Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko sulla oli tilillä käyttörahaa kotona olon vuosiksi (lapsi 0-3v)?

Vierailija
11.11.2008 |

Anteeksi sekava otsikkoni! Siis te, jotka päätätte olla kotona lapsen kanssa kolmivuotiaaksi saakka, paljonko teillä oli ylimääräistä säästössä juoksevien tulojen lisäksi?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Tosin en tiedä varmaksi, olenko ihan 3 vuotta poissa töistä.

Vierailija
2/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä on tätä varten 19000e. Tosin toivon ettei ihan kaikkea tarvitse tähän laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 5v kotona.

T:5

Vierailija
4/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut yhtään. Hyvin meni kaikki, leikattiin menoja rajusti. Kun menin töihin, aloin säästämään.

Vierailija
5/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lainanlyhennys oli koko kolme vuotta sama kuin ennenkin, menoja emme karsineet mitenkään erityisesti, vaan kulutimme kuten ennenkin, teimme hankintoja käteisellä ja maksoimme mm. autolainan jäljellä olevan (useita tuhansia) osan pois. kotona oli mukava olla, kun ei tarvinnut miettiä koko aikaa, mistä sitä penniä venyttää.

Vierailija
6/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menot on suhteutettava tuloihin, niin pärjää kyllä! Ja kotona olen nyt jo neljättä vuotta...

Vierailija
7/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yh valtion elatustuella, ja kotona olin 3 vuotta, nyt enää jäljellä 4000e.

Vierailija
8/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduitteko tosiaan elättämään itsenne lisäksi lapsenne entiseen malliin ja ukkokulta porskutteli omilla tuloillaan niinkuin mitään ei olisi tapahtunut???

Olin kotona yli viisi vuotta ja ja hyvin tultiin toimeen ilman mitään sukanvarsisäästöjä :)

Vierailija
9/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmisillä on tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja SÄÄSTÖSSÄ kotonaolemista varten. Onhan se hienoa, mutta miten olette onnistuneet säästämään tuollaisia summia? Kuinka kauan olette oikein odottaneet lapsen tekoa ja säästäneet?

Vierailija
10/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan kun elää parisuhteessa, jossa toinen käy ansiotyössä. Outoa, että pitäisi jotenkin etukäteen säästää elämistä varten...

Vierailija
11/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäädäkseen hoitamaan lastaan kotiin.

Vierailija
12/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pärjää säästämällä etukäteen, toiset vähentää kulutusta jne. Kukin tyylillään. Toivottavasti kaikilla on ollut se oma oikea tapa, jolla kotona olo on onnistunut. Toisten tapojen opettelu on vähän turhan vaikeata jos se ei omalta tunnu.

Vierailija
13/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pieni on kotihoidossa 1,5 v asti ja hoitovapaan ajaksi oltiin säästetty 800e/kk. Meillä mies on kotona ja mä olen töissä, joten siksikin tarvitaan rahaa, kun mä olen vähän pienituloisempi kuin, että jos oltaisiin tehty toisinpäin.

Vierailija
14/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä säästössä ollut paria tonnia enempää. Tänä aikana on kuitenkin rakennettu ok-talo ja ostettu 2 autoa + lyhennetty koko ajan asuntolainaa. Ihan hyvin ollaan pärjätty vaikkei mieskään isopalkkainen ole, alle keskitason itseasiassa.

Vierailija
15/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelä-Suomessa kuitenkin

Vierailija
16/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta olen kotona ollu, ja kolme meinaan vielä olla vauvan kanssa, mutta hyvin tässä on pärjätty.

Vierailija
17/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin ihan uutta, että ihmiset on säästäneet vauvalomia varten. Eipä mulla kyllä liiemmin ois ollut mahdollisuuksia säästääkään.

Minä kyllä meninkin takaisin töihin, kun lapsi oli 1v. Ei mitään mahdollisuuksia elää hoitorahalla.

Vierailija
18/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15 000, olen nyt jäämässä hoitovapalle mutta en tosiaan ajatellut käyttää säästöjäni elämiseen. Koska kotiin jäämiseni on yhdessä miehen kanssa päätetty, elämme kotihoidontuella ja miehen tuloilla. Musta tuntuisi tyhmältä että käyttäisin säästöjäni sen takia että olen kotona. Johonkin omaan juttuun (johonkin henk.koht. isompaan hankitaan) voin käyttää säästöjäni mutta en normaaliin elämään.

Vierailija
19/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy sanoa, että en tiedä. Mulla ei ollut säästöjä sen kummemmin. Mies elättää meidät kyllä, joten elintasostakaan ei tarvinnut tinkiä. Mies kyllä vähensi vauva-ajaksi töitä, jotta ehti vähän tutustua lapsiinsa. Mutta nyt ne hommat on kasaantuneet, ja nyt tehdään taas töitä ihan kunnolla, ettei kasaudu ylipääsemättömästi.

Vierailija
20/45 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 15 000, olen nyt jäämässä hoitovapalle mutta en tosiaan ajatellut käyttää säästöjäni elämiseen. Koska kotiin jäämiseni on yhdessä miehen kanssa päätetty, elämme kotihoidontuella ja miehen tuloilla. Musta tuntuisi tyhmältä että käyttäisin säästöjäni sen takia että olen kotona. Johonkin omaan juttuun (johonkin henk.koht. isompaan hankitaan) voin käyttää säästöjäni mutta en normaaliin elämään.

että voitaisiin pitää yllä samaa elintasoa kuin aikaisemminkin.

Tosin...mulla oli säästettynä tähän kotonaoloon (2v kotona) 15.000e ja muita säästöjä oli 72.000e. Eli en pistänyt tosiaankaan kaikkia säästöjä menemään. Mutta nämä 15.000e olin pistänyt sukanvarteen ihan sillä ajatuksella että mä haluan matkustella ja elää kuten ennenkin vaikka olen kotona. Musta olisi ollut väärin että mies olisi joutunut maksamaan mun ylellisyysjutut vaan sen takia että itse oon kotona (kampaajat, kasvohoidot, kylpyläreissut tyttöjen kanssa tms). Tiesin että en oo näistä valmis tinkimään kotonaoloaikana ja siksi säästin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi