Loukkaantuisitko, jos saisit joululahjaksi vuohen Afrikkaan?
Kommentit (112)
Miksei voi tehdä vain lahjoitusta ja antaa lahjaksi vaikka vain hyvän joulun toivotus?
Ostamme vain hyväntekeväisyyslahjoja aikuisille. Meillä on kaikkea. Toisilla ei.
Viime vuonna sain 50 puuta eroosio alueelle, Unicef-lapsilisää ja terveystarkastuksen. Parempaa lahjaa ei ole.
Nähtyäni Sokoksella kun hullut vihaiset suomalaiset jonottaa fondue-settejä, en enää ottaisikaan mitään muuta!
vielä hankittua. Ei olla rikkaita, mutta kyllä krääsää enemmän arvostaisin jotain tuollaista. Alkaa jo olla ikää sen verran (30+), että antaminen on jo pitkään ollut etusijalla.
joku köyhä perhe saa toimeentulon afrikassa? ettekö ole lukeneet niitä artikkeleita kun koko suku tulee tippalinssissä itkemään kuinka elämä vasta alkaa.
Nyt on maitoa myydä, ja poikiva lehmä ja lapset pääsee kouluun?
Olettepa epäsivistyneitä ja itsekkäitä.
Vierailija:
nuo on noita " haista paska" lahjoja
kuviosukat, maustekahvia, teenhauduttimen, rasvakeittimen, Mikki Hiiren muotoisen voileipägrillin, haisevia kynttilöitä, muovikuusen, halpoja vanhoja DVD-elokuvia, jalkakylpylän, posliinieläimiä tai ihan mitä tahansa muuta, koska minä olen tärkein, kaunein ja ihanin.
Etelä-Afrikka ei ole määritellyt virallista köyhyysrajaa, mutta Woolardin mukaan alle kahdella dollarilla (1,50 eurolla) päivässä elävät ovat taatusti köyhiä. YK:n inhimillisen kehityksen raportin mukaan heitä on 34 prosenttia väestöstä ja alle dollarilla päivässä sinnittelee liki 11 prosenttia.
Virallisen tilaston mukaan noin neljäsosa Etelä-Afrikan aikuisväestöstä on vailla työtä. Joukko tuplaantuu helposti, kun mukaan lasketaan vajaatyölliset ja ne, jotka eivät enää edes etsi työtä.
mutta jos pitää valita posliinieläimen ja vuohen välillä - vuohi kiitos.
En loukkaantuisi tällä hetkellä olisin iloinen jos joku lahjoitttaisi unicefin sivuilta esimerkiksi vedenpuhdistustabletteja afrikkaan
Me Nokialaiset tiedämme tällä hetkellä miten arvokasta on puhdas vesi, me saamme sitä pullotettuna, kaikkialla ei ole niin.
Jossakin päin maailmaa ripuliin kuollaan, me pääsemme tiputukseen.
Siksi 10 euroa siitä että joku saa 1000 l puhdasta vettä ei ole iso raha.
Vierailija:
en ole koskaan täällä ketään haukkunut, mutta nyt teen todellakin poikkeuksen. Olette siis todellakin, kuten sanoin, säälittäviä idiootteja, omaan napaan tuijottajia, sivistymättömiä materialisteja, jotka ajattelevat vain sitä että pääsevät joulun jälkeisenä maanantaina sinne parhaimmassa tapauksessa Siwan kassalle taas istumaan (anteeksi Siwan kassat, olen itsekin ollut sellainen...) ja kertomaan kovaan ääneen niin, että asiakkaatkin kuulevat, että kyllä se minun mies on niin ihana, kun osti 1000 euroa maksavat korvakorut, kuulivathan nyt kaikki varmasti? TUHAT EUROA!Menkää itseenne, kasvakaa ja hankkikaan vaikka vähän yleissivistystä! Jos vaikka osallsituisi sinne työkkärin kurssille, eikä makaisi perse homeessa siellä neljän seinän sisällä ja räkisi kattoon. Voisi vaikka vähän avartaa maailmankatsomusta.
Menisi apu oikeaan osoitteeseen!
Tosi hyviä ihmistuntijoita ja suorastaan ajatustenlukjoita palsta pullollaan:D Mutta näinhän se menee, että omien mielenliikkeiden sijasta on syytä arvioida antajan motiiveja...
Minä en kyllä ajattele, että hyväntekeväisyyslahja olisi minulta poissa. Oletteko ajatelleet, mikä lahja oikeastaan on? Onko se jotain ansaittua? Jotain, mihin on oikeus? Mikä on kohtuullista lahjan saamisessa, pitääkö sen olla juuri sellainen kuin saaja haluaa?
Toki voin olla mielessäni pikkumainen ja haluta kaikkea ihanaa itselleni, mutta osaan iloita vuohesta Afrikkaankin.