Tatuoitu nainen - kaunis vai ruma?
Onko muita, joiden mielestä runsaasti tatuoitu nainen on itse asiassa epämiellyttävän näköinen. En tarkoita jotakin pientä kuvaa nilkassa tai olkapäässä vaan niitä jotka vetää käsivarret ja kehon näkyvät alueet pitkälti täyteen kaikkea kitschiä. Pääkalloa, ruusua, köynnöstä, sarjakuvahahmoja, veneitä, kissoja, koiria, hevosia, lintuja yms sekä kiinalaisia kirjainmerkkejä ja tribaaleja.
Joku skrode mies, esim Veeti Kallio, hänelle tatskat sopii kuin nenä päähän mutta naisella se ei mun mielestä toimi samoin. Naisen keho on kauneimmillaan ilman mitään lapsellista (ja rumaa) symboliikkaa. No toki joku pieni kuva voi olla ihan OK, mutta liika on liikaa. Kuka oikeasti haluaa että keho on kuin räikeä mainosplakaatti ja liikennevalotolppa.
EU-alueella 16-35 vuotiaista nykyään vähemmistöllä ei ole mitään tatuointia tai lävistystä, joten siis on jopa omaperäisempi valinta säilyttää iho ihan luomuna.
Kommentit (193)
Arvasin, että tämän ketjun avaamisesta tulee vain huono mieli :D Täällä tatuoitu parikymppinen akateeminen nainen. Tatuointini ovat värikkäitä, hyvin tehtyjä ja muodostavat kokonaisuuden, ei mitään kaverin autotallissa hakattuja kiinalaisia merkkejä.
Susirumaa. Valokuvaajana hylkään tatuoidut naiset castingissa. Kaunis nainen ja vaikka iltapukukuvaus: no way girl!
Tatuointi rumentaa naista ja paljon.
Tässä on oikeastaan vähän sama, kuin monessa muussakin asiassa: miestä arvostetaan karttuneen kokemuksen ja eletyn elämän perusteella, naista taas sen mukaan, miten hyvin on onnistunut varjelemaan luonnollisuuttaan ja puhtauttaan. Nainen tavallaan saa arvostuksensa syntymälahjana ja voi menettää sen liian törkeiksi tuomittavien toimien kautta, kun taas miestä ei kukaan oletusarvoisesti arvosta lainkaan, vaan arvostus täytyy ansaita. Miettikää vaikka suhtautumista seksuaaliseen kokeneisuuteen ja miten siihen suhtautuminen eroaa sukupuolen perusteella, pohjimmiltaan kyse on samasta asiasta.
Eli miehelle tatuoinnit ovat joskus jees, naisille eivät koskaan.
T. Mies.
Makuasioita! Itselläni on muutamia tatuointeja, jotka ovat kauniisti tehtyjä kukkia jne. Olen hoitaja ja tatuoinnit saivat näkyä. Potilaani että työkaverini kehuivat niitä, ja aina sain palautetta kuinka ihana ja hyvä hoitaja olen. Ei nykyaikana niistä niin välitetä. Toki jos on koko keho korvia myöten on eriasia, joten maalaisjärkeä käyttöön!
Täällä vaa nää pelokkaat kukkahattutädit vaa valittaa ja haukkuu, kun eivät itse olla omia itsejänsä. Jos jotkut tykkää, onko ongelma? Rumempaa ihmisestä tekevät mielestäni huonot tavat. Lapsia ei nykyää kasvateta, ja haistattelevat yms joten puuttukaa oikeisiin asioihin!
Tatuointi on makuasia, ei se sitä meinaa jos on niitä että olisi lävistyksiä jne. Kuinka kamalaa kun on sellainen, mutta joka paikassa sitten mainostetaan pettämistä, salasuhteita jne ja ne ovat sitten ''normaalia '' käytöstä, mutta tatuoinnit edelleen linnakundien yms juttu?!
Hiihihhi.. mä ainakin pidän itsestäni, enkä mieti toisten mielipiteitä. täällä sitä varten eletä mitä muut sanoo näöstäsi tai syömisistäsi! Vaikeeta varmaa on sellasilla... -.-
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 11:04"]
Makuasioita! Itselläni on muutamia tatuointeja, jotka ovat kauniisti tehtyjä kukkia jne. Olen hoitaja ja tatuoinnit saivat näkyä. Potilaani että työkaverini kehuivat niitä, ja aina sain palautetta kuinka ihana ja hyvä hoitaja olen. Ei nykyaikana niistä niin välitetä. Toki jos on koko keho korvia myöten on eriasia, joten maalaisjärkeä käyttöön!
Täällä vaa nää pelokkaat kukkahattutädit vaa valittaa ja haukkuu, kun eivät itse olla omia itsejänsä. Jos jotkut tykkää, onko ongelma? Rumempaa ihmisestä tekevät mielestäni huonot tavat. Lapsia ei nykyää kasvateta, ja haistattelevat yms joten puuttukaa oikeisiin asioihin!
Tatuointi on makuasia, ei se sitä meinaa jos on niitä että olisi lävistyksiä jne. Kuinka kamalaa kun on sellainen, mutta joka paikassa sitten mainostetaan pettämistä, salasuhteita jne ja ne ovat sitten ''normaalia '' käytöstä, mutta tatuoinnit edelleen linnakundien yms juttu?!
Hiihihhi.. mä ainakin pidän itsestäni, enkä mieti toisten mielipiteitä. täällä sitä varten eletä mitä muut sanoo näöstäsi tai syömisistäsi! Vaikeeta varmaa on sellasilla... -.-
[/quote]
Hyvä pointti, nuo pettämistä ja salasuhteita harrastavat tuntuvat olevan tosiaan aika usein tätä tatuoitua kansanosaa. Ainahan tatuoinnit on liitetty höllempään sukupuolimoraaliin ja nähtävästi ihan aiheesta.
Eteläisessä euroopassa tatuointeja on naisista muuten vain satamien prostituoiduilla. Vieläkö tatskat tuntuvat kauniilta itseilmaisulta?
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:29"]
Arvasin, että tämän ketjun avaamisesta tulee vain huono mieli :D Täällä tatuoitu parikymppinen akateeminen nainen. Tatuointini ovat värikkäitä, hyvin tehtyjä ja muodostavat kokonaisuuden, ei mitään kaverin autotallissa hakattuja kiinalaisia merkkejä.
[/quote]
Kännäämisen ja bilettämisen voi lopettaa kun tulee kiintiö siinä täyteen.
HIViä? lukuunottamatta sukupuolitaudit saa parannettua jos lopettaa sukupuolihurjastelun.
Nuoruus ja tyhmyys tiivistyy >>> tatskat. Sitten kun yli 30 v kaduttaa, niin seuraavat loppuelämän.
Aloituksen kysymykseen niin lähtökohtaisesti ruma. Tietysti normaalit tekijät eli hyvä luonne, rakastuminen ja hyvä seksi auttavat tuosta yli jos tulisi tosi eteen.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 08:20"]
Runsaasti tatuoitu nainen, esim Dita von Teese tyyppisesti, on mun mielestä jo mauttoman näköinen. Älkää antako tatuointiohjelmien hämätä.
[/quote]
Tarkoititkohan kenties Kat Von D:tä? Viimeksi kun tarkistin niin Dita Von Teesellä ei ollut yhtään tatuointia.
Tatuoinnit, yhtä lailla niin miehellä kuin naisella, tekevät kantajastaan suttuisen. Jossain vaiheessa katsoin Jenni Pääskysaaren käsivarsipääskyjä, että oliskohan kerrankin viehättävä tatuointi, mutta... näääh, ei.
[quote author="Vierailija" time="04.11.2013 klo 10:44"]
Susirumaa. Valokuvaajana hylkään tatuoidut naiset castingissa. Kaunis nainen ja vaikka iltapukukuvaus: no way girl!
[/quote]
Tämä on hyvin ymmärrettävissä. Tatuoitu iho ja iltapuku = sotkuinen olemus. Tasapainoa ei synny, eikä huolitellut meikki ja hiukset auta tässä.
Näin nelikymppisen miehen näkökulmasta tatuoinnit kertovat aina jotain.
Kertoo jotain ihmisestä, jonka haluaa ikuistaa (nimenomaan ikuisesti) jonkun kuvan omalle iholleen.
Että joku kuvittelee, että sillä kuvalla siinä nahassa on jotain merkitystä, kertoo kantajansa sielunelämästä jotain.
Ja yleensähän ne ovat vielä kamalan näköisiä. Jos muuten viehättävän tai jopa kauniin näköinen nainen on kuin tapettikaupan mainos ja kaiken kruununa naamassa roikkuu vielä nippu uistimia, juoksen karkuun.... hyi!
Tatuoitu voi olla kaunis tai ruma, riippuu kokonaisuudesta eikä pelkästään musteen määrästä ihossa.
läskit ja katkeroituneet äidit ne vasta suttuisen
näköisiä ovatki...
elämä pyörii lapsilisien ja kotihoidontuen ympärillä, ei nääs mitään persaukisten äitien hommaa tatuoinnit!
saiskohan jostain osamaksu leimoja tai sossun maksusitoumuksella?
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:34"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 10:44"]
Kai ne sitten kantajalleen jotain erityistä merkitsevät. Minusta näyttävät kaikki harmailta tuhruilta. Ne ovat lisäksi tylsiä, koska niitä tuntuu olevan aivan kaikilla.
Näyttääkin siltä, että olen ilman tatuointeja nelikymppisenä naisena tosi omaperäinen. Sanoisin, että tatuoimattomuus kuvaa minua, erottaa minut muista ja on osa identiteettiäni :)
[/quote]
Tämän palstan lukijoiden joukossa et taida olla kovin omaperäinen :D Käsi ylös, kuinka moni tuntee useita tatuoituja nelikymppisiä? Itse en tunne yhtäkään. Ainoa tuntemani tatuoitu on parikymppinen taiteilijamies. Huvittaa vain, kun näissä tatuointikeskusteluissa aina vedotaan siihen, kuinka "valtavirtaa" tatuoinnit ovatkaan. Kyllä se todellisuudessa on edelleen niin, että "puhdas" iho on tatuointeja ottaviin verrattuna huomattavasti yleisempää. Miksi tatuointeja muuten paheksuttaisiin niin paljon?
T: toinen tatuoimaton
[/quote]
Netissä mielipiteet kärjistyvät.
Aloituksessa puhuttiin isosta määrästä tatuointeja eikä pienestä piilossa olevasta." En tarkoita jotakin pientä kuvaa nilkassa tai olkapäässä vaan niitä jotka vetää käsivarret ja kehon näkyvät alueet pitkälti täyteen kaikkea kitschiä. Pääkalloa, ruusua, köynnöstä, sarjakuvahahmoja, veneitä, kissoja, koiria, hevosia, lintuja yms sekä kiinalaisia kirjainmerkkejä ja tribaaleja."
Onko tatuoitu ruma vai kaunis.
Kyllä lähtökohtaisesti kukin saa tatuoida itsensä vaikka kokonaan, ei ole minulta pois. Vapaa maa ja kukin saa sen syöpäriskin hankkiä valitsemallaan tavalla tupakoinnin, auringonoton, seksin yms. lisäksi.
Naisen markkina-arvokaan ei kuuluisi tähän ketjuun. Ja ainahan eri naisille on ottajansa. Yhdet tykkää anorektikosta, toiset pullukasta ja joku osa jopa tatuoiduista naisesta.
