Haikaranpesä on epäreilu systeemi natsasaksan malliin
Minusta on käsittämätöntä, että julkisessa terveydenhoidossa pidetään yllä näin epäreilua systeemiä. Terveet ja virheettömät synnyttäjät valikoidaan eri osastolle, ja heille tarjotaan monikertainen määrä valmennusta ja muuta informaatiota.
Miksi kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta? Tavallisella synnytys/lapsivuodeosastolla ja Haikaranpesässä on aivan eri meininki.
Kommentit (83)
Haikarassa 2 valmennuskertaa ja samoin neuvolassa.
Valmennuksia tai infoa ei saa sen enempää kuin neuvolavalmennuksessakaan.
ei-riskisynnyttäjän? Vesialtaat ja synnytystuolit vaan tänne kiitos! Mitä väliä, vaikka lapsi perätilassa tai tulossa kolmoset.
ja jos onnistui pääsemään sisään, oli perhehuone varma
vaikka minulla on perussairaus, olisin mielelläni kuullut fysioterapeutin ajatuksia tai harjoitellut ohjatusti hengitystekniikkaa. Samat hommat siellä synnyttämässä pitää tehdä, olipa joku sairaus tai ei
Nainen puhelimessa tiedusteli ensimmäisenä painoani ja pituutta, laski siitä sitten indeksin ja totesi nuivasti, että valitettavasti heille ei oteta ylipainoisia.
Todettiin vain, että astma on hyvin lääkkein hallinnassa ja eikun tervetuloa. Uskokaa nyt, että terveydenhuollon ammattilaiset osaavat määritellä riskiraskauden.
mikä on haikaranpesä?
t. me maalaiset :)
Miten se sinulle selitettiin? Minä en jaksa ainaista määkimistä ylipainon tuomista vaaroista! Itse olen ollut reilusti ylipainoinen ja saanut täysin turvallisesti neljä lasta, joten minua ainakin tuollainen painorasismi loukkaisi ja raskaasti!
olen 24v kahden lapsen NAISTENKLINIKALLA SYNNYTTÄNYT... toinen oli tosin riskiraskaus ja olin osastolla 3 viikkoo sisällä ennen synnytystä.. HUIPPU SAIRAALA täytyy sanoa, parhaat kätilöt ja lääkärit! Ei kiinnosta kylvyt tai seinien värit...
kaikilta Suomessa synnyttäviltä.
Vierailija:
En varsinaisesti ymmärrä " syrjimistä" esim. ylipainon takia, mutta jos he sen pystyvät terveydellisistä syistä perustelemaan niin kai se sitten on ok. Mutta tämä kohta ainakin on laiton:
" Edellytämme myös suomenkielen taitoa ainakin toiselta vanhemmista.
Mahdollinen tulkki tulee hankkia itse. "
..onhan Kättärillä niitä hätätapauksia muutenkin ja Naistenklinikka ihan vieressä! :( Pakko muuten sanoa, että ylipainosta huolimatta raskauteni sujui upeasti ja vauva syntyi terveenä...vähän jäi harmittamaan, vaikka tavallinenkin osasto oli todella ihana!
Mä " jouduin" kättärillä haikaranpesään synnyttämään, kun muualla ei ollut tilaa...
Johtui tietty siis siitä, että olin hoikka jne.?! ;)
Siellä saa keskustella tulevasta synnytyksestä jonkun HP:n kätilön kanssa, mutta eihän sitä voi ikinä tietää kuka silloin on työvuorossa, kun itse menee synnyttämään. Luulisin, että halutessaan myös muissa sairaaloissa ja muilla osastoilla voi jutella toiveistaan jonkun kätilön kanssa etukäteen.
Tuskin ne siellä Hpesässä ovat sitä ihan tuulesta temmanneet, vaan eiköhän kyseessä ole tutkittu tieto.
muakin kiinnoostaa et mix ne ei ota yhtään riskisynnyttäjiä?
25: hyväksyn asian, mutta enemmän pitäs myös kertoa mitä riskejä.
Ja olin sentään raskaana jo puolessa välissä...:x