Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haikaranpesä on epäreilu systeemi natsasaksan malliin

Vierailija
01.01.2008 |

Minusta on käsittämätöntä, että julkisessa terveydenhoidossa pidetään yllä näin epäreilua systeemiä. Terveet ja virheettömät synnyttäjät valikoidaan eri osastolle, ja heille tarjotaan monikertainen määrä valmennusta ja muuta informaatiota.



Miksi kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta? Tavallisella synnytys/lapsivuodeosastolla ja Haikaranpesässä on aivan eri meininki.

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: kokemuksia molemmista



p. s. neuvolan valmennuksissa tutustuu kivasti muihin oman alueen odottajiin.

Vierailija
22/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mainitsen vielä, etten ollut mikään 100-kiloinen kun sinne Haikaranpesään soitin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silloinhan onkin jo riskisynnyttäjä.

Vierailija
24/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikaranpesässä voidaan hoitaa sinua, jos sinulla ei ole



perussairautta

sairaalaseurantaa vaativaa raskaudenaikaista sairautta kuten maksan toiminnan häiriötä, kohonnutta verenpainetta, anemiaa tai insuliinihoitoista raskausdiabetesta

tulehdusoireita tai tulehdusriskiä, esimerkiksi lapsiveden menosta on kulunut yli 18 tuntia

häiriötä sikiön kehityksessä, kasvussa tai voinnissa kuten pieni- tai suuripainoisuutta

ennen- tai yliaikaista synnytystä, synnytys ennen 37. raskausviikkoa tai 42. raskausviikon jälkeen

sikiö perätilassa

monisikiöraskaus

päihteiden väärinkäyttöä

tupakointia 20. raskausviikon jälkeen

runsasta ylipainoa, eli painoindeksi yli 30 ennen raskautta

psyykelääkitystä 20. raskausviikon jälkeen

Edellytämme myös suomenkielen taitoa ainakin toiselta vanhemmista.

Mahdollinen tulkki tulee hankkia itse.



Mikäli raskauden aikana sinun tai lapsesi voinnissa ilmaantuu jotain poikkeavaa, hoitoa jatketaan tavallisella synnytysosastolla.



Vierailija
25/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ja olin sentään raskaana jo puolessa välissä...:x

Vierailija
26/83 |
02.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti ja isä puhuu vain swahilia ja kätilö ei sitä osaa, niin eikö ole sanomattakin selvää, että jotain saattaa jäädä huomioimatta synnytyksen aikana ja lapsen tai äidin henki saattaa vaarantua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

painoani ei kommentoitu mitenkään, tosin kyseessä 5 lapsi ja kaikkien aikana tullut yli 20 kg lisää painoa.

Vierailija
28/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmat tilat, erilaista valmennusta ja muita etuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikarassa on 2 pakollista valmennusta ja muistaakseni 4 vapaaehtoista ennen synnytystä ja 0 synnytyksen jälkeen. Eli ei noissa määrissä nyt niin paljoa eroa ole. Lisäksi neuvolassa oli erillinen fysioterapeutin pitämä tunti.

Vierailija
30/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipaino aiheuttaa riskiraskauden kun vauvaa ei saa kunnolla tutkittua!

Herää pahvi, eli sinä läski joka surutta syöt ja annat itsesi lihoa raskausaikana vielä lisää.

Neuvolassa on ruokaohjeet lihaville ettei paino nousisi lisää, eli et niitä noudata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainittujen valmennusten lisäksi perheet voivat osallistua vapaaehtoisiin valmennuksiin, joita järjestetään seksuaalisuudesta, mielialoista ja varhaisesta vuorovaikutuksesta, äideille lisäksi rentoutumisesta ja äänenkäytöstä ja isille isäryhmä.







Jokaiselle Haikaranpesään tulevalle perheelle järjestetään myös henkilökohtainen tapaaminen kätilön kanssa, jolloin toiveet ja odotukset kirjataan osaksi hoitosuunnitelmaa. Tavoitteena on positiivinen synnytyskokemus sekä naisen omien voimavarojen tukeminen, jotta hän voisi synnyttää mahdollisimman luonnollisesti. Hoidon lähtökohtana on terveys ja lapsen saamisen luonnollisuus ihmisen isa ja kantoliinaelämänkaaressa.







Haikaranpesässä synnyttäneet perheet jäävät Haikaranpesän tiloihin koko loppuajaksi sairaalassa, mikäli kaikki sujuu normaalisti synnytyksessä eikä äidin tai lapsen hoito vaadi erityistarkkailua. Hoitoajat synnytyksen jälkeen ovat ensisynnyttäjillä 2 yötä ja uudelleensynnyttäjillä yhden yön.







Pyrimme tarjoamaan halukkaille perheille mahdollisuuden yöpyä perhehuoneessa mahdollisuuksien rajoissa (perhehuoneita on rajoitetusti). Perhehuoneet on tarkoitettu perheille, joissa isä / tukihenkilö on läsnä koko hoitojakson. Sisaruksilla on myös mahdollisuus yöpyä perhehuoneess

Vierailija
32/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


paremmat tilat, erilaista valmennusta ja muita etuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse kaikinpuolin terve ja täydellistä lasta odottamassa, saat kaikkea ylimääräistä kivaa ja vähän luksustakin...

Vierailija
34/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painon ei tarvitse raskauden aikana nousta lapsen painosta riippuen kuin neljä-7kiloa!

Sillä olet heti alkupainossa ja laihdut imettäessä lisää.

Itse olen lapsen tentyänix5 ollut aina hoikimmillani vaikken lihava muulloinkaan ole.

Paino nousee vähän kun imetys loppuu, normaaliin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jos olet itse kaikinpuolin terve ja täydellistä lasta odottamassa, saat kaikkea ylimääräistä kivaa ja vähän luksustakin...

Vierailija
36/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta helvetissä sinne " pääsee" kuka vaan, ei sieltä voi varata paikkaa, vaan ottavat siinä järjestyksessä kun halukkaita tulee saamaan lapsia.

Jos on lihottanut itsensä niin ihrakasaksi ettei synnytystä voida hoitaa ilman että henkilökunta pelkää pahinta, niin KANNATTAISIKO LAIHDUTTAA ENNEN SYNNYTYSTÄ????

ja se, ettei " voi mitenkään raskaana ollessaan laihduttaa kun pikku vauvelin terveys vaarantuu" on totta vain niiden kohdalla joiden ruokavalio ei koostu pullasta ja sipsistä.

Vierailija
37/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka ylipainoa olikin reilusti! Painoarvio heitti vain kaksikymmentä grammaa, joten siitäs sait sinä ultran tarkkuutta epäilevä laiheliini! Niskapoimu-ultrakin onnistui yli odotusten,vaikka vauva onkin silloin vielä valtavan pieni ja mamma valtavan suuri;)

Vierailija
38/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka vain pääsee, jos ei ole sairas tai lapsi ei ole sairas.

Haikaranpesän idea on se, että synnytys aiotaan hoitaa mahdollisimman luomusti, ei mikään beckham-synnytys.

Vierailija
39/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ylipaino ei ole ainoa kriteerit, vaan kaikki perussairaudet, raskaudet aikana ilmaantuvat pienetkin ongelmat, tietynlainen perhetilanne ovat syynä diskaamiseen. Siinä sitä onkin jännittämistä, selviääkö kauniina ja rohkeana ja vauva ok:na loppuun asti, jotta pääsee eliittiosastolle

Vierailija
40/83 |
01.01.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pakolliset 2 valmennusta ovat molemmille pakollisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan