Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Loukkaantuisitko, jos saisit joululahjaksi vuohen Afrikkaan?

Vierailija
09.12.2007 |

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vain nekin fyrkat mene klaanijohtajien väliseen asevarusteluun..

Vierailija
42/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilö loukkaantuu, koska kristilliseen opetukseen ei kuulu pitää " meteliä" antamistaan hyväntekeväisyyksistään. Ja sitä lahjoittaja juuri tekee nostamalla itse antamansa lahjoituksensa joululahjan asemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulle on törsäystä ja itseni hemmottelua ostaa paketti parin euron lautasliinoja tai lehti. Todellakin raivostuttaisi jos saisin vuohen. Niin itsekäs olen. Vuohi + jotain pientä, vaikka just pokkari, olis ihan ok.

Vierailija
44/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ettei vain nekin fyrkat mene klaanijohtajien väliseen asevarusteluun..

Vierailija
45/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" heimopäälliköiden naihisteluun" .

Meillä on tunnustettuja järjestöjä jotka tekevät parhaansa. JOs se ei riitä kyse on ihan vaan omaa ahneutta palvelevasta tekosyystä, kaksinaismoralismista. Nää jotka tällä perusteella kieltäytyy avustamisesta kuitenkin panee ne rahansa tuotteisiin, jotka on valmistettu jossain saman " heimopäällikön" maaassa jossain tehtaassa jostaosingoille pääsee se sama " korruptoitunut heimopäällikkö" .

Vierailija
46/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olisin odottanut että kaikki jotka haluavat " minulle" jotain joululahjaksi hankkia, tietäisivät surkean rahatilanteemme ja senkin että on lukuisa määrä kodin perustarvikkeita joita meillä ei vielä ole. Ihan leivänpaahtimestakin tai pullosta shampoota olisi hurjasti iloa.

Vierailija
47/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tässä on paljon sitäkin, että jos lahjan saajalla on tiukkaa taloudellisesti, niin voi tuntua pahalta, kun ei itse saa mitään - vain sen kortin. Tai jos muuten saa tosi vähän lahjoja, silloinkin voi olla tosi tylsää saada tällainen lahja.

Itse saan yleensä paljon lahjoja ja ei ole tiukkaa taloudellisesti, joten tykkaisin :)

Vierailija
48/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä ostanut vanhemmille sukulaisille hyväntekeväisyyslahjoja, koska heiltä ei mitään puutu.

Itse taas toivon kaikennäköistä, ja moni tietääkin mitä kerään/tarvitsen. Silloin minusta on ikävää saada lahja Afrikkaan, kun " oikea lahjan" keksiminen ei olisi iso ongelma...

Vierailija
49/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on vain hyvä, jos annetaan hyväntekeväisyyteen - mutta rehellisesti sanoen en ymmärrä sitä lahjana. Siis ei se minusta ole mikään lahja kellekään muulle kuin mihin ne rahat menee. Siksi en itse harrasta noita vuohilahjajuttuja, vaikka eri tahoille rahaa lahjoitankin. Mutta siis en kuitenkaan tosiaankaan loukkaannu jos mulle joku tuollaisen " antaa" .

Vierailija
50/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

idea oli hyvä. Ei ole uskovainen tms. mutta arvosti mummonsa lahjaa.

Vierailija
51/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on itsekkäitä ne jotka loukkaantuu. Todellako te tarvitsette jotain salaattiottimia enemmän kuin köyhät lapset puhdasta vettä tai moskiittoverkkoa??

Ajatelkaa se niin, että eikö ole hienoa, että köyhät lapset saivat uuden luokkahuoneen sen kunniaksi, että sinä täytit vuosia. Jos kyseessä siis synttärilahja.

Vierailija
52/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tilanne on paljastava, sillä siinä käy ilmi että antajalla ei ole hajuakaan sitä, että Suomessa voi olla todella pienituloisia.

Silti minusta erittäin hyvä idea, mutta tosiaan pitää harkita vähän sen lahjan saajan tilanteen mukaan.

Vierailija
53/112 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että miksi, miksi?

Meillä ei ole tapana ostaa lahjoja aikuisten kesken ja minusta olisi vähintäänkin outoa, jos nyt joku kertoisi ostaneensa mulle vuohen Afrikkaan.

Lahjoitukset on täysin ok ja itsekin lahjoitan säännöllisesti rahaa Unisefille ja Punaiselle Ristille, mutta ei tulisi mieleenkikään antaa näitä lahjoituksia jollekin ikäänkuin " lahjaksi" !!!

Minusta aikuisten kesken joululahjaksi riittää hyvän joulun toivotus, ei siinä mitään vuohia tarvita. Ja jos haluaa, niin voi sitten ihan itsenäisesti omissa nimissään ostella vuohia tms.

Vuohi häälahjaksi taas on vähän eri juttu. Häihin on hyvän tavan mukaan vietävä lahja ja olen ollut jo kaksissa häissä, missä hääpari on toivonut, että ei mitään lahjoja ja toinen pari toivoi, että jos jotain niin näitä vuohi-lahjoja. Molempiin vietiin vuohi (tms. en muista mikä eläin) ja molemmissa häissä hääparit saivat paljon näitä lahjoja ja se oli heistä mukavaa.

Vierailija
54/112 |
10.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti näin:

===================================

Vierailija:

en ole koskaan täällä ketään haukkunut, mutta nyt teen todellakin poikkeuksen. Olette siis todellakin, kuten sanoin, säälittäviä idiootteja, omaan napaan tuijottajia, sivistymättömiä materialisteja, jotka ajattelevat vain sitä että pääsevät joulun jälkeisenä maanantaina sinne parhaimmassa tapauksessa Siwan kassalle taas istumaan (anteeksi Siwan kassat, olen itsekin ollut sellainen...) ja kertomaan kovaan ääneen niin, että asiakkaatkin kuulevat, että kyllä se minun mies on niin ihana, kun osti 1000 euroa maksavat korvakorut, kuulivathan nyt kaikki varmasti? TUHAT EUROA!

Menkää itseenne, kasvakaa ja hankkikaan vaikka vähän yleissivistystä! Jos vaikka osallsituisi sinne työkkärin kurssille, eikä makaisi perse homeessa siellä neljän seinän sisällä ja räkisi kattoon. Voisi vaikka vähän avartaa maailmankatsomusta.

===============================

MITÄ skirjoittaja oikein tarkoitti?

Vierailija
55/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisinkin ostaa sellasen synttärilahjaksi perulaiselle miehelleni.

Vierailija
56/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ihan itse päättää mitä tuen tai olen tukematta. Pettyisin myös siihen, että lahjan antaja tuntisi minut niin huonosti.

Vierailija
57/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta hyväntekeväisyys on suotavaa, mutta sen mainostaminen on jotenkin teennäistä. En nyt ehkä loukkaantuisi jos saisin vuohen tai muuta, mutta ei se minulle lahjakaan olisi.

Jos joku haluaa hyväntekeväisyyteen oman lahjansa, voisin sellaisen antaa mutta siis vain toivomuksesta.

Vierailija
58/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vain toki jos joku haluaa Afrikkaan apua lähettää, mutta miksi se oma hyväntekeväisyysteko täytyy muka olla lahja jollekin toiselle....

Vierailija
59/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa antaa mitä lystää ja minne lystää, mutta ei siitä tarvitse kellekään olla tilivelvollinen. Meidän perhe elää köyhyysrajalla joten ei ole tuskaa, että kaikkea olisi liikaa. Toisaaltaan eihän kukaan nyt roinaa haluakaan.

Vierailija
60/112 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiisku, saati sitten mainosta " joululahjan" muodossa!