Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUKUISTEN TIISTAI***

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vastata jo aiemmin tuohon selkäkipuun. Minulla 2 ensimmäistä tuli puhtaasti silleen, että mahaan koski. Kolmas sitten tuli niin, että ainoastaan selkään koski, vähän ennen synnytystä ihan aaltomaisesti, mutta alaselkä ihan tulessa. Ei muistaakseni maha edes kovin kovalta tuntunut. Ja kaikkein parasta oli saada akvarakkulat selkään, kipu hävis aina siihen asti, että piti jo ponnistaa:-) Todella, kun kaksi aikasempaa tuli siis sillä mahan kivulla ja kovettumisella, olin ihan ihmeissään, että voiko nämä olla suppareita ja niitä itseään ne oli. Ja tosiaan tulivat myös levossakin.

Janicalle paljon onnea prisessasta!

Ei täällä mitään vessaa ole vieläkään siivottu. Löin puurokattilan hellalle ja keitin riisipuuron + porkkana survosta ja nyt on läjä porkkanapiirakoita. NAM. Kun kunnon piirakoita ei tahdo nykyisin löytää ihan helpolla. Vessa tuntuu niin kuvottavan likaiselta, että kai sieltä kohta kömpii jokin mörököllipöpö ovelta vastaan. Vielähän tässä ehtisi siivota sen ennen uimaan lähtöä....

täällä kans selkää ja mahaa kivistäny iltapäivän, johtusko piirakoiden paistosta.... Eivät siis kyllä varsinaisesti mitään suppareita ole. Levoton koko poppoo. Kolmasluokkalainen tuli tooooosi pahalla tuulella kotiin kiukuttelemaan. Aika tuossa puhuttiin ja nyt sitten häpeissään touhottaa tehdä kotiaskareita yli-innokkaasti. Koira on ollut kaksi päivää ihan mahdottoman huomion kipeä. Aina on kuono polvella. tai selän takana vahtaamassa. On se kyllä ihana kaveri, ei sille voi olla edes vihainen siitä, että kerjää ruokaa (omenakin oli valtavan hyvää, kun sen vain kerjättyä sai!)

No, illalla tänne vielä tsekkkaamaan vauvauutiset...

P-M

Vierailija
22/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janicalle, onnea tytön tylleröstä =). Nopeaa toimintaa tosiaan ollut...

Mä kävin tänään fysioterapeutin luennolla synnytyssairaalassa kuulemassa miten liikutaan sektion jälkeen :), huvittavaa sinänsä kun tämä on jo 4.sektio niin enköhän mä jo jotain tiedä..No toki aina oppii uuttakin. Sitten kävin teettämässä ne tukisukat leikkaukseen!! Joo, maksoivat 32eur ja ovat kertakäyttöiset??? Luulin että olisivat jotain samantapaista kuin lentosukat että niillä olis mahdollisesti jotain käyttöä joskus jossain, mutta ei, nämä on sellaiset nivusiin saakka, varpaist auki olevat aivan järkyn näköiset kiristysvermeet. Voin suorastaan kuvitella itseni leikkauspöydällä ne jalassa, katetri roikkumassa haaroista ja suuren suuri mahani röllymässä siinä. Mahtaa miehellä olla pokassa pitämistä =D.

Ei juma, kaikkea sitä joutuukin kokemaan ja nöyrtymään lapsen eteen :)).

Täällä on ollut sellaisia alavatsa-kipeitä suppareita eilen illalla ja tänäänkin muttei mitään säännöllisiä, paitsi eilen tuli 3 supistusta, kipeetä sellaista 2 minuutin välein. Luulin jo että nyt lähdetäänkin nopeaan tositoimiin, mutta ne loppuikin sitten kun vaihdoin asentoa.

Ehkäpä tämä tosiaan pysyy masussa sinne maanantaille kun on sovittu sektio...en olis uskonut, olen vaan niin valtava ja niin paljon on supistellut jo kuukauden ajan!

Kiitos istukan kalkkeutumis-neuvonnasta!! Mulle ei määrätty mitään kontrollia sen suhteen, eli toivottavasti kaikki nyt on sitten ok, vauva on ollut kovin hiljainen verrattuna aiempaan, mutta liikkuu kyllä säännöllisesti mutta ei mitään kovaa jytää enää pidä. Ehkä sillä sitten on vaan tila loppu kertakaikkiaan.

Yö meni taas valvoen, nukuin 1-3.30 ja sitten ei vaan uni tullut. Päivällä taas huitelin kuopuksen kanssa pari tuntia ja olin aivan naatti senkin jälkeen. Ulkoilut jäänyt iteltä miltei täysin, en vaan pysty seisomaan enkä kävelemään kuin pikku matkoja, tyyliin olohuoneesta keittiöön ja sitä rataa. Ei puhettakaan että lähtisin leikkipuistoon. Mies hoitanut ulkoilut nuorimman kanssa.

Toisaalta en malta odottaa että pääsen tästä järjettömänstä masust eroon mutta toisaalta on niin haikea olo..

t. mariadee ja istukkamies 38+2 (39+1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janicalle paljon onnea vauvasta!!

Täällä on äippäpolireissu tehty ja päivähän taas matkalla meni=)

Ite äippäpolilla useempi tunti ja sitten kaupoilla kävin.

Vauvalla on nyt sitten synttäripäivä, 27.12 leikataan nyytti ihmistenilmoille. Viikkoja sillon 39+6 eli aika tarkkaan laskettuna päivänä. Sillon ihan ihan raskauden alussa näin unen, että vauva on tyttö, syntyy laskettuna päivänä ja painaa tasan 4kg. Aikas hyvin, paino varmaan on aika likellä tuota neljää.

Nyt oli painoarvio 3,3kg, hyvä kun lääkäri kysy ennen ultraamista, että mitäs ite arvioin painoksi niin sanoin,e ttä 3200-3300, sen ne on toisetkin olleet rv 37+ ja niinhän tuo on samaa kokoa=)

Oli kyllä ihana lääkäri, tosi ihana. Antoi mun ite päättää mitä tehdään, käännetäänkö vai mitä. Sanoi, että mielellään koittaa kääntää kun asento vauvalla oli siihen hyvä, ite epäröin kovasti, sektiopäivää jo kateltiin mutta arvelin sitten, että koitetaan kääntää jos nätisti onnistuu. ja kokeiltiin vaan kyllä se sitten niin kipeetä kävi ettei siitä mitään tullut ja kun lääkäri tiesi,e ttä alunperinkin epäröin kovasti niin annettiin olla. eikä se vauva sieltä istumamontustaan alkanut oikeen edes nousemaan. Joten keisarinlailla sieltä äiskän syliin tullaan.

Nyt on mieli ihan hyvä kun päätös on tehty. Näin mennään tälläkertaa.

Mariadeelle kiitoksia eilisestä sektioinfosta!!

Kyllä tuo mies on tulossa silleen mukaan, että aikoisi odottaa käytävällä kun leikataan ja mennä sitten vauvan kanssa pesulle yms. mutta koitan saada sen kyllä sinne leikkuriinkin kaveriksi. Jos mä kestän niin eiköhän tuokin=)

Mitäs muuta, ei oikeen ajatus juokse kaupunkipäivän jälkeen, alko ihan ahistaa se ihmismäärä maalaista..

Mutta suppareita paljon kaikille tarvitseville ja haluaville!!

Lahja ja maha 37+4

Vierailija
24/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahja-Unelman vaavi syntyy tämän meidän tontun laskettuna aikana. :)

Voi mariadee että rupes väkisin naurattamaan toi sun luoma mielikuva niistä tukisukista, katetrista ja isosta mahasta. Sori. En ole kyllä ikinä ennen kuullu moisista sukista. Kait ne on jotain uutta ja hienoa. :)

Ootteko te kuulleet siitä et lapsi kylvetetäänki semmosessa " ämpärissä" istualleen? Kaverin poika pääs semmoseen kylpyyn leikkauksen jälkeen. tyyliin päästä kiinni ja paljuun. :)

Mutta kuulkaa, ihme on tapahtunu, kävin just koiran kanssa kävelemässä ja se tuntu hyvältä!! Yhtään ei sattunu eikä viillelly. Kävely ku on viime aikoina ollu varsin tuskasta ja hankalaa.

Kenellä se oli tullu maitoa rinnoista, tai ainaski vasemmasta. Mulla on tullu jo varmaan reilu kuukauden päivät... Muuten kyllä tuntuu et mitään ei tapahdu.

Paitsi et onkohan osa tosta munki selän polttelusta sitten supistelua???

Eipä muuta kun illan jatkoja!

Odottelija

Vierailija
25/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosiaan kohtu unohtanu tehtävänsä. eräpäivään muutama hullu päivä, eikä mitään reaktiota. Kävin just vesijuoksemassa 40 min ja 10 min venytyksiä + saunat. EI MITÄÄN, edes harjoitussuppareita:-(

Närästää kamalasti. Jätski taas sulamassa, onneksi helpottaa hetkeksi. Maidon herumisesta puhetta oli, olen ihmetelly, kun ei heru. Esikoisen aikana puolvälistä lähtien joka yö rinnukset ihan märkinä.

Piti minunkin nauraa tuolle mielikuvalle pitkistä sukista, valtavasta mahasta, katetrista ja ukosta joka pidättelee naurua.... kaikkea sitä tosiaan näkee lapsen eteen:-D

Joskos siirtys tuon jäätelön kera telkkarin ääreen.

Supistusrikasta yötä kaikille

P-M

Vierailija
26/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janicalle onnea Nupusta! meidän esikon kutsumanimi oli syntymästä ristiäisiin saakka Nuppu, ihana nimi. meinasi melkein jäädä yhdeksi nimeksi tytölle, sillä kuin oli suu kuin ruusunnuppu.. voih, alkaa haikeus iskeä jo sen oman vaavin sylkkyyn saamiseksi.

peppipiina, meillä on samat viikot ja näköään aika samat tunnelmatkin. mä itkin eilen sitä kun en vaan jaksa enää.. tänään parempi päivä vaikka se ä-polikäynti ei mennyt ihan putkeen...

eli mä kävin siel tänään tosiaan ja vauva oli kääntynyt takaisin raivotarjontaan. sen kyllä huomaskin heti aamulla kun maha oli tipahtanu parikytsenttiä alemmas ja häpyluut huutaa hallelujaa taas... hyvähän se siis on että se on siel oikeinpäin mutta ensinnäkin mulla on taustalla synnytyspelkoa ja alussa olinkin sektio kannalla. nyt olin melkein helpottunut kun ajattelin jo että tää sittenkin leikataan... no eipä tietenkkän. ja toinen juttu on se että mulla on lapsivettä niin runsaasti että se mahtuu vielä kääntyilemään siellä... mistä mä nyt sitten tiedän missä asennossa hän meinaa haluta ulos tulla...

no, perjantaille uus aika ja tän päivänen lääkäri oli sitä mieltä että silloin päätetään mitä tehdään jos ei ole syntynyt. siis luultavasti käytännössä homma menee niin että siellä on taas eri lääkäri (mulla ei oo kertaakaan ollu samaa lääkäriä, käyntejä kai 6...) joka siirtää vastuun taas seuraavalle ja käskee tulla maanantaina uudestaan. mä siis en halua käynnistystä tuon sektioni vuoksi ja edellisen kokemuksen takia. siksi pitää miettiä että mitä tehdään jos ei lähde käyntiin itellään. no, ainakin tänään oli kanavaa jäljellä ja sisäsuu kiinni joten siitä tilanteesta ei kalvojakaan puhki saada. sitten kai kuitenkin leikataan.. mä olen kauan sitten ennustanu että tää vauva syntyy 17.12. silloin siis 42+0. ehkä ne silloin leikkaa niin pääsee sit jouluks viel kotiin.. mä en jostain syystä kykene uskomaan että tää käynnistys itellään. esikoisen odotus jo kertoi mulle sen niinku lääkärit asian sanoi, mun kohtu on vähän laiska.. ei suostu oikeen helpolla supistelee. ja jos supisteleekin, niin tehottomasti. tänäänkin lääkäri sanoi että hän vähän pyöräyttää sormia siellä kohdunsuulla että saatais jotain aikaan. just, siitä on kohta 12 tuntia aikaa ja mä en ole tuntenut mitään erikoista sen jälkeen. ei myöskään mitään limatulppaa tai muuta ole näkyvissä. tiukassa on siis...

täällä muuten moni on nukkunut nyt huonosti, mä yhdyn siihen myös. mä kyllä saan unta kun menen nukkumaan mutta kun olen vaan niin pitkälle yöhön pirteä ettei tee mielikään mennä sänkyyn. 1-3 aikaan menen ja ylös 7 aikaan. kai mä nukkuisin pitempään jos ei esikoinen heräis, mutta toisaalta pääsen ihan hyvin ylöskin tuohon aikaan. torkkuja otan sit mahdollisuuksien mukaan. esikoinen onkin osan viikosta hoidossa (mummillaan, kun mummi on yksityinen pph) niin onneksi mahdollisuus levätä on. enpä olisi muuten ilman tuota tytön hooidossa oloa jaksanut mitenkään tässä loppuraskaudessa näiden kaameiden kipujen kanssa.

jaahas, puhelin soi, pitää mennä.

jaksamisia kaikille!

sande 41+1