Vuohijuttu tais olla kova pala eräille...
Morrekin avautui blogissaan. Kova paikka satanistille tuo hyväntekeväisyys.
Kommentit (104)
Kun se " lahjankipeä" aikuinen ihminen voi tehdä sitä hyväntekeväisyyttä ihan muulloinkin kuin jouluna...
Jos sinun miehesi/läheisesi eivät osaa ostaa sinulle kun Tiimarin muovikrääsää tmv. tarpeetonta, niin ehkä vuohi Afrikkaan on juuri sopiva lahja silloin. Mutta jos läheisesi tietää mitä tarvitset ja mistä pidät, niin lahja ei ole turha?
Vierailija:
Kun se " lahjankipeä" aikuinen ihminen voi tehdä sitä hyväntekeväisyyttä ihan muulloinkin kuin jouluna...
Täällä ei todellakaan harrasteta hyväntekeväisyyttä, edes jouluna. Oma napa lähinnä, todellakin.
tai laittaisi minun lahjarahani unicefille, olisin hänestä erittäin ylpeä. Hän muutenkin mielellään auttaa muita ihmisiä ja se on hieno piirre hänessä.
Jos jotain tarvin, voin ostaa sen itse. Mutta jos mieheni katsoo, että lahjoitus jollekin apua tarvitsevalle on hyvä lahja minulle, olisin suunnattoman ilahtunut.
Kunnioittaisin häntä paljon enemmän, mitä kunnioitan tällä hetkellä.
Meillä on miehen kanssa kummilapsi Intiassa, ja sen lisäksi miehen tililtä menee joka kuukausi 20e Unisefille. (Itselläni menee yleensä myös, mutta ei tällä hetkellä koska olen kotona ja tulot minimaaliset)
Tämän lisäksi hän osallistuu erilaisiin keräyksiin, joulupata/veteraanit/nälkäpäivä lähinnä.
Tavallaan en kokisi lahjoituksen lahjani sijasta olevan lahja, vaan ihan arkipäivää.
Miksi pitää lahjoittaa rahaa hyväntekeväisyyteen toisen nimissä, toiselle lahjana? Miksei lahjoitusta voi antaa ihan omana itsenään. En ymmärrä, miksi hyväntekeväisyydestä pitäisi tulla lahja.
Hyväntekeväisyys on sitä että vilpittömästi haluaa auttaa vähäosaisia. Lahja taas annetaan koska halutaan muistaa itselle rakasta ihmistä.
Miksi nuo kaksi pitäisi sotkea???
koska tietäisi, että ilahtuisin siitä.
Kirjoja ostan itse erittäin paljon, joten niitä saan ilmankin.
Niin ja mies toimii tuki-isänä kahdelle yksinhuoltajan lapselle ja hänellä on kummilapsi Afrikassa.
Itse lahjoitan rahaa spr:lle säännöllisesti.
Itse laitan aina Pelastusarmeijallle rahaa, vaikka en sen " ideologiaa" niin allekirjoitakkaan. Arvostan kuitenkin suuresti heidän auttamistahtoaan.
En voi uskoa, että pahasti syrjäytynyttä alkoholistia (jonka hyvinvointi ei edes kiinnosta ketään muuta!) hirveästi häiritsee Pelastusarmeijan aattellisuus jos vaihtoehtoina on yö pakkasessa tai lämpimässä pelastusarmeijan majassa!
Mutta jatka vain ahkerasti kirjojen lukemista, se kehittää hiukan vaiheessa olevaa luetunymmärtämistäsi.
omannapasi ympäriltä.
Siksi joku vuohi voisi olla hyvä lahja, koska tavaraa on jo ihan tarpeeksi ja hyväntekeväisyys tuo aina hyvän mielen.
Enemmän ilahdun hyvästä teosta kuin tavaralahjasta. Joten hyvä teko toiselle ihmiselle on lahja minulle, koska se meinaa sitä, että en saa turhaa tavaraa.
Mutta meitä on moneksi. Minä ajattelen näin ja sinä ajattelet toisin.
Toivottavasti miehesi osaa ostaa sinulle sopivan lahjan, ettei tarvitse olla täällä vinkumassa 25. 12, että mies osti paskan lahjan taas kerran ja nyt otan kyllä lapset kainaloon ja jätän sen sian.
Tätä on jauhettu jo yli 100:n viestin verran ja silti jotkut näkevät asian mustavalkoisena. Vikaa ei voi olla muuta kuin luetunymmärtämisessä!
