Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi monet lopettaa imetyksen " tahallaan" ?

Vierailija
08.12.2007 |

Olen yllättynyt siitä, että monet äidit lopettavat imetyksen ihan tarkoituksella. Miksi? Tarkoitukseni ei ole heitä kritisoida, ihmetyttää vain, miksi tehdä niin.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aloitin opiskelut, niin muutoinkin alko olla epäkäytännöllistä. Eikä sillä ravitsemuksellisestikään ollut enää väliä. Läheisyyttä voi muutoinkin antaa. Enpä tiiä söiskö tuo tissiä vieläkin, jos en ois tahallani sen lopettanut. Enemmän mä ihmettelen sellasia 3-vuotiaita imettäviä.

Vierailija
2/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! En ymmärrä minäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli silloin 8 kk

Vierailija
4/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
5/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin, että siihen mennessä on saanut tärkeimmät vasta-aineet tmv.

En tykännyt yhtään imettämisestä, minusta se on jotenki NIIN hankalaa ja välillä jopa vastenmielistä. Maitoa suihkusi sinne tänne ja ikinä ei voinut olla varma, että onko vauva syönyt tarpeeksi ja onko sillä nälkä 5min vai 5 tunnin päästä.

Pulloruokinta vaan sopi meidän perhelle paremmin enkä jaksa uskoa, että lapsista olisi tullut millään tavalla erilaisia, vaikka tissiä olisivatki pitempään saaneet.

Vierailija
6/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi sitä pitää ihmetellä. Minä kun en ole koskaan kenenkään imetyksiä ihmetellyt. Lapseni söi jo liharuokiakin, kun viimeisen kerran imetin. Minä ihmettelen sitä, jos joku ei pidä lapsensa monipuolisesta ravinnonsaannista huolta.

Vierailija
7/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka pystyisivät imettämään mutta jostain syystä eivät halua edes aloittaa sitä tai lopettavat parin viikon - kuukauden kuluttua. Yli vuoden imettäviä on Suomessa aika vähän eikä sen ikäiseltä imetyksen lopettamista juuri kukaan ihmettele.

Vierailija
8/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilettämään ei ollut kiire, siellä taisin käydä sitten, kun vauvat oli jo yli 10kk ikäisiä.

Vierailija
9/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista imetin 3kk ja toista 3vk. Johtui pelkästään siitä, että ennen näitä lapsia olin imettänyt kahta yli vuoden. Pitkään imetetyille ei kelvannut pullo lainkaan ja olin väsynyt siihen, etteivät juoneet lypsettyä maitoa pullosta.

Vierailija
10/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä imetin/lypsin lapselleni kaiken maidon ensimmäiset 6kk. Pääsin bilettämään ja tekemään mitä vain halusin ja isä sai viettää lapsen kanssa aikaa ilman että mä olin siinä koko ajan päsmäröimässä.

Ärsyttää todella paljon ihmiset, jotka unohtavat isän merkityksen lapsen elämässä. Mielestäni on tärkeää, että lapsella on kaksi tasa-arvoista vanhempaa, jotka ovat yhtä kykeneviä huolehtimaan lapsen tarpeista, sillä koskaan ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu.

Vierailija
11/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen syntymän jälkeen minulle puhkesi paha komedoakne, johon ei muu tepsinyt kuin Roaccutan, jota ei saa missään nimessä käyttää imetyksen aikana. Koska en halunnut näyttää rupikonnalta, minun oli pakko lopettaa imetys 4 kk jälkeen. Lapseni on 3-v ja täysin terve ja kaikin puolin mallikelpoinen. Ei mitään allergioita tms., nukkuu, syö ja kasvaa hyvin. :)

Vierailija
12/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsen syntymän jälkeen minulle puhkesi paha komedoakne, johon ei muu tepsinyt kuin Roaccutan, jota ei saa missään nimessä käyttää imetyksen aikana. Koska en halunnut näyttää rupikonnalta, minun oli pakko lopettaa imetys 4 kk jälkeen. Lapseni on 3-v ja täysin terve ja kaikin puolin mallikelpoinen. Ei mitään allergioita tms., nukkuu, syö ja kasvaa hyvin. :)

Vierailija
13/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos akne tosiaan oli paha. Mutta nää muut syyt on kyllä aika outoja.

t. 2, jonka mielestä jokaisen äidin pitäisi imettää sinne vuoden ikään, _jos_ imetys onnistuu ja maitoa tulee riittävästi. Niin ja jos imetystä ei vauvan hyvinvoinnin (vaikeat allergiat tms.) ole syytä lopettaa aikaisemmin.

Vierailija
14/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aknesta puhunut ei tarkoita mitään muutamaa pikku näppylää, vaan kyse on syvistä märkäpaiseista, joista jää myös pahoja arpia. Näitä näppylöitä ei peitepuikoilla saa piiloon ja psyykeen jäävät arvet ja matala itsetunto ja kotiin eristäytyminen ovat aika iso uhka. Itsekin kärsin samasta vaivasta opiskeluaikana, muistona ikuiset arvet, joiden takia en edes sunnuntaiaamuna kotona jätä meikkaamatta, koskaan enää en itse koe itseäni kauniiksi.

Vierailija
15/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei joku tiedä niin huono iho ahdistaa koko ajan todella paljon. Itse lopetin imetyksen kun vauva oli 3,5kk. Oli pakko aloittaa allergialääkitys, kesän kynnyksellä. Muuten koko kesä olisi ollut yhtä helvettiä, ja se olisi varmaan ollut lapselle haitallisempaa kuin pullo. Että silleen..

Vierailija
16/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllästyin tupuuttamiseen ja stressaannuin koko touhusta. Vauva oli silloin 7kk ja siirtyi heti nokkamukiin. (Ei huolinut pulloa)

Vierailija
17/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että et osaa nähdä erilaisten ihmisten erilaisia arvoja. Kun se imetys ei ole oikeasti tärkeintä vaikka se SINUN mielestäsi on. Varmasti joku joka on imettänyt vähemmän kuin sinä, hoitaa jonkin toisen asian kunniakkaammin lapsensa hoidossa tai kasvatuksessa.

Niin säälittävää ylenkatsoa muita ja nostaa itsensä jalustalle pikkuasian takia.

Oikeasti meidän pitäisi olla huolissamme, kun huumeperheestä löydetään ratsiassa nälkiintynyt vauva tai äiti jättää 5-kuukautisen vauvan kotiin yksin lähtiessään ryyppäämään. Mutta ei, me syyllistämme äitejä, jotka lopettavat imetyksenkun vauva on 10 kuukautta koska suositus on 1-vuoteen asti..!

Tämä palsta saa pahalle tuulelle. Miksi taas tulinkaan tänne.

Vierailija
18/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kerroin oman mielipiteeni. Se on minun ikiomani, enkä sitä muuta. Joku toinen on eri mieltä, sellaista tämä elämä on.

Huumeista, yksin jätetyistä lapsista jne. minulla on myös mielipide, mutta noista asioista ei kai ollut tarkoitus tässä ketjussa puhua?

Niin ja kuka on syyllistänyt ja ketä? Ei kai kukaan omaan ratkaisuunsa tyytyäinen ihminen syyllisty jonkun toisen ihmisen mielipiteestä?

t. 2/24

Vierailija
19/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ärsyttää todella paljon ihmiset, jotka unohtavat isän merkityksen lapsen elämässä. Mielestäni on tärkeää, että lapsella on kaksi tasa-arvoista vanhempaa, jotka ovat yhtä kykeneviä huolehtimaan lapsen tarpeista, sillä koskaan ei tiedä, mitä elämässä tapahtuu.

Mua taas ärsyttävät äidit, jotka tällaisen tekosyyn varjolla selittelevät omaa laiskuuttaan ja mukavuudenhaluaan. Kyllä ne isät voi hoitaa lapsiaan paljonkin, vaikkeivät pystykään imettämään. Hoito kun ei rajotu ruokintaan, vaikka jotkut tuntuvatkin niin luulevan.

Vierailija
20/54 |
08.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja lisää varmasti tulee,mutta tuskinpa 1kk kauempaa imetykseen suostun..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän