Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUKUISTEN TIISTAI***

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin neljältä pyörin 1,5 tuntia ja nousin miehen lähtiessä töihin, ihmeen pirteä olo, helpotti kun nousi pyörimästä sängystä. Koneellinen pyykkiä pyörii ja astianpesukone tyhjätty.. Virtaa tuntus olevan...Mistähän nyt tulee..

Eilen oli muutama napakka supistuskin, että kyllä jotain lähiviikkoina varmasti tapahtunee synnytyksenkin suhteen ;-)

Toisaalta mulla aikaistettiin laskettua neljällä päivällä, että pitäisköhän suosiolla alkaa ajattelemaan että tänään alkaakin vasta 39+0 niin ei tuntus ihan niin epätoivoselta ja kaikki kunnia niille jotka kärvistelee 40+ viikkojen kanssa, olen vaan sellainen kaikki, tänne ja mielellään heti, tyyppi ;-)

Meillä kanssa juniori 1v7kk on viimeaikina ripustautunut kovasti ja varsinkin isiin, silloin kun on kotona. Sylissä haluaisi olla ja muutenkin kaipaa huomiota koko ajan saas nähdä kuinka suhtautuu vauvaan, kovasti telkasta katsoo vauvoja ja omat vauvavideot on parasta katseltavaa sekä nukkejaan kantaa ja hoitaa kaiken aikaa, mutta tuttavien oikeat vauvat ei niin kiinnosta.. Ja mustasukkasuuttakin on ilmassa äiti ja isi ei saa halailla saati sitten pussailla;-)

No ei kai tää tästä muuksi muutu, nyt alkais sitten väsyttää kun muut heräilee... Just niin, eikun laittamaan paikkoja kuntoon jos vaikka nukkuis pikku päikkärit sitten päivällä ;-)

Ponnari 39+4

Vierailija
2/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh mikä yö... illalla sitten söin pari joulutorttua ja kävin kyljelleen, että vauvan liikkeet löytäisin. No sehän heräs ja on sitten möyriny aivan mahdottomasti. Yöllä olin jo varma, että kohta tulee lähtö synnärille kun meinaa tulla nahan läpi ja alakauttakin, ainoa vaan, ettei ainoatakaan supparia tullut. Ja heräilin " lirahtelun" tunteeseen, mutta ei sieltä mitään oo kuitenkaan lirahtanu. Vauva jotenkin mahdottomasti alas painanu ja reisiinkin vihlonu. Nukuttua tuli muutama tunti ja sittenkin näin unta, että mies ei aio nousta sängystä ennen kun on synnärille lähtö.... voitte arvata että aamulla ihan mahdoton paniikki oli päällä kun ukko nousi kahvin keittoon.... Edelleenhän tuo mylttää, ei onneksi niin kauheasti kuin yöllä.

Tänään varmaan tulee monta vauvauutista. Tän ruudun takana kans päivystetään näitä uutisia:-D Itse nyt täysin asennoitunut siihen, että joulun tietämille menee synnytys.

Tänään olisi luvassa vielä lisää siivousta. Eilen sain muutaman kaapin siivottua ja pyykättyä. Lasten huone tuli siivottua ja jouluverhot laitettua. Tänään olisi siivottava vessa, ihan hirveässä kunnossa. Illalla olen menossa vesijuoksemaan, jos edes pikkuisen sais vauhtia supistuksiin. MISSÄ SUPPARIT LUUHAA???? onko kohtu kuollut, kun ei älyä supistella lainkaan????

No joo.... Minkä merkkiset rintaoumput olette hankkineet??? Itsellä iski paniikki päälle, että pian täytyis hankkia semmoinen. Saan muuten tulehduksen. Vanha pumppu on varmaan jo kaatopaikalla, oli jo aika kulahtanut, enkä enää löydä mistään. Se aventin isis kuulostais hyvältä, onko kellään kokemusta??? Eikä tainnu olla ihan mahdottoman hintanen, oiskos ollu 49 netissä, kaupasta en ole vielä hintaa käyny katsomassa.

Entäs itkuhälytin? Kuinka moni hankkinu??Minulla ei ole aikaisemmin ollut, mutta nyt ajattelin hankkia senkin, ihaillu kaverin lapsilla sitä. Ja muutetaan omakotitaloon jossa on kaksi kerrosta ja vauvan huone yläkerrassa, niin olisi aika kätevä. sen tietysti vois ostaa vaikka käytettynäkin. Pitää ruveta kirppissivuja katselemaan....

Viimeisen närästystabletin otin eilen illalla, pitää varmaan laittaa esikoinen lähialepaan, aukee vartin päästä. Närästää ihan kauheasti, jätski auttaa:-) Ihan pelottaa torstainen neuvola, paino varmaan pompsahtanu ihan hirveästi. Mitään muuta ei tule tehtyä, kuin syötyä ja kaikkea roskaa vielä. Jatkuva nälkä ja pieni mutustelu pitää närästyksen edes vähän kurissa:-(

Joo, mutta kai sitä pitää ruveta jotain aamupalaa tekemään, että koululaiset jaksavat opintielle rientää;-) Onneksi pitkien neuvotteluiden tuloksena olen saanut tuon kolmasluokkalaisenkin syömään vähän paremmin:-)

P-M 39+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piitu-Miina kyseli rintapumpusta. Mulla on aventin käsikäyttöinen, ostin vähänkäytettynä ja maksoin siitä 15¿. Kohtuuhinta, toi on käsikäyttöisistä paras. Viimeeksi mulla oli sähkökäyttöinen ja maksoin siitä kyllä aika paljon ja oli kyllä tosi kätevä, harmi että möin pois, en raaski niin kallista nyt ostaa. Käyttöä kyllä oli pumpulle.

Itkuhälytintä meille ei hankita kun asutaan kerrostalossa niin ei oikein sellaiselle ole tarvetta.

Mulla supisteli eilen illalla pari tuntia tosi kipeesti, mutta mitään säännöllisyyttä siinä ei ollut. Joskus meni 10 min ja välillä pitempäänkin. Olo oli tosi huono, yrjö meinasi lentää ja välillä makasinkin vessan lattialla. Mutta kuten arvata saattaa se meni ohi. Yöllä tuli muutama napakka supistus. Ja nyt on maha tosi kipeänä, siis hellänä.

Klo 4.30 heräsin enkä saanut enää unta, otti päähän niin kovin tämä raskaus, että itkeä tihruutin sitten aamuyön. En jaksa uskoa, että tämä itsestään enää ulos tulisi. Limatulpastakin on jo kolme viikkoa ja supistellutkin vaikka miten, mutta ei tule niin ei tule. Odotetaan sitten ensi maanantaina ja käynnistystä joka varmaankin edessä. Kauhulla olen lukenut noita käynnistyksiä kun niissäkin voi kestää vaikka miten kauan... voih.

peppipiina + Titi-tassu 40+1 masentuneena....

Vierailija
4/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pää unenpuutteesta sekaisin...

eli peppipiina + Titi-tassu jo 41+1

Vierailija
5/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juniori käynnistettiin ja oli kyllä nopein synnytyksistäni.

Tosiaan aamulla alettiin puolikkaalla tabletilla kohdunsuulle, sydänääniä kuunneltiin, muutaman tunnin päästä toinen puolikas ja taas sydänääniä kuunneltiin kolmas puolikas alkoi sitten tuottamaan supistuksia ja heti tosi kipeitä ja tehokkaita siitä noin tunnin päästä vauva oli syntynyt! Eli odottelu kesti monta tuntia, että supistukset alkoivat ja sitten kun alkoivat tuli heti megasuppareita, mutta niin tehokkaita että tulostakin saatiin pian.

Toisilla supistukset ei ole pahempia kun normisti, mulla kyllä oli kipeämpiä, eikä kukaan tajunnut kuinka nopeasti kaikki meni, avautumisvaiheen oltiin miehen kanssa ilman että kukaan kävi katsomassa, edes ilokaasua en saanut... Ja sitten kävelin lopulta vessareissujen jälkeen synnytyshuoneeseen, jossa olimme jonkun minuutin ennen kun vauva oli syntynyt.

Olen valmis kuitenkin uudestaan, viisaampana, käynnistykseen jos tämäkään tenava ei itse löydä tietään ulos, sillä erolla että saavat alkaa antaa kipulääkettä hyvissä ajoin ;-) (Ikinä en ole ilokaasua kummempaa saanut, lie tälläkään kertaa saan)

Ponnari, kovasti siivousintoisena ;-))

Vierailija
6/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Peppipiinalle,tiedän todellakin miten turhauttavaa tämä odottominen on nyt kun laskettu aika on ollut jo aikoja sitten! Eikä tähän vaan totu,vaikka mullakin on jo kolmas kerta menossa kun odotan yliaikaista lasta,edelliset syntyneet rv41+2 ja rv41+3,ja molemmat ilman käynnistystä,eli ei mulla nuo edellisetkään ole vielä tässä vaiheessa ollet syntyneet. Nyt on kyllä kovasti sellainen olo mullakin,ettei tämä täältä ilman käynnistystä ole tulossa. Toivottavasti ne ei mua lähetä kotiin sieltä äitipolilta perjantaina! Ja kyllä muakin se käynnistäminen kauhistuttaa,mutta toisaalta tässä vaiheessa olen valmis ihan mihin vaan,tahdon tuon paketin tuolta ulos painamasta kaikkia sisuskaluja ja ennen kaikkea kasvamasta enää yhtään lisää,on kohta jo varmaan viisikiloinen...

Vauvan liikkeistä oli eilen puhetta,mulla on nyt ollut pari viikkoa sellaista,että joka toinen päivä vauva on koko päivän hirveässä liikkeessä ja joka toinen päivä huilailee ja saa mut aina huolestumaan,kun mitään ei tunnu. Ja aluksi aina ajattelin hiljaisina päivinä,että tämä on nyt sitä tyyntä myrskyn edellä ja kohta käynnistyy synnytys. No enää en todellakaan ajattele niin.

Mulla ei ole rintapumppua,ei ole ainakaan edellisinä imetysaikoina ollut mitään käyttöä sille. Itkuhälytin on ostettu esikoiselle aikoinaan,on kyllä kärsinyt melkoisesti neljän vuoden aikana,mutta kyllä se vielä jotenkuten toimii. Itkuhälytin on kyllä omakotitalossa aika ehdoton juttu.

Tälle päivälle ei olekaan mitään ohjelmaa,eilen oli sitten senkin edestä,koko päivän sai juosta paikasta toiseen,palkaksi sain vain entistäkin pahemmat liitoskivut,mutten yhtään ainoata supistusta.

Mulla ei kyllä ole ollut mitään ennakoivia supistuksia edellisilläkään kerroilla,eli tälläkin kerralla taitaa synnytys käynnistyä sitten kertarytinällä. Tai sitten ei käynnisty itsekseen ollenkaan,se taitaa olla se todennäköisempi vaihtoehto...

No tasan viikon päästä tämä viimeistään käynnistetään,jos ei ennen tapahdu mitään,toivottavasti tapahtuisi,edes silloin perjantaina kun on se äitipoliaika,toivottavasti jo ennen sitäkin!

Nyt aamupuuron keittoon.

