MIKSI nuoria äitejä ärsyttävät niin suunnattomasti vähän vanhempina äideiksi tulleet tai äideiksi yrittävät?
Miten ihmeessä se on teiltä pois, jos me haluamme vanhemmiksi vasta yli 30-vuotiaina?? Hedelmöityshoitoja joutuu jonottamaan kunnallisella puolella niin kauan, että moni meistä " yli-ikäisistä" maksaa hoidot mieluummin omasta pussistaan. Lisäksi emme ole yhtä riippuvaisia yhteiskunnan tuista ja julkisista palveluista kuin monet nuoret perheet, joissa vanhemmat tai jompi kumpi heistä opiskelee, on pätkätöissä, työttömänä tai muuten heikoilla taloudellisesti.
Toivoisin vastauksia nuorilta äideiltä, joita me vasta yli kolmekymppisenä äideiksi tahtovat niin kovasti ärsyttävät!
t. 30-vuotias, joka ei vieläkään halua lapsia, vaan vasta muutaman vuoden kuluttua (ja joka on valmis maksamaan mahdolliset hedelmöityshoidot kokonaan omasta pussistaan)
Kommentit (202)
Itse en ole " nuori" äiti. Ensimmäisen lapseni sain 27v. ja toista odotan syntyväksi tammikuussa ja nyt ikää 31v.
Minua silti ärsyttää suunnattomasti naiset, jotka lykkäävät lykkämistään lasten hankintaa. MIKSI SITÄ TÄYTYY LYKÄTÄ JA VAIKEIMMAN KAUTTA SITTEN EHKÄ RASKAUTUA???
Sivusta seuranneena ystävättäreni vaikeaa, raskasta, surullista ja RAHAA RUTKASTI vievää lapsettomuuskamppailua en suosittele kenellekään sitä, että " kyllä me sit joskus, matkustellaan nyt vaan ja nautitaan elämästä" . VOI JUMALAUTA!!!!! Ei ihmisten itsekkyydellä ja hedonismilla ole nykypäivänä mitään rajaa. ...MINÄ, MINÄ ja MINÄ!!!!!
Suurin osa naisista haluaisi varmasti lapsen jo ennen 30 ikävuotta, mutta jos ei ole miestä tai mies ei edes halua " vielä" , jotkut naiset ALISTUVAT miehensä tahtoon ja muka ovat haluamatta lasta vielä itsekään.
Tsemppiä teille kaikille lapsettomuushoitoihin...
Samoin 20-vuotias, 40-vuotias ja ihan minkä ikäinen tahansa lasta haluava lapsettomuudesta kärsivä nainen.
Sain lapseni nuorena. Mutta nyt sain yllättäen vielä yhden vauvan lähempänä viittäkymppiä. Ja tämä lapsi vain sanan mukaisesti tupsahti käsivarsilleni. Oli kuitenkin selvää että hoidan ja rakastan tätä lasta, vaikka mikään pakko ei olisi ollut. Kaikki ei aina ole niin itsestään selvää, lapsia vain hankitaan.
Ja totta kai niitä hoitoja voivat nuoretkin tarvita, MUTTA on täysin tutkittu fakta että, hedelmällisyys alkaa laskea 30 ikävuoden jälkeen, ja 35 ikävuoden jälkeen se laskee jo todella jyrkästi. ON myös fakta, että niitä hoitoja tarvitsevat eniten nimenomaan iäkkäät äidit ja heidän kohdallaan myös hoitotulokset ovat heikoimmat. Näitä tilastollisia toisasioita ei muuta se, että naapurin pirkko ja Kaisaserkku saivat esikoisensa ekalla yrittämällä 45-vuoitaina.
Jokainen yrittää saada lapsia silloin kun haluaa, ei se kenellekään itsestäänselvää ole. Mutta tutkitusti nuorempana helpompaa kuin vanhempana.
Vierailija:
Miten ihmeessä se on teiltä pois, jos me haluamme vanhemmiksi vasta yli 30-vuotiaina?? Hedelmöityshoitoja joutuu jonottamaan kunnallisella puolella niin kauan, että moni meistä " yli-ikäisistä" maksaa hoidot mieluummin omasta pussistaan. Lisäksi emme ole yhtä riippuvaisia yhteiskunnan tuista ja julkisista palveluista kuin monet nuoret perheet, joissa vanhemmat tai jompi kumpi heistä opiskelee, on pätkätöissä, työttömänä tai muuten heikoilla taloudellisesti.Toivoisin vastauksia nuorilta äideiltä, joita me vasta yli kolmekymppisenä äideiksi tahtovat niin kovasti ärsyttävät!
t. 30-vuotias, joka ei vieläkään halua lapsia, vaan vasta muutaman vuoden kuluttua (ja joka on valmis maksamaan mahdolliset hedelmöityshoidot kokonaan omasta pussistaan)
jonka saa sänkyynsä. Sitten voi jatkaa kivaa ja vapaata elämää kun mies joutuu maksamaan ruokot ja joutuu ottamaan lapset joka toinen viikonloppu ja lomiensa aikana. Saa vapaa-aikaa itselleen.
Vierailija:
AMMATTIkorkeakoulu.
=D
Eikä kyse ole mistään matkustelusta tai uran luomisesta, vaan siitä, että sopivaa kumppania ei vain löydy rinnalle. Itse löysin mieheni 29-vuotiaana, joten aikaisemmin ei voinut edes kuvitella lapsia. Ikävä kyllä, emme ole lapsia saaneet ja olemme hoidoissa, mutta vaikka olisimme tavanneet 19-vuotiaina, niin emme olisi siltikään saaneet lapsia.
etkö olisi voinut tehdä lapsia jollekin muulle nuorempana?
" Kyllä olen yli 40-vuotias. Ei, en ole itse synnyttänyt tätä lasta. Kyllä, hoidan tämän lapsen aikuiseksi, niin on tarkoitus. Ei, en halua antaa lasta nuoremmalle. Saanko synninpäästön? "
linen tutkinto. Jos korkeakoulua käytetään yksinään, tarkoittaa se kuitenkin akateemista opinahjoa ja tieteellistä koulutusta. Mutta kuten tunnettua tämä asia tuppaa menemään amiksilta yli hilseen - selittääkin se, että ovat vain ammattikorkeassa. Jos ei näin yksinkertaistea käsite-eroa ymmärrä, ei ole mitään jakoa korkeakoulujen pääsykokeissa.
Vierailija:
Vierailija:
AMMATTIkorkeakoulu.
=D
Vierailija:
etkö olisi voinut tehdä lapsia jollekin muulle nuorempana?
Ja en kuulu niihin naisiin, jotka tekevät lapsia jokaiselle vastaantulevalle kaksilahkeiselle. Ja sanottakoon vielä, että minussa (mutta myös miehessäni) on hedelmällisyyttä alentavia tekijöitä, joten ei se lapsen saaminen olisi ollut itsestäänselvyys milloinkaan.
101
jotka ovat tehneet elämässään eri valintoja tai muuten elävät erilaista elämää kuin itse. Koska se oma tapahan on se ainoa oikea :) Näin ainakin täälä korostuu tämä asia.
Vierailija:
MIKSI nuoria äitejä ärsyttävät niin suunnattomasti vähän vanhempina äideiksi tulleet tai äideiksi yrittävät?
)
Vierailija:
Itse en ole " nuori" äiti. Ensimmäisen lapseni sain 27v. ja toista odotan syntyväksi tammikuussa ja nyt ikää 31v.Minua silti ärsyttää suunnattomasti naiset, jotka lykkäävät lykkämistään lasten hankintaa. MIKSI SITÄ TÄYTYY LYKÄTÄ JA VAIKEIMMAN KAUTTA SITTEN EHKÄ RASKAUTUA???
Sivusta seuranneena ystävättäreni vaikeaa, raskasta, surullista ja RAHAA RUTKASTI vievää lapsettomuuskamppailua en suosittele kenellekään sitä, että " kyllä me sit joskus, matkustellaan nyt vaan ja nautitaan elämästä" . VOI JUMALAUTA!!!!! Ei ihmisten itsekkyydellä ja hedonismilla ole nykypäivänä mitään rajaa. ...MINÄ, MINÄ ja MINÄ!!!!!
Suurin osa naisista haluaisi varmasti lapsen jo ennen 30 ikävuotta, mutta jos ei ole miestä tai mies ei edes halua " vielä" , jotkut naiset ALISTUVAT miehensä tahtoon ja muka ovat haluamatta lasta vielä itsekään.
Itse olen 30-vuotias, naimisissa ja haluan lapsia JOSKUS MUTTA EN NYT!!! Yksinkertaisesti en koe olevani valmis vielä, minulla on vielä asioita jotka haluan tehdä ennenkuin jaloissani pyörii lapsi/lapsia jotka rajoittavat tekemisiäni. Olen varautunut siihen, että niitä ei ehkä sitten luonnostaan siunaannu kun lopulta olen valmis, mutta otan sen riskin! Haistatan pitkän paskan ylläolevan kirjoituksen kirjoittan tavoin ajatteleville ym. nuorille mammoille jotka jostain ihmeen syystä vastustavat vanhoja ensisynnyttäjiä. Tämä on mun elämä ja mä elän sen niinkuin parhaakseni näen.
pienen pieni kateus. Kun nuorena lapsen saaneilta on usein jäänyt se oma elämä elämättä)=
Vaikka kuinka leukoja louskuttaisi täällä, tosiasia on se, että naisen hedelmällisyys laskee melkoisesti etenkin kun lähestytään neljääkymppiä. Riski jäädä kokonaan lapsettomaksi on liian suuri otettavaksi, näin minulle. Joku muu voi olla toista mieltä, että muut asiat elämässä ovat lapsia tärkeämpiä.
t. kolmekymppisenä lapsen saanut
uosina 1965¿1988 tehtyjen tutkimusten perusteella American National Bureau of Health Statistics ¿virasto on vahvistanut havainnon, että nopein yhden vuoden aikana tapahtuva hedelmällisyyden aleneminen tapahtuu 35 vuoden iässä. Kussakin tutkimuksessa 12 kuukauden raja-arvoa pidettiin hedelmättömyyden mittarina, ja kaikissa tutkimuksissa kävi ilmi, että yli kolmasosa yli 35-vuotiaista naisista ei pystynyt tulemaan raskaaksi vuoden sisällä. 35 vuoden ikä on siis raja, jonka ylittämisen jälkeen lisääntymistoiminnot heikkenevät pysyvästi.
Itse ehdin täyttää 21v. vähän ennen kuin sain esikoiseni. Nyt olen pian 29v. ja minulla on neljä lasta ja lapset on luultavasti tässä, ja olen tilanteeseen tyytyväinen! Ja on muuten omakotitalokin, itse rakennettu. Ja vakityöt. Jokainen tulee äidiksi, kun se on mahdollista kunkin elämässä!
Mut asiaan: itsellä isä 18 v vanhempi ja äiti 20 ja on sit suunnattomasti ärsyttänyt ainakin näin vanhemmiten että miten lapsellisia ne on olleet silloin.