Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuohijuttu tais olla kova pala eräille...

Vierailija
11.12.2007 |

Morrekin avautui blogissaan. Kova paikka satanistille tuo hyväntekeväisyys.

Kommentit (104)

Vierailija
41/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi luetunymmärtäminen taitaa olla hukassa. Lukaisepa vaikka Xandriksen viesti vielä kerran.

Vierailija
42/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämen sivistyksellä varustettu ihminen ei takerru myöskään siihen, onko lahjoittava järjestö täysin oman vakaumuksen mukainen vai ei. Hänelle on tärkeintä, että nälkäinen tulee ruokituksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sydämen sivistyksellä varustettu ihminen ei takerru myöskään siihen, onko lahjoittava järjestö täysin oman vakaumuksen mukainen vai ei. Hänelle on tärkeintä, että nälkäinen tulee ruokituksi.

Ethän sinäkään takerru, vaikka lahjoittaisin nimissäsi rahaa vaikka Hollannin pedofiileille. Tärkeintähän on, että lapsi saa rakkautta.

Ethän takerru siihen, vaikka lahjoittaisin nimissäsi rahaa Suomen islamilaiselle puolueelle. Tärkeintähän on saada sharia-laki Suomeenkin, jotta Allahin armo uloittuisi meihinkin.

Ethän takerru siihen, vaikka lahjoittaisin nimissäsi rahaa kuolemantuomion kannattajille. Tärkeintähän on päästä hulluista massamurhaajista ym. eroon.

Kaipaan sinulta sydämen sivistystä!

Vierailija
44/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Kannattaisiko vielä pohtia omaa sivistyskäsitystäsi?

Vierailija
45/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jokainen ajattelee vilpittömästi olevansa oikeassa ja hyvällä asialla sen ideologian kanssa mitä haluaa edustaa.

Minusta sydämen sivistystä on vain tunnustaa se seikka, että kaikki eivät ole samaa mieltä asiasta. Kyky ymmärtää erilaisuutta, sitä tässä kaivataan.

Pedofiliaa ei tarvitse hyväksyä, mutta minusta on tähdellistää ymmärtää se hurja seikka, että joku todella näkee sen aidosti hyvänä asiana.

Vierailija
46/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukaise 57:n juttu myös ja herää ajattelemaan.

Vierailija
47/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eilisen ketjun ja nyt tätä..... toisaalta aika huvittavaa. Jotkut puolustaa sitä vuohi-juttua lähes kiihkomielisesti ja jotkut ovat taas vastaan jyrkästi.

Jos nyt minäkin sanon asiani, niin jos sanotaan että ei voi aikuiselle ostaa mitään tärkeää tai tarpeellista että heillä on jo kaikkea. Millaisista ihmisistä silloin on kyse. Puhutaanko nyt varakkaista ihmisistä jotka ovat jo itselleen hankkineet kaiken ja nyt voi sitten lahjoitella vuohiin. Minun ystävissä ja sukulaisissa on paljon aikuisia ihmisiä joilla ei todellakaan ole vielä " kaikkea" . Me ystävämme kanssa ostamme toisillemme esim. yöpukuja ja sellaista kulutustavaraa jota pitää muutenkin joskus uusia. Kyllä se tuntuu ihan toiselta kuitenkin saada se yöpuku lahjaksi kuin ostaa itse kaupasta.

Täälä on varmaan tätä asiaa kommentoimassa kaksi ihan erilaista ryhmää. Ne varakkaat jotka ostavat koko ajan kaikkea eivätkä tarvitse mitään ja sitten on keskituloisia ihmisiä jotka eivät osta kaikkea mitä eteen tulee vaan keskittävät hankintoja lahjoiksi yms.

Koko lailla turhaa tällainen jankutus jostain vuohista. Jokainen voi itse lahjoittaa niin paljon vuohia kuin tahtoo, mutta ei minusta se ole hyvä lahjaidea. Minä ainakin teen lahjoitukset mielummin itse oma valitsemaan kohteeseen, enkä tarvii mitään lahjoja jos ei ystäväni tahdo antaa.

Vierailija
48/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväntekeväisyyteen kaikkialle maailmaan ja auttaa apua tarvitsevia, mutta todellisella sydämen sivistyksellä varustettu ihminen ei tee siitä numeroa ilmoittelemalla ystäville että minäpä olenkin laittanut sinun lahjarahasi sellaiseen ja sellaiseen. Ei hänen tarvii pönkittää itseään ilmoittelemalla muille lahjoituksistaan. Minusta sellainen tuntuu jotenkin tekopyhältä että täytyy joulutervehdyksenä laittaa ilmoitus että on laittanut rahaa hyväntekeväisyyteen.

Vierailija:

Vierailija
49/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUKAAN sydämen sivistyksellä varustettu ei voi kuitenkaan vastustaa kehitysmaiden ihmisten oloja parantavaa toimintaa. Tehköön tällaista työtä vaikka kuu-ukko, sama minulle, kunhan ne nälkäiset saadaan ruokittua!

55

Vierailija
50/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vuohi-idealla tuputetaan myös omaa ideologiaa lahjan saajalle,

Bangladesh-kynttilän ostaja ei osta kynttilää tukeakseen lapsityövoimaa, vaan ostaakseen lahjan.

Se ero.

Vierailija
51/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin KYLLÄ, nostan tässä asiassa ideologiani toisen yläpuolelle enkä pyydä yhtään anteeksi.

55

Vierailija
52/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sydämen sivistykseen kuuluu myös luetunymmärtäminen...

Vierailija
53/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ystäväsi antama lahja on siitä pois? Tämä on se juttu, jota en ymmärrä. En minäkään loukkaannu, jos vaikka muslimiystäväni lahjoittaa minun puolestani vuohen Afrikkaan muslimijärjestön kautta. Se on hänen valintansa, jota kunnioitan, ja mikä tärkeintä: iloitsen siitä, että joku saa minun puolestani annetun lahjan kautta avun.

55

Vierailija
54/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siitä, että minun nimissäni halutaan tehdä jotakin minkä itse tekisin toisin.

Ystäväni voi lahjoittaa vaikka vuohilauman Afrikkaan, mutta miksi se täytyy sotkea minun lahjaani?? Minä voin olla ilman lahjaa ja hoitaa hyväntekeväisyyden omalla tavallani.

Vierailija
55/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ethän sinäkään takerru, vaikka lahjoittaisin nimissäsi rahaa vaikka Hollannin pedofiileille. Tärkeintähän on, että lapsi saa rakkautta.

Kaipaan sinulta sydämen sivistystä!

Vierailija
56/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ystäväni voi lahjoittaa vaikka vuohilauman Afrikkaan, mutta miksi se täytyy sotkea minun lahjaani?? Minä voin olla ilman lahjaa ja hoitaa hyväntekeväisyyden omalla tavallani.

eikä vain jätä joulumuistamista väliin. Ei tässä sen kummemmasta asiasta ole kyse, ihmettelen oikeasti teidän vastustajien kiihkoilua! :)

55

Vierailija
57/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joille olen antanut vuohen tai vastaavan ovat ilahtuneet. Minulla on ulkomailla aika läheistäkin sukua olevia ihmisiä, joita en kuitenkaan pitkän välimatkan (aikaero 7-10 tuntia) takia ole tavannut usein. Heille on vuohi erinomainen lahja verrattuna Interfloran kukkiin tai vääränkokoisiin yöpaitoihin.

Paras ja rakkain ystäväni sai minulta pyöreitä vuosia täyttäessään öljylampun ja siihen öljyä vuodeksi. Lamppu syttyi Afrikassa. Kävi niin, että lamppu paloi vielä pitkään ystävän kuoleman jälkeen. Hän ei nimittäin elänyt kuin 4 kuukautta syntymäpäivänsä jälkeen. Erityisesti tämä lahja tuntui hyvältä.

Kukaan joka on saanut tällaisen lahjan ei ole tietääkseni ajatellut, ettei hän olisi saanut lahjaa.

Vierailija
58/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti epäilee, että Unicefin rokotteet, malariaverkot ja energiapatukat menee hollannin pedofiileille.

Humanisti ostaa Unicefin pehmeitä lahjoja ja on kiitollinen siitä, että lahjat ilahduttavat sekä itseä että lahjansaajaa suomessa ja afrikassa.

Menisit sinäkin lukemaan jotain ja matkustaisit muualle kuin Thaimaaseen.

Vierailija
59/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vaan siitä, että minun nimissäni halutaan tehdä jotakin minkä itse tekisin toisin.

Vielä jatkona tähän se, että tulee tunne, että ystävä ajattelee minun olevan niin tyhmän, että en ymmärrä hyväntekeväisyydestä mitään. Se on kuin kontrollointia siihen, mihin minä käytän omaisuuteni ja tavarani. Aivan kuin ilman tätä ystävän tekemää lahjoitusta (jonka hän väittää tehneensä minulle minun hyväkseni) minä itse en ymmärtäisi tehdä hyväntekeväisyyttä.

Tästä seuraakin jatkokysymys. Jos teen hyväntekeväisyyttä lahjoittamalla kerran kuukaudessa tietyn summan hyväntekeväisyysjärjestölle, niin voinko jättää lahjoituksen tekemättä joulukuussa, koska joku muu on tehnyt sen jo puolestani?

Vierailija
60/104 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideologeilla pelaaminen on hiukan riskialtista tässä mielessä.

Jos ei keksi mitään, niin jouluna voi toki muistaa ihan vain halauksella tms. eikä millään " naamiolahjalla" .