Älkää käyttäkö Flixbussia
Äkäinen Flixbus-kuljettaja ei ottanut lahtelaista Miaa kyytiinsä ja lähti linja-autoasemalta yli 10 minuuttia etuajassa.
Mia kertoo varanneensa jo viikkoja etukäteen lipun Lahdesta Rovaniemelle matkaavaan yöbussiin, jonka oli määrä lähteä liikkeelle sunnuntaina 15. helmikuuta kello 21.50. Lahdessa asuva ja työskentelevä Mia opiskelee Rovaniemellä, ja opinnoissa olisi ollut maanantaina ja tiistaina lähipäivät, joiden vuoksi Mia oli Rovaniemelle matkalla.
Mia kertoo olleensa Lahden Matkakeskuksessa paikalla hyvissä ajoin, oman arvionsa mukaan noin kello 21.35, jolloin linja-auton ilmoitettuun lähtöaikaan oli vielä 15 minuuttia aikaa. Linja-auto oli jo saapunut laiturille, ja kuljettaja oli noussut ulos polttamaan tupakan. Mia lähestyi kuljettajaa mutta ei päässyt edes tämän kohdalle saakka, kun kuski jo nosti katseensa ja sanoi Mialle vihaisen oloisena jotakin.
- En edes saanut kunnolla selvää, Mia sanoo, mutta kertoo erottaneensa sanan no, eli ei.
Kuski ei edes katsonut lippua
Hämmentynyt Mia siirtyi sivummalle tarkastamaan, että oli nousemassa oikeaan autoon. Lippuaan etsiessään hän pani merkille, että linja-auto vaikutti hyvin täydeltä.
Lipussa ilmoitettu numero vastasi linja-auton tuulilasin yläpuolella olevia tietoja. Auto oli tosiaan matkalla kohti Rovaniemeä. Linja-autonkuljettaja kuitenkin palasi sisään, sulki auton ovet ja lähti. Kuski ei missään vaiheessa edes katsonut Mian lippua.
- Hän heristi minulle käsiä vielä sieltä, nosti kädet ilmaan ja oli tosi äkäisen oloinen, Mia sanoo.
- Olin koko ajan samalla mieheni kanssa puhelimessa ja sanoin hänelle vain, että nyt se bussi lähti eikä ottanut minua kyytiin.
Flixbusin sivuilla on mahdollista seurata oman linja-autovuoronsa etenemistä reaaliajassa. Kyseisen linjan kohdalle päivittyikin hetken kuluttua, että lähtöaika Lahdesta oli ollut kello 21.40. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/066a8fc5-57eb-4bf4-85d0-f23cb7830701
Kommentit (7)
En käytä. Flixbus vaikuttaa tosi työväenluokkaiselta.
Outoa. Itse olen reissannut flixbusseilla Espanjassa ja Portugalissa ja olen ollut hyvin tyytyväinen, kaikki on sujunut todella hyvin ja kuskit ovat olleet ystävällisiä puutteellisesta kielitaidostani huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Outoa. Itse olen reissannut flixbusseilla Espanjassa ja Portugalissa ja olen ollut hyvin tyytyväinen, kaikki on sujunut todella hyvin ja kuskit ovat olleet ystävällisiä puutteellisesta kielitaidostani huolimatta.
Sama. Olen käyttänyt firmaa Italiassa ja Espanjassa. Mukavat penkit, ilmastointi ja toimivat laturit, laatu parempaa kuin Onnibussissa tai Matkahuollon busseissa, vieruspaikan voi maksaa tyhjäksi. Suomessa käyttävät itäeurooppalaisia kuskeja, ovat usein kielitaidottomia ja töykeitä.
Ulkomailla olen käyttänyt. Hyvin on mennyt.
Flixbussilla on kuulemma töykeitä, englantia puhumattomia itäeurooppalaisia kuljettajia. Flixbussi isona firmana kilpailee muut bussifirmat kuoliaaksi.
Tästä firmasta en ole ennen kuullutkaan, onnibuskin tuli tutuksi niiden ongelmien uutisoinnista.
Ongelma vain on, että jos ja kun joukkoliikennettä käyttää vaihtoehdot on aika vähissä Pk-seudun ulkopuolella....Raide liikenteessäki tuntuu olevan suurin huoli, että miten yksi Turkulainen saa mulkun jatkeensa Turun ja Helsingin väliin sen sijaan, että käytettäsiin sama raha fiksummin
Sinkkumies