Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesalaiset yrittää aina olla jotain niin ihmeellistä!

Vierailija
27.12.2007 |

Se " slangi" saa ne kuulostaan vielä vajaaälysimmiltä!

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari mun ystävää jotka kotoisin täältä seinäjoelta ja muuttaneet helsinkiin, ei voi enää ymmärtää kuinka joku viihtyy täällä. Kävivät joulun viettämässä täällä ja kumpikin haukkuivat kilpaa minulle tätä paikkaa. Minä sentään olen tyytyväinen ja en haukkunut helsinkiä heille koska olen onnellinen että ovat löytäneet loistopaikan mutta tarve haukkua, kertoo heidän omasta epävarmuudestaan... :(

Vierailija
2/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun joskus slangiakin, mutta niinhän kaikki kai omaa murrettaan.

Stadilaiset ovat rehtiä porukkaa, tänne muuttaneet usein ovat niitä " kusta päässä ja paljon" tyyppejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttavani oli asunut Helsingissä vajaat kaksi kuukautta ja minua huvitti suunnattomasti kun käytti niitä muutamaa slangisanaa jotka oli oppinut. Yritti puhua kirjakieltä ja sit käytti näitä slangisanoja, väliin tuli vähän savoakin :) Oli naurussa pitelemistä kun tämä pokkana sanoi että " aamulla pittää nousta aikasseen töihin, mään sporalla, on se muuten halavatun hyvä vehje" .

Vierailija
4/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oon asunut myös Seinäjoella, nykyään sit asun seitsemättä vuotta Helsingissä ihan keskustassa. Enpä koe olevani mitenkään erilainen tai parempi kun maalla asuvat kamuni, enkä mielestäni oo ees ihmisenä yhtään muuttunut helsinkiläistyttyäni. Toki tunnen sellaisiakin, jotka ovat asuneet koko ikänsä stadissa, mutta hekin ovat aika perustyyppejä. Eivät mainosta asiaa tai mitenkään leuhki sillä että asuvat Helsingin keskustassa.

Vierailija
5/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kai nyt puhuvat sitä " kieltä" mihin ovat tottuneet, toisin sanoen slangia tai murretta. Kyllä mäkin murran kuten pohjanmaalainen, vaikka nyt asunkin etelässä.

:) Mun Keravalainen poikaystävä vaan välillä naureskelee mulle kun en välillä jokin slangisana mitä se käyttää hämää mua, ja sitä että jos hätäännyn niin murran aika paljon. Mutta siis ihan ystävällismielisesti.

Vierailija
6/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pari mun ystävää jotka kotoisin täältä seinäjoelta ja muuttaneet helsinkiin, ei voi enää ymmärtää kuinka joku viihtyy täällä. Kävivät joulun viettämässä täällä ja kumpikin haukkuivat kilpaa minulle tätä paikkaa. Minä sentään olen tyytyväinen ja en haukkunut helsinkiä heille koska olen onnellinen että ovat löytäneet loistopaikan mutta tarve haukkua, kertoo heidän omasta epävarmuudestaan... :(

ystäväsi eivät ole " hesalaisia" (helsinkiläinen ei muuten sano Hesa, eikä " hesalainen" ) vaan muualta muuttaneita wannabehelsinkiläisiä jotka ovat puolessa vuodessa helsinkiläisempiä kuin kukaan syntyperäinen koskaan. Kun seuraavan kerran tapaatte, he puhuvat sujuvaa " nasaalistadia" . Tämä on toinen piire josta wannabehelsinkiläisen erottaa helposti. Jostain syystä pahiten nasaali tuntuu uppoavan lahdesta tulleisiin.

Olen itse muuttanut pois Helsingistä 6 vuotta sitten asuttuani siellä sitä ennen 29 vuotta. Ei, en ole koskaan pitänyt Helsinkiä sen ihmeellisempänä, tietynlaisia mahdollisuuksia siellä kyllä on enemmän kuin nykyisessä kotikaupungissani - mm. kulttuuria ja ostosmahdollisuuksia. Toisaalta täällä on paljon helpompi harrastaa eivätkä ruuhkat aja hulluuteen.

Vierailija
7/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen asunut aika monessa Suomen kaupungissa, ja väitän kyllä, että puhetapani on ollut joka asuinpaikassani aivan sama.

Vierailija
8/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun jotkut yrittää väkisin unohtaa oman murteensa ja alkaa puhua kuten helsinkiläiset. Se kuulostaa erittäin typerältä.

Vierailija
9/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todennut: Voittekste hei puhuu suomee kun mä en ymmärrä tota teidän murretta..

Et näin. ; )

Vierailija
10/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos keskustelun taso on välillä sitä mitä on.

Vierailija
11/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hesalaiset yrittää aina olla jotain niin ihmeellistä!

Se " slangi" saa ne kuulostaan vielä vajaaälysimmiltä!

Vierailija
12/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ilmankos keskustelun taso on välillä sitä mitä on.

Vierailija
13/34 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku kirjottaa niin joka ketjuun...

Vierailija
14/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
15/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos slangi on junttimaista, sitten on myös muutkin murteet. Slangi sentään on omaperäistä eikä väännöstä " mie, sie, ma" -tyylillä...;)

T. Viidettä polvea oleva

Vierailija
16/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Seinäjoelta Helsinkiin muuttanut haluaa muuttua joksikin, niin eiköhän vikaa ole enemmän seinäjokilaisuudessa kuin helsinkiläisyydessä.

Vierailija
17/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

peräkylän asukille tiuskimaan, että rupeaisi puhumaan kirjakieltä oman murteensa sijaan!

Ja auta armias, mitä siitä tulisikaan, kun rupeaisimme vääntämään jotain mie-sie -kieltä. Sittekös vasta meitä morkattaisiinkin, kun yrittäisimme olla jotain muuta. Haikailisimme tietysti maalais-esi-isiemme asuinkylien perään, tai jotain muuta shittiä.

Ja tätä palstaa, kun seuraa, niin kyllä se taitaa olla maalla se itsetunto-ongelma, jos jossain. Aina ne on ne maalaiset mölyämässä stadilaisten käytöksestä ja kielestä ja milloin mistäkin. Enpä muista, että yksikään stadilainen olisi aloittanut vastaavaa mollausketjua maalaisista.

Voin siis hyvin mielin sanoa, että olen totta tosiaan ylpeä stadilaisuudestani!

Vierailija
18/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja iha hyvä mesta tää o, emmä kyl iha heti lähtis mihkä landelle.

Joskus kyl naurattaa ku saa jotai sanoja selittää frenduille jokka asuu eri kaupungis.

Vierailija
19/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sä kyllä puhut ihan omaa kieltäsi...

Vierailija
20/34 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta useimmat slangi sanat ovat lähinnä teinien suuhun sopivia.

En ymmärrä millä tavalla täällä asuvat ihmiset olisivat sen kummallisempia kuin muutkaan. Minua ihmetyttää ihmisten käytös lähinnä tuolla " syrjäkylillä" . Miksi siellä ihmiset ajelee ympyrää " keskustassa" ja siellä ei tosiaan voi edes liikkua rauhassa, kun koko ajan ihmiset tuijottavat!