Joku tatuoinnissa on sellaista, ettei tatskamammat eivät kanna sitä luonnollisesti vaan sitä pitää puolustella.
Mutta ei se, että tatuointi on yleistynyt vaikuta esteettiseen arvointiin. Kun tatskamammat puolustaa, että on ihan ok ottaa tatuointi niin pitäähän tässä ketjussa kertoa, juu kyllä on oma valinta eikä siitä linnaan joudu, mutta rumaa ja mautonta peittää vartalonsa tatuointeihin.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 12:51"]
minua harmittaa niiden nuorten ihmisten puolesta, jotka hakkaavat ihonsa täyteen kaikkea sotkua. Heillä ei välttämättä koskaan tule olemaan niin paljon rahaa, että pystyisivät poistattamaan ne kaikki. Siinä niskassa lukee sitten ikuisesti se heavy metal forever! Lisäksi iho elää koko ajan, eli tatuoinnin viivat suttuuntuu ja haalenee koko ajan mutta ne ei silti lähde pois. Kun on ammattitaidottomalta tekijältä haettu niitä tribaaleja, ne onkin 15 vuoden kuluttua isoja mustia länttejä.
Minä en usko että kenenkään mielestä on kaunista kun 45-vuotiaalla naisella on koko käsivarsi täynnä jotain harmaata suttua josta ei saa mitään selvää.
[/quote]
Tatuoinneilla on useimmissa paikoissa elinikäinen takuu, eli niitä voi kyllä käydä uusimassa ihan ilmaiseksi :)
[/quote]
no mutta kuka niitä haluaisi käydä uusimassa jos tarve olisi nimenomaan päästä niistä kokonaan eroon?
Muutamat linkatut tatuoinnit on tosi kauniita. Mutta mielestäni kauniinkin tatuoinnin ottaminen on vähän sama, kuin leikkaisi ja laittaisi hiuksensa oikein nätisti ja ne olis tästä kuolemaan asti aina samanlaiset. Tai että hankkisi oikein upeat vaatteet ja käyttäisi koko loppuikänsä niitä.
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 18:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.11.2013 klo 11:07"]
Nicht, nej, no, ei, etc. ja täystyrmäys tatuoidulle naiselle. Miehenä en ymmärrä naisia, jotka tietentahtoen menevät pilaamaan ulkonäkönsä (ja markkina-arvonsa). Vaikka olisi miten kaunis nainen tahansa, niin tatuoituna no no.
[/quote]
Toivon, että kaltaisiasi miehiä olisi enemmänkin :) Silloin riittäisi ahdistelijoiden karkottamiseksi, että kulkisin vain baarissa tatuointi esillä.
[/quote]
Siis niiden ahdistelijoiden, jotka evät pidä töherryksistä. Veikkaan, että 98,6 % ahdisteijoista ei välitä. Toisia kiinnostaa estetiikka, toiset haluaa nussia pillua. Kuulut jälkimmäisten seuraan, ja olet vielä siitä onnellinnen. Kaikki voitti.
Tatuointi pilaa kauniinkin naisen ulkonäön. Sellaista tatuointia ei olekaan, joka ketään naista kaunistaisi. Jos haluat tieten tahtoen olla rumempi kuin olisit luomuna, niin ota tatuointi.
T. Mies, 40v
[quote author="Vierailija" time="07.11.2013 klo 19:11"]
Tatuointi pilaa kauniinkin naisen ulkonäön. Sellaista tatuointia ei olekaan, joka ketään naista kaunistaisi. Jos haluat tieten tahtoen olla rumempi kuin olisit luomuna, niin ota tatuointi.
T. Mies, 40v
[/quote]
Myös yli 90 % tatuoimattomista naisista on kaikkea muuta kuin "luomuja" :)
Minun mielestäni tatuointi ei tee naisesta rumaa tai kaunista... eli se on yhdentelevää. Kaunis nainen on kaunis oli sillä tatskaa tai ei.