Himpula 41+0

Vierailija
7/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuiskos tosta pimeästä kuusta, kun eilen ei meinannut uni tulla silmään, nukahdin vasta klo 24 jälkeen joka on siis mulle tosi myöhään :-P Ja yöllä heräilin kikkailemaan kaikenlaista. Olen käänteinen kuuhullu, täysikuu ei vaikuta mutta tämä toinen kuu (uusikuuko nimeltään?) vetää ahdistuneeksi ja unettomaksi.

Tänään, kompensoidakseen eilistä puolitajuttomuuttaan, vauva on aloittanut aamun rumballa :-D jeejee! Mahanahka kärsii mutta olo on hyvä kun tiedän et kaikki OK siellä!

Doshijas, onkohan meil sama ukko... Yritetään jaksaa ja toivotaan et josko nuo sit keski-iän kriisissä heräis auttamaan vaimoaan ... Sit kyl vähän myöhäistä jos tätä pikkulapsi-arkea ajatellaan!!

Mun mies on kyllä tyytyväinen vaikka kämppä olis pommin jäljiltä, ei ikinä mulle asiasta motkota. Mut kun häntä ei häiritse niin ei myöskään tee asialle mitään.

Onpa tääl paljon porukkaa joilla edelliset lapset on alle kaksivuotiaita... Voi hurja miten teille tulee kyllä kovat ajat ;-) ! Mutta ei varmaan yhtään kaduta siinä vaiheessa kun lapset ihanasti leikkii keskenään!! :-) (Enkä tarkoita et muutenkaan kaduttais, sorry tämä kökkö lähestymistapa!)

Eilen illalla supisteli, jes! Muutama kipeäkin. Tulivat melko säännöllisesti jopa (mut ei silti vielä voinut erehtyä siitä et onko synnytystä vai huiputusta). Tänä aamuna sit maha löysällä ja koko ajan tuntuu et valuu jotain tuolta emättimestä, eli mahtaakohan kohdunsuu vihdoin viimein jotenkin reagoida tähän lähestyvään synnytykseen... Toivotaan parasta!

Ponnarille, jaksamista vaikeaan tilanteeseen... Etkö voi soittaa näiden kiusaajien vanhemmille, vai ovatko sellaista porukkaa ettei niitä paljon jaksa kiinnostaa...? Mitä jos painelisit sinne koululle ja sanoisit päin naamaa kiusaajille jotain?

Mua kiusattiin koulussa, lähinnä oman pulleuden takia mut muistan myös, että häpesin vähän äitiäni joskus kun hänkin oli pullea ja jotkut siitä vähän sanoivat. Ja mun tuska oli suuri just äidin takia :-(

Sun kannattaa sanoa sun tytölle ettei niiden kiusaajien sanat sun pulleudesta satuta sinua itseäsi, ettei tyttö " sääli" sua ajatuksissaan ihan liikaa (kuten minä tein). Samalla yritä saada tyttö vakuuttuneeksi siitä, että kiusaajat ovat " vähä-älyisiä" tms. kun haukkuvat odottavaa äitiä jolla vauva mahassa. Tällä tavalla tyttösi ehkä tuntee olevansa kiusaajien " yläpuolella" jotenkin kun ymmärtää itse ymmärtävänsä paremmin tilanteen, ja kiusaajat ovat niin tyhmiä etteivät tajua...

Kannattaa kyllä tehdä kaikkensa että tää kiusaus loppuisi, ettei jatku sit eteenpäin...

Oman lapsen kiusatuksi joutuminen on kyllä varmaan yks tuskallisimmista asioista tässä maailmassa!!

Himpulalle ja Peppipiinalle jaksamista, huomaa että alkaa jo pää pehmetä teillä tuohon odotukseen kun puhutte että ei se ittekseen käynnisty :-D TOTTAKAI se käynnistyy, naiset!! :-) Ei se vauva jää sinne massuun ikuisiksi ajoiksi!! Te ootte vaan niin hyviä hautomoita ettei raaski vauva syntyä! Ovat varmaan poikia kun haluavat olla noin kauan kiinni mammassa!! :-) Ja jos eivät rupea vielä käynnistelemään (en tiiä mikä on käytäntö just siellä missä te synnytätte, mut esim pk-seudun sairaaloissa eivät varmaan rupea vielä tuossa vaiheessa jos kaikki on hyvin) niin sit vaan kärsivällisyyttä peliin. Mullakin syntyi tuo " pikku" kakkonen kaksi tuntia vajaa 42+0 -viikkoja ja ihan ittekseen käynnistyi ja oli poika joka olis halunnut jäädä mamman massuun varmaan asumaan!! :-)

Muistakaa tämä klisee että vauva ei ole yliaikainen ennen 42+0. :-)

(Mäkin yritän sit neljän viikon päästä tätä muistella!!!!)

Olen hirmu kärsimätön luonne mutta kyllä se luontoäiti saa nöyräksi noilla yliaikaisuuksillaan. Vauvallehan se on hyväksi, kasvaa niin valmiiksi kun mahdollista. Olen ylpeäkin ittestäni kun en ole hullunlailla vaatinut käynnistystä tai sektiota tms vaan odottanut ja odottanut loppuun asti ja sit synnyttänyt kun on ollut syntyäkseen.

Kannattaa meidän sekin muistaa, että hedelmöitys on voinut todellisuudessa tapahtua 2-4 vuorokautta just " sen" peittojenpöllyttelyn jälkeen, jos esim siittiöt ovat hengailleet ja odottaneet muutamia päiviä sitä munasolua.

Eli mäkin voisin periaatteessa olla noin 37+2 -viikolla...!

Eikä se vaavi siellä massussa tiedä et sen pitäis olla tosi säännöllinen ja syntyä tasan laskettuna päivänä. :-)

Jaksamista mutta myös kylmäpäisyyttä yliaikaisille!! Se on superhelppo sanoa näin jälkikäteen :-D !!

Sintagma 37+6

Vierailija
8/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi, joka aina välillä panikoi vauvan vähäisiä liikkeitä, viimeksi eilen vai toissapäivänä? Tosiaan välillä on sellainen rumba mahassa, ettei mitään rajaa, ja seuraavana päivänä ihan mykkää. Ei siihen vaan totu, eikä varmaan saakaan tottua..

Tänään tuntuu olevan puoli-rumbapäivä, ainakin virtsarakko saa osumia lähes jatkuvasti. Ja äiskä tykkää¿ :D

Ponnarille tsemppiä lapsen kiusaamisasiassa, toivottavasti saatte asian selvitettyä opettajan ja kiusaajien kanssa, ja hyvä olisi kiusaajien vanhempienkin saada tietoa jälkikasvunsa toiminnasta! Tuo on kamalaa, itsekin olin ala-asteella kiusaamisen alaisena, mutta onneksi se ei jättänyt mitään traumoja. Olin kuitenkin henkisesti sen verran vahva, ja mulla oli myös yksi tosi hyvä ystävä. Kamalan yleistä tuo vaan tuppaa olemaan, ja se on surullista :(

P-M: Mitä olette päättäneet tehdä kissan kanssa? Vai onko tilanne rauhoittunut?

Sain käytettynä rintapumpun, jonkun käsikäyttöisen, josta ei siis mitään kokemusta¿ Samoin itkuhälytin löytyy, tulee varmasti tarpeeseen kun asutaan pientalossa ja tarkoitus ulkona nukuttaa vauvaa. Molemmat kapistukset ovat vielä jossain jemmassa, enkä ole edes tutustunut laitteisiin, joten en osaa kommentoida niistä mitään¿

Peppipiinalle ja himpulalle tsemppiä loppuodotuksessa! Eikös vauvat usein päätä syntyä juuri ennen sovittua käynnistysaikaa? Jutelkaa nyt masulle, että maanantaina käynnistetään, niin paljosta vetoa, että viimeistään sunnuntaina masukaveri päättää tulla omatoimisesti maailmaan :) Kokeilkaa, katsotaan onko tälle tieteellistä näyttöä :))

Sintagmallahan siellä jo tapahtuu jotakin alapäässä? :) Olen kateellinen, täällä ei mitään¿

Kertokaahan te kokeneet ja viisaat, voiko supistus olla ihan vaan kipua selässä? Siis että ei ole mitään mahan kovettumista? Minulla välillä kivistää selkää (myös levossa), mutta en tunne kipua mahan puolella samaan aikaan. Masu tuntuu olevan niin kireä koko ajan, että ei kai se tästä enää pysty kovemmaksi muuttumaankaan¿.? Mitään aaltoilevia kipuja en ole tuntenut kertakaan koko raskauden aikana, kivuttomia suppareita on joskus harvoin ollut ja yksi lääkäri totesi kohdun olevan supistusherkkä. Hassua, että sitä ei itse tajua ollenkaan¿

Kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa jo jotain oireita toivoa.. hassua kyllä. Vaikka toisaalta jännittää niin kamalasti, että ei toivoisi synnytyksen koittavan vielä kolmeen kuukauteen¿ Kroppa on ruvennut tuntumaan nyt TOOOOSI raskaalta ja liikkuminen on hemmetin hankalaa. Samoin hyvin nukutut yöt taitaa olla taas historiaa.. Että jos tämä tästä vielä hankalammaksi muuttuu, niin alkaa varmasti synnyttäminenkin maistua :)

Aamulla tuli jo väsättyä joulupuuroa ja torttuja, nyt masun viereen pötkölleen hetkeksi :)

Heipat kaikille!

Gaiole ja piiperö 37+5

Vierailija
9/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäpä nyt jaksais sitten jotain tehdä....

Tuo kiusaaminen on tosi ikävä juttu. Esikoista kans kiusannut yksi luokkakaveri. Opettaja puuttu monta kertaa, mutta aina alkoi uudestaan. Kun viimeinen pisara tuli, sanoin opettajalle, että eihän tästä tule mitään tolkkua kun aina sama kuvio toistuu. Opettaja oli tosi vihainen ja kutsui kiusaajan perheineen koululle ja kävi tosi tiukan keskustelun. Nyt kiusaaminen on lakannut, kiusaaja tuli itse pahoittelemaan. Toinen puoli asiasta on se, että nämä asiat, millä lapsi kiusasi, näkyy myös hänen elämässä. Eli esimerkiksi ulkonäön suhteen tämä kaveri haukkui tytärtäni ja nämä haukuttavat piirteet olivat hänessä itsessään juuri erityisen korostuneita. Samoin tämä kaveri kiusasi esimerkiksi äidin tukan värillä, sattumoisin tiedän, että tämän kiusaajan äidillä on ihan samanväriset hiukset ku minulla. Eli varmaan häntä itseään oli kiusattu ja hän sitten pisti vaan vahingon kiertämään. Mutta tosi ikävää:-/ pitää ehdottomasti puuttua

Kissasta kuulumisia: kissahan on nyt antibioottikuurilla. Loppuu perjantaina. Kun kuuri on syöty, pistän ilmoituksia eteenpäin. Ollaan tultu ihan koko porukalla siihen tulokseen, että kissa ansaitsee semmoisen kodin, jossa se ei oireile. Meillä vajaan vuoden ikäinen koira (iso) jolla tosi tiukka ruokavalio. Nyt kun kissalta täysin kielletty koiran ruuan syöminen, koira nyt kärsii huonosta ravitsemuksesta. Eikä oikein tuommoista tuhannen euron rotukoiraa voi sairastuttaa sen vuoksi, että maatiaiskissa oikuttelee. Eli kuvio menee silleen, että kun koiralle antaa ruuan, kissa syöksyy samantien kupille, eikä koiraa haittaa lainkaan. Koira ei syö kaikkea kerrallaan vaan mutustelee pitkin päivää. Eli jatkuvasti täytyy olla vahtimassa koiran ruokaa. Ja kun kissa sairastuu pahasti siitä koiran muonasta, eläinlääkärin mukaan ei saa yhtään antaa sitä. Soitin eläinlääkärille muutama päivä sitten, hän varoitti kovin siitä, että kun kissa reagoinut näin koiraan, niin todennäköisesti vauvan tulo pahentaa tilannetta huomattavasti. Punnittiin kissa ja huomattiin, että sillä on paino koiran tulon jälkeen huomattavasti tippunut. Mutta kun ei tahdo omaa ruokaa:-( Eräs tuttava perhe joutui luopumaan kissasta taannoin allergian vuoksi, olivat muutamassä päivässä löytäneet kodin netin välityksellä. Toivottavasti meillä käy yhtä hyvin.

Yliaikaisuudesta tuskailevat: Hyvähän se on sanoa, mutta ei se vauva sinne aio jäädä. Itseä hirvittää kovasti kans tuo yliaikaisuus, ei mitään merkkejä siis synnytyksetä ja eräpäivä lähestyy. Uutena vuotena on tärkeää menoa ja en juuri silloin tahtoisi olla synnyttämässä. Mutta jos just menee pahasti yli niin silloinhan siellä olen:-/ Tässä yritän kovasti miettiä, miten voisi synnytystä hätyytellä käynnistymään.... mutta eipä taida olla pahemmin mitään oikeata konstia. Valitettavasti nuo sisarukset yliajalle menneet ja joka sekunti tuntuu vähintään 5 kertaa pidemmältä kuin normaalisti:-/

Joskos rupeais lopultakin sen vessan siivoamaan... mutta nettimagneetti vetää liian kovasti puoleensa....

P-M

Vierailija
10/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää mamma ei ole jaksanut kirjoitella sitten muutamaan päivään... Pää on kipeenä ja harmittaa hirveesti. Viikonloppuna ja ihan eiliseen asti oli sellanen olo että lähtö on justiinsa edessä. vatsa ollut ihan kuralla, supisteli niin, että paha olo tuli, mutta ei kamalan kipeästi. Omituinen painon tunne oli alapäässä ja limaa tuli. No se niistä oireista. Tänä aamuna heräsin ihan kivuttomana, niinkun ei olisikaan raskaana. Pää vaan tosi kipee.

Harmittaa kun on niin kiree mieli, ettei halua sanoo yhtäkään ystävällistä sanaa kenellekään, vaikka mulle ollaan tosi kilttejä :`( .. Täällä ollaan ihan masiksessa. Oon nyt niin käpertynyt omaan napaani, että tosi huolettomasti tuli luettua noita teidän kuulumisianne, mutta jotain kommenttia mulla oli..

Himpulalle ja peppiinalle lähetän oikein superhyper supistukset! Ansaitsisitte kumpainenkin mitalin kärsivällisyydestänne!

Sannikselle tsempitykset, vaikka et luekkaan nyt!

Oliko mariadee joka kyseli istukan kalkkeutumisesta? Mulla ollut molemista aikasemmista raskauksista tosi kalkkeutunut istukka, ja virtauksia kontrolloitu viikottain lopussa. Mutta nyt tässä raskaudessa lääkäri sano, että siihen kalkkeutumiseen ei enää sillä tavalla kiinnitetä huomiota kuin ennen, jos ei anna selviä merkkejä että haittaisi sikiön kehitystä. En tiiä miks mullakin on ollut noi niin kalkkeutuneita, kun mulla on raskausaikoina ollu tosi terveet elämäntavat. Se kalkkeutuminen siis tarkoittaa sitä että se istukka on suodattanut myrkkyjä paljon ja on ihan " kuonanen" .

Ikävä tilanne (ponnarin?) tytöllä. Kunnon satikutia vaan niille kiusaajille ja yhteys vanhempiin. Kyllä tollanen kiehuttaa.. Lapset osaa olla niin julmia!

Rintapumpusta ja itkuhälyttimestä: Oon itse ostanut molemmat kirppikseltä. Huomattavasti edullisemmin saa ainakin noita pumppuja.

Meillä täällä naapurustossa menee välistä noi itkuhälytin kanavat vähän sekaisin kun samoja kanavia käytellään väkisinkin. ollaankin vitsailtu, että parempi kun ei sitä hälytintä ainakaan makkariin unohda päälle.

Nyt ei muuta kun parempaa mieltä (kun mulla) kaikille! Toivotaan että noita onnellisia lähtöjä rupeaisi satelemaan meille!

-perhonen ja pikkuinen-

Vierailija
11/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies jo soitteli toiseen puhelimeen, kun linja on kokoajan varattu. meillä on tuollainen ilmainen yhteys äidin kanssa. Ihana asia, kun tuota välimatkaa on.

Hyvältä kuulostaa Ponnarin oireet, lisää kirpakoita supistuksia puhaltelen sinne päin!

Mä ostin Huutonetistä rintapumpun. Avet isis, kokemusta ei vielä ole, mutta monet kehuu. Aikaisemmin mulla oli sellainen mihin tarvi kaksi kättä, luulen että tämä palvelee hyvin, kun on vaan yksi käsi siinä kiinni. Niin,maksoin 27e+postarit, tuo on vain pari kuukautta vanha (kuitti tallella) eli kuin uusi jamukaan tuli maidonkerääjä. Kaupassa maksaa vissiin 59¿, joten olen tyytyväinen kauppoihin.

Itkuhälytin löytyi kaapista. Se on ollut tarpeellinen, just jos vauvaa nukuttaa pihalla tai meillä edellisessä kodissa oli makkarit yläkerrassa. Ei tarvinnut olla kokoajan korvahöröllään. Se on ollut kätsy myös lomamatkoilla, jos vauva on nukkunut rattaissa varjossa ja itse löhönnyt altaalla (siis ihan vieressä) mutta se on rapissut jo ennen kuin rattaat on alkanut heilua tms.

Meillä kyllä nuo yli nelikiloiset vauvat on olleet ihan lahjakkaan kovaäänisiä jo syntyessään (kätilöt povanneet kummastakin oopperalaulajia) , mutta kuopuskin heräsi vaan hymyilemään uniltaan. Kivempi se oli sieltä samantien hakea, kun heräsi.

Päivällä mulla einiin nälkä olekaan, mutta öisin mulla olisi. Pitäisi kokoajan syödä vähän ja tasaisesti. Esim. sunnuntaina mäkkärissä en jaksanut syödä kanahamppariani kuin puoleen + lisukesalaatin. Seuraavan kerran söin vasta illalla. Mutta tosiaan yöllä olisi tehnyt mieli käydä jääkaapilla.

Peppipiina älä nyt masennu. Tosiaan kännistys voi tapahtua nopeastikin, kun sulla on selimatulppakin jo tullut, niin kyllähän ne paikat pehmenee. Ja onhan tässä vielä päiviä käynnistyä itsekseenkin.

Tuli vaan mieleen, että jos synnytyksessä käytetään oksitosiinitippaa, niin vastaako se käynnistyspolttoja? Nehän on kanssa tehtyjä supistuksia... Mulla kummassakin synnytyksessä supistuksia on vauhditettu oksitosiinillä, kun kohtu on väsähtänyt ja kyllä ne vaan on silloin tuntuneet " konemaisilta" . Ei nyt kivuliaammilta (kait) kuin luomut, mutta jotenkin kaikki ihan samanoloisia, kun taas luomut hiukka on vaihdelleet. Mulla kyllä on siinä vaiheessa laitettu toi epiduraalikin... Mietin vaan, jospa tässä itsekin menee käynnistykseen.

Sintagma tuntuu olevan tänään pirteällä päällä. Joo, noita putkiaivomallisiamiehiä vissiin on useampi päästetty vapaaksi ;)

Meillä on taas rauha maassa. Kai tässä alkaa olee hermot kummallakin kireellä, jännitys kiipee kattoon, ihan tiedostamattakin.

Piitu -Miina, kuulostaa hyvältä ajatukselta laittaa nettiin kissasta " mainos" . Jollekin harrastaja -sivuille tms?

Mun äiti lentää tänne perjantaina, sitten ei tarvitse lähtöä jännittää, että kenet saa tulemaan esim. keskellä yötä yms. On mulla muutama kaveri valmiudessa, mutta helpottaa kummasti kun mummi majailee meillä 22.12. asti ja sittenkin muuttaa tuohon parin kilsan päähän hotelliin. Lastenkin kivempi herätä aamulla, jos on mummi paikalla kun ei olekaan äitiä.

Doshijas ja Nuppuliini 39+1 (oikeasti 38+5)

Vierailija
12/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu ettei muka ehdi kirjotella mutta oon kyllä kävässy lukemassa teidän kuulumisia joka päivä :)

Synnytystapa-arvio oli siis viime ma ja lääkärin mielestä isompi vaavi tulossa kuin aikaisemmat ja antoi painoarvioksi 3500g ja passitti magneettikuviin... No, sovittiin sit lekurin kanssa että huolimatta tuloksesta käyn kontrollissa ettei vauva pääse kamalan isoksi kasvamaan.. Pe sitten soittikin toinen lääkäri joka oli sitä mieltä keskusteltuaan seniorilääkärinkin kanssa että kontrolleihin ei tarvetta ja la on se 25pv ja seuraava mahd. kontrolli sitten yliaika...

Lantioni kuulemma aika tilava vaikka pituutta mulla vain 153cm. Eli siis alatiesynnytykseen tähdätään.

Mua kyllä jännittää et kuin käy, mahtuuko tyttö syntymään. Liitoskivut oon saanu seurakseni tässä raskaudessa, aikaisemmissa niitä ei olekaan ollu. Johtuneeko vauvan suuresta koosta vai mistä, en tiiä mutta kivuliasta on, aivan kuin joku veitsellä pistäis alakertaan.

Olin niin asennoitunut viime viikolla jo siihen et oltaisiin käynnistetty mutta odotus jatkuu... Supistelee kyl enemmän ja enemmän et jospa neiti pitää kiinni siitä alkup. lasketusta joka on 18pv :)

Onnea kaikille jo synnyttäneille ja supistuksia kaikille toivoville (kuin itsellenikin)

Kylläpä taas tuli niin omaanapaa että, sori.

Minni 38+0

Vierailija
13/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olen meinaan noussu jo kuuden pintaan. :) uni vaan loppu. No pienet päiväunet piti sitten tietty ottaa. :)

Itkuhälyttimestä: Meillä on miehellä semmoset radiopuhelimet (käyttää niitä hirvimetällä) ja ne toimii myös itkuhälyttimenä. Testailtiin just tossa yhtenä päivänä ja toimi ne. :) Ite en kyllä vielä osaa niitä käyttää.

kummilasten kohalla oon huomannu et on ne kätevät ku lapsi nukkuu ulkona tai vastaavasti esim kesällä jos lapsi nukkuu yö unia sisällä ja vanhemmat esim. grillailee ulkona.

Rintapumppua mulla ei ole. Ajattelin et hankin sit jos näyttää siltä et sitä tarvii. Pistän vaikka miehen kauppaan hakemaan.

Täälläkin vauva myllänny aamusta asti, eilisen lepopäivän jälkeen taas jaksaa. :)

Tsempitykset yliaikasille!

täällä olo on päänsärkyä lukuunottamatta hyvä (ja turvotus jaloissa oli eilen illalla ja aamulla aika hurjaa) Eli varmasti mäki aikanani kärvistelen täällä yliaikasena (varmaan viimisenä ku la on niin loppukuusta) :)

Nyt ruoan laittoon ja imuroimaan.

Odottelija 37+5

Vierailija
14/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tuossa mietin, että ei kai se käynnistys kovin kauaa voi kestää kun paikat on varmasti aika kypsät. Lääkärintarkastuksessa viikolla 36 vai 37 kohdunsuu oli jo pehmeä ja auennut jonkun verran. Jostain syystä tämä vain ei tahdo ulos tulla... Eli luulisi jos paikat ei ole ihan epäkypsät niin tuo käynnistyskin sujuisi hyvin.

Täällä Lappeenrannassa käynnistetään kuulemma aina sinä päivänä kun tulee tuo 42+0 täyteen oli se mikä viikonpäivä tahansa, näin neuvolatäti ainakin sanoi. Eli meillä se on sitten maanantai 17. päivä.

Ja tosiaan onhan tässä vielä aikaa pikkuisen syntyä. Ajattelin, että helpommin selviää näistä tuskallisista päivistä kun asennoituu, että ei se itse sieltä tule. Ompahan mukava yllätys jos synnytys alkaakin =)

Raahauduin tässä kirppiksille jos se saisi jotain aikaiseksi. Tein niin ihania vaaleanpunaisia löytöjä ja halvalla, että apua =) Parempi vauvan olla tyttö kuten on jo kolme kertaa ultrassa povattu. No, onhan siellä esikoisen poikavaatteetkin jos nyt poika sattuisikin tulemaan. En vain voi olla ostamatta noita ihania pikkuisia vaaleanpunaisia suloisia vaatteita varsinkin jos melkein uuden veroisia löytyy halvalla. Kaapit pursuaa taas...

peppipiina + Titi-tassu 41+1

Vierailija
15/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä tulin kirjoittelemaan, ihan vaan sitä varten, kun multa tuli vas. rinnasta muutama tippa maitoa. Tämä on jo toinen kerta tässä loppuraskaudessa, enkä ole aijemmissa tällaista huomannut. Mä olen ihan tohkeissani, ehkä mun kroppani kuitenkin tajuaa, että vauvan on kohta synnyttävä.

Kuka se epäili kohtunsa kuolleen, kun ei supistele... Mäkin mietin onko se unohtanut tehtävänsä alkaa kohta supistelee. Kun ei tuo nyt taas edes harjoittele... Siis kyllähän tässä vielä kerkiää, mutta kun niin pelkään että yli mennään. Vaikka eihän sekään mitään ;) mutta kun ei käynnistykseen asti joutuisi odottelemaan. Tiedätte varmaan fiiliksen...

Meillä on vauvalle etunimi aivan varma. Vauva tuntuu jo nimensä kantajalta, vaikka ei henkilöä olla vielä nähtykään. Mielessäni jo sillä nimellä kutsun, vaikka " Nuppu" onkin muille.

Mutta TOINEN NIMI onkin ongelma. Mulla olisi aivan ihana (tietysti), mutta mies ei voi kuvitellakaan sitä. Se olisi niin nakutettu, kun sen kirjaimetkin löytyy sukunimestä ja sointuu siihen loistavasti (myös etunimeen, vaikka joskus aikuisena sukunimi muuttuisikin). Eihän sitä toista voi pakottaa, mutku mä haluun sen!!! Mikään muu nimi ei tunnu hyvältä enää. Sitä paitsi se on kansainvälinen nim, joka on tunnettu Suomessa ja täällä. Ei tässä hätiä mitiä, mutta kun täällä vauva pitää rekisteröidä nimellä jo synnäriltä käsin.

Doshijas vaan taas...

Vierailija
16/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä perjantaina synnytettiin. Nyt tossa vieressä tuhisee meidän oma tonttutyttö. Painoa oli syntyessä 3140g, mittaa 46cm ja hattu 34cm. Pienihän se oli niinkuin ennustettiin,vaikka en sitä uskonutkaan. Synnytys oli aika hurja näin jälkikäteen ajateltuna, nopea avautuminen (3-->10cm 1h:ssa) ja luomuna synnyttäminen oli kokemus sinänsä. Vielä en jaksa rueta muistelemaan, joskus ajan kanssa sitten. Hyvin olen voinut synnytyksen jälkeen, tissit on vaan ihan räjähdyspisteessä koko ajan. Täällä sitä harjoitellaan nelihenkisenä perheenä elämistä. Eilen päästiin kotiin. Veikka on vähän mustis ja tosi levoton, mutta eiköhän se tästä pikku hiljaa. Neiti on kova syömään ja nukkuukin jo pitkiä pätkiä.

T.Janica ja nuppu

Ps. tyttö siis syntyi 7.12 klo 23.15 rv 38+5

Vierailija
17/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Doshijas, mulla myös ns ei-supistusherkkä kohtu! On pari kertaa suppaillut mut sit saattaa olla 2 päivää ettei tunnu yhtä ainoota supparia. Eilen illalla tuli ehkä 5, jee wow...

Eikä edellisissä raskauksissakaan paljon nää suppailut vaivanneet. Yhtään yötä (tai edes tuntia) en oo valvonut harjoitussuppareiden takia ikinä.

