Anteeksi nyt, mutta minkä ikäisiä olette te, jotka ette suvaitse vuohien ym. lahjoittamista kehitysmaihin...?
Tuota ketjua lukiessani ei voi kuin ajatella, että joko täällä on poikkeuksellisen itsekeskeistä, materialistista ja idioottimaista porukkaa tai sitten kaikki " kyllä loukkaantuisin" -jutut kirjoitti yksi ja sama elämäänsä kyrpiintynyt mamma.
Siis oikeasti?! :o
Kommentit (204)
Ja tietenkin toivon, että antamastani lahjasta pidetään!
19
ITSEKKÄÄSTI haluat, että kaikki hehkuttavat jalouttasi ja hyvyyttäsi. Oksettavaa.
Vierailija:
Ja tietenkin toivon, että antamastani lahjasta pidetään!19
Tuskin... Usein lahjoja annetaan, ettei muut ihmiset katsoisi kieroon. Eli siis itsekkäistä syistä. Ei siksi että sydän riemuitsisi kun saa ostaa suvun inhoamalle Alma-tädille 80-vuotislahjan.
Vierailija:
Olkaa sitten mieluummin antamatta lahjaa. Tehkää se lahjoitus omissa nimissänne. Niin minäkin teen, en julista sitä koko maailmalle.
Jotkut täällä jaksaa ottaa itsensä " hiukan" ryppyotsaisesti. Kuulkaa! Ei ne vuohipukit sinne Afrikkaan mene kaulassaan laput " Tämän vuohen lahjoitti Kirkon Ulkomaanavun kautta Pirjo-Petteri Ylipälkämä, allekirjoittaneen ystävä/sukulainen ja suuri hyväntekijä. Terveisin N.N." Kyllä ne rahat ovat lahjoittajan omia, ja jokainenhan saa laittaa rahansa mihin parhaaksi näkee, eikö? Eivät SINUN nimesi tai SINUN hienot aatteesi liity asiaan yhtään mitenkään. Vai jaksatteko vääntää vaikkapa Syöpäsäätiön suruadressista, että kyllä sen nyt olisi pitänyt kysyä minulta ensin, kyllä minä olisin halunnut nekin rahat mieluummin Sydänliitolle?
Voi pyhät pyssyt!
omissä nimissään voi kyllä laittaa
Pirjo-Petteri, hih =) t. täällä 19:ää komppaava
joulukahvipakettiaan.
*silittää päätä* kyllä se sun vuohesi varmasti menee perille... tai siis 1/9 osa siitä.
että haluan ostaa läheisilleni lahjoja, ihan niin kuin haluan itsekin saada heiltä lahjoja! En halua antaa mitään turhaa ja oletan tuntevani perheeni sen verran hyvin, että he ilahtuvat kun saavat tietää minun laittaneen lahjarahoja hyväntekeväisyyteen. Kyllä minustakin olisi mukavaa, jos en mitää tarvitsisi ja saisin kuitenkin kortin jossa sanotaan minulle ostetun vuohen Afrikkaan :)
Tietenkin minä haluan lahjan ostamalla tuottaa hyvää mieltä myös itselleni. Hyväntekeväisyyslahjalla teen sisareni ja isäni lisäksi iloiseksi myös itseni, koska tiedän miten suuri merkitys tällä lahjalla konkreettisesti on.
19.
Uskoisin, etta lahjan antaja pitaa myos minua solidaarisena ihmisena. En koe sita niin, etta han haluaisi kiiillottaa omaa sadekehaansa, vaan olisin tyytyvainen, etta han on valinnut juuri minulle sellaisen lahjan.
kun sinun kallisarvoisia henkilötietoja EI luovuteta mihinkään, vaan MAKSAJAN osoitetiedot. Lahjan saaja saa vain kortin, jossa on kerrottu asiasta. Eikä sinun sitä vuohtakaan tarvitse Afrikkaan lähteä viemään. Bää!
jatkaa vielä ja kertoo ikänsä: 19v
Ehkä minustakin ropisee pikkuhiljaa kaikki tämä idealistisuus ja muutun samanlaiseksi omaa napaansa tuijottavaksi katkeroituneeksi mammaksi, mitä tämä palsta vilisee. Olkaa rauhassa. Ehdin kiduttaa sukulaisiani näillä lähestulkoon herjaavilla lahjoilla vain muutaman vuoden!
Vierailija:
Uskoisin, etta lahjan antaja pitaa myos minua solidaarisena ihmisena. En koe sita niin, etta han haluaisi kiiillottaa omaa sadekehaansa, vaan olisin tyytyvainen, etta han on valinnut juuri minulle sellaisen lahjan.
Vierailija:
jatkaa vielä ja kertoo ikänsä: 19vEhkä minustakin ropisee pikkuhiljaa kaikki tämä idealistisuus ja muutun samanlaiseksi omaa napaansa tuijottavaksi katkeroituneeksi mammaksi, mitä tämä palsta vilisee. Olkaa rauhassa. Ehdin kiduttaa sukulaisiani näillä lähestulkoon herjaavilla lahjoilla vain muutaman vuoden!
Kuuntele jatkossakin sydämesi ääntä äläkä muutu katkeraksi, empatiakyvyttömäksi AV-akaksi kuten useat täällä.
t. sua komppaava edelleen (31 v)
Onohda nuo ed. kaltaiset vastaukset.
Vierailija:
Vierailija:
jatkaa vielä ja kertoo ikänsä: 19vEhkä minustakin ropisee pikkuhiljaa kaikki tämä idealistisuus ja muutun samanlaiseksi omaa napaansa tuijottavaksi katkeroituneeksi mammaksi, mitä tämä palsta vilisee. Olkaa rauhassa. Ehdin kiduttaa sukulaisiani näillä lähestulkoon herjaavilla lahjoilla vain muutaman vuoden!
olen entistä vakuuttuneempi, että vuohen antaja antaa lahjan vain itselleen eikä pyyteettömyyttä ole asiassa mukana.
Hienoa toki on, että köyhät saavat jotain, kivat heille, mutta en ymmärrä miksi vaikka minut täytyy sotkea mukaan lahjoitukseen, johon en voi mitenkään vaikuttaa.
Enkä minä erityisemmin arvosta sitäkään jos joku pitäisi minua solidaarisena, en sellainen kuitenkaan oikeasti ole. ( :
Niistä häviävän pieni osa menee todelliseen kohteeseen, vähintään 60% uppoaa organisaation pyörittämiseen. Lopusta 40% menee perille ehkä puolet, loppu on hävikkiä.
Mieluummin tuen kotimaista hyväntekeväisyyttä.
Lahjat lahjoina ja hyväntekeväisyys hyväntekeväisyytenä.