Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet lopettaa imetyksen " tahallaan" ?

Vierailija
08.12.2007 |

Olen yllättynyt siitä, että monet äidit lopettavat imetyksen ihan tarkoituksella. Miksi? Tarkoitukseni ei ole heitä kritisoida, ihmetyttää vain, miksi tehdä niin.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kuukautta ja yritä lopettamista uudelleen. Lapsi on ehkä sitten valmiimpi luopumaan rinnasta.

Vierailija
42/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulloruokinta on helpompaa, nopeampaa ja ennen kaikkea parempaa siksi että sen voi delegoida esim. isälle.

Imetin ekaa 10 kk, tokaa 8 kk ja kolmatta 6 kk. Yhtään pitempään en olisi jaksanut, enkä nähnyt mitään syytäkään niin tehdä. Korvikkeissa ei oikeasti ole mitään vikaa. Imetyksestä on vaan nykypäivänä tehty sellainen muotijuttu jonka moni sitten ottaa hirveän vakavasti ja yrittää olla joku täydellinen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sinäkö siis pitäisit vauvan ilman ruokaa kunnes huolii pullon? On useitakin vauvoja jotka eivät huoli pulloa, onneksi kohdallesi ei ole sattunut sellaista! Olet sairas mielipiteidesi kanssa!

49 oli kyllä ihan oikeassa.

Meidänkin kaikki lapset ovat olleet pullosta kieltäytyjiä niin kauan kun ovat saaneet rintaa, ja imetyksen lopetuksen jälkeen paastonneet 20-24 h, mutta kyllä ovat sitten nälissään vihdoin oppineet pullolle.

Vierailija
44/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 kk ja 11 kk tuntui jo pahalta.

Vierailija
45/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulin töistä kotiin, olisi roikkunut tississä ihan koko illan. Tuossa iässä imi oikein kunnolla ja imetys muuttui äidin kannalta vastenmieliseksi. Itsekkäästi tästä syystä lopetin imetyksen. Kun enhän minä voinut omaa pientä kultaani kohtaan tuntea sellaista inhoa kun tunsin silloin :(

Vierailija
46/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottui lasten erityishoitoosastolla sairaalan tuttipulloon... jossa vietti 2 ekaa päivää elämästään... ei koskaan oppinut oikeaa imuotetta rinnasta ja siitä seurasi että maitoa tuli koko ajan vähempi ja vähempi... kun 1kk iässä joi 120ml lisää imetyksen jälkeen ei rinnasta kovin paljon enää irronnut.

pikkukakkosta osittais imetin 3kk... maito nousi paremmin mutta jöllikkä oli niin iso että sai jo sairaalassa joka syötöllä lisämaitoo ja sanoivat mulle että turha huudattaa kun lisä maidolla saamme vauvan vatsan täyteen....lisäksi pikkukakkonen syntyi stressaavampaan elämäntilanteeseen kuin oli alunpitäen tarkoitus.... stressiä teki mulle väsymys, raksan loppuvaiheet, muutto, miehn välilevynpullistuma leikkaus päätös ja monet muut pikku seikat jotka vaikuttavat minun hyvinvointiini,.... niinn psyykkiseen ja fyysiseen.... sillä hyvä äiti on lapsilleen silloin kun itsekin tuntee voivansa hyvin

Vierailija
47/54 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin laastarit ja sanoin että tissi on pipi, ei tule maitoa. Lapsi loukkaantui ja suuttui siitä niin, että huusi koko puoli tuntisen minkä jälkeen otin laastarit pois ja imetin. En halunnut poliiseille (jotka varmasti joku olisi kohta kutsunut paikalle) selitellä tissi laastareista aiheutuvaa huutoa.

Vierailija
48/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

isompien lasten äitinä tiedän, että se on aivan yhdentekevää, oletko imettänyt lastasi kuinka pitkään. Kyllä ne on ihan muut asiat, mitkä tekee lapselle hyvän alun elämään.

Ja kun sitä pyhimyskruunua ei näy siellä päälaella, vaikka olisit imettänyt kuinka pitkään. Voit vielä pienten lasten äideille aiheuttaa syyllisyydentunnetta ja huonommuudentunnetta kun kehuskelet pitkällä imetyksellä. Mutta menepä jossain murkkujen äideille kehumaan, että minäpä täysimetin vauvaani niin ja niin pitkään ja olen parempi äiti, nauravat sinut ulos.

Mutta ymmärrän, että siinä hormoonihöyryssä on vielä niin fanaattinen ja kuviot niin pienet.

Vierailija
49/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

isompien lasten äitinä tiedän, että se on aivan yhdentekevää, oletko imettänyt lastasi kuinka pitkään. Kyllä ne on ihan muut asiat, mitkä tekee lapselle hyvän alun elämään.

Ja kun sitä pyhimyskruunua ei näy siellä päälaella, vaikka olisit imettänyt kuinka pitkään. Voit vielä pienten lasten äideille aiheuttaa syyllisyydentunnetta ja huonommuudentunnetta kun kehuskelet pitkällä imetyksellä. Mutta menepä jossain murkkujen äideille kehumaan, että minäpä täysimetin vauvaani niin ja niin pitkään ja olen parempi äiti, nauravat sinut ulos.

Mutta ymmärrän, että siinä hormoonihöyryssä on vielä niin fanaattinen ja kuviot niin pienet.

Vierailija
50/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro meille, miten se pitkä imetys näkyy aikuisen miehen käytöksessä.

Vierailija
51/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kerro meille, miten se pitkä imetys näkyy aikuisen miehen käytöksessä.

Mies pelaa jatkuvasti tietokonetta eikä tee ollenkaan kotitöitä :DD

Vierailija
52/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jollain on akne, johon tehoaa vain Roaccutan, niin se ei ole mitään pientä pintarosoa. Se tarkoittaa aika pahaa tulehdusta ihossa.

Roaccutan kun on lääke, jota tuskin kukaan ihan huvikseen rupeaa syömään.

Nimim. kokemusta on.

Vierailija:

Vierailija:

Lapsen syntymän jälkeen minulle puhkesi paha komedoakne, johon ei muu tepsinyt kuin Roaccutan, jota ei saa missään nimessä käyttää imetyksen aikana. Koska en halunnut näyttää rupikonnalta, minun oli pakko lopettaa imetys 4 kk jälkeen. Lapseni on 3-v ja täysin terve ja kaikin puolin mallikelpoinen. Ei mitään allergioita tms., nukkuu, syö ja kasvaa hyvin. :)

Vierailija
53/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on kuitenkin ihmisen koko ruoansulatuselimistä, mistä puhutaan silloin kun puhutaan pienen vauvan ravinnosta. Puhutaan myös diabeteksesta, ylipainosta jne monista yksittäisistä tekoijöistä, joihin imetyksellä on teodettu olevan vaikutusta.

Tämän kaltaiset tekstit on ihan yhtä järkeviä kuin ne, joissa hehkutetaan, että " vedin röökiä koko raskausajan, ja terve lapsi syntyi" Kun eihän niistä lapsista päällepäin näe kenen raskausaikana on tupakoitu tai ketä on imetetty. Senpä takia niitä asioita on pitkään ja hartaasti ja kerta toisensa jälkeen tutkittu, ja aina on tultu tuloksiin että tupakointi raskausaikana on pahasta ja äidinmaito pienen vauvan parasta ravintoa.

Kuitenkin jokainen varmasti myös tietää, että nämä molemmat asiat ovat vain yksi asia todella monen asian summassa, jotka vaikuttavat lapsen kasvuun, kehitykseen ja terveyteen, niin lapsena kuin myöhemmin aikuisena. Yhtä tärkeää kuin imetys on se, mitä lapsi syö sen imetyksen jälkeen ja millaiset elintavat ja -olosuhteet hänelle tarjotaan.

En silti lähtisi naureskelemaan tai vähättelemään noita yksittäisiä asioitakaan. Vai kuinka montaa niistä voi vähätellä, ennen kuin millään on vaikutusta mihinkään?

Vierailija:

Vierailija
54/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummallakaan ei ole ylipainoa, eikä diapetestä ja olemme terveitä. Minä olen 47v ja mieheni 56v.

Mitähän olisimme jos meitä olisi imetetty pitkään? Varmaan akateemisia ja meillä olisi 2 mersua pihalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän