Onko vinkkejä helppohoitoisista kasveista jotka selviävät vaikeavaloisessa ja -ilmaisessa kämpässä? Mitä kasveja, miten hoidat?
Kiitos. Minulla toimii nyt vehkapalmu, rahapuu ja anopinkieli. Peikonlehti oli aika lyhytikäinen, mutta ehkä en hoitanut sitä oikein.
Kommentit (9)
Muovikasvit pärjää huonommallakin hoidolla
No siinäpä jo ne luettelitkin mitkä kestää. No kultaköynnös voisi pysyä hengissä myös. Sunliten kasvilamput on tosi hyviä ja kivan näköisiä, hommaa semmoinen (tökätään vaan ruukkuun) niin voit valita sen alla olevan kasvin vapaammin, tosin kuiva ilma ja vetoisuus on tietty niitä haasteita myös. Mutta mun vetoisassa kämpässä pärjää tuon valon avulla myös aivan upea pinkkisävyinen laikkuvehka ja hyvin voikin, ilmankostutin kyllä löytyy (jo ihan itseni vuoksi)
Minulla on sirovuoripalmu pärjännyt hyvin, vaikka valoa on vähän enkä aina muista edes kastella. Ohjeiden mukaan mullan ei pitäisi antaa kuivua, mutta ei tuota ole yhtään haitannut, että kastelen, kun muistan.
Palmuvehka pärjää melkein pimeässä ja kasvaa hirmuista vauhtia. Todellakin neljän metrin päässä ikkunasta ja hyvin kasvaa. Nyt korkeus 125 cm ja kesällä on vaihdettu multa, mutta purkki näyttää olevan taas ihan täysi. Jukkapalmu ja anopinkieli selviävät vähällä hoidolla.
Aasinkorva (tunnetaan myös nimelllä muulinkorva). Helppo, kestävä.