Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tehnyt neljättä lasta siksi että halusi vielä yrittää vastakkaista sukupuolta?

Vierailija
09.12.2007 |

Kumpi tuli? Kannattiko? Millaista elämä on neljän kanssa? Saa meille neljäs samaakin tulla, mutta jos olisi jo molempia niin enää en tähän ryhtyisi... ehkä. Miehen puolesta lapsia saa tulla vaikka kuinka, itseä vaan mietityttää että onko ihan hullun hommaa.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sinä olit aikoinaan " väärää" sukupuolta? Vanhempasi halusivat pojan, mutta saivat tytön ja vaikka ajattelivat mielessään, että " jos olisimme tienneet että tyttö tulee niin olisimme jättäneet tekemättä" . Onko esimerkiksi sinun elämäsi niin arvoton, että sen olisi voinut jättää väliin vain koska olet nainen/tyttö? Siksi en ymmärrä sukupuolen toivomista.

Olen pahoillani että olet joutunut kokemaan lapsen kuoleman. Mieti nyt vielä ovatko motiivisi laspen tekemiseen oikeat. Todennäköisyys, että saat pojan on suurempi kuin tyttöön, tiedät sen itsekin. Osoittaisitko pojallesi sen jollakin tavalla että hän ei ollut ihan sitä mitä toivoit....

Ehkä ajattelen itse erilailla kuin sinä, mutta oeln kulkenut elämässäni kovan tien. Itse olisin halunnut enemmän lapsia, mutta se ei ole mahdollista. Jos siis saan vielä sen kolmannen, jota yritämme olen kiitollinen jos vaan saan sen lapsen. KOlmas poika on yhtä rakastettu ja haluttu kuin tyttö.

-11

Vierailija
22/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että AV-mamman on saatava se tyttö! Sille kun voi ostella niitä prinsessahörhelömekkoja ja tehdä tyttöjen juttuja. Muulla ei ole väliä. Täällähän säälitään niitä, joilla on " vain" poikia.

Ja tää ei ap ollut loukkauksena sulle, vaan yleinen huomio palstasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kolme lasta joista jokaisen kohdalla olen ollut pettynyt kun olen ultrassa kuullut mitä on ollut tulossa. Silti nuo kaikki 3 ovat erittäin rakastettuja ja ihania lapsia, eivät he syntyessään ole minulle mitään pettymyksiä olleet. En myöskään osaa ajatella mitään pahaa siitä jos vanhempani olisivat toivoneet vastakkaista, koska ei minun ole koskaan annettu tuntea mitään sen suuntaista. Sen sijaan ulkopuoliset saisivat joskus miettiä mitä suustaan päästävät etenkin lasten kuullen, kyllä multa on ihan suoraan kyselty olenko nyt kovin pettynyt kun taas tuli poika, meinaatteko vielä kerran yrittää jne. Ja tämä siis niin että lapset kuulevat. ap

Vierailija
24/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syvyyttä jota tytöt voivat vain tavoitella :)

Vierailija:

että AV-mamman on saatava se tyttö! Sille kun voi ostella niitä prinsessahörhelömekkoja ja tehdä tyttöjen juttuja. Muulla ei ole väliä. Täällähän säälitään niitä, joilla on " vain" poikia.

Ja tää ei ap ollut loukkauksena sulle, vaan yleinen huomio palstasta.

Vierailija
25/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16

Vierailija
26/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme poikaa oli, ja kovasti mieli tyttöä.

Neljäs lapsi oli poika.

Samoin viides. Ja kuudes.

Seitsemättä eivät enää uskaltaneet koska pelkäsivät saavansa seitsemän veljestä.

Rahasta heillä ei myöskään kiinni.

Vierailija
27/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla on jo kolme lasta joista jokaisen kohdalla olen ollut pettynyt kun olen ultrassa kuullut mitä on ollut tulossa. Silti nuo kaikki 3 ovat erittäin rakastettuja ja ihania lapsia, eivät he syntyessään ole minulle mitään pettymyksiä olleet. ap

Vastaus löytyy varmaan lapsuudestasi, vaikka tämä kuulostaakin naiivilta keittiöpsykologialta. Neljännen yrittäminen vain sukupuolen vuoksi ei ole hyvä syy hankkia lasta. Mieti kuinka katkera sitten olet, kun sinulla on ne neljä poikaa. Jaksatko sittenkin selittää, miten taas oli kauhea pettymys, mutta kyllä mä sitä kuitenkin rakastan. Juttele muiden eri ikäisten äitien kanssa tuosta sukupuoliasiasta ja selvitä se itsellesi. Minusta tyttö on pitkälti ulkoa tehty tarve äidille. Mediassa hehkutetaan äitien ja tyttöjen juttuja, meikkaustyylejä yms, TV:ssä pyörii Äidit ja tyttäret ja niin edelleen. Mediä ei nyt tällä hetkellä jostain syystä hehkuta äiti-poika -suhdetta. Sukupuoli ei ole mikään ennuste tai tae äidin ja lapsen suhteelle.

