Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMITENAVAT vk 52

25.12.2007 |

Aloitetaanpas tällekki viikkoa oma pino ku ei vielä näy sellasta olevan.

palailen kohta kirjottelemaan kunhan saan vähän luettua viimeviikon juttuja

pipali

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin ennen joulua aivan varma siitä, että meidän pikkuinen syntyisi ennen joulua, mutta vielä tuo masussa köllöttelee. Saa nähdä sitten milloin syntyy, eihän tässä laskettuun aikaan ole kuitenkaan kuin reilu viikko enää.

Joulu meni erämökillä sukulaisten kanssa ja univelkaa kertyi melkoisesti. Viime yö menikin sitten pitkäksi, kun tuli miehen kanssa vetäistyä 14 tunnin unet. Saa nähdä nukuttaako ensiyönä lainkaan ;)

Joulupäivänä sain oikein kunnolla säikytettyä miehen, kun kaaduin mökin rapulta rähmälleni. Onneksi selvittiin vain mustelmilla ja polvien aukeamisella, kovasti pelästyin että pikkuiseen sattui, mutta tuntuu liikkuvan aivan yhtä aktiivisesti kuin aina. Eli en sitten lääkäriin edes lähtenyt. Tänään onkin sitten pihat ollut aivan jäätiköllä, eli en sitten ulos ole uskaltautunut ollenkaan. Parempi nyt vain ottaa ihan iisisti sisätiloissa.

Turvotusta on tullut kyllä käsiin ja nilkkoihin, liekö suolaiset joulu ruoat syynä.. Mutta kyllä se siitä kun syö taas kevyemmin.

Seuraava neuvola käynti olisi sitten ensi viikolla, ellei ole sitä ennen laitokselle lähdetty. Toisaalta jo toivoisikin että pikkuinen pian syntyisi, rupeaa jo vatsa tuntumaan liian pinkeältä ja piikitys käy kokoajan hankalammaksi kun ei tahdo mahasta enää otetta saada.

Sammermannille onnea sektioon, toivotaan että kaikki sujuu hyvin.

Voimia kaikille ja vielä kerran onnittelut pienokaisensa saaneille =)

Lumi rv38+4

Vierailija
22/63 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, alkaa tosiaan sataa vauvoja, kuten joku mainitsikin! Mutta niinhän se pitääkin, ensi viikolla on jo tammikuu! Itse toivon joka toinen päivä, että tulis jo ja joka toinen, että apua, mistä saisin lisää vielä toiset 9 kk :-D

Tänään olin NKL:lla anestesialekuria tapaamassa, sektio on sitten viikon päästä (APUA!!). Vaavi jököttää sinnikkäästi perätilassa ja sairaalalääkärin mielestä (oli onneksi sata kertaa mukavampi kuin se, jonka kanssa yritettiin ulkokäännöstä silloin pari vkoa sitten!) ei varmaankaan enää itsestään käänny - koska on ollut koko ajan samassa asennossa (tai ainakin sydänäänet on koko ajan kuulunut alhaalta vasemmalta). Lienee siellä jotenkin mystisesti poikittain, pää nojaa oikeaan kylkeen, selkä menee mahan poikki vinoon ja jalat on oikealla alhaalla. No, ehkä makaa sit synnyttyään tyytyväisesti kun on 9 kk istunut ;-)

Strutsi: perätilan kääntöyrityksessä mulle tehtiin sisätutkimus ennen yritystä (NKL:lla siis). Se miinus siinä oli, että heti sen jälkeen alkoi kääntäminen -> oisin kyllä voinut mieluusti vetäistä alkkarit jalkaan ennen kuin kääntäminen alkaa, ois ollu jotenkin " ihmisarvoisempi" olo ku ois ollu edes hiukan pukeissa :-)

Joku kyseli siitä viimeisestä lekurista, mulla oli viimeinen lekuri neuvolassa vkolla 35, jolloin tehtiin sisätutkimus ja määrättiin kääntöyritykseen sairaalaan. Painoarvion sain sairaalassa, ja vaikutti siltä, että neuvolalääkäri ei olisi siihen edes osannut mitään sanoa: neuvolassa ei oo esim. ultraa käytössä ollenkaan.

Huomenna olis sitten viimeinen neuvolavisiitti!

Kathanpo: ollaanko vielä perätilassa....? Meillä on varmaan LA about samoihin aikoihin (mulla 8.1., mutta siis sektio nyt sovittu 3.1.), kun oltiin samaan aikaan siellä NKL:lla silloin joulukuun puolvälissä.

Ottakaa rennosti!!

T: Miukkis 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tänään rv 39+1 ja olo on tosi tukala. Turvotusta tuli kiitettävästi joulun aikaan, lienee nuo jouluruuat syynä...Vaikka vettäkin on koitettu juoda riittävästi. Neuvolassa tänään terv.hoit. totesi, ettei pää ollut ihan vielä täysin laskeutunut, mutta sanoi, ettei siihen tarvita kuin pari kunnon supistusta. Synnytys siis periaatteessa voi käynnistyä ihan koska tahansa.

Onko muilla paikkakunnilla kuultu vastaavaa, kuin täällä Satakunnan Keskussairaalan alueella, eli helmikuusta lähtien täällä siirrytään ns. LYSY-synnytykseen, eli lyhyt synnytys kokeiluun. Äiti ja vauva voi tällöin päästä ja halutessaan lähteä kotiin jo 6 tunnin kuluttua synnytyksestä. Minusta tuo kuulostaa vähän yliammutulta. Kyllähän sitä moni varmaan haluaa mieluummin olla kotona, kuin sairaalassa, mutta kuka ottaa vastuun kaikesta, mitä voi sattua. Esim. itse en menisi vannomaan, että osaisin muutamien päivien kuluttua arvioida vaikkapa vauvan keltaisuutta oikein tai jotain muuta vastaavaa. Kuuden tunnin jälkeen sitä voi olla vielä niin puudutuksissakin ym. että olotila tuntuu siedettävältä ja kotiin lähtö hyvältä, mutta entä sitten seuraavana päivänä? Kylläkin tähän kokeiluun kuuluu, että kätilö soittaa kotiin seuraavana päivänä ja vuodepaikkaa äidille ja vauvalle varataan 4 päivää, jos tarvii tulla takaisin. Mutta silti...

Jaksamista kaikille,

Kerttuli2 rv 39+1

Vierailija
24/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut vauvansa jo saaneille!

Miukkis: meillä ihan samat systeemit päällä, eli la 8.1., vauva ollut koko ajan perätilassa ja samassa asennossa kuin sinulla. Käännöstä yritettiin mutta ei onnistunut ja suunniteltu sectio varattu päivää ennen sinua eli 2.1. Meillä tosin synnytyspaikkana Hyvinkään sairaala :)

Homma on sikäli ennestään tuttua, että esikoinen (tammikuussa 8 v.) oli samalla lailla perätilassa, ei kääntynyt ja leikattiin viime metreillä turvallisuussyistä. Silloin oli vielä tarkoitus synnyttää alakautta, mutta nyt oli selvää että jos on perätilassa niin leikataan. Ja kahden leikkauksen jälkeen ei alateitse voi enää synnyttää, joten se jää minulta nyt sitten kokematta.

Leikkauksesta ei jäänyt traumoja vaikka olin sitä pelännyt etukäteen. Tosin näin jälkikäteen olen ymmärtänyt että minun olisi tullut aikanaan vaatia parempaa palvelua ja opastusta (silloin sairaala oli Päijät-Häme) Koko keikka meni aika lailla heittämällä läpi vaikka koko loppuraskauden ajan oli ollut tiedossa että leikkaus saattaa olla edessä. Olin jokseenkin kipeä ja aristelin haavaa, mutta lopulta se parani kuitenkin tosi hyvin. Maito nousi vasta neljäntenä päivänä, olisko ollut synnytystavalla vaikutusta asiaan.

Mutta anyway, luottavaisin mielin tällä kertaa. Toiveissa on että ensi vuodelle päästään vaikka olo onkin koko ajan tosi tukala. Vauva on tosi ylhäällä -> sf mitta eilen neuvolassa 37! ja supistaa ihan jatkuvasti. Yöt ovat pitkiä ja liikkuminen vaivalloista. Jaksamista kuitenkin edistää se että tietää lapsen syntyvän viimeistään ensi keskiviikkona :)

Jaksamista kaikille kipujen ja vaivojen kanssa - ja pitkien päivien ja öiden kanssa myös!

ReettaE 38+3

Vierailija
25/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitäis ainakin lehtien mukaan olla menossa RS-viruskausi. Pelkäättekö, että se tarttuu vastasyntyneeseen?

Mua vähän pelottaa! Tarvii vaan muistaa välttää esikoisen kanssa paikkoja, joista pöpön voi saada ja muistaa käsihygienia. Ei kai siihen voi muuten itse vaikuttaa.

On ollut juttua vauvan painoarvioista. Katselin esikoisen nla-korttia ja totesin, että eipä noihin painoarvioihin voi oikein luottaa. Esikoisen painoarvio oli 2 päivää ennen synnytystä 3900g ja syntymäpaino oli 3200g. Eli aika suuri heitto. Antaahan tuo hieman osviittaa, mutta voi tosiaan heittää.

Viime viikkoisen ultran mukaan tästäkin vauvasta olisi tulossa joku kolmekiloinen, jos syntyisi lasketun ajan paikkeilla.

Justus rv37+

Vierailija
26/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu tuli ja meni. Myrskyisästi ja ilman lunta. Täällä rannikolla pohjois-pohjanmaalla ainakin tuuli ja myrskysi. Joulu meni anoppilassa. Ensimmäinen joulu siellä ja oli outoa. Tottunut tiettyihin rutiineihin ja tapoihin. Sauna, puuro, ruoka, lahjat, hautausmaa ja yhteinen ilta. Kaikki oli sekaisin ja oudosti...toivottavasti ei enää...negatiivisuuteni tosin mahtoi johtua unettomuudesta ja univeloista. Uni ei meinaa tulla ja olemme miehen kanssa helposti hereillä aamuun asti. Onneksi yksin ei tarvitse valvoa :)

Eilen oli neuvola:

RV 37+3

paino +350g/vk (ja nousu ei saa olla yhtään enempää...)

RR 120/72

U-Prot + (johtui valkovuodosta.tänään vein uuden näytteen, oli neg)

U-Gluk -

HB 122

SF 36 (!!!)

tarjonta RT :)

sydänäänet 130-160

Hoitaja meinasi että menee yliaikaiseksi. Kyselin tarkemmin tuloksia siitä synnytystapa-arvioinnista kun siellä en saanut/osannut kysellä.Ei ollut laskeutunu eikä kiinnittyny. Kohdunkaulaa vielä 2cm. sinnitellään...

nyt sohvalle lukemaan uusinta H&M-kuvastoa :)

MiiKaro rv 37+4

Vierailija
27/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea jo vauvansa saaneille, ihania uutisia! Ja toivotaan että kohta meillä kaikilla alkaa olla nyytti sylissä, siis ihan ajallaan, ettei paljoa yli menisi..

Teillähän on loppujen lopuksi tullut vähän painoa näin joulunaikaan. Meillä varmaan mätetään joulunaikaan sitten ihan hirveästi, minulla on onneksi neuvola vasta 2. päivä, joten kerkeää sulatella kinkkuja suklaita :D Kiloja tuli n. 1/pvä, ei naurata... Nyt onneksi jo yksi tippunut pois, kun eilen oli normi päivä jo. Vaan kun ois vielä noita jouluruokia syömättä, torttujakaan ei olla yhtään vielä paistettu. Ehkä uutena vuotena sitten.

Turvotusta on riittänyt ihan omasta takaa, minuun ei muuten se ananas tahi nesteen juonti tepsi.. Vain kihlasormus mahtuu sormeen, vihkisormus on niin paksu ettei se mahdu vaikka samaa kokoa onkin kuin kihlasormus..

Ainoa toivomus oli että tämä kakkonen syntyisi ensi vuoden puolella, taitaa se toive toteutua, ainakin kovasti näyttää siltä. Ylihän se menee että ropisee...

Onko Tolleroisen tai Miikaron työasiat selvinnyt yhtään?

Nyt on jopa vauvanvaatteet pesty ja laitettu odottamaan uutta tulokasta. Sairaalakassi vauvaa vartenkin on pakattu, vielä pitäisi se oma kassi pakata. Pesin kaikki vaunujen kankaatkin vastoittain, samoin kuin kopan kankaat yms.

Nyt ruoan laittoon..

Piitu rv 38+4

Vierailija
28/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viime viikolla rv 37+2 vauvan painoarvioksi 3,1 kg ja syntymäpainoksi arvioivat 3,5-3,7 kg. Ois ihan mukavan " pieni" minulle, esikoinen oli syntyessään 4,5 kg :D

Vierailija
29/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Tänään pääsin vasta kotiin, mutta onneksi viikon vanhan vauvan kera!

Poika siis syntyi (suunnitellulla sektiolla) pe 21.12.2007 rv 35+2

Painoa oli 3790 g ja pituutta 49 cm päänympärys oli 35

Emem

Vierailija
30/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuli maailman suloisimman poikavauvan äiti jouluaattona. Pikku vaavimme syntyi 3 viikkoa ennen laskettua aikaa rv 37+2.

En ehdi nyt kirjoittaa pitempään enkä lueskelemaan muiden kuulumisia, kun vauvakin tuossa heräilee ja haluaa rintaa, mutta olen ihan maailman onnellisin ja vauva on maailman ihanin. Kirjottelen synnytyksestä ja muusta sitten paremmalla ajalla.

Vierailija
31/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla purkaan tänne vähä fiiliksiä...

Pinna on ollut pari päivää niin tiukalla, jännittää kaikki tuleva: synnytys, onko vauva terve, miten esikoinen ottaa vauvan vastaan, miten itse jaksan.... Aarggh. En yhtään jaksaisi tällä hetkellä esikoisen uhmaa ja kiukuttelua, sit tulee huudettua liian helposti ja paljon, välillä ihan turhista asioista. Onneks mies on ihana ja antaa mun levätä aina vaan kun mahdollista.

Eilen kävin neuvolassa, ja lisää alko ahdistamaan. Painoa oli tullut melkein kilo/viikko!!! Turvotusta kyllä on ja olihan se joulu tossa just et kai ne siitä johtuu. Sf oli pompsahtanut 34cm. Pyysin terkkaa katsomaan onko merkkejä tulehduksista kun vähä oli sellanen kutina itsellä että jotain saattaisi olla. No, leukosyytit oli sit plussalla! Tänään vein pissanäytteen ja niistä selvisi et leukosyytit olikin kolmella plussalla!! Vasta maanantaina selviää mikä tulehdus kyseessä... Nyt täällä vaan pyörittelen päässäni kauhukuvia et mikä tulehdus on kyseessä ja onko vauvalle tullut jotain?!?!? Jos on vaikka ollut oireeton virtsatietulehdus niin mitä se on voinut vauvalle aiheuttaa?? Tietääkö joku?

Viime yönä valvoin kahteen kun yhdentoista aikaan alko supisteleen enkä saanut nukuttua. Supistuksia tuli jo viiden minuutin välein mut aikas mietoja ne oli ja sit loppu kun seinään. Tänään ollut vähä tokkurainen olo kun esikoisen kanssa on pitänyt kuitenkin touhuta ja mieskin on jo töissä.

Niin ja sit on vielä yks juttu. Tää vauva on ollut tosi hiljanen viime päivät. Kyllä niitä liikkeitä tulee mut paljon vähemmän kuin esim. viikko sitten! Muutaman kerran on oikein tarvinnut mennä sängylle laskeen liikkeitä,on niitä sit tullut se 10/tunti mut pelottaa et onko siellä kaikki hyvin...

Mutta eipä tässä nyt tällä kertaa kummempia, hyvää teki vähä purkaa näitä tuntoja. Mies ja tyttö lähti hakeen mun reseptiä neuvolasta ja antibioottia apteekista. Nyt tarvii varmaan siirtyä keittiön puolelle tekeen jotain sapuskaa....

Rentouttavaa viikonloppua ja voikaahan hyvin!

satsuma 39+4 (esikoinen syntyi 39+5.....)

ps. Onnittelut vielä kaikille vauvan saaneille!!! Ihana on lukea niitä uutisia, tulee itsekin niin hyvälle mielelle!! :)

Vierailija
32/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA TEARANGEL (" Prinsessasta" ), ALLU (Neeasta) JA MIUCU SEKÄ NEPP@RI IHANISTA VAUVOISTA! JA TSEMPPIÄ NIILLE JOILLA SYNNYTYS YHÄ LÄHENEE!

Itsellä nyt menossa 35+5 ja vaikka supisteluja on, kyllä tässä varmasti vielä saa ootella rauhassa. Eilen tuli hirveä kilari siivoamisen suhteen: vedin omat vaatekaapit uuteen uskoon. Raivasin kaikki sivuun mitkä ei nyt mahdu ja kesävaatteetkin oikein järjestin alta pois... hmm.. Olishan tuon toki voinut tehdä jo aikaisemmin, mutta en saanut tätä palavaa fiilistä! Eikös tämä vimma enteile jollain tapaa myös synnytyksen lähenemistä.. TOsin tuskin kenenkään vauva ei olisi ulos tullut. Kunpa kaikki vain menisi loppuporukallakin NIIN hyvin.

Joulut on sitten alta pois ja vuotta 2008 odotellaan.

MITÄ TE MEINAATTE TEHDÄ uuden vuoden aattona?

Meillä ei miehen kanssa ole hajuakaan. Ilmoitin että mun kännisten ihmisten katselu -kiintiö on liian täynnä mihinkään bilehenkiseen. Ehkä siis ihan kotona vain. Jotenkin olo, että jotain pitäisi miehen kanssa vielä kaksin tehdä, kun se nyt onnistuisi...

Olin eilen katsomassa Sooloilua-leffan ennakkonäytöksessä. Oli oikeastaan aika hauska ja olin varmaan otollisessa tilassa myös koko leffalle. Päiväleffa on ollut hyvää puuhaa, vaikka istuminen samassa penkissä ei varmaan ole kovin järkevää. Onneksi yleensä on tilaa nostella ja venytellä jalkoja. Pääasia että tunnelma on hyvä :)

Nyt laitan sitten vauvan vaatteita, pesukone hurskuttaa toista kertaa ja pieniä vaatteita kertyy kuivaustelineeseen.

Hölmö kysymys, mutta uskallatteko käyttää vauvelin vaatteissa esim. miedosti tuoksuvaa huuhteluainetta? Jotenkin tekisi mieli..

Ihanaa saada vertaistukea täältä tuskaiseen oloon. Saa olla ihan rauhassa raskaana isolla R:llä.

Kuka meistä olikaan se, jonka äiti teki vyöhyketerapiaa? Mietin vain, että oliko sillä ollut vaikutusta. Alan miettiä konsteja saada synnytys käynnistymään, jos alkaa näyttää, että yli menee.... Tosin myös mulla odottavat ja välillä pelokkaat tunnelmat. En tosin uskon, että se odottamisella ohi menee. Tilanne on niin uusi että sitten sen vasta näkee miten arki lähtee, kun meitä onkin kolme.

JUSTUS: kyllä pelotta RS-virus! Oon muutenkin varmaan ylihuolehtiva ja hysteerinen mamma joten.... En muista sanottiinko perhevalmennuksessa että eka kuukausi pitäis pysyä ainakin poissa ihmisten ilmoilta vai oliko se kaksi ekaa kuukautta. TUntuu kyllä hurjalta..

Voimia kaikille!!! Pian napsahtaa meidän kuukausi! Uskomatonta jotenkin..

Vierailija
33/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea hyvää myös teidän perheelle

Vierailija
34/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt ihan näitä sensitive huuhteluaineita, jotenkin pyykistä tulee paljon pehmeämpää kun käyttää huuhteluainetta. Esikoisen aikaan taisin käyttää vain Miniriskiä mutta nyt taitaa olla ihan jotain tavallista sensitiveä, pesuainekkin taitaa olla Omon sensitiveä.

Toki jos vauva on jotenkin allerginen niin sitten on eri juttu tai tiedetään että äitillä tai isällä on joku allergia tai ihottuma jolloin ei voi käyttää edes noita herkimpiä. Näistä asioista en tiedä sen enempää..

Vierailija
35/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

satsuma: mulla on myös masussa meno vähentynyt ja muutamana päivänä olen joutunut laskemaan liikkeitä. Kaikkea sitä ehtiikin miettimään pienessä ajassa, jos liikkeitä ei heti tunnu, kun haluaisi!

Mä en jostain syystä osaa/jaksa panikoida tulevaa. En synnytystä, enkä sitä miten esikoinen asian ottaa + tietty omaa jaksamista. Suurin syy on varmaan sillä, kun on niin paljon muutakin mietittävää (lähinnä raksajuttuja), ettei jaksa vielä tulevasta panikoida. Yritän ottaa asiat niin kun ne tulee.

Magda_lena, kiitos vinkistä että Sooloilua oli hyvä leffa. Olenkin pohtinut, jaksaisinko mennä katsomaan (tai siis jaksaisinko istua siellä niin kauan).

En käytä omissa vaatteissa huuhteluainetta, joten en laita lastenvaatteisiinkaan - lähinnä ekologisista syistä + ettei pesukonekaan tykkää jatkuvasta huuhteluaineen käytöstä.

Pesukoneet ovat nykyisin sen verran tehokkaita, että huuhtelevat pienet huuhteluainemäärät aika hyvin pyykistä, jos sellaista haluaa käyttää.

RS-virus taitaa kestää maaliskuulle asti. Et jos sen ajan jaksaisi olla poissa ostoskeskuksista, ym. massapaikoista...

Uudeksi vuodeksi ei ole suunnitelmia. Varmaan ammutaan pari rakettia heti kuudelta ja syödään hyvin + nautitaan olosta (jos vaan voidaan).

Mies ilmoitti muutama päivä sitten, että nyt täytyykin pysyä ajokunnossa synnytykseen asti, jotta voi toimia kuskina <3. Viimeksi eilen hällä olisi ollut tilaisuus nauttia viinistä ja konjakista hyvässä seurassa, mutta jätti väliin. Kiva kiva!

Mukavaa loppu viikkoa!

Vierailija
36/63 |
28.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan 4-5kk kun viimeksi olen tänne kirjoitellut joten aikakin aktivoitua =)

Ensinnäkin ONNEA kaikille jo vauvelin saaneille! Ihania uutisia <3<3<3

Itselläni kaikki hyvin ja vauvelillakin. Pää alaspäin ollaan en tiedä onko lähtökuopissa vai ei. Meillä on vähän huonosti ollut terkat paikalla ja käyntejä on ollut 4-5 vähemmän kuin aikaisemmilla kerroilla. Nytkin oli 4vkoa välissä ja vika lekuri oli tuossa viime viikolla. Ei siellä ihmeitä auki on 1,5cm ja kaulaa jäljellä 1cm. Pää on alaspäin ja arvio 3,2kg alakanttiin kun olen niin pitkä.

Suppareita on alkanut tulemaan mikä on uutta aikaisempiin synnytyksiin verrattuna. Eilen illallakin sen verran kipeitä jo että piti ihan alkaa henkisesti valmistautumaan että jos tämä vauveli tuleekin jo maailmaan :O Näin se aika on vaan mennyt uskomattoman nopeasti kun ollut niin paljon kaikkea tekemistä ja hoidettavia asioita.

Nyt on sitten vauva puskenut itseään alaspäin oikein kunnolla ja epäilys on että limatulppa on alkanut irtoilemaan, mutta seuraillaan tilannetta. Ensi viikon torstaiksi on varattu vyöhyketerapia. Muuta ohjelmaa ei oikeastaan olekaan ;)

RuuteliTuuteli 38+2

Vierailija
37/63 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea uusille vauvoille ja heidän perheilleen. Huimaan tahtiin tulee vauvoja joulukuun puolella.

Muistan miten esikoisen elomammoissa vain 1-2 saivat vauvan kuukauden ulkopuolella... mutta ei näistä vauvoista koskaan tiedä milloin tulevat.

Taidamme kaikki olla hieman kärsimättömiä odottajia, mutta tuo järjettömän iso muhvi edessä ei tietty auta. Nyt sitä haaveilee jo että saisi omat farkut jalkaan, siis omaa noin 38 kokoa. Mutta meitä on varmaan jo monia.

