Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset ei pidä huolta itsestään varsinkaan raskaana ollessaan?

Vierailija
11.11.2008 |

Viittaisin noihin sairaalasarjoihin joissa en ole tainnut nähdä vielä yhtään normaalipainoista synnyttäjää vaan kaikki ovat olleet reilusti ylipainoisia?

Korjatkaa jos olen väärässä.

Turha vetää taas hernettä nenään en oleta kenenkään olevan Saimin kaltaisia luurankoja vaan ihan tavallisia naisia.

Jokaisen pitäisi tietää nykypäivänä ylipainon riskit.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen ihmetellyt samaa asiaa. Tai oikeastaan sitä miten helpolta se synnytys näyttää! Sitten olen tullut siihen lopputulokseen, että ehkä isommat ihmiset synnyttää helpommin. Tuskin se siihen ohjelmaan mitään vaikeita synnytyksiä ottaakaan (tai ainakaan näyttää tv:ssä).

Tähän asti joka synnytys on vain näyttänyt tosi helpolta, pari ponnistusta ja siinä vauva. Eikä edes mikään pieni vauva...

Itseä jännittää tuleva synnytys kun edellinen oli tosi traumaattinen.

Vierailija
2/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyväkuntoinen ja normaalipainoinen. Harrastan raskaana ollessanikin liikuntaa säännöllisesti ja syön terveellisesti. Tiedän kuitenkin, että olen onnekas, kun voin näin tehdä. Ystävättäreni oli odotusaikana aivan kaamean väsynyt ja lihoi melko reippaasti. Tiedän, että se oli hänelle kurjaa ja ymmärrän hänen kärsineen ylipainostaan. On tyhmää olettaa että kaikki äidit "antavat" itsensä rupsahtaa, ei se ole niin mustavalkoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän äidit jotka polttavat ja juovat läpi raskauden kuin äidit jotka ovat ylipainoisia!

Vierailija
4/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain olen ihmetellyt samaa asiaa. Tai oikeastaan sitä miten helpolta se synnytys näyttää! Sitten olen tullut siihen lopputulokseen, että ehkä isommat ihmiset synnyttää helpommin. Tuskin se siihen ohjelmaan mitään vaikeita synnytyksiä ottaakaan (tai ainakaan näyttää tv:ssä).

Tähän asti joka synnytys on vain näyttänyt tosi helpolta, pari ponnistusta ja siinä vauva. Eikä edes mikään pieni vauva...

Isommat ihmiset eivät harrasta liikuntaa ja se vauva vaan "tipahtaa" ulos masusta. Kun taas urheilijoilla on timmit lihakset ja timmimpi alapää - enemmän punnausta.

Vierailija
5/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te taas horisette..perustakaa vaikka oma nettisivusto näille älyttömille valituksille...ääliöt!!!

Vierailija
6/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne työskentelee kahden edestä, ja se neste ei niin vaan poistukkaan elimistöstä, luuletko että ne 20-30 kilon lisäpainot saadaan syömällä??? Minulla nousee paino raskauden aikana vain n. 8kg, ja siskoni n. 25, oltiin vielä raskaana niin että la oli samalla viikolla, ja oli todella mielenkiintoista huomata kuinka erilaisia ollaan vaikka samasta perheestä. Sisko syö vielä todella terveellisesti, ja minä paljon enemmän pastaa ja kokolihaa.

Vierailija
7/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi yksillöllisiä noi raskaudet. Itse sain 13kg kaksosraskaudessa, jotka lähtivät 2 vkoa synnytyksestä. Mutta kun odotin vain yhtä vauvaa sain 18kg joista vieläkin 7 roikkuu painolastina.

Olin kauhuissani kun 3viimeistä kuukautta tuli n. 700g viikossa painoa vaikken tehnyt mitään erilaista kuin aikaisemminkaan - paitsi liikkuminen oli vaikeaa ja vähäistä.

Painoindeksi pitäisi varmaan olla raskautta suunniteltaessa reilusti alle 25 jottei olisi niitä ja meitä isoja synnyttäjiä.

Vierailija
8/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iIsommat ihmiset eivät harrasta liikuntaa ja se vauva vaan "tipahtaa" ulos masusta. Kun taas urheilijoilla on timmit lihakset ja timmimpi alapää - enemmän punnausta.

[/quote]

Sain hyvät naurut, kiitos siitä. Vai tipahtaa ulos, hihii. Kyllä se taitaa mennä just toisin päin, kun siinä niitä lihaksia tarvitaan. Et ole tainnut synnyttää tosiaankaan.

Ja itse asiaan, monet turpoaa ihan nesteestä ja on tosi yksilöllistä kaiken kaikkiaan. Itsellä tvauvan myötä ulleet kilot lähti tosi nopeaan, vaikka muutama kilo ylimääräistä oli ja on. Raskaana ollessa en voinut edes kävelylenkkejä tehdä kun tuntui niin pahalta, eli ei aina voi salilla riehua vaikka haluaisikin. Kyllä sitä enemmin toivoo, et vauva pysyy sisällä, kuin pelkää niitä muutamaa kiloa.

Vierailija
9/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytetään milloin mitäkin. Aina ne kilot vain jostain tulevat ihan itsestään ja jostain kumman syystä jos huomattava ylipaino on raskausajan hormoonien syytä niin miksi ei synnytettyä laihduta yhtään. Imetyksestä huolimatta ollaan kuin zeppeliinejä vuosia välittämättä omasta terveydestä tuon taivaallista.

Vierailija
10/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten painonnousua oli vaikea välttää, kun ei yhtään saanut liikkua. Ensimmäiset 4 kuukautta taas kärsin pahoinvoinnista. Kyllä, oma kunto pääsi rapistumaan pahasti, mutta lapsi syntyi onneksi loppujen lopuksi täysiaikaisena ja terveenä ja sehän oli pääasia.

Loppuraskaudessa monelle normaalipainoisellekin muuten tulee turvotusta niin, että saattaa näyttää ylipainoiselta.

Vierailija
11/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana olevista 9/10 reilusti lihavia.

Ranskassa asuessani ihme oli jos 1/10 oli edes pyylevä ja siellä syödään rasvaisia leivonnaisia aamusta iltaan.

Lievä kulttuurishokki tullessa kotimaahan..

Vierailija
12/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ovat kyllä nuorena (alle 24 v) lapsen saaneita. Se naisen elimistö kun muuttuu muutenkin siinä kolmenkympin kieppeillä. Itse saatoin syödä lähes mitä vain ja olin kuin lippusalko. 28 vuoden jälkeen syömitä piti alkaa tarkkailla ja selluliittiä tuli helpommin. Toisaalta sitä on itsekin viisastunut, ettei niin kanna huolta ulkonäöstä kuin aiemmin(on vähän muita, tärkeämpiäkin) arvoja.

Vierailija
13/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joillain on syynä täysleo yms,yms mutta ei kaikilla voi olla.

Itse olen lihava ihan omaa syytäni. Olen ihan helvetin laiska. Nytkin kun sataa jatkuvasti istun mielummin tietokoneella ja karkkipussi vieressä, kun raahautuisin liikkumaan. Salille tai uimahalliin ei kehtaa mennä kun täälläkin ihmetellään sitten kuinka se läski kehtaa.

Tiedän että kun katsoisin mitä syön enkä ostaisi herkkuja voisin ihan kotioloissakin jumppaamalla laihtua mutta, kun ei viitsi niin ei.

Vierailija
14/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, tuohon mitä telkkarista näkyy niin eiköhän ne leikkaa sitä filmiä, että näkyy vaan se alku ja loppu kun vauva syntyy.. Sehän oiskin kun koko ohjelma ois ponnistusvaihetta =).

Ja siis, toivottavasti näitä juttuja ei lue kukaan herkkis, on sen verran paksua tää juttu täällä että... Mitä se sun elämää vaikuttaa vaikka osa odottajista on ylipainoisia? Kyllä me Suomalaiset ollaan suvaitsevaisia! Pistä silmät kiinni tai vaihda kanavaa jos et elämää kestä.

Vierailija
15/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustakin on aika kummallista, että ihmiset eivät pidä itsestään huolta. Urheilen säännöllisesti ja pyrin syömään terveellisesti. En todellakaan ole mikään Saimi, vaan aivan normaalipainoinen. Mielestäni liikunta lisää omaa hyvinvointia raskausaikana.

Kun olin aiemmin raskaana niin terveydenhoitaja ja lääkärit oikein ihmettelivät, että kylläpä on helppoa tuntea tämä vauva vatsan päältä.

Vierailija
16/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä kolmannella kerralla aion syödä nälän mukaan mutta vain sen verran että nälkä lähtee (ei siis liikaa).

Mun täytyy myöntää että ekalla ja tokalla kerralla lihoin koska en _jaksanut_ kiinnittää huomiota syömiseen koska tuntui että oli pohjaton tarve syödä (Lue: en jaksanut taistella ruuanhimoa vastaan) ja oli vaikea tajuta lihomista kun samaan aikaan vatsa kasvoi vauvan takia. Minulle tuli myös molemmilla kerroilla viimeisen kahden kk sisällä kymmenisen kiloa turvotusta.

Ongelmani syömisen suhteen oli se että otin lisää jos teki mieli ja söin aika tuhteja ruokia.

Tällä kolmannella kerralla aion kiinnittää huomiota siihen MITÄ syön ja siihen etten syö liikaa.

Minulle tuli hirveä olo kun lihoin niin paljon. vetäydyin ja minusta tuli hirveän epäsosiaalinen ja arka.

Kaikkein vähiten laihduttamiseen motivoi se että saa pöyristyneitä katseita ja ap:n kaltaista kommentointia.

Vierailija
17/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noissa sarjoissa se pullukka äiti pungertaisi koko synnytyksensä ajan sitä vauvaa ulos, näytettäisi se avautumis- ja ponnistusvaihe kokonaan???

Vierailija
18/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikken ole noita sarjoja seuraillutkaan.

Ite söin tosi tarkkaan ja terveellisesti raskausaikana, koska VAUVA sai siitä ravintonsa. En todellakaan halunnut syytää vauvaa täyteen rasvaa ja sokereita varsinkaan.

Huomion sairaalassa synnytyksen käynnistymistä odotellessani, että siellä järjestään äidit veteli naamaansa karkkia ja limsaa, ja sit jossain ohjeissa on että "suositellaan luumuja ja kuitupitoisia hedelmiä". PHAh! Taisin olla ainoa joka siitä välitti. (ja joo, tällä hetkellä ja tästä aiheesta ainakin olen tiukkapipo.)

Vierailija
19/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lihavien naisten lapset on täynnä sokereita ja rasvaa, juupajuu.. Vitsit, miten kieroon kasvaneita ihmisiä täällä on. Mutta hei täähän onkin av...

siis vaikken ole noita sarjoja seuraillutkaan.

Ite söin tosi tarkkaan ja terveellisesti raskausaikana, koska VAUVA sai siitä ravintonsa. En todellakaan halunnut syytää vauvaa täyteen rasvaa ja sokereita varsinkaan.

Huomion sairaalassa synnytyksen käynnistymistä odotellessani, että siellä järjestään äidit veteli naamaansa karkkia ja limsaa, ja sit jossain ohjeissa on että "suositellaan luumuja ja kuitupitoisia hedelmiä". PHAh! Taisin olla ainoa joka siitä välitti. (ja joo, tällä hetkellä ja tästä aiheesta ainakin olen tiukkapipo.)

Vierailija
20/22 |
11.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta 155 ja painoa nomaalisti 50 paikkella. Ensimmäinen syntyi 5 tunnissa, seuraava kahdessa ja puolessa ja kolmas tunnissa.

Alapään lihakset kunnossa, ettei ihan tippumallakaan syntyneet.

Taitaa enemmän vaikuttaa tuo geeniperimä, sillä äidilläni ja sisarellani on ollut yhtä helppoa.

JA kuka jaksaisi katsella TV:stä sitä 30 tunnin pukerrusta, saksitaan hieman, että mahtuu synnytyksen lisäksi muutakin ohjelmaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan