Kokemuksia onnibus bussiyhtiöstä?
Hinnat on halvat,mutta miten muuten,onko toimiva?
Kommentit (151)
onnibusvihaaja kirjoitti:
vitun paska aina myöhässä saa odotella yli 15 min
Mä en ole joutunut odottelemaan kertaakaan pysäkillä sen takia, että bussi olisi myöhässä ja se on tullut aina ilmoitettuun aikaan. Ainoa oma reissu, jolla matka kesti pidempään kuin mitä piti, oli Helsinki-Oulu-väli (molempiin suuntiin meni puoli tuntia pidempään).
Siellä on kuulemma matkustajilla juoksuhousut.
omituista,että onnibus ajaa taajamien ohi, ei ilmeisesti haluta matkustajia
kun kyytiin ei pääse
Onnibussi on aivan p**** alle 15v ei saa matkustaa ilman lupalappua ja ei voi jutella puhelimen kautta kun on niin kiire en suosittele että kuljet onnibussilla kuskit ovat töykeitä ja eivät ole asiallisia
Hei!
On kokeiltu ja todettu hyvin toimivaksi. Myös asiakaspalvelusta on hyvää sanottavaa. Hukkasin vastikään lippuni, mutta soittamalla asiakaspalveluun saanut lipun numeron, kun olen kertonut, milloin se on ostettu. Vastikään huomasin pysäkillä, että lippuni on hukassa. Soitin asiakaspalveluun, josta selvisi, että oli onstanut vahingossa lipun seuraavalle päivälle. Bussi oli jo matkalla, joten lippua ei voinut vaihtaa, mutta asiakaspalvelu selitti ystävällisesti puhelimessa kuskille jutun ja pääsin matkaan ilman lisäveloitusta, vaikka olin itse sählännyt lipun ostossa. Kiitos hyvästä palvelusta!
Onnibus on muuten toimiva homma, mutta mielestäni kuskien tulisi valvoa annettuja ohjeita. Matkustin Hki-Kuopio välillä la 25.11.17. Helsingistä nousi bussiin 3 nuoren miehen porukka, joka kovaäänisesti mehukasi ja joi kaljaa. Kuski sanoi miehille heidän bussiin noustessa, että "kaljatökit pitää sitten pitää kiinni". No sen nyt arvaa miten kävi. Kyllä kuskin olisi täytynyt laittaa kaljapussi tavaratilaan eikä antaa sitä matkustamon puolelle mukaan!
Oli pitkään tosi positiivinen kuva, mutta hiljalleen se on alkanut muuttua huonompaan.
Oon nykyään aina myöhässä, kun teen matkani Onnibussilla. Eikä oo kyse mistään muutamasta minuutista, viimeksikin yli puolituntia - meno- ja paluumatkalla. Hämeenlinna-HKI keissistä Gunnareiden keikan jälkeen en halua edes puhua, se oli sellainen fiasko että itketti vielä viikko sen jälkeenkin.
Tää uus paikkasysteemi ei toimi, kun porukka etsii paikkojaan autossa ja ruuhkauttaa sitä käytävää pyörimisellään. Tai sit istutaan väärälle paikalle, kun ei kiinnosta.
Vessat on ihn kamalassa kunnossa, mutta siitä ei voi syyttää kuin autolla matkustavia.
Muuten aika tomiva, mutta jalkatila on liian pieni ja bussi on aina, vuodenajasta riippumatta, jäätävän kylmä. Käytän mieluummin junaa, hätätapauksessa muita busseja. Yhtenä talvena reissasin Hki-Lpr väliä Pohjolan liikeenteellä, kun oli Onnibussia halvempi.
Taso on laskenut hurjasti viimeisen vuoden-parin aikana. Onnibus taitaa olla näitä yhtiöitä, joissa voittoa revitään mistä ikinä vaan kyetään. Olen siirtynyt suosiolla muiden yhtiöiden asiakkaaksi. OB ei edes ole halvin, matkahuollon nettilippu on usein jopa halvempi, jos riittävän aikaisin ostaa.
Hei. Omnibus laski rajusti hintoja bussiliikenteessä ja myös junissa. Varmaan halukkaille voidaan järjestää kalliimpia business class busseja, joissa ei ole köyhiä ja iso jalkatila. Omnibus-plus.
Ennen käytin paljon, nykyään käytän kilpailevaa. Omalla vuoro-osuudellani Onnibussin hinnat kallistuivat ja vuorot vähenivät. Lisäksi nykyään on se ihme paikanvaraussysteemi, joka sijoittaa väkisin johonkin istumapaikkaan. Ennen sai paikan valita bussissa ja tarvittaessa matkan aikana sai paikkaa vaihdettua.
Oletteko huomanneet Onnibussin sivuilla että varaukset ei usein onnistu kun on siirtymässä ostoskoriin. Sitten kun yrittää uudelleen ovat hinnat nousseet vain niillä lähdöillä joita yritti ensi varata. Sitten ei voikaan muuta kuin maksaa kalliimmat hinnat jotta pääsee matkaan. Muiden lähtöaikojen hinnat pysyneet aina samoina. Kyllä pistää ihmetyttämään tämänkin yrityksen moraali.
Olin uusi matkustajanne / 1. kertaa. Matka Lahdesta Ouluun ja Takaisin. Olen tyytyväinen matkustustapaan. Hinta / laatusuhde on aivan OK. Toivomuksen toki esitän epäkohdan poistamiseksi:
Koska WC.ssä on käsien pesu mahdollisuus, niin soisi raanasta tulevan vettä ja pesuainetta siihen tarkoitetusta rasiasta. Kumpikin oli tyhjät matkalla molempiin suuntiin ?
Taloudellista jatkoa liikennöitsijälle ja turvallisia matkustuskilometrejä.
Vahingossa näppäsin väärän ajan nettilippuun EI VAihtoa, vaikka soitin asikaspalveluun. Savonlinja saman tyyppisessä asiassa suostui vaihtamaan lipun.
Eivätkä huoli koiria, matkahuollon bussit kyllä!!!!!!
Tympeää asikaspalvelua kirjoitti:
Vahingossa näppäsin väärän ajan nettilippuun EI VAihtoa, vaikka soitin asikaspalveluun. Savonlinja saman tyyppisessä asiassa suostui vaihtamaan lipun.
Eivätkä huoli koiria, matkahuollon bussit kyllä!!!!!!
Jokainen noista kohdista on OB sivulla etukäteen sanottu. Turha niistä on vääntää kun firma tarjoaa palvelujaan omalla tavallaan. Jos lippu maksaa vaikka 4 euroa kuten minulla viimeksi on yhdentekevää ettei sitä saa vaihdettua. En saa sillä 4 eurolla mistään edes kahvia ja sämpylää. Niin mitätön raha se on. Ainoa miinuspuoli on OB saalistushinnoittelu jolla pyritään näännyttämään kilpailijat kuoliaaksi.
Olen aina ollut Onnibusiin tyytyväinen. Ainoa miinus on, että wifi ei toimi hyvin kaikissa busseissa.
Ihan ok. Omilla matkoillani halvempi kuin VR tai muut bussifirmat. Matkustan Onnibussilla n. 20 kertaa vuodessa. Joskus aikataulut ovat pissineet sen varttitunnin, jos on ollut lumimyrsky tms ja kerran elokuussa autoon meinasi tukehtua, kun ilmastoinnissa oli jotain vikaa. Muuten kaikki on mennyt todella hyvin.
Kuljettajat on apinoita, ei välitä liikennesäännöistä vittujakaa. Väläkytellään valoja takana ja ajetaan persees kiinni jos ajaa rajoitusten mukaista vauhtia. Kuskit leikkii useamman ihmisen hengellä.
Matkustan usein onnibussilla Helsinki-Oulu väliä yöbussilla.
Ihan tyytyväinen olen vaikka pitkänä ihmisenä jalkatilaa on huono
vitun paska aina myöhässä saa odotella yli 15 min