Strutsille kiitokset tuesta - tuon edellisen viestini jälkeen meni olo vielä huonommaksi - vietin seuraavan yön ripulin (siis todella kauhean sellaisen) kanssa vessassa. Lääkäri antoi kaksi vaihtoehtoa - joko pakotan itseni juomaan Revolytiä nestepuutteeseen tai sitten hän lähettää minut samantien tiputukseen. Valitsin sen ensimmäisen vaihtoehdon kun en halua sairaalaan.

Nyt on olo parempi, olen jo saanut syötyä hieman paahtoleipää, JEES - mutta toinen lapsista on ollut koko yön hereillä ja oksentanut ja ripuloinut.... joten yöheräämiset ovat ihan hallussa täällä päässä ;o) hehe heh

Joku kyseli vyöhyketerapia äidistä, muistan että se oli tearangel (jo synnyttänyt). minulla on aika ensi perjantaille kypsyttämiseen, joten saa nähdä joko olisin sen verran saanut kohdunsuuta häviämään, että se toimisi.

Suurin toive on, että ehdin tervehtyä viikonaikana ja kerätä voimia, sillä tämän viikon aikana laihduin 3 kg - joten raskauden aikana olen kerännyt huimat 2,5 kg lisäpainoa.... lääkäriä hieman huolestutti, mutta vauva on edelleen isokokoinen (masun ympäryskin on jo 108 cm) joten hän on saanut mitä tarvitsee, äitillä on asiat hieman huonommin.

Mutta onnea matkaan teille, jotka odottelette sektioita ja muillekin. Taitaa seuraavan puolentoista viikon aikana tulla huima määrä vauvoja maailmaan tammimammoilta.

t. Pia ja pikku myy rv 36+5

Vierailija
38/63 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas oli muutama käynyt jakautumassa :) Hienoa!

Satsuma kyllä noita kiloja on tullut tännekin, turha ahdistua niistä kovin. Viimeksi ei ollut tullut, mut kaksi edellistä kertaa 1300g/vko. Oma henk.koht. enkka on 1600g/vko, että revi siitä... Täällä neuvola täti vaan sanoi et näillä viikoilla sitä painoa vaan tahtoo tulla. piste.

Ja hermo kireellä mennään täälläkin, koko eilinen päivä känättiin miehen kaa ja apinanraivolla sitten siivottiin koko kämppä ja kannettiin viimesiä rakennusromppeita varastoon ja roskiin. Tyhjeni kummasti nurkat. Mä oon vaan niin hormoonien orja, et alan heti itkemään, kun mulle sanoo poikkipuolisen sanan ja se itku ei lopu millään. Koko päivän sai nieleskellä. Vielä tänä aamunakin piti vähän tirauttaa, ennen kuin sain itseni rauhoittumaan. Sitä tuntee itsensä välillä niin idiootiksi...

Magda_lena kyseli Uudesta Vuodesta, me ei varmaankaan tehdä juuri mitään. Koira on rakettikammoinen eli meillä katsotaan tod.näk. telkkaa kovalla äänenvoimakkuudella, verhot kiinni, koira täristen kainalossa.

Mä oon pessyt kaikki vauvajutut Sensitive-aineilla, joissa tosi mieto tuoksu. Nyt kun ollut vähän väliä jotain äitiyspakkausjuttua että on sitä myrkkyä siinä ja tätä myrkkyä tässä, niin meinaan tänään pestä ton makuupussinki ja toppapuvun, vaikka alunperin meinasin jättää pesemättä.

Pialle voimia taudista selviämiseen. Tosi kurjia tässä vaiheessa vielä tuollaiset.

Sit omaa (.) Neuvolassa kävin eilen

Rv 38+5

Paino -400g/vko (eri hienoa, viimeksi oli +1300...)

RR 139/87

Hb 130

Kohdunpohja 38 (sama kuin viimeksi eli hieman ehkä Papunen laskeutunut...)

L.veden määrä N

Painoarvio 3,5-3,6 (toivotaan et olis oikeessa)

Tarjonta rt

Syke +135-145

Liikkeet ++

Eli kaikki ihan ok. Vieraassa neuvolassa jouduin käymään, kun oma neukka lomalla. Tää täti veikkas aika normikokoista vauvaa, mikä olis kiva, kun mullekin kaavailtiin reilunkokoista. Mut tommonen <4kg olis kyllä ihan passeli. Vauva ei ole täysin vielä kiinnittynyt, mutta suunta on jo oikea:)

Viime yö meni osittain valvoessa ja aamu nukkuessa eli kai se olis jo saatava vaatteet päälle ja lähdettävä koiran kaa tonne harmauteen... Voimia siskoni, voimia!

Pore&Papunen 38+6

Vierailija
39/63 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän turhan nopeesti karkas toi edellinen...

ihan ekaksi oikeen paljon onnea emem ja kaura poika vauvoista!

En sitten käynytkään eilen neuvolassa ku huomasin että se oiskin ollu jo torstaina... voi että oon pössi ku en sitä aikaa aikasemmin tarkistanu. no ens viikon keskiviikkona sit se ultra ja perjantaille sain uuden neuvola ajan. saas nähä vieläkö sitä sitten neuvolassa tarvii käydä. kauheesti ois taas kaikkea tekemistä, siivoomista yms. mut en oikeen uskalla vielä alkaa riehumaan ku niin mielellään synnyttäisin vasta ensvuoden puolella. ei onneksi enään montaa päivää tarvi ootella et vuosi vaihtuu.

Niin joku kyseli uuden vuoden vietosta. Me varmaan mennään miehen siskon perheen luo viettään iltaa ja ampumaan rakettaja, mutta en taida uskaltaa antaa miehen juoda mitään että on kuskina jos tulee lähtö.

miukkis: Täällä oulussakin alkaa ens vuonna kokeilu että uudelleen synnyttäjät saavat lähtä kotiin 24-48 tunnin kuluttua synnytyksestä jos kaikki on mennyt hyvin ja äiti haluaa lähtä. saas nyt nähdä miten sitä itse sitten haluaa/jaksaa kotiutua.

Satsuma: en kai ole edes tiennyt että liikkeitä pitäs tulla joku tietty määrä tunnissa. no tosin ei varmaan ois tullu tarvetta laskeakkaan kun vauva on ollu niin melskaaja mahassa. tosin onhan noi selvästi hidastuneet noi liikkeet näillä viimesillä viikoilla. mut tuskin on enään tilaa kauheesti melskatakkaan. hyvä että sullakin kuitenki vauva liikkuu ihan hyvin vaikka välillä vähän huolettaakin. :)

mut nyt pitää mennä ruuan laittoon

hyviä vointeja kaikille!

pipali ja masumyllertäjä rv 38+3

Vierailija
40/63 |
29.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi minua hassua - muisti pätkii ihan tosiaan. Edelliseen viestiin piti kirjoittaa, että olette tosi onnellisia siellä koto-suomessa, jos saatte olla sairaalassa jopa 24 h. Täällä eka kertalaiset saavat yöpyä, mutta jos on synnyttänyt ennen niin saa olla muutaman tunnin ja sitten heitetään kotiin. Jos on tosi tarve niin saa yöpyä.... On sitten tuo kätilö joka soittaa seuraavana päivänä ja sitten terkka tulee täällä kotiin vissiin kerran viikossa alussa ja sitten harvemmin.

Mutta kun miettii omaa ekaa kertaa niin nykyään karsitaan sekä valmennus, että sairaalassa olo aika. Miten nuorta (itse olin 23v) eka kertalainen ylipäänsä voi pärjätä kun ei tiedä mistään mitään. Kyllähän apua saa hakemalla, kirjat, netti, ystävät jne, mutta vois kyllä terveys ja sosiaali osasto hieman panostaa kun kerta toivovat että me synnytämme lisää lapsia.

Uusi vuosi tulee kanssa olemaan rauhallinen ja " tylsä" . Mihinkään en jaksa lähteä istumaan kun mieluiten olisin makuulla joten kotona vaan olemme ja syömme hyvin. Mies on hankkinut raketteja, joten poksutellaan lasten kanssa ja sitten varmaan minä lähden lasten kanssa nukkumaan. Tuskin jaksan olla valveilla kl 12??

T. pia