Jollekin tuo joulumieltä se, että joku saa tuhansien kilometrien päässä vuohen ja jollekin tuo joulumieltä se, että saa joulupäivänä tulla tänne vinkumaan saamistaan paketeistaan.
Vierailija:
Jollekin tuo joulumieltä se, että joku saa tuhansien kilometrien päässä vuohen ja jollekin tuo joulumieltä se, että saa joulupäivänä tulla tänne vinkumaan saamistaan paketeistaan.
Jos oikeasti välität ihmisestä, jolle lahjasi annat, niin pyrit antamaan jotain, mistä lahjan saaja ilahtuu.
Minä en ilahtuisi pakko-hyväntekeväisyydestä!
niin antaisi sen vuohen vaikka keskellä kesää ei mistään syystä, vaan juuri hyväntekeväisyyden vuoksi. Mieluiten ihan omissa nimissään.
Lahjaksi voi myös saada myös aikaa kahden miehen kanssa, hieronta lahjakortin (liikkeeseen tai miehen itsensä tekemänä) Lahja voi olla se, että jouluksi mies on valmistanut salaa lempi jälkkäriäsi, paketista paljastuu rakas rikki menyt lahvikuppisi korjattuna tmv.
Mä ostan isälle sen pilkkirepun ja äidille sen paitulin ja miehelle ne boxerit. Enkä kysy haluavatko. Ajattelen, että ilahtuvat. Sama koskee vuohta. Annan, koska ajattelen saajan ilahtuvan. (Varsinkin siitä syystä, ettei tänä vuonna saanut paitulia eikä boxereita kuten joka vuosi heh..)
Vierailija:
Eli suomennettuna olet mulle niin vähämerkityksellinen, että lahjasi on pakkolahja eikä mua oikeasti kiinnosta pidätkö lahjastasi vai et. En siis viitsi vaivata päätäni miettimällä mitään juuri sinulle sopivaa aineetonta, kuten lahjakortin johonkin mistä ei jää krääsää ja mikä ei saastuta luontoa. Joten tässä nyt tää vuohi. Ja mikä parasta, enkö olekin aivan mielettömän jalo ja epäitsekäs ihminen, enkö?
En halua enää antaa sinulle mitään turhaa, ja uskon sinunkin arvostavan kestäviä arvoja ja hyväntekeväisyyttä enemmän kuin oman (materiaalisen tai henkisen) hyvinvointimme pönkittämistä. Varmasti pitäisit lahjakortistakin, mutta haluan tällä kertaa ilahduttaa sinua sillä tiedolla, että olemme yhdessä auttamassa perhettä, joka taistelee hengestään toisella puolen maailmaa. Uskon, että tämä tietoisuus ilahduttaa sinua viime kädessä enemmän kuin lahjakortti kosmetologille.
Vuohia voi ostaa vain sivistyneille maailmanmatkaajille, jotka ovat joko lukemalla, katsomalla tai matkustamisen kautta tutustuneet elämään maissa, jossa ravinto, vesi, terveydenhuolto ja elinmahdollisuudet ovat rajalliset. Eli siis niille, jotka ovat riittävän humaaneja asettaakseen muiden edun omansa edelle.
Vuohia ei saa ostaa ihmisille, jotka laittavat omat tarpeensa omiensa edelle. Ihmisille, joilla ei ole riittävästi sydämen sivistystä tai itseluottamusta ymmärtää, että lahjanantaja on ostanut lahjansa kaikella rakkaudella, vaikkakaan se ei ole materiaa lahjansaajalle henkilökohtaisesti.
Itse henkilökohtaisesti olen matkustanut, lukenut ja katsonut televisiosta riittävästi uutisia, ajankohtaisohjelmia ja käynyt kehitysmaassa nauttiakseni siitä, että minun lahjallani autetaan esimerkiksi ihmisiä joilla ei ole ruokaa ja puhdasta vettä. Niitä minulla on riittävästi henkilökohtaisesti, joten en loukkaannu jos lahjani menee oikeasti sitä enemmän tarvitsevalle. Lahjanantaja on kuitenkin ajatellut minua ostaessaan lahjan.
Hyvää joulua.
Menkää nyt itseenne ja iloitkaa, että joku kehitysmaan ihminen saa vuohen, joka auttaa hänen selviytymisessään arjessa.