Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko, jos saisit joululahjaksi vuohen Afrikkaan?

Vierailija
09.12.2007 |

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan loukkaantuisi, jos joku tahtoo tehdä jotain hyvää " minun kustannuksellani" . Siitä tulisi vain hyvä mieli. On ihmiset käsittämättömän ahneita...

Vierailija
22/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lahjasta hyötyy oikeasti köyhä perhe Afrikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse ostin tänävuonna ekan kerran tuollaisen lahjan, koulutarvikkeita afrikan lapsille...

lahjan saaja itse vihjaisi jokin aika sitten että heille kelpaisi hyvinkin sellainen lahja, koska eivät tarvitse yhtään mitään. (ja ostavat sitten itse kun tarvitsevat...)

heillä myös näin esitteen tuosta nettisivusta jonka kautta lahjani heille ostin...

Vierailija
24/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenellekään siitä kertomatta. Se on lahja itselle (ja sinne Afrikkaan...)!

Vierailija:

jos lahjasta hyötyy oikeasti köyhä perhe Afrikassa.

Vierailija
25/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä näitä vuohia saa? En muista nettiosoitetta, olisi tosi hyvä juttu parille ystävälleni.

Vierailija
26/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle heti kaikki meininkiä oikein kunnolla. Eihän tuossa ole teiltä mitään pois jos joku haluaa lahjoitta vuohen Afrikkaan ja omia rahojaan hän siihen käyttää. Miettikää onko todella kamalaa jos jää joku suklaarasia, aamutakki tai hajuvesi saamatta.

Minulla on tällähetkellä kaikki mitä tosella tarvitsen joten voin hyvällä mielellä ottaa vastaan vaikka kaksi korttia Afrikkaan lahjoitetuista vuohista.

Meillä on työpaikalla ollut kampanja lahjoita vuohi Afrikkaan ja olen ostanutkin yhden.

Eräs tuttava lapsi sai yksivuotis lahjaksi vuohen. Hänelle kun oli ostettu jo kaikki mahdollinen ja mahdoton.

Vierailija
27/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

itse ostin tänävuonna ekan kerran tuollaisen lahjan, koulutarvikkeita afrikan lapsille...

lahjan saaja itse vihjaisi jokin aika sitten että heille kelpaisi hyvinkin sellainen lahja, koska eivät tarvitse yhtään mitään. (ja ostavat sitten itse kun tarvitsevat...)

heillä myös näin esitteen tuosta nettisivusta jonka kautta lahjani heille ostin...

Vierailija
28/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avustan itse ihan riittämiin ja hyvin tarkoin valittuihin kohteisiin lähinnä kotimaahan.

Jos haluaa lahjoittaa, niin lahjoittaa sitten itsekseen ja pysyy siitä sitten hiljaa.

Vierailija
29/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä yksi osoite mistä noita saa.

Vierailija
30/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhu vaan omasta puolestasi. Annan salaa ja annan avoimesti kaikenlaisiin keräyksiin. Rahaa ei hirveästi ole, mutta annan vähistäkin. Ja olen muuten ateisti. En siis odota mitään palkkaa keneltäkään missään vaiheessa. Mutta ajattelen, että miten tulee lähimmäisiä kohdella. Lähimmäinen on myös se vanhus, nainen ja lapsi pakolaisleirillä.

Vierailija
31/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme itsekin toisinaan ostelleet näitä lahjoja. Esim. mummolle äitienpäivälahjaksi hedelmäpuiden taimia Peruun jne. Meillä on suku ja ystäväpiiri hyvin samanhenkistä ja nuo lahjat sopivat hienosti.

Vierailija
32/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla tädilläni oli synttärit ja emme halunneet hankkia hänelle mitään, joten lahjoitimme useamman vuohen. Täti oli lahjastaan oikein otettu. Sota-ajan lapsena hän ymmärrsi lahjan arvon täydellisesti.

Kiittikin hyvästä lahjasta vielä jälkeenpäinkin.

Vierailija
33/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohi on vielä aika arvokas.. Näitä lahjoja löytyy Kirkon ulkomaanavusta ja World Visionilta. Mä ostin anopille ja appiukolle vesiputkea (heillä on kaikkea ja tosi vaikea keksiä järkevää lahjaa)ja lapsen kummeille moskiittoverkot . Näiden lisäksi saavat " kehystetyt" valokuvaamon kuvat lapsestamme sekä joulukukat.

Vierailija
34/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia itsekkäitä paskoja. Ja tämä on totuus.

Ne loukkaantuvat kolmesta syystä:

- ensinnäkin siksi, että haluavat sille minäminälle lahjoja

- sitten siksi, että heitä ärsyttävät kaikki ihmiset jotka eivät harrasta kyynärpäätekniikka haalimista

- ja kolmanneksi siksi, että on todella raivostuttava ajatus että jotkut työskentelevät elintasokuilujen poistamiseksi. On NIIN PALJON HELPOMPI TUNTEA ITSENSÄ MENESTYNEEKSI kun näkee telkkarissa nälkäänäkeviä afrikkalaisia ja lähiöheleveteissä köyhiä.

Vierailija
35/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan niin sovittu aikuisten kesken. Mutta kyllä vähän kummeksusin lahjottajaa, että miksi haluaa nostaa esille että juuri HÄN lahjoitti vuohen Afrikkaan. Minusta myös lahjottaja ylpeilee ja suoraan sanoen saisi ainakin mut pitämään häntä hieman mauttomana ja epäkorrektina ihmisenä.

Vierailija
36/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallishallinnon virkailijan koulutus 27 euroa. 10 aapista kympillä. Minusta eivät ole kamalan kalliita! Parempi antaa jollekulle 10 kg siemeniä (14¿) kuin joku kamala teemuki-servetti-pakkaus.

Vierailija
37/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sitä mieltä että lahjat kuuluvat teille jo ennen niiden antamista?

Vierailija
38/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin valita, niin minulle ei tarvisi lahjoja ostaa (paitsi mies...). Joten jos joku laittaisi lahjaani tarkoitetun summan parempaan tarkoitukseen, niin olisin tosi tyytyväinen.

Vierailija
39/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saisin vuohen afrikkaan, lahjan antaja tuntisi minut, ja tietäisi, että arvostaisin sitä

Vierailija
40/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kateellisia itsekkäitä paskoja. Ja tämä on totuus.

Ne loukkaantuvat kolmesta syystä:

- ensinnäkin siksi, että haluavat sille minäminälle lahjoja

- sitten siksi, että heitä ärsyttävät kaikki ihmiset jotka eivät harrasta kyynärpäätekniikka haalimista

- ja kolmanneksi siksi, että on todella raivostuttava ajatus että jotkut työskentelevät elintasokuilujen poistamiseksi. On NIIN PALJON HELPOMPI TUNTEA ITSENSÄ MENESTYNEEKSI kun näkee telkkarissa nälkäänäkeviä afrikkalaisia ja lähiöheleveteissä köyhiä.