Toi nimiprobleema on meillä kans päällä. Meidän perhehän on puoliks kreikkalainen joten tarttis olla molempiin sopiva, mut nyt mies päättänyt et haluaa suomalaisen nimen ja ehdotti mm. Ilmaria! Ja meillä on kreikkalainen sukunimi joten Ilmari ei ehkä ihan oo sopiva siihen... Vähän sama kun Caroline Kimberly Väänänen mutta käänteisesti ;-)

Ja sit kun meillä lapsilla vaan yhdet nimet niin sen nimen pitää olla just sopiva ja myös 3- tai 4-tavuinen. Itte tykkäisin Inarista mut ei kuulemma passaa. Sit ollaan mietitty Minervaa mut se on kreikassa joku rasvamerkki, voita ja öljyjä jne ;-) !! Et ei kuulemma kelpaa. Se on jännä kun mullakin ihan poikaolo mut tytön nimiin ne aina kääntyy ne nimet. Aurorasta kummatkin ihan tykätään. Pojalle ei oo siis idiksiä, ehdottakaa vaan jos jollain on joku kiva idis :-) Itte tykkään Joel-nimestä tosi paljon mutta siinä on sama juttu kun tossa Ilmarissa.

Ja yliaikaisille, pahoittelen aamuisia sanojani, tuntuvat tosi karskeilta nyt kun ne luin! Ei ollut tarkoitus lannistaa tai mitenkään epäkunnioittavasti puhua teille!! :-) Jaksamisia, viikko vielä maksimissaan!!

Hauskaa illanjatkoa! Täällä Espoossa ihan kaunis ilma ollut ja nyt hämärtää ja huomenna ihan tosissaan jos vallan auringon näkisi...!! :-)

Huomenna olis kaunis päivä synnyttää!! Mulla on kumpikin lapsi syntynyt kauniina päivänä, eka ihanana pakkaspäivänä lumisateessa aamun valjetessa ja toka lämpimänä, aurinkoisena toukokuun iltana ja samana aamuna satoi rakeita vähän pikantiksi yksityiskohdaksi :-D !

Sintagma 37+6 ja huomenna tasan 2 viikkoa laskettuun aikaan :-)

Vierailija
18/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu neljän herätys on nyt osittain otettu takasin, kaksi tuntia nukuin kuin pieni porsas, tyynyliinat ja muut märkänä, että on tainnut vauva painaa niin, että kuorsaus on kuulunut;-)

Onnea Janicalle pienestä prinsessasta!!

Perästä tullaan toivotaan tosin tulos taitaa olla hiukan isompi ;-)

Ikeassa vietettiin sitten aamupäivä, tosi ilkeitä liitoskipuja täälläkin suunnassa, vauva huljuaa jo niin alhaalla ja potkii niin ylhäällä, että kyllä tuntuu! Nauroivat eskarissa kun kerroin että poika pitää vapaapäivän kun mennään Ikeaan, että meinaanko yrittää käynnistellä synnytystä siellä, ei taitais olla kyllä ensimmäinen lapsi, joka on Ikeasta lähtenyt synnärille Jorviin...

Suppareita niitä toivoville!

Ponnari samat kun aamulla eli 39+4

Vierailija
19/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janica84 paljon onnea prinsessasta! :D

Sintagma: Aurora on kaunis nimi, ihana :) Pojalle en kyllä keksi mitään ehdottaa, kun ei tule mitään mieleen... Aaron? Jotenkin pojalle on niin vaikeaa pohtia nimeä muutenkaan. Löytyykö miehen suvusta mitään kivaa pojan nimeä, jota voisi vaikka vähän muuttaa?

Kyselin jo aiemmin teiltä noista supistuksista, että tunnetteko ne aina jotenkin aaltomaisina ja myös vatsalla, vai voiko " pelkkä" selkäkipu olla myös supistusta?? Osaako kukaan kommentoida? Mulla siis välillä pakottaa selkää, myös ihan levossa. Mutta siis selkä ei kyllä ole varsinaisesti kipeä. Siis niinkuin ei-raskaana ollessa... Onpa nyt vaikeasti selitetty... Pohdin, että josko en vaan tajua supistuksia vaikka niitä olisikin?

Joo, väkipakolla yritän keksiä itselleni nyt jotain aktiviteettia suppareiden osalta, ettei olisi niin pitkä aika odottaa... :)) Mitään ei kuitenkaan tapahdu vielä kuukauteen...

Gaijis ja samat 37+5 vieläkin

Vierailija
20/26 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla supparit tuntuu nyt alavatsassa lähtee aaltona, jolloin maha menee ihan kireäksi (on kyllä jo muutenkin pinkee koko ajan) mutta sen tuntee kun supistus menee ohi, jolloin maha palautuu normitilaan, tai niin normiks ku se nyt tässä tilassa pystyy ;-) Synnytys supistukset taas tuntuu sekä selässä ja mahassa ja maha kiristyy ja ne on sellasia mistä ei tarvitse miettiä yhtään, onko vai eikö supistuksia, vaan olo on niin kipeä supistuksen aikana, hengitystäkin meinaa pantata...Ja mulla menee vatsa myös löysälle sillon kun on tosi kyseessä.

Selkäkipusi voi olla supistusta, harjoittelu sellasta.. Tietääkseni lähes kaikilla supistukset muuttuvat kivuliaiksi ja tuntuu kovaa painetta yms. Mutta yksi siskoistani on synnyttänyt (oli sairaalassa pidempään) niin ettei kauheasti supistuksia itse havainnut, mutta tämä lienee ihan ääriharvinaista.

Ei kait tästä niin apua ollut, mutta mulla näin..

Ponnari taas....