Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Elokuiset perjantai ja joulun viettoon**

21.12.2007 |

Täällä tuskaillaan viimeisiä tunteja töissä ennen yli viikon lomaa!!!! Tyttö oli aamulla päiväkotiin vietäessä ihan täpinöissä kun huomenna ei tarvitse mennä!

Pahoinvointikin on aika vähäistä jopa niin että alkaa epäilyjä mieleen hiipiä. Eilen illalla selkää kolotti aika paljon ja olo oli muutenkin nuutunut. Ehkä vähän liikaa rehkittyä tuli.

Mites teidän muiden joulun viettoon kuuluu? Kotosalla perheen kanssa? Töissä?

Meillä vietetään perinteinen perhe joulu saunoineen ja mummula viereiluineen. Haudoillakin varmaan kynttilöitä ihailemassa käydään. Tänään pitäisi vielä viimeidet lahjat lähteä metsästämään (tuskainen valmiiksi).

Ihanaa joulunaikaa teille kaikille:)

-Tintta rv 7 plus 6 (ei näppiksen plussa toimi)

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla tuota menkkamaista selkä särkyä? Nyt muutama tunti töissä ja taas alkoi. Pitäisikö huolestua?

Kaipaa tukea.

Tintta

Vierailija
2/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskenmeno alkaa verenvuodolla, ei kivuilla. joten en huolehtisi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhei!

sain eilen varattua neuvolan ja lääkärinkin :-). Ensinmainittu 15.1. ja toinen 8.2. Muuten mulla pahoinvointi lieventynyt jonkin verran, eilen vain ihan vähän aamulla, ja nyt vähän enemmän (tosin nukuin vähän huonosti viime yön). Toivottavasti kaikki on kunnossa. Mutta mullahan on viikkoja vasta 4+5.

Jouluvalmistelut alkaa olla ihan hyvällä mallilla, vaikka onkin ollut kaamea kiire viime aikoina. Lahjahankinnoissa kannattaa kyllä hyödyntää puhelinta ja nettiä niin paljon kuin mahdollista! Kävin vielä eilen tungeksimassa kirjakaupoissa - ja tuloksetta. Aivan hirveää, onneksi ei sentään ollut just silloin pahoinvointia. Tänään soitin meidän lähikirjakauppaan äitini kirjalahjatoiveesta - kuinka ollakaan niillä oli siellä sitä yksi jäljellä ja suostuivat varaamaan sen. Nyt ei tarvitse kuin käydä noutamassa.

Emme ole edelleenkään onnistuneet päättämään, kerrommeko vanhemmillemme jouluna tästä raskaudesta. MInä taidan olla vähän taikauskoinen, jotenkin tuntuu siltä, että kertomalla manaa koko jutun ja sitten kaikki menee pieleen. Ja mies ei haluaisi kertoa senkään vertaa kuin minä. Taidetaan olla molemmat sellaisia, että mieluummin suremme keskenämme, jos jotain tapahtuu.

Onko tässä porukassa muuten kellään tietoa rooibos-teen sopivuudesta raskaana olevalle? Siis yrttiteehän lisää keskenmenon riskiä, ja rooibos-paketin kyljessä puhutaan " yrtistä" , mutta onko se sitä? Minä kuvittelin, että se on yhtä paljon yrtti kuin tavallinen musta teekin. Kysymys voi olla saivartelua, mutta laitoin rooibossini syrjään toistaiseksi.

joulunalusterveisin,

Alma

Vierailija
4/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RINSESSA-TINTTA: Mulla myös menkkamaista jomottelua vatsassa ja välillä myös selän puolella, ollut koko ajan. Jomotus tulee aaltoina, välillä hetkellisesti jomottaa tosi kovaa ja sit taas yhtäkkiä kipu lievittyy taikka häviää kokonaan. Välillä pitkiäkin aikoja poissa, mutta päivittäin jomotusta esiintyy. Muistelen edellisessä raskaudessa menkkamaisten kipujen esiintyneen myös, joten älä huoli!

ON: Vointi on ollut tänään hyvä. Väsymystä aamupäivästä jonkin verran oli, mutta nyt ihan virkeä olo. Öllöä oloa ei ole juurikaan tänään ollut, yleensä tuleekin mulle vasta iltaa kohden. Ruoka maistuu, vähän liiankin hyvin. Öisin herään ihan kovaan nälkään, en vielä ainakaan ole sortunut yösyöpöttelyyn.=) Aamuisinkin on ensimmäiseksi alettava syömään, koska maha aivan murisee nälkää. Lievää päänsärkyä on myös esiintynyt nyt parina päivänä, liekö raskaudesta johtuvaa vaiko sitten hurjan jumissa olevista hartioistani.

Joulua me vietämme ihan perhepiirissä, molempien vanhempien luona vieraillaan joulun aikana. Kotona tuskin käydään muuta kuin nukkumassa, koska kyläpaikkoja olisi vähän ylitse omien tarpeidenkin. Miehellä alkaa tänään loma, palaa takas töihin vasta ens vuoden puolella! Ihanaa saada hiukka apua tytön hoitoon ja muutenkin kotihommien tekoon. Saa ainakin hyvällä omalla tunnolla nukkua väsymystään jos väsyttää, kun mies on kotosalla tytön kanssa.=)

Nyt pitää lähteä paketoimaan vielä viimeisiä paketteja. Illalla käydäänkin jakamassa tytön kummeille lahjat ja toivottamassa hyvät joulut.

Ei muuta kuin oikein rauhallista joulua kaikille elokuisille!

Hyviä vointeja toivottelee

Sini

Vierailija
5/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös välillä tuota menkkamaista kipua. No se nyt saattanee liittyä siihen tuhrutteluunkin mulla. Onneksi on vain ohimeneviä nuo kivut.

Tänään lähdetään käymään miehen kotona pohjoisessa ja tullaan sieltä pois huomenna tai sunnuntaina. Ajokeli on kyllä aika kamala kun vettä satelee.

Mie oon ite jouluaatto aamun töissä ja sitten on neljä yötä ja sitten alkaa viiden päivän vapaat.

Joulua vietämme kotosalla, kun ei oikein viitti lähteä minnekään kylään oksenteleen jouluruokien syönnin jälkeen.

Mutta oikein lämpöistä joulumieltä kaikille elokuisille :)

Mamma ja " Onni" 7+1

Vierailija
6/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on eletty joulun ehdoilla niin kotona kuin töissäkin (kaupassa siis..) Hulinaa on mut onneks kotona pääsee, ainakin toistaiseksi, rauhoittumaan. Olot on myös hiukan ällöttävät mutta ihan oksennusta ei vaan tule. Todella piinaavaa.. Ja sit nää krooniset kivut vielä niin vois sanoa et on hehkeys kaukana. Silti jotenkin tosi onnellinen ja seesteinen olo. Joulua vietetään miehen kanssa erillään kun mies joutui vielä aatoksi töihin. Lähden sitten itsekseni masuasukin kanssa vanhempieni ja sisarusten luokse aattoa viettämään. On se hankalaa kun perheet asuu eri kaupungeissa. Aina tulee huono omatunto kun ei voi olla molemmissa paikoissa samaan aikaan. :( Mut kyllä se tästä taas. Jännää miettiä et tää saattaa olla viimeinen joulu kun ei oo omaa lasta. Tosi outoa ;) Me ollaan jo levitetty iloista uutista jonkun verran kun ei malta odottaa.. Toki ollaan painotettu et kaikkea voi vielä sattua jne. Kai ne aikuiset ihmiset sen itsekin ymmärtää. Mutta oiken rauhallista ja mukavaa joulua kaikille! Yritetään voida mahdollisimman vähän huonosti ;)

Äippä ja 8+0

Vierailija
7/24 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin ystäväperheellä kyläilemässä ja olipahan mukavaa. Tänään mulla oli vapaapäivä niin tuli ensin nukuttua tytön kanssa ysiin ja sit nukuttiin vielä kahden tunnin päiväunet niin kerrankin jaksaa valvoa.. Meijän kohta neljävuotias nukkuu edelleenkin niin hyvin että aivan superihanaa! Yöunet klo 21-9 ja kahden tunnin päiväunet. Saa itekkin tosi makoisasti nukuttua ;-)

Me mennään miehen sukulaisten luo jouluks ja ensi jouluna sitten kutsutaan isovanhemmat meille kotiin. Joka joulu kädenvääntö joulunvietosta, mut josko nyt oltais päästy sopuun!

Lahjat ostettu ja joulusiivo melkein tehty, mies ja tyttö pesee huomenna saunan, pesuhuoneen ja vessan ja sit on tehty. Kerrankin suht ajoissa kaiken kanssa. Toissajouluna vielä jouluaattona juoksin lahjojen kimpussa, viisastunut tuosta!

Mulla aamuisin aika vetoveks olo ja jos on vapaata tai iltavuoro niin sängyssä pötkötellään melkein yhteentoista ja syödään aamupala tytön kanssa myös sängyssä. Jotain kivaakin tästä pahoinvoinnista, ihanaa hupsuttelua ;-)

Mulla oli eilen eka neuvola ja ultra-aika tulee sit joskus tammikuun puolen välin jälkeen. Nythän sit alkaa se seerumiseula ja ultra vuoden alusta.

Nauttikaahan kaikki joulusta ja yhdessäolosta!

Sanni rv 7+3

Vierailija
8/24 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin eilen =)

Laskurin mukaan LA olis ihan elokuun viimeisillä päivillä. Mulla on ennestään kaksoset, mutta koska oireet on tosi lieviä verrattuna siihen kaksosraskauteen, niin luulenpa, että olis " vain" yksi tulossa, jos kaikki nyt menee hyvin.

Aloittelen vasta joulusiivousta. Lapset tulee kohta koulusta. Niiden piti mennä tänään tunniksi kouluun. Ajattelin noudattaa mun äidin neuvoa ja työntää vaan kylmästi kaikki töryt sängyn alle ja kaappeihin. Saa jäädä saunakin nyt pesemättä, ei se edes kovin likainen ole. Yritän keskittyä lasten kanssa oleiluun, leipomiseen ja sen sellaiseen kunhan saan ensin imuroitua ja pöydät tyhjiksi.

Mietin tässä, että joko kertoisin lapsille vauvasta. Enhän edes tiedä, että siellä varmasti on vauva, eikä vain tyhjä pussi.

Vierailija
9/24 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään oli koulun joulujuhla ja minä lapsosten esiintymisvastaavana olen kantanut ja raahannut tavaroita ympäri koulua. Nyt tuntuukin sitten vatsassa ensimmäisen kerran pientä jomotusta - pitäisi varmaan suosiolla alkaa hiukan hellittää tuota touhuamista... Samaan syssyyn myös viikon kateissa ollut ällötys palasi, jee.

Nyt pitäisi jaksaa kuitenkin jotain tehdä joulun eteen myös täällä kotosalla. Mies on tän ja huomisen koko päivän töissä, joten joulusiivous jää meikäläisen harteille. Vanhempi tytöistä ehkä hiukan suostuu auttamaan :) Me ollaan joulu ihan omalla porukalla kotona, mikä on kyllä ihanaa. Mä en sen suurempaa stressiä myöskään aio ottaa, ruoat on suurimmaksi osaksi valmiita kaupasta ja mitään makeita en kamalasti leivo, kun ne joulun suklaaahmimisen kanssa ei yleensä edes tee kauppaansa.

Mutta joululoma alkoi ja töihin mennään seuraavan kerran vasta tammikuun 7. Kuinkahan iso tämä turvonnut maha jo silloin on!

Anna ja rv 7+2

Vierailija
10/24 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulutohinoita täälläkin. Mulla on vaan niin hirvee oksetus, että tää jo lamauttaa. On paljon voimakkaampaa kuin esikoista odottaessa. Eli kaikki hyvät ( ja huonommatkin :) )ideat otetaan vastaan miten tää olo helpottuis. Mies totes mun yökkimisestä, et " tääl tulee jo muillakin huono olo" . Enpä vaan oikein voi tolle mitään.

Me vietetään perheen kesken kotona joulua. Mun vanhemmat lähti tänään reissuun, sisarukset viettävät perheineen joulua toisella kotipaikkakunnalla ja miehen sisko perheineen omassa porukassa kera anopin. Meillä oli niin ohjelmoitu joulu viime vuonna, että on ihanaa nauttia(jos tää ällötys vaan vähenis) yhdessä olosta perheen kanssa.

Mut nyt pitää lopetella ja yrittää jatkaa siivousta.

Mukavaa lauantaita kaikille!!

T.JHS 6+2

Vierailija
11/24 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussa tuli tänään ja viikkoja pitäisi olla 6+0, ultrassa sitten tarkentuu, jos sinne saakka päästään. Meillä haaveissa siis kolmas mukula, nämä ovat pian 2 ja toinen 3,5. Ihan mukava ikäero tulisi tähän pikkusisarrukseen.

Mutta, nyt taas erotuomariksi, kerron enemmän ensi kerralla.

kaaka rv 6+0 (en kyllä tajua koko juttua)

Vierailija
12/24 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SINI: Huojentaa, että vaikuttaisi tuo jomotus selässä normaalilta. Tosin eilen tuli myös hieman tuhrus, mutta ei sitten sen jälkeen. Olen kyllä rehkinytkin hullunlailla. Kun on jotenkin vain pakko kaikki hoitaa itse. Joskus ehkä pitäisi osata ottaa rennommin.

Ja jotenkin pelkäänkin tuota kaikkea jomotusta ja muuta, sillä ensimmäistä tehtiin meillä jo lääkärin avulla ja tämä masuasukki tuntui ihan yllätykseltä kun olimme varautuneet taas itkuun ja tuskaaan. Ja nyt yritystä pari kuukautta ja siinä! Niin uskomatonta ettei edes oikein ymmärrä. Tänään pahoinvointi on ollut taas aika kovaa ja aamu alkoikin oksentelulla. Joku juuri sanoi, että nainen on niin hehkeä raskaana ja ajattelin, että HUH. Itse kalman kalpea, kipeä vähän joka paikasta, väsynyt ja pahoivoiva. Hehkeätä!!!! En muistanutkaan sen olevan tällaista tai ehkä ensimmäisestä oli niin sekaisin sitten kun vihdoin onnisti, että katsoi kaikkea ruusunpunaisin lasein.

JHS: Mulla on tehonnut se, että ei päästä mahaa tyhjäksi ja syä kaviksia, leipää, omenaa, porkkanaa, kaikkea raikasta ja on välttänyt makeaa ja rasvaista ruokaa. Neuvolassa neuvoivat b-vitamiinin myös saattavan helpottaa oloa. kokeilin ja totesin berokkan hyväksi. Toisaalta aika on ainoa, mikä auttaa:)

Meillä ja melkein kaikki valmista. Siivoukset tehty ja suurin osa leipomuksistakin. HUomenna ajattelin leipoa itse joululeivän ja muutamia ruokia tehdä helpoittaakseni äitini taakkaa.

Oikein ihanaa joulua kaikille ja muistetaan levätä, oikein luvan kanssa!

Tintta rv 8 tasan

Vierailija
13/24 |
23.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas täältäkin!

Pahaa oloa on saapunut jälleen, toisaalta onneksi, nin tietää että pitäisi olla kaikki hyvin. Eihän se kivaa kyllä ole.

Runsas syöminen auttaa ja se pitää tapahtua usein =)

Esikosta tuli ensimmäinen kilo rv 13. Nyt on jo tullut se puolitoistakiloa ja viikkoja 7plus jotain..No, eiköhän se tästä. En ole kovin epäterveellisesti syönyt, että sikäli ihan hyvä omatunto.

Joulua vietämme molempien vanhempien luona käymällä ja loppuilta kotona..

Menkkakipuja on täälläkin! Olen jo miettinyt jonkun tulehduksen mahdollisuutta, mutta ei kai sentään. Eiköhän ne kuulu asiaan. Supistuksilta ne kyllä tuntuu, kun mulla se kipu alkaa, kun esim, nostelen esikoista tms. Pitää koittaa rajottaa. Mulla on tosi supisteluherkkä kohtu, joten voi olla sitäkin. Viimeksikin ihan pelkkä kävelemään lähteminen sai supparit aikaan.

Nyt hommiin vielä, hyvää joulua kaikille!

Vierailija
14/24 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä viimeisen keikan tein kauppaan äsken ja imuroin vielä kertaallen, nyt on kaikki tehty ja jos ei ole, niin jääköön tekemättä:)

ällötys helpotanut huomattavasti kun en ole jounut kahvia ollenkaan...vaikka harmi oli siitä luopua!

itkuherkkänä katsonut joululeffoja ja tyrskinyt ja mies ihmettelee:)

nyt lanttulootat läpenemään ja ihanaa joulua teille kaikille kanssasisarille:)

minulla perjantaina ultra, niin saanpahan varmistuksen, että onkos asukki edelleen matkassa!

haleja,

jännitellen,

mie ja 8+3

Vierailija
15/24 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tultiin mummolaan joulunviettoon.

Tultiin just tytön ja mummon kanssa puistosta, kohta aletaan laatikoita väsäämään.

Kyllä teki aamulla vaikeaa olla paljastumatta kun kahvi meinas nousta ylös ym.. Onneksi pahaolo ei oo ollu ihan yhtä kamalaa kuin kotona :D

Nazuli rv8+0

Vierailija
16/24 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisikohan liittyä joukkoon? plussasin jouluaattoaamuna =). 2 lasta ennestään joten kolmatta nyt sitten jos vaan pysyy kyydissä...

peetu ja salamatkustaja 5+?

Vierailija
17/24 |
25.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulupäivä takana. Mukava päivä oli, mutta olihan ihan touhua ku mun kaikki isovanhemmat ja mun isä oli syömässä meillä ja tänään tein kaiken alusta loppuun itse. Huono-olo oli tänään kiitollinen ja pysyi pääsääntöisesti poissa ;-)

Eilen oltiin miehen sukulaisten luona valmiissa pöydässä. oikein mukava joulu ja kiva että ensi jouluna on yksi perheenjäsen lisää!

Nyt kaikki sukulaiset tietää tästä odotuksesta (paitsi kaikki sukulaislapset on pidetty poissa kerrontalistalta), kerrottiin eilen miehen sukulaisille. Ajateltiin, että mitä sitten vaikka kaikki tietääkin ja sillehän ei sitten voi mitään jos jotain tapahtuu. Yks kohdunulkoinen pidettiin kaikilta tossa loppukesästä salassa(ei siis vieläkään tiedä) ja jos nyt käy vielä jotain niin surun jaan sitten muiden kanssa!

Onpa kiva ku tämä rintavarustus on hieman uhkistunut, normaalisti kun oon sitä A-kokoa niin kiva välillä omistaa tissitkin!!

Sairaalassa työskentelevällä kun ei oo " työaikoja" niin huomenna aamuvuoroon ;-) Mut ihan kiva on mennä, viikon oon ollu kotona. Teen sitä 78% työaikaa niin välillä liikenee noita viikon vapaita.

Mukavaa joulunjatkoa!

Sanni rv 8+1 (kai..)

Vierailija
18/24 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tässä mietin, että miksi ihmeessä tätä tietoa taas panttaan - on ihan kamalan stressaavaa tällainen salailu. Mun vatsa on niin turvoksissa, että sitä saa peitellä, samoin väsymyksen ja kahvittomuuden selittelykin on ihan tyhmää. Ja kun tiedän, että jos jotain tapahtuisi, niin sen sitten kuitenkin kaikille kertoisin.

Mun kertomishaluja hiukan vähentää se, että tiedän että kaikkien kommentti ei välttämättä ole ollenkaan positiivinen. Mun äiti on tosi suuresta perheestä eikä se voi millään ymmärtää, että joku haluaa monta lasta. Tämä on siis meidän kolmas. Viimeksi kun kerroin tuon kuopuksen tulosta, kommentti oli jotain " oliko vahinko" -tyylistä. Tuollaiset töksäytykset tuntuu aina tosi kurjilta, vaikka tiedän, ettei niiden sanoja edes tarkoita pahaa - tyyli vaan on hiukan heikko.

anna ja rv 7+6

Vierailija
19/24 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin toivutaan jo joulusta, tosin me vietettiin sitä ihan vaan oman perheen kesken, joten mitään piiloteltavaa ei ollut.

Paha olo on vähän alkanut iskeä, tosin tuskinpa tästä enää pahenee. Lähinnä pitää välillä ruoan jälkeen mennä makoilemaan, ja tosiaan yrittää muistaa syödä säännöllisesti jotain suolaista. Ja kahvin lähelle en mene! En kyllä juo sitä yleensäkään. Harmi vaan, ettei teekään nyt maistu erityisen hyvältä. Yleensä juon sitä kuppitolkulla päivittäin.

Millekäs viikoille te olette varailleet ekaa neuvolaa? Itse halusin vähän myöhemmän ajan, ja menenkin vasta 9+2. (Esikoisesta sain ajan 7+2.) Yritetään ilmeisesti jo kuunnella sydänääniä, tosin eihän ne välttämättä vielä tuolloin kuulu. Toivo elää kuitenkin.

Ja varmaan vasta sen jälkeen kerrotaan sukulaisille, kun on sydänäänet kuultu. Esikoisesta kerrottiin melkein heti kaikille, ajattelin että haluan jakaa ilon tai surun heidän kanssaan. Nyt ollaan kerrottu vasta mun vanhemmille, koska he tarvitsevat vähän sulattelemista asian kanssa. Esikoinen on tosiaan vasta vuoden, ja heidän mielestään 1v8kk ikäero on aivan liian vähän.

Mutta olen mä kertonut jo useammalle tuttavalleni täällä netissä, sekä parille kotiäiti-naapurille siltä varalta, että pitäisi äkkiä saada esikoinen hoitoon heille. Harvoinhan keskenmeno vaatii äkillistä sairaalakäyntiä, mutta kun mulla on paha tapa pyörtyillä erinäisissä stressitilanteissa, niin parempi varmistaa, että saa läheltä apua, jos tilanne niin vaatii.

Nyt alakertaan kaitsemaan riehuvaa esikoista.

Kandi 6+1

Vierailija
20/24 |
26.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulut on sitten melkein vietetty. Oltiin aattona appivanhempien luona ja eilen minun vanhemmilla. Tuli sitten kerrottuakin, vaikka yritystä oli olla kertomatta. Appivanhemmilla ei kukaan ilmeisesti kehdannut kysyä multa, mutta anoppi sitten vaivihkaa keittiössä oli mieheltä tiedustellut - kuulin jälkeen päin. Mun vanhemmilla taas oltiin tuskin ovesta sisään päästy kun äiti aloittaa kuohuviinitarjoilun... Mutta näin jälkeenpäin ajatellen olen ihan tyytyväinen, että nyt tietävät. Oli kiva päästä jakamaan tämä asia vähän laajemminkin, kävi miten kävi. Ja kaikki ottivat asian tosi positiivisesti. Ihan ihana joulu.

Meillä on neuvola 15.1., eli se menee sitten jonnekin rv 8+?. En kyllä oikein malttaisi odottaa...

terveisin,

Alma rv. 5+3