Haikaranpesä on epäreilu systeemi natsasaksan malliin
Minusta on käsittämätöntä, että julkisessa terveydenhoidossa pidetään yllä näin epäreilua systeemiä. Terveet ja virheettömät synnyttäjät valikoidaan eri osastolle, ja heille tarjotaan monikertainen määrä valmennusta ja muuta informaatiota.
Miksi kaikilla ei ole samaa mahdollisuutta? Tavallisella synnytys/lapsivuodeosastolla ja Haikaranpesässä on aivan eri meininki.
Kommentit (83)
En varsinaisesti ymmärrä " syrjimistä" esim. ylipainon takia, mutta jos he sen pystyvät terveydellisistä syistä perustelemaan niin kai se sitten on ok. Mutta tämä kohta ainakin on laiton:
" Edellytämme myös suomenkielen taitoa ainakin toiselta vanhemmista.
Mahdollinen tulkki tulee hankkia itse. "
Itse olin ainakin tyytyväinen, että pääsin seuraantaan ja synnyttämään sairaalaan, jossa on lasten teho vieressä ja osaamista riskiraskauksista.
En tosiaan olisi vaihtanut sitä johonkin ammeeseen ja pastelliseiniin.
Vierailija: