En halua loukata ketään, mutta en millään ymmärrä naista, joka tekee abortin.
Tuntuu aivan kauhealta ajatellakin asiaa. Itse haluaisin esikoista ja ajatuskin siitä, että joku on oikeasti voinut tappaa oman syntymättömän vauvansa.. itkettää.
Kommentit (111)
Vierailija:
En ymmärrä, miksei aikuinen ihminen voi myöntää tehneensä ihan itse valinnan sen abortin suhteen. Koska sitä kuulee jatkuvasti: ei ollut muuta vaihtoehtoa, oli pakko tehdä abortti jne jne. Ei ole. Se on valinta.Aikuinen ihminen pystyy seisomaan valintojensa takana.
Vierailija:
että kaikki eivät elä sitä, kuten sinä ja se heille suotakoon.
Mulle se oli pakko sillä hetkellä, vaikka kuinka vänkäät.
Ja kyllä olen tehnyt abortin, syistä joista varmasti minut osa olisi valmis kivittämään, mutta sanon suoraan EN toivo kenellekään sitä valintaa.
(vaikka voisin sanoa toivovani näille jotka eivät ymmärrä tilanteen mahdollista mahdottomuutta)
oma huumorintajusi kestäkään vastaavaa... Luojan lykky ettei noin huimalla älykkyydellä ja huumorintajulla varustettu ihminen ainakaan lisäänny.
löytynee=) omista teksteistäsi. . .
Vänkää vaan minkä vänkäät, jos ei sua viety sidottuna väksiin sairaalaan ja tehty väkisin aborttia, niin ei ollut mikään pakko. Vaan Sinun Valintasi.
Tekeekö liian kipeää myöntää se?
Vierailija:
Vierailija:
En ymmärrä, miksei aikuinen ihminen voi myöntää tehneensä ihan itse valinnan sen abortin suhteen. Koska sitä kuulee jatkuvasti: ei ollut muuta vaihtoehtoa, oli pakko tehdä abortti jne jne. Ei ole. Se on valinta.Aikuinen ihminen pystyy seisomaan valintojensa takana.
Vierailija:
että kaikki eivät elä sitä, kuten sinä ja se heille suotakoon.Mulle se oli pakko sillä hetkellä, vaikka kuinka vänkäät.
jos sun mielestä ainoo pakko on sidottuna vieminen, niin olet vielä h-tin tyhmäkin.
(Ja roikun joskus av:llä, koska täällä on muitakin kuin lapsiaiheisia ketjuja.)
En ole koskaan kokenut pienintäkään tarvetta hankkia lasta. Minusta lapset ovat ahdistavia, näen lapsissa pääasiassa negatiivisia piirteitä. Vauvat eivät mielestäni ole söpöjä eikä pikkujalkojen tepsutus ja päiväkodissa väsätty piirustus riittäisi minulle korvaamaan vapauteni menetystä, valvottuja öitä, raskaana olemista ja synnytystä, itsensä sitomista lapseen, sosiaalisten suhteiden kaventumista, elämänpiirin kutistumista jne.
Joten jos tulisin raskaaksi, tekisin abortin silmääkään räpäyttämättä. Huolehdin kyllä ehkäisystä syömällä pillereitä tunnollisesti, mutta vahinkoja voi aina sattua. En oikeasti ymmärrä, miksi minun pitäisi pilata elämäni (sanokaa mitä sanotte, mutta minun mielestäni lapsi todellakin pilaisi elämäni), jos ehkäisystä huolimatta pamahtaisin paksuksi. Mielestäni kannan vastuuta riittävästi huolehtimalla raskaudenehkäisystä. Lapsi on minulle niin suuri ei, että jos abortti ei olisi mahdollinen, niin luultavasti tappaisin itseni, ja siinä sivussa tietenkin alkion, ennemmin kuin alistuisin äitiyteen.
Mielestäni aborttioikeus tulee olla ehdottomasti olemassa, mutta ehkäisyn merkitystä tulisi korostaa kouluissa paljon enemmän kuin nykyään. Minun on myös vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka haluavat lapsia " sitten joskus" ja abortoivat väärään aikaan alkunsa saaneen alkion vain yrittääkseen paria kolmea vuotta myöhemmin raskautta hampaat irvessä.
Kukaan täällä ei ole Jumala, joten ei teillä ole minkäänlaista oikeutta päättää mikä on oikein ja mikä väärin.
Täällä nämä " en tekisi aborttia missään tilanteessa ikinä" eivät ole tainneet ikinä ajatella sen syntyvän lapsen etua? Äidin itsekkyys tulla äidiksi taitaa mennä kaiken muun edelle. Minäminäminä. " Minä tässä vähän kiillotan jo entisestään kiiltävää kruunuani." Entä jos teistä tulisikin nyt narkkareita? Edelleen te seisoisitte omien sanojenne takana ja hankkisitte pari jo valmiiksi huumeriippuvaista vauvaa.. Voi kuinka ihanaa! Mikä suloinen perheidylli!
Aborttiin päätymiseen on jokaisella varmasti oma syy, oma henkilökohtainen ajatus siitä, ettei pysty lasta kasvattamaan. Minä en näe mitään syytä siihen, että miksi tähän maailmaan pitäisi hankkia lapsia, joita EI ole haluttu ja jotka siksi saavatkin osakseen huonoa kohtelua. Eikö täällä ole jo tarpeeksi kärsiviä lapsia? Tiedättekö kuinka moni lapsi on tänä päivänä masentunut? Se, että te olisitte superäitejä kaikille lapsillenne, ei tarkoita että kaikki olisivat. Vaikka te olettekin niin helvetin vahvoja, niin toiset ovat sitten kai heikompia tai ainakin pystyvät myöntämään milloin raja tulee vastaan. Ihmisenä parempaa se ei kenestäkään tee. (vaikka niin näköjään kuvittelette)
Teillä ei ole oikeutta tuomita toisia. Suvaitkaa niidenkin ihmisten valintoja, joita itse ette valitsisi.
(ps. Ja vielä selvennykseksi: Itse en ole tehnyt aborttia enkä usko tekevänikään)
aborttia eikä kiinnosta pätkääkään mitä te ajattelette niistä. En ole tuntenut katumusta, koska ne kaksi raskautta nyt vain sattuivat väärään aikaan!
Kaksi lastakin on, keskityn heihin.
Kahden lapsen äitinä voin vain todeta, että jokainen aikuinen ihminen tehköön omat päätöksensä. Jos päätyy aborttiin, niin se on varmaan sen hetkisen elämäntilanteen paras ratkaisu, kyllä sitä tekoa aina edeltää pitkä harkinta ja pohdinta.
Itse kävin viime kesänä steriloitavana ja jos vahinko sattuisi vielä tulevaisuudessa sterilisaatiosta huolimatta, niin kyllä minä aborttiin päätyisin. Pitkän harkinnan ja pohdinnan tulos oli tuo sterilisaatioon meno, joten päätös on ja pysyy. Lisää lapsia en halua. Miehelläkin jo ikää sen verran, ettei hänkään halua enää yhtään lisää, kolme riittä (saivartelijoille tiedoksi, että kaksi yhteistä lasta ja yksi miehen ed. liitosta)
Vierailija:
Olen tehnyt abortin, koska EN KOSKAAN halua lasta. Inhoan ajatustakin siitä! Ensin se loisii minussa, sen jälkeen kiljuu, paskoo ja pilaa minun elämäni ja yöuneni. Ehkäisystä huolimatta, tulin raskaaksi, eikä tarvinnut edes miettiä, mitä tekisin. Pois vain!Minun ajatuksillani, mirti olisinko hyvä äiti nyt, jos en olisi aborttia ehnyt? Inhoan ajatusta olla äiti ja kuunnella hemmetinmoista kiljumista 18 vuotta...
Tein siis bortin, enkä hetkeäkään kadu. Minulla on elämäni, loistava elämä, ja haluan sen säilyvan... loppuun asti!
Vierailija:
(Ja roikun joskus av:llä, koska täällä on muitakin kuin lapsiaiheisia ketjuja.)En ole koskaan kokenut pienintäkään tarvetta hankkia lasta. Minusta lapset ovat ahdistavia, näen lapsissa pääasiassa negatiivisia piirteitä. Vauvat eivät mielestäni ole söpöjä eikä pikkujalkojen tepsutus ja päiväkodissa väsätty piirustus riittäisi minulle korvaamaan vapauteni menetystä, valvottuja öitä, raskaana olemista ja synnytystä, itsensä sitomista lapseen, sosiaalisten suhteiden kaventumista, elämänpiirin kutistumista jne.
Joten jos tulisin raskaaksi, tekisin abortin silmääkään räpäyttämättä. Huolehdin kyllä ehkäisystä syömällä pillereitä tunnollisesti, mutta vahinkoja voi aina sattua. En oikeasti ymmärrä, miksi minun pitäisi pilata elämäni (sanokaa mitä sanotte, mutta minun mielestäni lapsi todellakin pilaisi elämäni), jos ehkäisystä huolimatta pamahtaisin paksuksi. Mielestäni kannan vastuuta riittävästi huolehtimalla raskaudenehkäisystä. Lapsi on minulle niin suuri ei, että jos abortti ei olisi mahdollinen, niin luultavasti tappaisin itseni, ja siinä sivussa tietenkin alkion, ennemmin kuin alistuisin äitiyteen.
Mielestäni aborttioikeus tulee olla ehdottomasti olemassa, mutta ehkäisyn merkitystä tulisi korostaa kouluissa paljon enemmän kuin nykyään. Minun on myös vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka haluavat lapsia " sitten joskus" ja abortoivat väärään aikaan alkunsa saaneen alkion vain yrittääkseen paria kolmea vuotta myöhemmin raskautta hampaat irvessä.
vanhainkodissa ja kysy siellä, kuinka usein ne " rakkaat" lapset käyvät katsomassa. .
" Hyi kuinka kylmä ihminen!Toivottavasti jäät lopulta täysin yksin,silmääkään räpäyttämättä"
Koska en halua lapsia?
Sori, mutta ei vaan ole mitään tarvetta. Lapset eivät koskaan ole herättäneet minussa minkäänlaista tarvetta " uijuijui miten söpö ihkupihkupallero, tollasen mäkin haluun" -reaktioihin. Olen kyllä pitänyt sylissä kavereiden ja sukulaisten lapsia, ollut lastenvahtina, leikkinyt lasten kanssa jne. Lapset ovat ihan ok (ainakin niin kauan kun osaavat käyttäytyä), mutta omaa en halua.
Minusta se, etten halua lapsia, on niin pieni osa minua ja persoonaani, että turha minua on sen perusteella luokitella kylmäksi. Mistäs tiedät etten ole vaikka joku läheinen ystäväsi? Luuletko, että kuljen ympäriinsä huutelemassa mielipidettäni lapsisasiasta? Sen olen kyllä oppinut, että parempi pitää tuosta asiasta suu tiukasti kiinni niin ei tarvitse kuunnella noita " kylläpä olet itsekäs ja paska ja kypsymätön ja kylmä ja varmaan vielä lesbokin" -haukkuja...
että mitä sinä tai joku toinen on siitä mieltä. tein päätöksen omalta kannaltani.
Vierailija:
" Hyi kuinka kylmä ihminen!Toivottavasti jäät lopulta täysin yksin,silmääkään räpäyttämättä"Koska en halua lapsia?
Sori, mutta ei vaan ole mitään tarvetta. Lapset eivät koskaan ole herättäneet minussa minkäänlaista tarvetta " uijuijui miten söpö ihkupihkupallero, tollasen mäkin haluun" -reaktioihin. Olen kyllä pitänyt sylissä kavereiden ja sukulaisten lapsia, ollut lastenvahtina, leikkinyt lasten kanssa jne. Lapset ovat ihan ok (ainakin niin kauan kun osaavat käyttäytyä), mutta omaa en halua.
Minusta se, etten halua lapsia, on niin pieni osa minua ja persoonaani, että turha minua on sen perusteella luokitella kylmäksi. Mistäs tiedät etten ole vaikka joku läheinen ystäväsi? Luuletko, että kuljen ympäriinsä huutelemassa mielipidettäni lapsisasiasta? Sen olen kyllä oppinut, että parempi pitää tuosta asiasta suu tiukasti kiinni niin ei tarvitse kuunnella noita " kylläpä olet itsekäs ja paska ja kypsymätön ja kylmä ja varmaan vielä lesbokin" -haukkuja...
Vierailija:
vanhainkodissa ja kysy siellä, kuinka usein ne " rakkaat" lapset käyvät katsomassa. .
jotta tuntisit ihmistä, tarvitset paljon enemmän. Kyllä abortti on raskas kokemus, ja erittäin harva siihen lähtee kevyesti.
mitä mielestäsi kertoo ihmisestä keskustelijana se, että ei pysty puhumaan aiheesta, vaan alkaa solvata ja arvostella ihmistä tekstin takana?
Ei sun oikeastaan tarvitse vastata, eiköhän kaikki sen tiedä.
Hyvää yötä, ja käypä tarkistamassa miten " lienee" taipuu, niin ei tule yhtä noloja mokia seuraavissa solvausviesteissäsi.