Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuohijuttu tais olla kova pala eräille...

Vierailija
11.12.2007 |

Morrekin avautui blogissaan. Kova paikka satanistille tuo hyväntekeväisyys.

Kommentit (104)

Vierailija
1/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni vuohen saaja ilahtuu, ja siitä on lisäksi minulle se hyöty, että tiedän poistaa lahjalistaltani kaikki ne, jotka loukkaantuvat hyväntekeväisyyslahjasta. Mitä sellaisia ihmisiä muistamaan?

Vierailija
2/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Aikuiset voivat sopia keskenään, ettei osteta lahjoja. Meillä näin on sovittu, vain perheenjäsenet muistavat toisiaan, eivät ystävät/kaukaisemmat sukulaiset.

2. Jos verrataan näitä " mielummin vuohi kun orjaoloissa tehty kynttilä" -ihmisiä, " en halua ostaa/saada vuohta kehitysmaahan" ihmisiin, niin eivät kai asiat ole noin mustavalkoisia...?

-Vaikka ostaa ne pari vuohta Afrikkaan ja on omasta mielestään suuri hyväntekijä, niin mites lasten lahjat? Ei pari pääskyä kesää tee, eikä pari vuohta hyväntekijää...

-Miksei voi ostaa KAIKKIA lahjoja niin, että niistä osa menee hyvään tarkoitukseen? Esim;

*Unisef

*Suomen luontoliitto

*WWF

*Kehitysmaakauppa

*Punainen risti

*Ruohonjuuri

ymv.

Myyvät kaiken ikäsille sopivia lahjoja, joita ostamalla tukee hyvää asiaa. Noista voi ostaa niin pehmoja kun vaatteita, ruokaa herkkukoriin, koristeesineitä, shampoita ja kauneudenhoito voiteita jne. jne.

Väitän, että moni vuohen ostaja antaa vuohen lahjaksi, koska näin saaja tietää antajan olevan " hyväntekijä" . Eli lahjaa ei anneta yhtä pyyteettömästi, miten sellainen ihminen antaa lahjansa, jolle huoli maapallosta sen eläimineen ja ihmisineen on ARKIPÄIVÄÄ.

Eli joka jokapäiväisillä valinnoillaan tukee sitä että luonto, eläimet ja ihmiset voivat paremmin.

Sellaisesta ihmisestä vuohi voi olla huono idea, koska se alleviivaa liikaa sitä, että " Nyt pelastetaan maailmaa!" Hienovaraisempaa on esim. lähettää jonkun hyväntekeväisyysjärjestön joulukortti ja sopia ettei lahjoja osteta.

...Niin, ja joulupöytää valmistellessa kannattaa suosia LUOMU- ja reilunkaupantuotteita. Niitä suosimalla voi parantaa monen ihmisen toimeentuloa ja vähentää eläinten kärsimystä. Jos on kova juomaan kahvia ja syömään banaaneja, niin vuoden aikana saa paljon enemmän aikaan esim. reilun kaupan tuotteita käyttämällä kun parilla lahjavuohella---

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yhä edelleen olen siitä varma, ettei sellainen ihminen, jolle " maailman pelastus" on " arkipäivää" vouhkaa tällä palstalla että lahjavuohta parempaa lahjaa ei ole olemassakaan...

On NIIIIIN monia tapoja " pelastaa maailmaa" , ettei anopille lahjaksi annettu lahjavuohi paljon mieltä lämmitä.

Kannattaa ennemmin opettaa se anoppi syömään luomuruokaa ja käyttämään reilun kaupan tuotteita...! Mökillekkin voi anopille viedä luonnonmukaista shampoota, vähennetään vesistöjen kuormitusta, erityisesti jos anoppi ostaa vastaisuudessa kotiinsakin samaa tuotetta:)

" Ei kannata antaa kalaa vaan onki ja opettaa kalastamaan!"

Tällä palstalla tuskin on ainuttakaan ihmistä, keiden tutuissa ei olisi ainuttakaan ihmistä, joiden kulutus tottumukset eivät kaipaisi hieman " remonttia" ...? Jos me kaikki katsoisimme mitä ostamme kaupassa, niin voisimme vähentää oma kulutusta, ja sitä kautta ekologinen jalanjälkemme pienenisi. Ja tätä kannattaa opettaa läheisilleen ---ei missään nimessä saarnaten--- vaan esim. ostamalla lahjoiksi ympäristöystävällisempiä tuotteita tmv. joista lahjan saaja innostuu, ja siirtyy niiden käyttäjäksi.

86

Vierailija
4/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kyseli joskus, että miten se uskonto näkyy siinä avussa. En tiedä, mutta mitä virkaa olisi uskonnollisella järjestöllä joka ei antaisi uskonnon näkyä avussaan??

Vierailija
5/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iän kaiken kuulunut toisten auttaminen. Naurettavaa että tätä auttamistyötä niin suuresti kritisoidaan.

Vierailija
6/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kristitty voi auttaa uskonnottomasti?

Ainiin... Hänhän noudattaa aivop... lähetyskäskyä...

Vierailija
7/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on PLAN-kummilapsi (myös uskonnoton järjestö), annan rahaa hädässä olevalle miettimättä mikä hänen uskonnollinen vakaumuksensa on

Vierailija
8/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi vaan perustaa uskonnotonta järjestöä?

Vierailija
9/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koetaan ateistien tms. mielestä häiritsevänä? Maailma on pullollaan uskonnottomia järjestöjä, miksi joukkoon ei mahtuisi uskonnollinen järjestö?

Vierailija
10/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaa saa. Uskoa saa. Mutta miksi ne pitää sotkea toisiinsa? Miksi pitää käännyttää? Lähetyskäskyn takia.

Vierailija
11/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kautta, valinnan varaa riittää. On ihmisiä jotka haluavat auttaa nimen omaan uskonnollisen järjestön kautta.

Vierailija
12/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen, mutta rakastan lahjoja! On paljon asioita, joita oikeasti myös tarvitsen ja ilahdun suuresti, kun saan tarvitsemani lahjana.

Annan tietyn summan hyväntekeväisyyteen kuukausittain. En todellakaan kaipaa " vuohia" .

Huomaatteko muuten, miten tämäkin markkinakikka on lyönyt itsensä täydellisesti läpi.

Ei aikaisemmin vaan kukaan antanut toisen nimissä rahaa hyväntekeväisyyteen, mutta nyt kun annetaankin lähes konkreettisesti vuohi jollekin, niin ooooooooooooh, miten hyviä ihmisiä kaikki ovatkaan! Enää ei annetakaan " vain" rahaa, vaan ihan oikea vuohi! Ja mitä kuvittelette, että niillä rahoilla on aiemmin tehty?

En todellakaan väheksy hyväntekeväisyyttä ja idea, jolla hyväntekeväisyyttä markkinoidaan, on mitä loistavin, mutta kuten todettu, en halua, että joku antaa minulle " tyhjän" lahjan, vaikka ajatus onkin hyvä ja tärkeä.

Vierailija
13/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä on tässä ketjussa kysymys: kun lahjan " saajalla" EI OLE varaa valita!

Vierailija
14/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko häälahjaksi antaa vuohen tai jonkun kalliimman hyväntekeväisyysjutun? Voisin hyvin kuvitella, että eräs sukulainen ostaisi piruillakseen vaikkapa juuri häälahjaksi vuohen (viesti olisi: olen näin jalo ihminen että lahjoitan hyväntekeväisyyteen, sinä et tarvitse mitään lahjaa, jos loukkaannut, olet tosi pikkumainen). Itse ajattelisin tässä tapauksessa vuohilahjasta, että miksi tuo ihminen vihaa minua niin paljon, että ei tahdo minulle antaa mitään, vaan haluaa tehdä tiettäväksi, että hänellä olisi kyllä rahaa, mutta hän antaa sen mieluummin kehitysmaihin, kuin ostaa sillä sukulaiselleen lahjan häntä ilahduttamaan.

Vierailija
15/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en itse kuulu kirkkoon eikä minua tippaakaan vaivaa, jos kirkon kautta lahjoitetaan rahaa köyhille ja tarvitseville. IHAN JOKAISEN tulisi näin tehdä -- kristittyjenkin.

Tässä menee nyt jollain puurot ja vellit sekaisin: oikea agnostikko tai ateisti ei ole ANTI-kristitty. Jos on niin sitten on oma vakaumus vielä vähän hakusessa. Siinä, että on agnostikko tai ateisti ei ole pohjimmaisena syynä se, että on kristinuskoa vastaan (paitsi, jos henkinen ikä on jäänyt murrosikäisen tasolle).

Ei kenelläkään, normaali-älyisellä, ajattelevalla ja empaattisella ihmisellä voi olla mitään sitä vastaan, että autetaan vähäosaisia. Njaa, Hitlerillä taisi olla...

Vierailija
16/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tästä seuraakin jatkokysymys. Jos teen hyväntekeväisyyttä lahjoittamalla kerran kuukaudessa tietyn summan hyväntekeväisyysjärjestölle, niin voinko jättää lahjoituksen tekemättä joulukuussa, koska joku muu on tehnyt sen jo puolestani?

Miten tämä homma siis toimii, jos jo annan hyväntekeväisyyteen joka kuukausi, niin onko joulu sitten sellainen aika, että jätän sen antamatta kun ja jos joku antaa sen minun puolestani.

Vierailija
17/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

niin, eikö teitä häiritse ne " made in bangladesh" tuoksukynttilät ym. romut, joita suuret länsimaiset yhtiöt valmistavat lapsityövoimalla ala-arvoisissa olosuhteissa, ala-arvoisella palkalla,?

Tällainen lahja sotii ainakin huomattavasti enemmän omaa moraaliani vastaan, kuin hyvässä ajatuksessa annettu vuohi köyhälle afrikkalaiselle, vaikka sitten kirkon välityksellä.

Mutta en kyllä koskaan kehtaisi valittaa mistään saamastani lahjasta, en edes siitä tuoksukynttilästä.

Vierailija
18/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tälle kirjoittajalle vastaan kuitenkin:

Vierailija:

Minulle ei kertaakaan ennen näitä juttuja luettuani ole tullut mieleen, että joku AIKUINEN LOUKKAANTUU tai ottaa loukkauksena sen, että joku antaa " toisenlaisen lahjan" .

.............

Miten jotkut aikuiset ihmiset jaksavat vääntää tällasien shown? Morre ja xandris? ja muut, huhhuh. Antakaa olla. Kyllä monet ei-uskikset ostaa näitä lahjoja juuri siksi kun ne ovat helppoja ja hyödyllisiä. En tajua tuollaista kitinää. Ei se lahjanostaja siinä välttämättä ajattele, että hmm onkohan nyt tuo tuttava tai pikkuserkku kääntynyt satanismiin ja kirooa mut jos annan tällasien.. huoh.

Osa haluaa näemmä tahallaan nähdä tämän asian kauhean mustavalkoisesti. On typerää ja mustavalkoista yrittää kääntää tätä kysymystä pelkäksi uskonto-, ahneus- tai kehitysmaakielteisyys-kysymykseksi.

Toistan yhä: MINÄ itse ilahtuisin kovasti hyväntekeväisyyslahjasta.

Olen ammatiltani ulkomaantoimittaja ja vieläpä juuri kehityskysymyksiin perehtynyt sellainen. Ymmärrän kehitysmaiden ongelmat hyvin ja tuen itse monia järjestöjä jatkuvasti. Ja avustusjärjestöjen kannalta on HYVÄ asia, että vuohia lahjoitellaan mahdollisimman paljon!

Mutta olen tässä kinassa ottanut kantaa ainoastaan lahjan antamisen filosofiaan. Minusta on AIKUISTA nimenomaan se, että EI TUPUTETA omaa ajatusmaailmaa kaikille. AIKUISTA nimenomaan on se, että mietitään LAHJAN SAAJAA (eikä omia tavoitteita) silloin, kun valitaan lahjoja.

Joten joo: voisin hyvin harkita lahjoitus-lahjaa joillekin läheisilleni - joiden siis tiedän ajattelevan asiasta samoin kuin minä itse. Mutta osa arvostaa ja ilahtuu enemmän muunlaisista lahjoista.

Siten en myöskään osta hanhenmaksaa luonnonsuojelija/vegaanikummitytölleni, en anna vuohilahjoitusta iäkkäälle tädilleni (joka ei siitä ymmärrä juuri mitään), en osta kiinalaisvalmisteista lahjaa sille sukulaiselle, jonka työpaikka juuri meni alta yrityksen siirrettyä tuotantoaan Kiinaan.

LAHJAN SAAJA siis on se tärkein, ei antaja.

Noniin. En pidä tätä mitenkään kamalan tärkeänä asiana, enkä ole kiukustunut muusta kuin tuollaisesta leimaamisesta. Ostakaa mitä haluatte - ja muistakaa ihmeessä antaa jatkossakin PALJON lahjoituksia, omissa nimissä tai muuten.

Vierailija
19/104 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjan antajalle pitää jättää antamisen ilo, antoi sitten " vuohen" , kalliin lelun tai vaikkapa pelkän kortin.

Mitenkäs nämä toisenlaiset lahjat eroaa esim. noista punaisen ristin joulukorteista? Molemmissa menee tietty summa hyväntekeväisyyteen ja punaisen ristin kortteja on annettu iät ja ajat.

Itse voisin sekä ottaa että antaa toisenlaisen lahjan. Hieno idea.

Vierailija
20/104 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokaiseeko kiillotettu sädekehä pääsi päällä...?

Kuinka naivi kommentti!

Jos asetetaan vastakkain " kuoleva lapsi ja timanttisormus" , no tottakai jokaisisen PITÄISI valita lapsen hengen pelastaminen, mutta todellako uskot, että yhdellä vuohella voi pelastaa jonkun hengen..?

Ja ylipäätään, VÄITÄTKÖ että asut, syöt, elät vaatimattomasti ja luovutata JOKAISEN ylimääräisen lantin kehitysmaan kurjille...?!

Hyväntekeväisyys ei ole sitä, että lahjoo tuttuja jouluna vuohilla, vaan arkipäiväisiä valintoja.

Ja kyllä, siltä mieheltäkin saadun lahjan voi hyvällä omalla tunnolla ottaa vastaan, sillä se on rakkaudella valittu ja ostettu. Ei pidä kantaa maailman tuskaa harteillaan koko ajan. On olemassa tervettä itsekkyyttä.

Jos muutaman kerran vuodessa saa lahjan rakkaalta ihmiseltä, niin siinä ei ole mitään pahaa. Vai määräänkö samantien laki Suomeen, ettei kukaan saa asua kun tietynkokoisessa (pienessä kerrostalo asunnossa) omia autoja ei saa olla, ei ylimääräisiä vaatteiita, ei turhia huonekaluja, ei kodin elektroniikkaa tmv. sillä tästä lähin palkka luovutetaan Afrikan köyhille...!

Paljonko sinulla 111 löytyy kotoasi " turhaa" ? Mikset myy kaikkea pois, jätä vain yhdet kengät ja kaksi vaatekertaa, pesukoneenkin voit myydä ja ostaa omaisuudellasi vuohilauman Afrikkaan.

Mutta älä pety, jos olet ainoa hullu joka noin toimii...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi