Älyttömintä, mitä olet tehnyt synnyttämään lähtiessäsi
Luin just viestin, jossa jollakin oli menny lapsivesi ja toinenkin odotteli synnytystä. Mä rupesin sieluni silmin näkemään, kun synnyttäjät pakkailevat tavaroitaan ja herättelevät miehiään, soittelevat lapsenvahdeille tai tilaavat taksia tai ambulanssia, soittavat sairaalaan, tekeät eväitä tms.
Mulla tuli mieleen kuopuksen synnytys. Kun oli poltellut säännöllisesti pari tuntia 5 min. välein, mieheni lähti hakemaan lapsenvahtia ja minä sitten odotellessani supistusten välissä lakkasin varpaankynnet hemaisevan punaisiksi. Oli ehkä vähän älytöntä, varsinkin, kun en muulloin lakkaile kynsiä. Olin kai aika hermostunut, vaikka kolmatta kertaa olin koitokseen joutuva
toivottavasti kerran vielä
Kommentit (52)
mutta mies meni ensin suihkuun ja alkoi sit leikata kynsiä, ettei satuta vauvaa tai haise pahalle :) minä sit istun eteisessä odottelemassa että josko kohta mentäis.
Esikoisesta supistukset alkoivat jo illalla, mutta kärvistelin yön kotona (=tietenkään en nukkunut). Aamulla kuuden aikaan en kestänyt enää ja sanoin miehelle, että nyt mennään. Tämä sanoi, ettei lähde mihinkään ilman aamupuuroa ja keitti rauhassa puurot itselleen ja sit vasta mentiin :)
mutta supparit pakottivat lähtemään kesken kaiken =P
Vaihdoin myös housuja ties kuinka monta kertaa kun en mielestäni löytänyt sopivia/mukavia! Mies istui autossa oottamassa...
Tai siis päätin, että mies vaihtaa. No, yksi verho jäi ripustamatta, oli kyllä paikoillaan kun tulimme vauvan kanssa kotiin.
sitten kävelin sairaalalle, matkaa noin kilometri. Olivat sairaalassa huolissaan. Sainkin pahan tulehduksen
meikkasin tietenkin ja ajelin säärikarvat:)
Ja laitoin koneellisen pyykkiä pyörimään, jotta esikoisella olisi puhtaita vaatteita.
Ja sitten tuli tulipalokiire. Lapisi syntyi 2h kuluttua kun olimme synnärillä.
Mutta tietenkin siinä vaiheessa, kun olin saanut hoitoaineet pitkään tukkaani, niin veden paineet alkoi laskemaan. Nipin napin sain hiukset huuhdottua. Oli sitten tietty just mennyt vesiputki poikki. Kyllä matkalla supistusten välillä naureskeltiin, että mitähän ne sairaalassa sanois, kun joku paukkais sinne shampoovaahdot päässä!
No meillä ei nyt sitten käynyt kuinkaan, kunhan saatiin vähän lisäjännitystä tilanteeseen tuosta.
No hölmöyksissäni kaadoin jätskit viemäriin sulamaan (harmittaa vieläkin) ja kiirehdittiin ohjeen mukaisesti heti sairaalaan, kun vedet oli kerran menneet. Päästiin sinne klo 23. 30 ja maksettiin sitten täysi vuorokausimaksu puolen tunnin takia.
Olis pitäny syödä se jätski, supistuksiaakaan ei ollu vielä silloin. Aina ei kannattais niin tunnontarkasti noudattaa ohjeita!
Toisesta lapsesta vedet meni yöllä kolmen aikaan. Kaksi tuntia surffasin netissä ja vedin rundia olkkarissa (minunkin täytyi antaa miehen nukkua) sitten soitin anopin lapsenvahdiksi ja keittelin hänelle supistusten välissä kaffit... Kuudelta lähdettiin 80km päähän synnärille ja just kerittiin saliin, poika syntyi heti kahdella ponnistuksella.
veroilmoituksen jättöpäivä on parin päivän päästä, täytin sen. Ei ollut paljon täyttämistä, mutta ei nyt ihan pelkällä allekirjoituksella mennyt. Senkin jälkeen oli jokin homma tekemättä, mutta sitten ei enää kyennyt.
Ei ollut oikeastaan mitään ns. " järkevää" tekemistä kun laukkukin oli ollut valmiiksi pakattu jo kauan, joten laitoin tukkaani, siistin sääriäni ja kynsiäni, siivosin kotia, pelasin tietokonepelejä jne.