Elämässä pääsee paljon helpommalla, kun pystyy hyväksymään ne asiat joita voi muuttaa, ja muuttaa niitä asioita joita voi. Lähde liikkeelle nykyhetkestä, mieti miksi perheesi ei tunnu sinusta täydelliseltä. Ei voi oikeasti olla niin, että siitä puuttuu nimenomaan se tyttö. Se tarve tai puute on jokin muu. Lapset ovat vanhemmilleen ennenkaikkea yksilöitä, eikä sukupuolen edustajia. Ole onnellinen kolmesta upeasta pojastasi. Miksi sinua loukkaa utelut pettymyksestä kolmen pojan äitinä, jos oikeasti sisimmässäsi koet olevasi pettynyt, tai että jotain puuttuu? Julista mieluummin utelijoille rinta rottingilla, miten ylpeä olet kolmesta upeasta pojastasi.

Vierailija
28/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Elämässä pääsee paljon helpommalla, kun pystyy hyväksymään ne asiat joita voi muuttaa, ja muuttaa niitä asioita joita voi.

Vierailija
29/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt miksi tämä asia on minulle niin tärkeä, miksi en vain voisi tyytyä siihen mitä minulla on. En minä ole mikään supernaisellinen, prinsessasta haaveileva hörhö vaan pikemminkin aina ollut poikamainen, jo lapsena. Ystäväpiiristäni olen varmaan kaikkein vähiten sellainen jonka tytöstä luulisi haaveilevan, ja myös kaikkein vähiten se mistä kukaan odotti suurperheen äitiä. En tiedä, olen vain aina ajatellut että minulla olisi tytär. Ehkä sitä haluaisi jotenkin elää omaa lapsuuttaan uudelleen tytön kautta. Olen myös aina haaveillut isosta perheestä mutta olen ajatellut ettei minulla riitä rahkeet siihen. Nyt vaan yhtäkkiä on uusi tilanne kun se olisikin mahdollista, mies toivoisi neljättä lasta, rahatilanne on hyvä jne. En vaan tiedä riittääkö se. ap

Vierailija
30/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveillahan jokainen saa mitä lystää, mutta jos lasta alkaa yrittämään niin täytyy olla valmis vastaanottamaan juuri se lapsi joka syntyy eikä silloin saa olla pettynyt sitten sukupuolesta!!

Lapsella kun on aina oikeus (siis noin niinkuin periaatteessa ainakin) syntyä haluttuna ja rakastettuna!! Lapsi ei itse tänne pääsyään pyydä eikä myöskään voi sukupuoltaan määrätä, joten en on kelvattava mitä saa!! Ja lapsi muuten vaistoaa sen jos ei olekaan vanhimmilleen se kaiken " täyttymys" (eli lapsi vaistoaa senkin että on väärää sukupuolta, vaikka sitä ei koskaan hänelle suoraan sanottaisi!), niin kummallista kuin se onkin ja vaikka sen miten hyvin yrittäisi peittää!!

Älä siis ap tee enää yhtään lasta vain siksi että saisit tytön, mutta jos haluat LAPSEN niin sitten voit ilman muuta vielä suostua miehen haluun saada vielä yksi lapsi...ja tottakai samalla sitten toivoa että se olisi jopa se tyttö:) Poika vain ei saa olla sitten pettymys tai väärää sukupuolta, muiste se!!

Vierailija
31/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 8 pojan ja 3 tytön äiti

Vierailija
32/33 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella on kehitysvamma. silti toivoisin tyttöä, vaikka toinen lapsistani onkin sairas. eniten lapsesta toivoin, että puhuisi paljon.

Vierailija
33/33 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs ja luultavasti viimeinen. Aina olen halunnut tyttöä, mutta nytten tuntuu siltä, että aivan sama jos poikakin. On ne vaan niin ihania :)

Jotenkin minusta kasvanut tämmöinen poikien äiti. Ihana katsoa, kun pojat touhuilee omiaan tykkäävät autoista, junista, tarktoreista, supermiehistä jne. Oppinut tässä vuosien saatossa siis itsekin nauttimaan poikien jutuista.

On se vaan jännää tämä elämä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan