Ennestään meillä ei ole lapsia ja " meidän poika" oli 10 kuukautis keirron yrittämisen tulos, mutta valitettavasti asia valkeni mielle 3 päivää sitten. Haikein mielin vielä täällä mutta tulevaisuuteen katsoen.
Viiputin Olen 33v, 2 vuotiaan ihanan tytön äiti. Mies on 34v ja asumme Länsi-Suomessa. Alkuraskauden km 3/07.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *~*~*~*~*~*~*~
ex-haahut eli jo plussanneet!!
Siru-Sofia plussa 3.5.2007
Jonttu plussa 28.5.2007, 5.2.2008
Villiina plussa ? la ?
Puddinghinu plussa 26.7.2007, la?
Trappa plussa ?, la ?
Passionate plussa 20.8.2007, la 27.4.2008
Eppuliini plussa 24.10.2007, la ?
annika1973 plussa 24.12.2007, la ?
Kommentit (45)
Tää on kyllä kuihtunut tosi hiljaiseksi tämä haahujen palsta! Luulen, että tosiaan voisi hiukan siivoilla tuota listaa, kun ei täällä ole kovin montaa ainakaan aktiivista kuumeilijaa tai kirjoittelijaa! Mulla on kyllä noi tietokonetaidot aika alkeelliset, eli toivottavasti joku (ehkäpä viiputin... :)) sen tekisi. Tai ei mua kyllä hirveesti toisaalta haittaa vaikka ne nimet siellä onkin. (Tää on varmaan niin tyypillinen mun luonteenpiirre, et ollaan jotain mieltä mut toisaalta taas ei...Vaan tosi tärkeistä asioista olen jyrkästi jotain mieltä ja puolustan sitä horjumatta!)
Mulla kp 32/28-35 eikä mitään merkkejä suuntaan tai toiseen ole, vaan ne samat kuin aiemminkin, alavatsassa tuntemuksia (kuin venymistä, välillä vihlaisuja) ja välillä tosi paha olo (mutta se voi johtua verensokerin heittelehtimisestä. En ole diabeetikko, mutta säännöllinen syöminen on mulle tärkeää, tai alkaa huimata, tulee paha olo ja jäsenet vapisee sekä kylmänhikeä pukkaa). Taitaa noi kierrot olla nyt sitten säännöllisesti pitemmän puoleiset, yli 30 aina, voikohan km aiheuttaa tällaista? On ne toisaalta ihan säännölliset verrattuna nuoruusvuosiin, jolloin kierto saattoi olla mitä vain 24-60 välillä!
Lunta sataa ja tuulee, onneksi saan olla loppupäivän kotona, vaikkakin siivotessa tuo aika kuluu!
Oliko teillä jossain erikseen esittäytymispino? jos nyt esittäydyn tässä,
elikkäs
murunmamma, ikää on itellä 30 ja miehellä 29, yksi lapsi on ennestään 05/06 ja km 01/08, kakkosta edelleen kovasti kuumeillaan, pääkaupunkiseudulla asutaan
olikos muuta mitä haluisitte tietää? =)
Menier: Voimia ja jaksamista, kyllä vielä onnistuu (niin mä itsellenikin sanon) Lääkkeistä en osaa mitään sanoa, en niistä mitään tiedä. Eihän niitä silti määrättäisi, ellei niistä olisi apua. Mites tupakkalakko?
murunmamma: Joka pinon ensimmäinen viesti on samalla esittelypinkka, jota päivittelen aina kuun alussa :)
Tytär huutaa omenaa, täytyy mennä kuorimaan... Kirjoittelen myöhemmin lisää...
-Viiputin kp18/26-28-
Lopetin tänään kahvin juonnin ihan täysin johtuen tusota tutkimustuloksesta kofeiinista ja keskenmenoista.
Luulen myös bonganneeni oviksen tänään Donna testillä ja eilis iltainen kohdunnupukkan asento ylhäällä ja pehmeänä tukee tätä. Ja illalla peittoheiluu ;-)
T:Vacsuli kp 16/30-37, yk4
Vihdoinkin hcg alkanut laskea, 24.1 arvo oli 861 kun se oli 17.1 1223. Näillä näkymin seuranta loppui tähän, ei ole suunniteltu mitään toimenpiteitä eikä tutkimuksia. Käskivät vain antaa aika/kroppa hoitaa homman, ainakin kahdet menkat pitäisi olla ennen kuin voi taas yrittää. Olo on nyt ollut ihan hyvä, maanantai-iltana oli kipua, se oli ensimmäinen työpäivä sairasloman jälkeen joten varmasti vaikutti asiaan. Mutta nyt nämä pari viime päivää olo on ollut suht ok. Jospa miehen mielikin tästä kohenisi pikku hiljaa, hän on ottanut tämä tilanne aika raskaasti.
Ja tässä uusi esittely vaikka nyt on kyllä projektissa pieni pakollinen tauko. Ikää minulla 34 ja miehellä 37, 2 poikaa 2/99 ja 11/02, keskenmeno 9/07 ja kohdunulkoinen 1/08. Pohjanmaalta, yritys aloitettu 8/07.
Tosta keskenmenosta toipuminen saattaa tosiaan kestää fyysisestikin pitkään, itse olen sitä mieltä että sairaalan pitäisi kahden viikon kuluttua automaattisesti ottaa tarkastukseen, jotta ei tarvitsisi liian pitkään kuitenkaan kärsiä km:sta. Aika usein kun kuitenkin kuulee ettei kaikki materiaali ole siinä ensimmäisessä toimenpiteessä poistunut ja kaikille ei onneksi nouse kuumetta tai muitakaan voimakkaita oireita vaikka kaikki ei ihan kunnossa olisikaan. Mutta se on se resurssipula mikä tämänkin varmaan estää..
Ja omaa napaa: kp 35/28-35 eikä vuoto ole vielä alkanut. En uskalla testailla kun olen varma että kohta alkaa. Olen tavallista väsyneempi ja ajoittain on huono olo, ei muita oireita. Ja nuokin oireet voi johtua alkavista menkoista tai jostain muusta.
Aiempia raskauksia kun olen tässä miettinyt, niin silloin olen ollut aivan varma raskaudesta jo ennen testin tekoa, nyt ei sellaista varmaa tunnetta ole. Eli täällä edelleen odotellaan. Vähän kyllä suututtaa, kun kierto tuntuu olevan säännöllisesti pitkä, 35 päivää, vaikuttaakohan se raskautumiseen jotenkin? Siis vaikeuttaen raskautumista...
No, plussatuulia kuitenkin kaikille ja toivotaan että pian tärppää kaikilla. Odotuksen odottaminen on kyllä välillä niin piinaavaa!
t. Sanelma
Kp 36 eikä uskalla testata kun pelkää pettymystä. Kai sitä olisi jotain oireita, jos olisi raskaana, vaikkakin näin alussa kuin mä, jos olisin?
Siinähän ne. Menkat ei siis ole alkaneet ja alavatsaa nipistelee tai tuntuu venymistä, mut onko sitä aina, ja nyt sen vaan huomaan?
...ja halusin onnitella " vanhoja" Haahuja ja tietenkin toivottaa jaksamista ja plussatuulia uusille.
Ainakin vm69, Elisabeth72, kaisuli79 ja Lizie muistuivat hyvin mieleen omilta kuumeiluajoilta. Onnea ihan sylikaupalla teille kaikille!!!
Meillähän oli kaksosten km rv21 loppuvuonna 2005, ja sitten kovasti toivottiin uuden raskauden alkavan. Lokakuussa 2006 tärppäsi ja juhannuspäivänä 2007 syntyi iki-ihana poika.
Nyt on 7kk vauva-arkea takana ja ajatukset toisesta lapsesta hiipivät mieleen...
Hyvää vuoden alkua kaikille!
Koala ja poika 7kk
Laitankin tähän pinoon terkut kun ex-haahujen pino on kadonnut tuolta odotuspuolelta. Jospa vanhat tutut kävisivät täällä tsekkailemassa :)
Koala, kiva kuulla sinustakin! Teilläkin kakkoshaaveet jo nostaa päätään, niin täälläkin. Aaargh... :)
Kaisulia on pitänyt huhuilla, mutta en tiedä mistä puolelta tavoittaisi. Olisi mukava vaihtaa kuulumisia. Vaikka ihan sähköpostillakin.
Veeämmää en ole onnitellutkaan vielä, joten myöhäiset onnittelut pojan syntymän johdosta! :)
DreamOne ja tytteli 6 kk
DreamOne: Onko siitä jo tosiaan 6kk kun teidän tyttö syntyi?! =] Mihin on aika tässä välissä kadonnut...
Itse olen täällä vielä toistaiseksi yhtenä kappaleena, joskin vähän jo malttamattomana.. =] Olo kuin valaalla konsanaan.
Mukavia hiihtokelejä!
jonttu rv39+0
Tein aamulla plussatestin. Ja nyt ihmettelenkin missä kaikki oireet on! Rinnat on vähän arat, mutta ei suunnatonta väsymystä tai kuvotusta ollenkaan. Onnistuneista raskauksista muistan näiden oireiden alkaneet hyvinkin nopeasti. Eli taas on uusi huolenaihe kehissä, missä oireet?!
Viikoista mulla ei ole mitään tietoa, viimeinen täti tuli paikalle 23.12, eli jos joku osaa auttaa, niin kiitos!
Plussatuulia ja onnellisia hetkiä kaikille!
...Tooosi paljon onnea. Kyllä ne oireet varmasti pian alkaa, älä huolehdi, vaan nauti... Ja kiitos plussatuulista, puhku niitä tänne lisää ;)
-Viiputin-
Oinaalle ja koalalle moikat ja onnittelut vauvojen johdosta. Hyvin muistan teidät haahuiluajoilta.
Dream one, olen myös kaipaillut sua, mutta en itsekkään älynnyt laittaa huhuilua tänne. Olikos se niin että ex-haahuilla oli oma ryhmä yahoossa? Pitäiskö viimeinään munkin hyppää mukaan sinne. Kuinkas Enia on kasvanut ja miltä äitiys on maistunut? Oletteko viihtyneet hyvin uudessa kodissanne? Jos viitsit, niin laitatko tänne sen yahoo ryhmän nimen niin liityn sinne. Ihana kuulla sinusta: )
Kaikille haahuille oikein paljon plussatuulia!!!!
Ex-haahuilija Kaisuli (vaikka taasen jo myös vauvakuumeinen)
...Ihanaa kuulla kivoja uutisia.
Katselin tuota Haahujen listaa, pitäisikö minun vähän siivota sitä? Siellä on nimiä jotka eivät enää palstaile.
(.) kp 23/26-28, piinaillaan ihan tavan vuoksi ;)
Nyt syömään, kirjoittelen lisää myöhemmin
-Viiputin-
Mahtaiskohan päästä tähän porukkaan mukaan? Kolmas alkuraskauden keskenmeno tuli heti vuoden alkajaisiksi eilen. Meillä on 2-vuotias ihana poika ja kakkosta haaveillaan. Ei vaan tunnu onnistuvan millään. Raskaaksi kyllä tulen, mutta kesken ovat menneet 07/07 5+0, 08/07 5+3 ja nyt 01/08 5+3. Huomenna menen gynelle kyselemään, että mikä mättää. Jotenkin ajattelis, että vois olla joku tietty ongelma, kun noi noin samoilla päivillä on tapahtunut. Tuntuu uskomattomalta, koska eka raskaus meni ilman mitään ongelmia. Mikä tässä välissä olis voinut muuttua? En ole aikasemmin kehdannut tänne änkeä, kun on niin varhaisia olleet noi mun, mutta nyt ajattelin, että kolme on kuitenkin jo liikaa ja vois jutella kohtalotovereiden kanssa, jos se vaan teille sopii.
Kaikesta huolimatta toivotan kaikille ihanaa jo onnistunutta vuotta 2008!
Äitsy
ja Äitsy(jotain, hitsi mulla on hyvä muisti!) tervetuloa joukkoon! Saataisiin hieman eloa meidän pinoihin.
Ja onnittelut myös täältä plussanneille!
Ja oma napa sitten,
Tänään otin ekan kuurin viimeisen clomin, nyt sitten odotusta ja sitten yritystä peliin ;) ja sen jälkeen voi vain toivoa. Ja sitten minäkin pääsen vihdoin ihan oikeasti piinailemaan. Ehkäpä voisin sanoa, että ihan ensimmäisen kerran elämässäni näin kirjaimellisesti.
Vaikka kerran aiemkin olen clomeja syönyt, ei ollut tälläistä toivetta ja halua raskautua tai tätä piinailua miten sen nyt muotoilisi. Nyt on vain jotenkin erilainen olo kuin koskaan aiemmin.
Mukavaa tammikuuta kaikille ja toivottovasti saadaan pian taas plussauutisia ja lunta!
Rilla-ma-rilla
Viimeisin (neljäs) km siis oli lokakuussa. Sain gyneltä reseptit/lääkkeet jotka pitäis aloittaa kun seuraavan kerran raskaustesti +. (Onneksi)Ei ole ollut nyt, en jaksaisi. Kierto jo kohta 40 päivää, en tiedä mitä tämä on. Stressiä luulisin. Enkä tiedä kuinka viisasta oli tähän kaikkeen aloittaa tupakka-lakko? Huoh, yritän joskus kirjotella paremmalla ajalla. Mitäs muille " vanhoille" kuuluu? Onko muita tupakka-lakkolaisia?
Eli vuodosta päätellen taas km tulollaan, alkoi eilen illalla. Menossa polille 10:30. Nyt ottaa päähän, mitä tuli tehtyä väärin jne, jne? Taidanpa siirtyä tuonne km-puolelle.
Menier: Jos tarkoitat minua " vanhoilla" (sitähän olen ainakin ikäni puolesta, heh...) niin hyvää kuuluu. Poika syntyi 29.12. Eli kaiken ikävyyden jälkeen meidät palkittiin! Kaikkea hyvää sinulle!!
Annika: Pahoittelut sinulle!!
wemppa
En edes muista koska oon täällä viimeksi ollut. Nyt on yrityksessäkin ollut taukoa, Clomit pitäis alottaa kun seuraavat menkat heittää päälle. Sit jos raskaus alkaa niin Aspirin ja Lugesteron tukena. Mua pelottaa/jännittää nuo lääkitykset. Pelon takia on ihan ollut ehkäisy käytössä. :( Nyt kaipaisin tsempityksiä tai kokemuksia . Mielellään positiivisia. :) Ja tuota mun esittelyä sais muokata, ehkä lyhentä niin että 4 keskeytynyttä raskautta.
Menier